Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketakoekjes zei:
81 dagen klinkt als een nachtmerrie om eerlijk te zijn, bij mij komen cravings pas na enkele weken, hoe was het voor jou met speed?
Klik om te vergroten...

Voor mij zijn 81 dagen zonder speed absoluut geen nachtmerrie.
Het is eerder een droom die uit gekomen is.
Tuurlijk ben ik er nog lang niet en hoop ook snel te kunnen starten bij de verslavingszorg.
De eerste weken waren een nachtmerrie ,en had ik enorme cravings.
Dat kwam voornamelijk omdat ik de enorme vermoeidheid zo onwijs zat was.
Het is echt iets waar je helaas door heen moet om je uiteindelijke doel te behalen .
Het nergens energie voor hebben en jezelf zwaar uitgeput voelen was voor mij het allerzwaarst van het afkicken.
Ik moet mijn taken volbrengen als moeder en er worden gewoon dingen verwacht van je .
Die verlangens om toch weer speed te gaan halen waren heeeel sterk die periode .
Ik heb bloed laten prikken en bleek een ernstig te kort aan vitamine B12 te hebben.
Ik slik nu al paar weken vitamine tabl. B12 en ik slik nu ook magnesium tabl.
Mijn energie komt heel langzaam aan weer wat op gang en ik ben dagelijks nu in de sportschool te vinden .
Mijn ervaring met het afkicken van speed is dat de cravings juist in de eerste weken heel heftig was.
Maar dat dit zoals ik het zelf heb ervaren heb grotendeels kwam door de vermoeisheid.
Als de vermoeidheid af neemt zijn er echt nog wel momenten dat je cravings hebt.
Dat ik dacht ; hmmm heb best zin in een lijntje .
Dat zal ook best nog wel een tijd zo blijven dat er cravings zijn maar het word wel steeds minder ervaar ik zelf .
Als ik nu een craving heb denk ik bewust aan de vieze smaak en geur van speed en dat maakt al dat ik er al minder zin in heb.
Sporten helpt bij mij ook enorm om je gedachten op iets anders te focussen .
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
kanna ben ik niet in thuis en zal ik eens op zoeken op internet.
Klik om te vergroten...
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag dag 92 zonder speed en dus 3,5 maand clean.
Het gaat goed met me !!.
Het enigste waar ik het momenteel best moeilijk mee heb zijn mijn dromen.
Ik droom elke nacht en het gaat elke nacht over mijn ex .
Ik word kapot moe wakker en moet voor mijn gevoel eerst ff bijkome als ik wakker word.
Ik voel me heel ellendig en soms heb ik ook in mijn droom schijnbaar echt liggen huilen.
Volgende de POH-GGZ komt dit omdat ik destijds door de speed mijn emoties en gevoel heb afgevlakt.
Nu komt alles veel harder binnen .
Ik weet dat dromen een verwerkingsproces kunnen zijn en het er bij hoort.
Maar ik ben ook gewoon niet uitgerust terwijl ik wel heel vast slaap.
Die dromen / nachtmerries roepen ook heel veel emoties bij me op.
Ik denk dat nu ik clean ben ik pas echt aan de slag ga met mijn verwerkingsproces.
Donderdag ga ik voor het eerst uitgebreid praten over de mishandelingen door mijn ex bij de psycholoog.
Ik heb nooit uitgebreid aan iemand hier over verteld .
Als ik er alleen al aan terug denk krijg ik enorme buikpijn en misselijk.
Ik zie er enorm tegen op maar ik denk dat er wel een last van mijn schouders zal vallen als ik er over ga praten.
Nu mijn emoties niet meer worden afgevlakt en ik alles weer voel zoals het hoort.
Ik onderga het maar gewoon heb ook weinig keus en ga er maar vanuit dat dit mij helpt bij mijn verwerking.

