#1
Mijn steun kun je krijgen @Perenijsje ! 👍🏻
Hallo! Daar zijn we voor hier. Elkaar steunen. 💕
Ben trots op je! 🙌🏻
Mijn steun kun je krijgen @Perenijsje ! 👍🏻
Niet bedoeld om je hele plan onderuit te halen, maar zou je niet beter een tijdje helemaal stoppen?
Idd, helemaal stoppen lijkt me in jouw situatie niet nodig. Minderen en de controle houden zal jou echt wel lukken.Helemaal stoppen met drugs hoeft niet vind ik, maar als ik het op deze manier doe, vind ik dat het prima af en toe moet kunnen. En dat ik de controle er zelf over heb, ipv dat ik gebruik uit destructiviteit en het uit gewoonte gebruik om dat stemmetje in mijn hoofd stil te krijgen als ik last van craving heb.
💪Mag ik jullie steun hebben?😘
Idd, helemaal stoppen lijkt me in jouw situatie niet nodig. Minderen en de controle houden zal jou echt wel lukken.
En cravings kunnen zeker lastig zijn, maar ze moeten ook niet groter gemaakt worden dan ze zijn, zoals je zelf ook prima beseft. 👍
💪![]()
Klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Succes!Dankjewel meis 💕 En dat is waar, maar vind zelf steun vragen toch altijd lastiger dan het geven 🙈
Dankjewel, lief!😘
Nee, die noodzaak zie ik niet echt. Mijn doel is altijd geweest om weer terug te gaan naar recreatief gebruik en dan max 1-2 keer per maand leek me wel realistisch. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, want zit daar nu nog wel vaak boven. Maar helemaal een tijd stoppen en het mezelf dus eigenlijk "verbieden" gaat mezelf kennende juist averechts werken. Dan leg ik de lat te hoog, ga ik er juist meer moeite mee krijgen en naar verlangen en is de kans groot dat ik juist vaker en om verkeerde redenen ga gebruiken. Dan liever wel 1-2 keer per maand gebruiken en er van genieten. Dat moet ook af en toe gewoon kunnen vind ik👍
En ik ga mee met jou.
Naar recreatief gebruik van speed!
Ik zit nu op 4-5 dagen per week een lijntje.
Moet ook naar beneden!
Samen dan!
Succes!!!
Wat een verhaal, en wat een goede stap die je zet! En wat kan ik me er zelf goed in vinden. Ook mijn steun heb je volledig!
Je hebt mij zelfs door deze post stiekem een klein stapje vooruit geduwd.
Dus dankjewel❤
Heel knap als je dit kan, moet je mentaal sterk genoeg voor zijn.Nee, die noodzaak zie ik niet echt. Mijn doel is altijd geweest om weer terug te gaan naar recreatief gebruik en dan max 1-2 keer per maand leek me wel realistisch. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, want zit daar nu nog wel vaak boven. Maar helemaal een tijd stoppen en het mezelf dus eigenlijk "verbieden" gaat mezelf kennende juist averechts werken. Dan leg ik de lat te hoog, ga ik er juist meer moeite mee krijgen en naar verlangen en is de kans groot dat ik juist vaker en om verkeerde redenen ga gebruiken. Dan liever wel 1-2 keer per maand gebruiken en er van genieten. Dat moet ook af en toe gewoon kunnen vind ik👍
Ik herken je verhaal voor 100%. Ook altijd een grote, veilige voorraad in huis. Jij bent alleen al een stapje verder. Ik hoop dit ook over niet al te lang periode kunnen te doen..Lieve mensen,
Zoals de meesten wel weten heb ik het afgelopen jaar enorm met speedgebruik/misbruik geworsteld. Tot vorig jaar gebruikte ik het heel af en toe recreatief met uitgaan. Zomer vorig jaar leerde ik via hier een man uit de buurt kennen die verslaafd was aan speed en op de wachtlijst van een afkickkliniek stond. De paar maanden tot het zo ver was ben ik flink met hem mee gaan gebruiken. We gebruikten bijna dagelijks en haalden soms wel 4/5 nachten door. In november werd hij opgenomen en sindsdien is hij clean op een paar terugvallen na. Morgen start hij met een tweede opname in een andere kliniek om nog verder te werken aan zijn onderliggende problematiek.
