Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
139 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Syl
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik vind het heel moedig om zo'n verhaal alleen al hier te posten.
Ik kan het best begrijpen dat niet alle reacties je aanstaan op sommige momenten maar daar kan jij niks aandoen op het moment zelf.
De reden dat ik dit begin te lezen omdat er een familielid ook in een soortgelijke situatie zit en ik zie veel van jou verhaal daarin. De manier waarop je uit en hoe je bent. Persoonlijk denk ik dat je heel sterk bent van binnen ondanks wat er allemaal gebeurt is en sommige mensen zullen dit misschien niet inzien.
Je moet zeker blijven volhouden en gewoon steun zoeken waar je kan. Al heb je misschien lelijke momenten dat is te begrijpen want wat je meemaakt is veel te veel voor 1 iemand om alleen mee te maken.

Hou je sterk meid!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Blijkbaar belangrijk, want ze begon er zelf weer over.

Dat kan inderdaad. Maar als daar elke keer weer een (indirecte) sneer bij staat richting mij dan wil je toch nog even doorgaan volgens mij.
Klik om te vergroten...
Dat is soms aantrekkelijk om te doen ja, maar soms meer bewonderenswaardig om te laten.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier is een recept voor cheescake bites om je 1 jarige target te vieren!
Maak ze zelf ook zijn heerlijk!
Gaan we vanaf hier verder en vergeten we voor de rest wat hier boven staat.
20200303_005546.jpg


Ingrediënten
  • 175 gram Bastogne koeken
  • 50 gram ongezouten roomboter
  • 300 gram roomkaas
  • 90 gram fijne kristalsuiker
  • 2 eieren (M)
  • 60 gram zure room
  • 1 tl vanille-extract
  • 10 gram bloem
  • 50 gram melkchocolade
Instructies
  • Bekleed een bakvorm van 20 x 20 cm met bakpapier.
  • Maal de Bastogne koeken fijn smelt de boter. Voeg de koekkruimels toe aan de gesmolten boter en roer tot een samenhangend geheel. Verdeel over de bodem en duw stevig aan met de achterkant van een lepel. Zet in de koelkast.
  • Mix de roomkaas met de suiker tot een romig en glad mengsel. Voeg de eieren één voor één toe en mix tussendoor. Roer de zure room met de vanille-extract glad en voeg samen met het bloem toe aan het roomkaasmengsel. Mix nog een keer kort door tot een glad beslag.
  • Giet het cheesecakebeslag over de Bastogne bodem en bak voor 40 minuten op 150 graden (boven- en onderwarmte).
  • Laat de cheesecake in de oven afkoelen tot (bijna) kamertemperatuur en zet daarna in de koelkast voor minstens 4 uur of volledig opgesteven. Snijd de opgesteven cheesecake in 9 of 16 gelijke stukken.
  • Smelt 2/3 van de chocolade au bain marie en voeg hierna de rest toe, blijf roeren tot alles is gesmolten. Laat de chocolade afkoelen tot deze koel aanvoelt. Doe in een spuitzakje of cornetje en trek chocolade slierten over de stukken cheesecake.

Gefeliciteerd met je prestatie!
Groetjes Revolution 🤗
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Je hebt haar niet veroordeeld, maar zij geeft zelf aan gekwetst te zijn. We hebben allemaal verschillende belevingen en gevoeligheden, dus misschien zou jij zelf niet gekwetst zijn door dat wat je zei. Gewoon puur uit respect voor wat zij al meerdere keren aangeeft, kun je het er ook bij laten... Hoe belangrijk is het nog om de discussie te blijven voeren in dit specifieke geval?


Syl heeft in mijn ogen nu duidelijk en vaak genoeg aangegeven dat ze gekwetst is, maar toch blijven mensen het belangrijker vinden om hun gelijk te halen, dus raakt ze hier begrijpelijkerwijs wat gefrustreerd over...
Klik om te vergroten...

Dank je wel!! ❤️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
IMG_20200308_194208.jpg

Oh yes she did it..!!!!! 💪👊🙏

🎉Vandaag ben ik precies 1 jaar clean!!!! 🎉
Wat ben ik onwijs trots op mezelf!!. ☺️🥇🏆

Acht jaar lang was ik verslaafd aan speed. 🥀🌑
Daar waar het zo geweldig was toen ik er mee begon, zo'n hel was het geworden op het einde.
Ik leefde in mijn eigen wereld, kon niet meer genieten van dingen en voelde me uitgeput.
Hoeveel nachten heb ik wel niet mezelf in slaap gehuild.
Door het besef hoe onwijs verkeerd en gevaarlijk ik bezig was, dag in dag uit.
Ik wou dit niet meer, ik wou dit leven zo niet meer.
Maar toch elke ochtend weer niet sterk genoeg om niet te nemen.