Dinsdag EINDELIJK mijn intake bij de verslavingszorg.
De POH-GGZ die ook bij die instantie gewerkt heeft zei dat ik apart geval zal zijn.
Ik kan bepaalde stappen al overslaan en voor mij zal het vooral gaan om nazorg en hulp om terug te voorkomen.
Ik kijk er echt enorm na uit om eindelijk te kunnen praten over mijn verslaving met iemand en hier goede hulp bij te krijgen .
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)
Klik om te vergroten...
Misschien is ze op een welverdiende vakantie?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)
Klik om te vergroten...

Jaaaaaaa daar ben ik weer hoor !!!.
Vandaag dag 107 zonder speed !!!
Het gaat best goed met me en ik ben sinds vrijdag weer elke dag wezen sporten .
De trauma theraphie die ik nu krijg is erg zwaar maar het sporten is een goede uitlaatklep!!.
Hoe gaat het met jou?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie !:blushing:
Waarom ik nog verslavingszorg heb is omdat ik nu wel 107 dagen clean ben maar nog steeds wel verslaafd.
Er zijn nog geregeld momenten dat ik verlang naar wat speed.
Ik wil graag hulp bij mijn afkickproces en leren om geen terugval te krijgen .
Zeker nu ik begonnen ben met trauma theraphie bij psycholoog is het belangrijk dat ik geen terugval hierdoor krijg.
Tuurlijk is er een kans dat ik andere verslaafden tegen kom daar in bv wachtruimte maar als ik op centraal station ben kom ik daar ook genoeg verslaafdem tegen .
Dat is niet iets waardoor ik getriggert word weet ik van mezelf.
Ik ben dan nu 107 dagen clean maar ik ben er nog lang niet en het is voor mij prettig om er toch met iemand over te kunnen praten .
Ik begrijp wel hoe je het bedoeld en snap dat je je dat afvraagt.
Ik ben persoonlijk van mening dat ik nog veel kan leren op gebied van het afkicken en het voorkomen van een terugval.
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest en dan is in verhouding daarmee 107 dagen clean maar kort.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenne zei:
Hi Syl,

Een berichtje om je te laten weten dat ik nog steeds je topic volg en lees. Ik wil even zeggen dat ik het echt super goed vind dat je al zo lang clean bent! Super trots op jou!!! :grin:

Het is ook zwaar om je trauma's verwerken. Maar het wordt echt beter, echt. Het is mega zwaar en dat mag het ook zijn. Maar jij kan dit!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !!:relaxed::redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag 121 dagen zonder speed , oftewel 4 maanden clean !!!.:rock:

Vandaag weer bij verslavingszorg geweest.
Er is nog geen definief behandelplan opgesteld omdat ik nog in de intake-fase zit.
Volgende week maandag heb ik weer een gesprek met mijn regie-behandelaar.
Vandaag is gewoon gesprek zodat ik tenminste bij ze terecht kan totdat behandelplan is opgesteld.

Het gaat goed met me !!.
Ben wel erg moe weer maar denk dat dat mede komt door de trauma theraphie die ik volg.
De trauma theraphie werkt goed en daar ben ik erg blij mee.
Afgelopen zaterdag en zondag was ik zo onwijs moe dat ik alleen maar op bed heb gelegen.
Verder gaat het tussen mij en mijn dochter erg goed!!.
Ze heeft inmiddels der diploma binnen en ik ben onwijs trots op haar.
Kortom ik ben nog steeds clean en ik werkt hard aan mezelf en aan mijn toekomst.
Zo zonder de speed voel ik me minder depressief dan met speed .
Zit niet meer zo in mijn eigen bubbel en kan weer zin hebben in de dag.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Vandaag 121 dagen zonder speed , oftewel 4 maanden clean !!!.:rock:

Vandaag weer bij verslavingszorg geweest.
Er is nog geen definief behandelplan opgesteld omdat ik nog in de intake-fase zit.
Volgende week maandag heb ik weer een gesprek met mijn regie-behandelaar.
Vandaag is gewoon gesprek zodat ik tenminste bij ze terecht kan totdat behandelplan is opgesteld.