Mij lukte het nadat hij was opgenomen eerst wel even om terug te gaan naar recreatief gebruik met vrienden samen/tijdens uitgaan. Maar in december zat ik vanwege omstandigheden 3 weken zonder speed thuis en dat was toch wel een erg moeilijke periode. Sindsdien heb ik altijd speed op voorraad en ben ik ook alleen thuis gaan gebruiken. Niet alleen recreatief, maar ook om me beter te voelen, meer energie te hebben om aan mijn eigen hoge eisen te voldoen, om met emoties om te gaan en als afleiding/uit gewoonte. Ik gebruikte niet dagelijks, maar wel meerdere dagen per week. En langer dan 2 weken zonder te gebruiken lukte me steeds niet😟
In april en mei gebruikte ik tijdens de Corona-lockdown eigenlijk zowat elk weekend in mijn eentje speed. Om het leven toch net wat leuker te maken voor mezelf, als afleiding en uiteindelijk ook gewoon uit gewoonte. Elk weekend op vrijdag en zaterdag of zaterdag en zondag en soms 3 dagen achter elkaar. Echt veel nuttigs deed ik niet, de meeste tijd zat ik gewoon op de bank livestreams te kijken en op mn laptop of telefoon te klooien. Dat ik mezelf de volgende dag echt afvroeg waarom ik daar eigenlijk speed bij nodig had, want ik gedroeg me verder dus niet "energiek of euforisch". Was alleen nogal praatgraag en schreef hele boekwerken op het forum en in chats😅
Maar inmiddels zijn we een paar maanden verder en ziet de wereld er weer heel anders uit. Ondanks dat de besmettingen nu weer oplopen (maar er ook meer getest wordt) heb ik mijn normale leven weer bijna volledig kunnen oppakken en weer meer structuur en verantwoordelijkheden. En sinds half mei heb ik met mijn vriend, en liefde is toch echt de beste drug die er is🥰🥰🥰
Dus de afgelopen 2 maanden is mijn gebruik een stuk minder geworden. Ik heb nog maar 1x een weekend alleen thuis gebruikt, en daarnaast een aantal keer samen met mijn vriend of op een meet van hier (wel zowel coke als pep dan)
Maar iig "gepland" van te voren, goed over nagedacht en qua hoeveelheid een stuk minder dan eerder dit jaar. Dus niet meer uit verveling, om me alleen ff beter te voelen, om emoties weg te maken of om meer energie te hebben voor mijn dagelijkse activiteiten (functioneel gebruik).
Dus ik ben eigenlijk best tevreden hoe het nu gaat met mijn gebruik, het is wel weer recreatief te noemen vind ik.
In de openingspost van mijn topic hoeveel speed je op voorraad hebt? zei ik dat ik dus altijd een flinke voorraad speed in de vriezer heb. Omdat ik het haal bij een vriend ver weg en omdat ik dat achterdeurtje open wilde houden om te kunnen gebruiken wanneer ik wilde zonder het dan eerst te moeten regelen. De gedachte om zonder speed te zitten leverde erg veel angst en paniek op. En ik rationaliseerde het door te zeggen dat het van die vriend goed en goedkoop was etc en ik het dan zonde vond om het van iemand anders te kopen.
Mijn vriend gebruikt ook af en toe (coke/pep) en zijn dealer zit gewoon in dezelfde plaats. Hij haalt dus alleen als hij/wij echt gepland hebben om te gebruiken. En bij zijn dealer kunnen we ook gewoon al 2 gram natte speed kopen, hoeft niet meteen heel veel te zijn.
Mijn voorraad is inmiddels bijna op, ik heb na dit weekend waarin we wel gebruikt hebben nog een gram of 6/7 natte speed in de vriezer liggen.
En omdat het nu zoveel beter gaat denk ik er toch voorzichtig aan om dus niet voordat het op is al nieuwe speed te kopen. Maar om het zonder voorraad te gaan proberen. En dus net zoals mijn vriend alleen te kopen als we gepland hebben om te gaan gebruiken en het dan dus op te maken en klaar😎
Ik heb sinds december vorig jaar ALTIJD speed in huis gehad omdat ik toen die 3 weken zonder had gezeten en dat echt ontzettend lastig is geweest voor me.
Maar nu met die dealer van mijn vriend in de buurt als backup wil ik toch de uitdaging aan gaan. Wat echt een enorm grote stap voor mij is. Maar bij de gedachte aan geen speed in huis te hebben raak ik nu niet meteen in paniek. En met de steun van mijn vriend heb ik er vertrouwen in dat ik dit kan. Ik heb zoveel stappen gezet de afgelopen maanden op allerlei gebieden, dat ik nu denk dat de tijd er rijp voor is👍
Dus bij deze zet ik het hier dus op het forum als stok achter de deur. En om ook van jullie steun te krijgen. Helemaal stoppen met drugs hoeft niet vind ik, maar als ik het op deze manier doe, vind ik dat het prima af en toe moet kunnen. En dat ik de controle er zelf over heb, ipv dat ik gebruik uit destructiviteit en het uit gewoonte gebruik om dat stemmetje in mijn hoofd stil te krijgen als ik last van craving heb. Want ik weet nu dat de craving vanzelf minder wordt. En dat ik het echt niet nodig heb om die redenen😉
Dus bij deze, de komende tijd maak ik mijn voorraad op door af en toe sociaal te gebruiken. En ik ga niet meteen nieuwe kopen. Maar ik koop alleen als ik recreatief ga gebruiken👍
Mag ik jullie steun hebben?😘
Het is gewoon uw mindset veranderen...Heel knap als je dit kan, moet je mentaal sterk genoeg voor zijn.
Veel succes!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."