Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote uitdaging: geen speed op voorraad meer

Grote uitdaging: geen speed op voorraad meer

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn steun kun je krijgen @Perenijsje ! 👍🏻
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lieve mensen,

Zoals de meesten wel weten heb ik het afgelopen jaar enorm met speedgebruik/misbruik geworsteld. Tot vorig jaar gebruikte ik het heel af en toe recreatief met uitgaan. Zomer vorig jaar leerde ik via hier een man uit de buurt kennen die verslaafd was aan speed en op de wachtlijst van een afkickkliniek stond. De paar maanden tot het zo ver was ben ik flink met hem mee gaan gebruiken. We gebruikten bijna dagelijks en haalden soms wel 4/5 nachten door. In november werd hij opgenomen en sindsdien is hij clean op een paar terugvallen na. Morgen start hij met een tweede opname in een andere kliniek om nog verder te werken aan zijn onderliggende problematiek.

Mij lukte het nadat hij was opgenomen eerst wel even om terug te gaan naar recreatief gebruik met vrienden samen/tijdens uitgaan. Maar in december zat ik vanwege omstandigheden 3 weken zonder speed thuis en dat was toch wel een erg moeilijke periode. Sindsdien heb ik altijd speed op voorraad en ben ik ook alleen thuis gaan gebruiken. Niet alleen recreatief, maar ook om me beter te voelen, meer energie te hebben om aan mijn eigen hoge eisen te voldoen, om met emoties om te gaan en als afleiding/uit gewoonte. Ik gebruikte niet dagelijks, maar wel meerdere dagen per week. En langer dan 2 weken zonder te gebruiken lukte me steeds niet😟

In april en mei gebruikte ik tijdens de Corona-lockdown eigenlijk zowat elk weekend in mijn eentje speed. Om het leven toch net wat leuker te maken voor mezelf, als afleiding en uiteindelijk ook gewoon uit gewoonte. Elk weekend op vrijdag en zaterdag of zaterdag en zondag en soms 3 dagen achter elkaar. Echt veel nuttigs deed ik niet, de meeste tijd zat ik gewoon op de bank livestreams te kijken en op mn laptop of telefoon te klooien. Dat ik mezelf de volgende dag echt afvroeg waarom ik daar eigenlijk speed bij nodig had, want ik gedroeg me verder dus niet "energiek of euforisch". Was alleen nogal praatgraag en schreef hele boekwerken op het forum en in chats😅

Maar inmiddels zijn we een paar maanden verder en ziet de wereld er weer heel anders uit. Ondanks dat de besmettingen nu weer oplopen (maar er ook meer getest wordt) heb ik mijn normale leven weer bijna volledig kunnen oppakken en weer meer structuur en verantwoordelijkheden. En sinds half mei heb ik met mijn vriend, en liefde is toch echt de beste drug die er is🥰🥰🥰
Dus de afgelopen 2 maanden is mijn gebruik een stuk minder geworden. Ik heb nog maar 1x een weekend alleen thuis gebruikt, en daarnaast een aantal keer samen met mijn vriend of op een meet van hier (wel zowel coke als pep dan)

Maar iig "gepland" van te voren, goed over nagedacht en qua hoeveelheid een stuk minder dan eerder dit jaar. Dus niet meer uit verveling, om me alleen ff beter te voelen, om emoties weg te maken of om meer energie te hebben voor mijn dagelijkse activiteiten (functioneel gebruik).
Dus ik ben eigenlijk best tevreden hoe het nu gaat met mijn gebruik, het is wel weer recreatief te noemen vind ik.

In de openingspost van mijn topic hoeveel speed je op voorraad hebt? zei ik dat ik dus altijd een flinke voorraad speed in de vriezer heb. Omdat ik het haal bij een vriend ver weg en omdat ik dat achterdeurtje open wilde houden om te kunnen gebruiken wanneer ik wilde zonder het dan eerst te moeten regelen. De gedachte om zonder speed te zitten leverde erg veel angst en paniek op. En ik rationaliseerde het door te zeggen dat het van die vriend goed en goedkoop was etc en ik het dan zonde vond om het van iemand anders te kopen.

