#1
Respect voor deze, en al je andere posts, Syl.Op 9 maart ben ik precies een jaar clean.
Waar ik super trots op ben!!!.
Hierbij had ik ook besloten dat dit dan ook een mooie afsluiter zou zijn van mijn topic.
Deze heb ik een jaar lang bijgehouden.
Hierin heb ik mijzelf zeer kwetsbaar en open opgesteld.
Iets wat ik normaal gesproken absoluut niet doe.
Toch moet het mij van het hart dat ik teleurgesteld ben dat het op deze manier gaat eindigen.
Ik had een bericht geplaatst over het feit dat mijn ex aan de deur had gestaan en ik aangifte moest gaan doen.
Dat het tijd werd dat mijn ex uit mijn leven werd verbannen.
En die laatste zin was schijnbaar de reden dat er een hele discussie op gang kwam.
Want wrok koesteren doet niemand goed en het is een verlossing om dat juist niet te doen.
Klopt helemaal!!!.
Ik weet dondersgoed hoe het werkt in het leven met vergeving, wrok, wraak enz.
Dat weet ik mensen!!!.
Zeker na alle shit wat ik heb meegemaakt.
Die mensen die advies gaven, nogmaals hadden gelijk wat betreft wrok koesteren.
Dat heb ik ook div malen aangegeven dat dit ook klopt.
Alleen er werd maar door gegaan erover.
Ik weet hoe het werkt maar ik kan er niks mee omdat het niet werkt in mijn situatie.
Dat er mensen zijn die van mening zijn dat dit onzin is ook prima.
Het leek wel een strijd te worden.
Had het gevoel dat mij ff de les werd gelezen.
Zo kwam het na een tijdje over op mij.
Toen werden er ook bepaalde kwetsende dingen gezegd in mijn ogen.
En nee dat ik dat ervaar als kwetsend kan ik jullie niet kwalijk nemen.
Er werd mij al gezegd dat andere daar niet verantwoordelijk voor zijn als ze iets zeggen.
Ik was zo gefrustreerd maar ook gekwetst omdat het een aanval leek van meerdere tegen mij.
Er niet geluisterd werd na het feit dat ik al tig x aan gaf dat ik het weet wat er bedoeld word.
En het niet serieus werd genomen voor mijn gevoel dat ik aangaf dat mijn situatie anders is.
Ik ben toen maar ff naar de supermarkt gelopen om af te koelen.
Ik heb onderweg lopen janken van frustratie en woede.
Lieve mensen wees voorzichtig met wat je zegt.
Advies geven is iets anders dan je mening er door drukken.
Het is erg kwetsend als andere denken het beter te weten dan de gene die in de situatie zit.
En nogmaals advies mag altijd en iemand de mogelijkheid bieden tot andere inzichten.
Ik vind het jammer dat ik aangeef dat sommige dingen kwetsend waren en niemand zich daar verantwoordelijk voor voelt.
Het gaat er niet om dat ik meedelij wil of wat dan ook.
Maar er is niemand geweest die erop terug kwam en ook zijn eigen aandeel hierin zag.
Waarsch vind iedereen dan dus dat ze terecht gehandeld hebben.
Ook prima hoor.
Vind het jammer dat ik met deze gevoelens straks dit topic ga afsluiten.
Het zit me dwars!!.
Ik sta altijd voor iedereen klaar en probeer ieder te motiveren.
Ik heb mij altijd kwetsbaar opgesteld in mijn topic en dat ga ik nu niet meer doen.
Ik ga ook niet meer bepaalde zaken delen hier.
Ik had gehoopt er een mooie einde van te maken.
Het vrolijk en trots te kunnen afsluiten.
Ik heb enorm het gevoel gekregen dat mensen reageerde om andere te ondersteunen.
Het meer een kliekje werd tegen mij.
Zo voelt het voor mij.