Het gaat goed met me !!.
Ben wel erg moe weer maar denk dat dat mede komt door de trauma theraphie die ik volg.
De trauma theraphie werkt goed en daar ben ik erg blij mee.
Afgelopen zaterdag en zondag was ik zo onwijs moe dat ik alleen maar op bed heb gelegen.
Verder gaat het tussen mij en mijn dochter erg goed!!.
Ze heeft inmiddels der diploma binnen en ik ben onwijs trots op haar.
Kortom ik ben nog steeds clean en ik werkt hard aan mezelf en aan mijn toekomst.
Zo zonder de speed voel ik me minder depressief dan met speed .
Zit niet meer zo in mijn eigen bubbel en kan weer zin hebben in de dag.
Klik om te vergroten...

Heb recent Speed geprobeerd en vond er geen zak aan. Het rook smerig (ik kan de zeer lichte geur amfetamines zoals ritalin en speed ruiken), gaf 10% euforie, 0% zin in seks en 30% stimulatie. Volgende stap wordt lage crystal meth oraal, maar wel HEEL VOORZICHTIG want tijdens het proberen van Speed was ik doodsbang om verslaafd te raken en uiteindelijk voelde ik 0% comedown. Amfetamines zijn blijkbaar niks voor mij, dan vrees ik dat mijn zwakke plek licht bij opiaten of benzo's.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
verwondering zei:
Als je hier voor me stond had ik dat alláng gedaan!

Je hebt een hele hoop shit meegemaakt, en zoals je zelf ook al aangeeft, daar hoor je nu ook verdrietig om te zijn! Dat is een stukje verwerking. Het is vervelend, maar het hoort erbij. Als er straks weer betere tijden aanbreken, geniet je daar extra van doordat je weet hoe kut het leven ook kan zijn. Laat de tranen maar vloeien, daar heb je alle recht toe.

En nog even voor de duidelijkheid, je hebt dit niet verdiend. Pertinent niet! Dat je klappen kreeg is nooit jouw schuld geweest. Dat weet je zelf ook wel, ergens diep vanbinnen weet je dat heus wel. Als je je ex ooit weleens zelf een duw hebt gegeven dan was dat uit machteloosheid. Doordat hij jou in die situatie heeft gebracht. Hij zat fout, niet jij. Sta jezelf toe boos te zijn, je hebt er alle reden toe. Blijf niet voor altijd wrok koesteren, maar neem niet zelf de schuld op je.

Nogmaals, ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven. Langeafstandsknuffel dan maar.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je super lieve reactie !!:redheart:
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hi Syl. Ik ben met thuis en lig al in bed. Het is te laat om mijn pc aan te slingeren (die overigens traag is.....)

Mijn uitgebreide reactie komt nog. Maar dan weet je in ieder geval dat ik aan je denkt en dat je weet dat je niet alleen bent! :blush:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenne zei:
Hi Syl. Ik ben met thuis en lig al in bed. Het is te laat om mijn pc aan te slingeren (die overigens traag is.....)

Mijn uitgebreide reactie komt nog. Maar dan weet je in ieder geval dat ik aan je denkt en dat je weet dat je niet alleen bent! :blush:
Klik om te vergroten...

Dank je wel Fenne super lief van je !:redheart:
slaap lekker !:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag dag 129 zonder speed.
Vandaag bij de psycholoog geweest en aangegeven dat het niet zo goed gaat .
Ze wil dat ik een gesprek krijg bij de psychiater om te praten over medicatie of eventueel de oxzazepam weer op te pakken.
Ik heb aangegeven dat ik geen interesse heb in antidepresiva.
Ik moet gewoon leren weer om mijn emoties weer vollop te voelen en te ervaren.
Door de speed was dit altijd afgevlakt en waren de scherpe randjes eraf.
De psychiater heeft alleen pas tijd voor mij over 6 weken .