Mijn vriend gebruikt ook af en toe (coke/pep) en zijn dealer zit gewoon in dezelfde plaats. Hij haalt dus alleen als hij/wij echt gepland hebben om te gebruiken. En bij zijn dealer kunnen we ook gewoon al 2 gram natte speed kopen, hoeft niet meteen heel veel te zijn.

Mijn voorraad is inmiddels bijna op, ik heb na dit weekend waarin we wel gebruikt hebben nog een gram of 6/7 natte speed in de vriezer liggen.
En omdat het nu zoveel beter gaat denk ik er toch voorzichtig aan om dus niet voordat het op is al nieuwe speed te kopen. Maar om het zonder voorraad te gaan proberen. En dus net zoals mijn vriend alleen te kopen als we gepland hebben om te gaan gebruiken en het dan dus op te maken en klaar😎

Ik heb sinds december vorig jaar ALTIJD speed in huis gehad omdat ik toen die 3 weken zonder had gezeten en dat echt ontzettend lastig is geweest voor me.
Maar nu met die dealer van mijn vriend in de buurt als backup wil ik toch de uitdaging aan gaan. Wat echt een enorm grote stap voor mij is. Maar bij de gedachte aan geen speed in huis te hebben raak ik nu niet meteen in paniek. En met de steun van mijn vriend heb ik er vertrouwen in dat ik dit kan. Ik heb zoveel stappen gezet de afgelopen maanden op allerlei gebieden, dat ik nu denk dat de tijd er rijp voor is👍

Dus bij deze zet ik het hier dus op het forum als stok achter de deur. En om ook van jullie steun te krijgen. Helemaal stoppen met drugs hoeft niet vind ik, maar als ik het op deze manier doe, vind ik dat het prima af en toe moet kunnen. En dat ik de controle er zelf over heb, ipv dat ik gebruik uit destructiviteit en het uit gewoonte gebruik om dat stemmetje in mijn hoofd stil te krijgen als ik last van craving heb. Want ik weet nu dat de craving vanzelf minder wordt. En dat ik het echt niet nodig heb om die redenen😉

Dus bij deze, de komende tijd maak ik mijn voorraad op door af en toe sociaal te gebruiken. En ik ga niet meteen nieuwe kopen. Maar ik koop alleen als ik recreatief ga gebruiken👍

Mag ik jullie steun hebben?😘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo! Daar zijn we voor hier. Elkaar steunen. 💕

Ben trots op je! 🙌🏻
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Hallo! Daar zijn we voor hier. Elkaar steunen. 💕

Ben trots op je! 🙌🏻
Klik om te vergroten...

Dankjewel meis 💕 En dat is waar, maar vind zelf steun vragen toch altijd lastiger dan het geven 🙈

Eik zei:
Mijn steun kun je krijgen @Perenijsje ! 👍🏻
Klik om te vergroten...

Dankjewel, lief!😘

KlaasVaak zei:
Niet bedoeld om je hele plan onderuit te halen, maar zou je niet beter een tijdje helemaal stoppen?
Klik om te vergroten...

Nee, die noodzaak zie ik niet echt. Mijn doel is altijd geweest om weer terug te gaan naar recreatief gebruik en dan max 1-2 keer per maand leek me wel realistisch. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, want zit daar nu nog wel vaak boven. Maar helemaal een tijd stoppen en het mezelf dus eigenlijk "verbieden" gaat mezelf kennende juist averechts werken. Dan leg ik de lat te hoog, ga ik er juist meer moeite mee krijgen en naar verlangen en is de kans groot dat ik juist vaker en om verkeerde redenen ga gebruiken. Dan liever wel 1-2 keer per maand gebruiken en er van genieten. Dat moet ook af en toe gewoon kunnen vind ik👍
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onze steun heb je vanzelfsprekend. Heel erg veel succes gewenst, je kan het!
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trots. :):kissingheart:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Helemaal stoppen met drugs hoeft niet vind ik, maar als ik het op deze manier doe, vind ik dat het prima af en toe moet kunnen. En dat ik de controle er zelf over heb, ipv dat ik gebruik uit destructiviteit en het uit gewoonte gebruik om dat stemmetje in mijn hoofd stil te krijgen als ik last van craving heb.
Klik om te vergroten...
Idd, helemaal stoppen lijkt me in jouw situatie niet nodig. Minderen en de controle houden zal jou echt wel lukken.
En cravings kunnen zeker lastig zijn, maar ze moeten ook niet groter gemaakt worden dan ze zijn, zoals je zelf ook prima beseft. 👍
Perenijsje zei:
Mag ik jullie steun hebben?😘
Klik om te vergroten...
💪:handfist:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
You go @Perenijsje ...!!!💪👊

Jij kan dit meis, ik heb er alle vertrouwen in..!! 👌
Mijn steun heb je als vanzelfsprekend 😘❤️
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind dat je het enorm goed doet !

