Daarom de tyfus voor mijn buren. Die snauwen hun kinderen (7 en 9) altijd af. Nóóit in 5 jaar heb ik ze fysiek contact zien maken. Alles regels en repressie. Die kinderen heb ik nog nooit horen huilen want dat mag niet. Ze kunnen alleen maar glimlachen zo ongeveer.
Ik heb melding gemaakt bij Veilig Thuis en nu hebben we ruzie 😎
En wellicht heb ik de situatie erger gemaakt voor ze maar dit kon ik niet over m'n kant laten gaan. Het verhaal is veelomvattender dan ik hier nu even opschrijf. Maar mijn boodschap is: doe iets. Het gaat om kwetsbare kinderen die diep ongelukkig zijn en vaak hetzelfde gedrag gaan vertonen (jij niet @Syl😎).
Respect dat je melding hebt gemaakt!!.
Als je gevoel zegt dat er iets gewoon weg niet klopt is dat ook meestal zo.
Wou echt dat dit destijds ook iemand gedaan had toen ik nog thuis woonde.
Ik heb ooit melding bij kinderbescherming gedaan.
Mijn jongste dochter had destijds een vriendinnetje (was toen haar of 9)en die moeder was alcohol verslaafd.
Dat meisje moest elke dag alleen met de bus naar school en huis.
Zodra de school uit was belde dat meisje der moeder op.
Zo kon ze aan der moeder horen of ze weer dronken was.
Als dit het geval was(bijna dagelijks) smeekte dit meisje mij dat ze met ons mee na huis mocht.
Ik nam haar dan mee na ons huis waar ze uiteindelijk werd opgehaald door haar vader als ie uit zijn werk kwam.
Ik zat dus bijna dagelijks met dit meisje thuis en zelfs de directeur van de basisschool geeft haar maar van ellende x mee genomen naar zijn huis.
Die moeder belde mij ook geregeld onder schooltijd huilend en dronken en was geen touw aan vast te knopen wat ze zei.
Samen met de directeur van de school hebben we besloten dat we beiden apart een melding zouden maken.
De vader van het meisje was gewoon op de hoogte en liet zelfs zijn vrouw dronken auto rijden met hun dochtertje.
Later heeft ook nog een oude vriendin van die moeder een melding gemaakt.
Hartverscheurend was het om dat meisje elke dag verdrietig en in paniek te zien.
Geen idee hoe dit afgelopen is, maar het vrat al mijn energie zo erg vond ik het.