Ik heb op de terug weg naar huis een afspraak gemaakt bij mijn huisarts.
Ik ga met hem wel erover hebben of het wel of niet goed is om als het echt me allemaal te veel word eventueel een oxzazepam te nemen of niet.
Ik kan vrijdagochtend bij mijn huisarts terecht.
Ik ga niet voor de makkelijkste weg door antidepresiva te slikken maar ik wil hoe moeilijk ook het leren over me heen te laten komen en het te ervaren ookal is dit pittig.
Bij mijn intake destijds kreeg ik ook 15 min een gesprekje bij de psychiater.
Deze vroeg direct hoe of ik er tegen over stond om antidepresiva te slikken.
Ik was best verbaasd hierover.
Ik heb aangegeven toen dat ik geen ervaring hiermee heb maar gehoord heb dat dit je emoties afvlakt.
Als ik antidepresiva ga slikken ga ik dus ook niet alles voelen en ervaren zoals het hoort te zijn.
Ik zit nu totaal niet goed in mijn vel en mijn stemmingswisselingen zijn best extreem op moment.
Het ene moment kan ik blij worden van iets kleins en andere moment wil ik het liefst dood.
Ik heb van psycholoog lijst gekregen met activiteiten om te doen .
Er staan de gekste dingen op en ik heb er zelf wat aangekruist wat ik ga doen.
Ik heb mijn dochter er ook een paar laten aankruisen wat we samen kunnen gaan doen.
Nou ik ga dus nu o.a golfen met haar :lolol:

De logee hond is super lief maar oh my god wat een hyper beest .
Ga vanavond weer uur met mijn dochter en de hond wandelen en morgeavond word ie weer opgehaald.

Ik heb veel aan jullie goede advies en lieve woorden nogmaals jullie dank hier voor!!.

Ik ga door met mijn strijd en probeer me sterk te houden en alles maar te ondergaan .
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Syl antidepressiva is niks voor jou, van de afkick wordt je weer even depressief als ervoor, en zelfs onder invloed van antidepressiva is lachen/huilen moeilijk.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vandaag dag 132 zonder speed.
Ik ben net bij mijn huisarts geweest ivm mijn hevige depressie klachten.
Ik gaf aan dat ik extreem vaak op een dag aan de dood denk .
Hij was heel erg verbaasd dat ik nog geen antidepressiva slikte.
Ik gaf aan dat ik dat niet zie zitten omdat ik gehoord heb dat ook daar je gevoel en emoties van afvlakken.
De dokter zei dat dat tegenwoordig lang niet meer zo erg is als vroeger.
Dat met mijn ptss en zeker nu met de zware trauma-theraphie het de diepste dalen verminderd.
Hij zei dat mijn emoties er gewoon zullen zijn alleen dat die enorme diepe dalen zullen verminderen.
De eerste 3 weken zei hij daar moest ik mezelf ff door heen zien te trekken.
De bijwerking in die eerste weken zijn volgens hem dat je enorm snel geprikkelt bent ,weinig kan hebben en snel kwaad kan worden.
Daarna zou het zeer zeker de moeite waard zijn zei hij .
Op deze manier is het ook vol te houden met de trauma-theraphie.
De laatste x was ik bij trauma-theraphie niet in staat een nieuwe geluidsopname te maken omdat ik er door heen zat.
Ik heb aangegeven dat ik zo bij zo pas er mee ga beginnen op donderdag.
Woensdag ga ik met mijn dochter dagje na Den Haag en Scheveningen .
Aangezien dit enigste uitje samen deze zomer is wil ik hier wel van genieten en ook voor mijn dochter.
Ik moet na een week antidepressiva te hebben gebruikt voor controle terug na dokter.
Wekelijks moet ik dan voor controle langs komen zodat er gekeken kan worden of het goed gaat.
Ik heb altijd gezegd dat ik niet aan de antidepressiva wil en ik dit ook eng vind .
Ik ben nu weer thuis en vraag mezelf echt af of het nu wel of niet verstandig is .
Ik wil het helemaal niet maar de toenemende doodsgedachten beangstigen me ook enorm.
Als ik er aan ga beginnen is het dus pas donderdag en tot die tijd zal ik denk ik heel veel gaan lope nadenken erover.
Is het zwak om voor de makkelijkste weg te kiezen en dus antidepressiva te gaan slikken?.
De dokter zei dat ik het niet zo moet zien omdat zelfs met antidepressiva het allemaal nog steeds heel erg zwaar zal zijn het alleen ervoor zorgt dat de doodsgedachten zullen afnemen.
Ik roep al vanaf het begin dat ik dat niet wil gebruiken en nu sta ik voor een dilemma.
Ik zie vooral op tegen de eerste paar weken als ik het zou gaan gebruiken.
Ik ben gewoon bang dat ik boos ga doen tegen mijn dochter onterecht.
Tuurlijk kan ik het haar uitleggen van te voren maar toch .
Ik ga er nog overdenken (mijn hoofd is net een punica-oase ) maakt overuren .
Mijn dochter ligt in coma die is naar nijmeegse vierdaagse feest geweest en was heel laat thuis .
Ga dus ook mooi ff nog op bed liggen want heb al sinds gisterenavond enorme koppijn en ik ben heeel erg moe .
W
WieterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik las als ik me niet vergis dat je b12-waardes nog al laag waren.
Misschien heb je hier iets aan, ik heb er zeker baat bij gehad.