Je mag zeker trots zijn op jezelf.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjulliewel allemaal, echt super lief🥰 Geeft me ook echt een extra boost dat zoveel mensen achter me staan en in me geloven😘

AphexTwin zei:
Idd, helemaal stoppen lijkt me in jouw situatie niet nodig. Minderen en de controle houden zal jou echt wel lukken.
En cravings kunnen zeker lastig zijn, maar ze moeten ook niet groter gemaakt worden dan ze zijn, zoals je zelf ook prima beseft. 👍

💪:handfist:
Klik om te vergroten...

Ja precies, ik ben juist altijd al veel te streng voor mezelf, als ik mezelf dingen echt ga verbieden/ontzeggen leg ik weer zo'n grote druk op mezelf, terwijl ik juist wil leren om milder voor mezelf te worden. Als ik geen realistische doelstellingen heb is de kans op "falen" juist groot, waarna ik me weer schuldig ga voelen dat het niet gelukt is, mijn stemming/zelfvertrouwen minder goed wordt en dat weer een reden is om te gaan gebruiken. Dan kom ik juist in een negatieve vicieuze cirkel terecht.

Ik ben de laatste tijd al heel vaak tegen cravings ingegaan en moet het idd niet groter maken dan het is. Weet nu wel dat cravings in golven komen en gaan en dat ik het kan "uitzitten."

En het helpt gewoon echt enorm dat mijn vriend me ook echt steunt en motiveert als ik niet wil gebruiken. Natuurlijk moet ik het zelf doen, maar dit maakt het wel een stuk makkelijker. We gebruiken samen, maar stimuleren elkaar ook als we het niet willen👍
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
En ik ga mee met jou.
Naar recreatief gebruik van speed!

Ik zit nu op 4-5 dagen per week een lijntje.
Moet ook naar beneden!
Samen dan!

Succes!!!
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een verhaal, en wat een goede stap die je zet! En wat kan ik me er zelf goed in vinden. Ook mijn steun heb je volledig!
Je hebt mij zelfs door deze post stiekem een klein stapje vooruit geduwd.
Dus dankjewel❤
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Dankjewel meis 💕 En dat is waar, maar vind zelf steun vragen toch altijd lastiger dan het geven 🙈



Dankjewel, lief!😘



Nee, die noodzaak zie ik niet echt. Mijn doel is altijd geweest om weer terug te gaan naar recreatief gebruik en dan max 1-2 keer per maand leek me wel realistisch. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, want zit daar nu nog wel vaak boven. Maar helemaal een tijd stoppen en het mezelf dus eigenlijk "verbieden" gaat mezelf kennende juist averechts werken. Dan leg ik de lat te hoog, ga ik er juist meer moeite mee krijgen en naar verlangen en is de kans groot dat ik juist vaker en om verkeerde redenen ga gebruiken. Dan liever wel 1-2 keer per maand gebruiken en er van genieten. Dat moet ook af en toe gewoon kunnen vind ik👍
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Succes!
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw, wat goed van je! Je kunt het! Je bent zo'n sterk persoon ❤️
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echt onwijs lief van jullie hoe jullie reageren, dankjulliewel 🥰

geflipt zei:
En ik ga mee met jou.
Naar recreatief gebruik van speed!

Ik zit nu op 4-5 dagen per week een lijntje.
Moet ook naar beneden!
Samen dan!

Succes!!!
Klik om te vergroten...

Wat dapper van je dat je dit inziet en jij ook wilt gaan minderen! Jij ook heel veel succes en samen sterk!💪😘

Flower123 zei:
Wat een verhaal, en wat een goede stap die je zet! En wat kan ik me er zelf goed in vinden. Ook mijn steun heb je volledig!
Je hebt mij zelfs door deze post stiekem een klein stapje vooruit geduwd.
Dus dankjewel❤
Klik om te vergroten...