We zijn nu een jaar verder en wat is er een boel veranderd.

-Ik heb het gevoel dat ik weer menselijk ben.
Ik voel weer volop emoties en kan deze ook beter uiten.
-De band met mijn dochter is nog hechter geworden..
-Het werken aan mijn trauma's gaat stukken beterder nu ik weer volop alles voel en ervaar.
-Ik kan weer genieten van kleine dingen.
-ik zie in dat ik ook super sterk ben zonder speed.

Er zijn veel meningen over het feit dat ze zeggen "verslaafd blijf je voor altijd".
Ik spreek nu voor mezelf dat dit bij mij wel klopt.
Speed zal voor mij altijd een dingetje blijven.
Ik weet van mezelf als ik er weer mee in aanraking kom ik weer terug bij af ben.
Er zijn mensen die het lukt om na jaren van verslaving toch nog wel zo nu en dan recreatief te kunnen gebruiken.
Bij mij begon het speed gebruik ooit recreatief dus dit zal voor mij geen optie zijn.

➡️Tegen iedereen die speedverslaafd is en wil stoppen wil ik meegeven, geloof in jezelf en houd vol.
Het is mij gelukt dus jij kunt dit ook!!!.
Het zal zwaar zijn maar je krijgt er zoveel meer voor terug!!.
Ga naar je huisarts toe, en vraag hulp.
Ik heb tot op de dag van vandaag enorm goede steun van mijn huisarts.
Lucht je hart op dit forum en zeer zeker op de momenten dat je het zwaar hebt.
Dit heeft mij enorm geholpen.
Op de momenten dat ik op het punt stond toch weer speed te gaan halen zette ik dat hier neer.
Door de tips en hulp van de mensen hier lukte het me om mijn gedachte op andere dingen te focussen. ⬅️

❤️❤️❤️Ik wil iedereen op het df bedanken voor alle hulp, steun en vooral support en liefde!!!.
Jullie zijn onwijze toppers en ik ben jullie onwijs dankbaar!!.❤️❤️❤️

Bedankt dat ik mijn stappen hier mocht delen.
Ik wens jullie allen het beste toe!!! 😘❤️🌹🌞


images (4).jpeg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Proud of you!!! ❤️❤️❤️❤️
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed gedaan Syl! ❤️ Choose life ❤️💋 you did it ❤️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
*.exe2.0 zei:
100%

Hoe laat spreken we af?
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van nu... 😋
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
DM?? Ik herinner me nog dat vreemde voorstel. Jij was toch de viespeuk van DF? 😜
Klik om te vergroten...

oooow wtf, ja ik ja
grrrr
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Goed gedaan Syl! ❤ Choose life ❤💋 you did it ❤
Klik om te vergroten...
You do it! Een jaar is nog maar het begin, volgende mijlpaal is 1,5 jaar en dan 2 en dan 3 etc. Hopelijk wordt de trek met de jaren steeds minder :(
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
[ Speciaal ff ingelogd vandaag ]

Oladiooooo @Syl

Wat kan ik zeggen, ik heb je een jaar gevolgd.

CONGRATS ON THE A M A Z I N G J O B


syl.jpg


#fuckdehaters #powervrouw #nooitmeerdiekutspeed #chooselife #zelfliefde

x
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
En precies vandaag heb ik vrijwillerswerk!☺
Ik ga helpen bij een stichting die tienermoeders ondersteunt.
Je helpt ze daar waar hun graag hulp bij willen en je helpt in de opvang als oppas.
Krijg nog verder te horen hoe en wat maar heb er super veel zin in!!! 😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
[ Speciaal ff ingelogd vandaag ]

Oladiooooo @Syl

Wat kan ik zeggen, ik heb je een jaar gevolgd.

CONGRATS ON THE A M A Z I N G J O B


Bekijk bijlage 5782


#fuckdehaters #powervrouw #nooitmeerdiekutspeed #chooselife #zelfliefde

x
Klik om te vergroten...

Ben jij dat op de foto 😜😘
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Ben jij dat op de foto 😜😘
Klik om te vergroten...

100%

Hoe laat spreken we af?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mag ik hem dan ook een avondje lenen @Syl?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Mag ik hem dan ook een avondje lenen @Syl?
Klik om te vergroten...

@Syl komt wel even kijken of je me niet helemaal kapotmaakt dan he
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Mag ik hem dan ook een avondje lenen @Syl?
Klik om te vergroten...

Je mag best mee doen hoor, geen probleem 😜
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
wow, that escalated quickly...

into something better :)
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Vroeg net al aan @Natozlato in DM wat haar voorkeuren zijn...:innocent:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
@Syl komt wel even kijken of je me niet helemaal kapotmaakt dan he
Klik om te vergroten...
Helemaal kapot. Heheh

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...474849505152
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."