http://www.bewustnieuws.nl/gezondhe...ond-vitamine-b12-tekorten-niet-bekend-worden/

Methylcobalamine (b12) en Adenosylcobalamine (b12) met foliumzuur (b11). Kauw, zuig of smelttabletten.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fenne zei:
Klinkt alsof het een hele leuk dag wordt! :smiley: Lekker van genieten!

Ik vind 3 maanden ook belachelijk lang.....Heb je al aan de bel getrokken bij ze? Ik weet als geen ander hoe hoog de werkdruk kan zijn, maar ik weet ook dat de 'lieve, rustige' ouders/gezinnen vaak aan het kortste eind trok. De zorgelijke, crisisachtige zaken krijgen prioriteit, maar ook de ouders die erop zitten. Maar jij en je dochter zijn net zo belangrijk. Als het gaat om een verwijzing naar een jeugdhulporganisatie die opvoedondersteuning biedt, kan je huisarts ook een verwijzing geven. Of je wellicht je psycholoog (een horizontale of verticale verwijzing is dat). Gewoon erom vragen! Je dochter is 17 of 18? Zit er bij de GGZ-organisatie een maatschappelijk werken, een pedagoog oid?
Klik om te vergroten...

Hoi Fenne,

Dank je wel voor je lieve berichten !!.
Ik ben gisteren bij het wijkteam geweest en heb duidelijk gemaakt dat ik meer hulp nodig heb en het te lang duurt bij ze.
Ik kan nu over 2 weken elke week een afspraak bij ze krijgen .
Zodat ik er van verzekerd ben mocht ik ergens mee zitten ik binnen een week advies en hulp kan vragen .
Hier ben ik erg blij mee!.
De hulp die ik zocht wat betreft mijn dochter om eens feedback te hebben kwa bv opvoeding hadden ze wel een organisatie gevonden alleen moest dit dan op naam van mijn dochter ivm vergoeding vanuit gemeente.
Omdat mijn dochter zelf niet open staat voor zoiets wil ik ook niets op haar naam zetten ookal hoeft ze er niks mee.
Het gaat de laatste tijd erg goed tussen mijn dochter en mij en ze lijkt ook echt begrip voor mijn klachten op momemt te hebben .
Ze vraagt geregeld hoe of het nu gaat met slapen en geeft aan dat ik gewoon rustig aan moet doen en me rust moet pakken.
Dat doet me al enorm goed dat stukje begrip en dat haalt ook stukje "ik moet " van mijn schouders af.
Nu het tussen mij en mijn dochter goed gaat wil ik me voor de volle 200 % richten op mijn herstel.
Je geeft me altijd super goede tips waar ik altijd veel mee kan dank he wel daar voor dit waardeer ik echt enorm !:redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vandaag dag 134 zonder speed.
Vandaag gaat het best goed met me.
Vanochtend heb ik samen met mijn dochter ontbeten en een lijst gemaakt wat ze moet kopen voor schoolkamp.
Heb vanmiddag heel even op bed gelegen en een serie gekeken.
Verder heb ik online info gezocht over antidepresiva.
Ik vind het heel erg moeilijk om hier zo maar aan te beginnen.