Fijn dat ik je met mijn verhaal een klein stapje vooruit geduwd hebt. Elke stap in de goede richting is er 1👍 Graag gedaan en jij ook veel succes meis❤
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Nee, die noodzaak zie ik niet echt. Mijn doel is altijd geweest om weer terug te gaan naar recreatief gebruik en dan max 1-2 keer per maand leek me wel realistisch. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, want zit daar nu nog wel vaak boven. Maar helemaal een tijd stoppen en het mezelf dus eigenlijk "verbieden" gaat mezelf kennende juist averechts werken. Dan leg ik de lat te hoog, ga ik er juist meer moeite mee krijgen en naar verlangen en is de kans groot dat ik juist vaker en om verkeerde redenen ga gebruiken. Dan liever wel 1-2 keer per maand gebruiken en er van genieten. Dat moet ook af en toe gewoon kunnen vind ik👍
Klik om te vergroten...
Heel knap als je dit kan, moet je mentaal sterk genoeg voor zijn.
Veel succes!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Morgen ben ik 2 weken pep vrij, en heeyy als ik dat kan, kan jij het ook!

Je weet zelf hoe vaak ik zat te gebruiken hahaa, zolang de wil er is, kun je alles aan❤😘

Edit; morgen... eigenlijk vandaag dus😛
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Perenijsje zei:
Lieve mensen,

Zoals de meesten wel weten heb ik het afgelopen jaar enorm met speedgebruik/misbruik geworsteld. Tot vorig jaar gebruikte ik het heel af en toe recreatief met uitgaan. Zomer vorig jaar leerde ik via hier een man uit de buurt kennen die verslaafd was aan speed en op de wachtlijst van een afkickkliniek stond. De paar maanden tot het zo ver was ben ik flink met hem mee gaan gebruiken. We gebruikten bijna dagelijks en haalden soms wel 4/5 nachten door. In november werd hij opgenomen en sindsdien is hij clean op een paar terugvallen na. Morgen start hij met een tweede opname in een andere kliniek om nog verder te werken aan zijn onderliggende problematiek.

Mij lukte het nadat hij was opgenomen eerst wel even om terug te gaan naar recreatief gebruik met vrienden samen/tijdens uitgaan. Maar in december zat ik vanwege omstandigheden 3 weken zonder speed thuis en dat was toch wel een erg moeilijke periode. Sindsdien heb ik altijd speed op voorraad en ben ik ook alleen thuis gaan gebruiken. Niet alleen recreatief, maar ook om me beter te voelen, meer energie te hebben om aan mijn eigen hoge eisen te voldoen, om met emoties om te gaan en als afleiding/uit gewoonte. Ik gebruikte niet dagelijks, maar wel meerdere dagen per week. En langer dan 2 weken zonder te gebruiken lukte me steeds niet😟

In april en mei gebruikte ik tijdens de Corona-lockdown eigenlijk zowat elk weekend in mijn eentje speed. Om het leven toch net wat leuker te maken voor mezelf, als afleiding en uiteindelijk ook gewoon uit gewoonte. Elk weekend op vrijdag en zaterdag of zaterdag en zondag en soms 3 dagen achter elkaar. Echt veel nuttigs deed ik niet, de meeste tijd zat ik gewoon op de bank livestreams te kijken en op mn laptop of telefoon te klooien. Dat ik mezelf de volgende dag echt afvroeg waarom ik daar eigenlijk speed bij nodig had, want ik gedroeg me verder dus niet "energiek of euforisch". Was alleen nogal praatgraag en schreef hele boekwerken op het forum en in chats😅

Maar inmiddels zijn we een paar maanden verder en ziet de wereld er weer heel anders uit. Ondanks dat de besmettingen nu weer oplopen (maar er ook meer getest wordt) heb ik mijn normale leven weer bijna volledig kunnen oppakken en weer meer structuur en verantwoordelijkheden. En sinds half mei heb ik met mijn vriend, en liefde is toch echt de beste drug die er is🥰🥰🥰
Dus de afgelopen 2 maanden is mijn gebruik een stuk minder geworden. Ik heb nog maar 1x een weekend alleen thuis gebruikt, en daarnaast een aantal keer samen met mijn vriend of op een meet van hier (wel zowel coke als pep dan)

Maar iig "gepland" van te voren, goed over nagedacht en qua hoeveelheid een stuk minder dan eerder dit jaar. Dus niet meer uit verveling, om me alleen ff beter te voelen, om emoties weg te maken of om meer energie te hebben voor mijn dagelijkse activiteiten (functioneel gebruik).
Dus ik ben eigenlijk best tevreden hoe het nu gaat met mijn gebruik, het is wel weer recreatief te noemen vind ik.

In de openingspost van mijn topic hoeveel speed je op voorraad hebt? zei ik dat ik dus altijd een flinke voorraad speed in de vriezer heb. Omdat ik het haal bij een vriend ver weg en omdat ik dat achterdeurtje open wilde houden om te kunnen gebruiken wanneer ik wilde zonder het dan eerst te moeten regelen. De gedachte om zonder speed te zitten leverde erg veel angst en paniek op. En ik rationaliseerde het door te zeggen dat het van die vriend goed en goedkoop was etc en ik het dan zonde vond om het van iemand anders te kopen.

Mijn vriend gebruikt ook af en toe (coke/pep) en zijn dealer zit gewoon in dezelfde plaats. Hij haalt dus alleen als hij/wij echt gepland hebben om te gebruiken. En bij zijn dealer kunnen we ook gewoon al 2 gram natte speed kopen, hoeft niet meteen heel veel te zijn.

Mijn voorraad is inmiddels bijna op, ik heb na dit weekend waarin we wel gebruikt hebben nog een gram of 6/7 natte speed in de vriezer liggen.
En omdat het nu zoveel beter gaat denk ik er toch voorzichtig aan om dus niet voordat het op is al nieuwe speed te kopen. Maar om het zonder voorraad te gaan proberen. En dus net zoals mijn vriend alleen te kopen als we gepland hebben om te gaan gebruiken en het dan dus op te maken en klaar😎

Ik heb sinds december vorig jaar ALTIJD speed in huis gehad omdat ik toen die 3 weken zonder had gezeten en dat echt ontzettend lastig is geweest voor me.
Maar nu met die dealer van mijn vriend in de buurt als backup wil ik toch de uitdaging aan gaan. Wat echt een enorm grote stap voor mij is. Maar bij de gedachte aan geen speed in huis te hebben raak ik nu niet meteen in paniek. En met de steun van mijn vriend heb ik er vertrouwen in dat ik dit kan. Ik heb zoveel stappen gezet de afgelopen maanden op allerlei gebieden, dat ik nu denk dat de tijd er rijp voor is👍

Dus bij deze zet ik het hier dus op het forum als stok achter de deur. En om ook van jullie steun te krijgen. Helemaal stoppen met drugs hoeft niet vind ik, maar als ik het op deze manier doe, vind ik dat het prima af en toe moet kunnen. En dat ik de controle er zelf over heb, ipv dat ik gebruik uit destructiviteit en het uit gewoonte gebruik om dat stemmetje in mijn hoofd stil te krijgen als ik last van craving heb. Want ik weet nu dat de craving vanzelf minder wordt. En dat ik het echt niet nodig heb om die redenen😉

Dus bij deze, de komende tijd maak ik mijn voorraad op door af en toe sociaal te gebruiken. En ik ga niet meteen nieuwe kopen. Maar ik koop alleen als ik recreatief ga gebruiken👍

Mag ik jullie steun hebben?😘
Klik om te vergroten...
Ik herken je verhaal voor 100%. Ook altijd een grote, veilige voorraad in huis. Jij bent alleen al een stapje verder. Ik hoop dit ook over niet al te lang periode kunnen te doen..

Top dus van je hoor, lekker bezig en houd je sterk!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
1596438228455.png
1596438304648.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpeedIsLekker zei:
Heel knap als je dit kan, moet je mentaal sterk genoeg voor zijn.
Veel succes!
Klik om te vergroten...
Het is gewoon uw mindset veranderen...
Het is gemakkelijk om te minderen met drugs die niet lichamelijk verslaafd is, het zit "tussen de oren" (niet grof bedoeld)

Zat zelf op een piek van 20dagen in een maand 4mmc gebruik, en nu is het alweer 3 weken geleden, ervoor ook 3 weken.
Waar een wil is, is een weg ! You can do this ! 😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."