Het zou mij kunnen helpen de diepste dalen van mijn depresie weg te nemen.
Dus de doodsgedachtes die ik erg vaak heb op een dag.
Volgens de dokter blijf ik gewoon mijn emoties voelen alleen zonder dan die diepste dalen.
Zeker nu ik met trauma theraphie bezig ben kan dit mij ondersteunen dit vol te houden.
Ik vraag mezelf nu constant af .. ik ben toch godver zelf sterk genoeg om mezelf hier door heen te trekken ?!.
Ik heb al zo onwijs veel overwonnen in mijn eentje en ook hier kom ik toch wel door heen zonder antidepresiva?!.
Deze doodsgedachtes wat ik ervaar ik weet dat het een teken is dat ik gewoon enorm verlang naar rust en niet na de dood zelf.
Wat gaat de antidepresiva doen met me ??.
Moet ik gewoon accepteren dat ik nu weer volop alles voel zoals het hoort en komt het daardoor mischien heftiger binnen nu zo zonder speed?.
Het is ook veel wat ik nu aan het verwerken ben en het zijn trauma's die ik jarenlang heb weg gestopt.
Ik doe mijn uiterste best om me niet zo depresief te voelen en dwing mezelf om bv na buiten te gaan en iets te ondernemen.
Ik zeg eerlijk het kost me wel enorm veel moeite om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen .
Het afluisteren elke dag van de trauma's die zijn opgenome is zwaar.
De hele dag stel ik het uit omdat ik weet dat ik daarna me klote voel maar ik kan ook weer niet te laat op de dag gaan luisteren want dan kom ik er weer niet door in slaap.
Ik heb het de afgelopen dagen niet geluisterd omdat ik het niet kon opbrengen ondanks ik weet hoe belangrijk het is.
Ik loop al dagen met enorme koppijn ,ga er mee na bed en sta er mee op.
Toch heb ik net mezelf gepusht rustig te gaan zitten en het te beluisteren .
Ben opgelucht dat het er weer opzit voor vandaag en mezelf schouderklopje gegeven dat ik het ondanks enorme koppijn toch weer opgepakt heb.
Ik had zoals eerder verteld een lijstje van psycholoog gekregen met daarop activiteiten om te doen.
Mijn dochter had hierop dingen aangekruist wat ze leuk vond voor mij om zelf te doen en om samen te doen .
Zo had ze ook aangekruist;

"Stilstaan bij hoezeer ik vooruit ga"

Ik was best ontroerd dat ze dat had aangekruist en heb haar dat ook gezegd.
Mijn dochter en ik zijn bezig online op de site van de menzis opdrachten te doen om punten te verdienen.
Deze punten kun je inleveren voor o.a een voucher van Pathe.
Dan kunnen we samen naar de bios.
Wat zou het fijn zijn als wij mensen op batterijen werkte en ik ff mijn batterijen eruit kon halen want mijn hersens maken overuren.
Ik ga nu zien een sudoku opgelost te krijgen met mijn gestoorde brain , om weer punten te behalen .:lolol:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."