Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote uitdaging: geen speed op voorraad meer

Grote uitdaging: geen speed op voorraad meer

54 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
1596438228455.png
1596438304648.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
SpeedIsLekker zei:
Heel knap als je dit kan, moet je mentaal sterk genoeg voor zijn.
Veel succes!
Klik om te vergroten...
Het is gewoon uw mindset veranderen...
Het is gemakkelijk om te minderen met drugs die niet lichamelijk verslaafd is, het zit "tussen de oren" (niet grof bedoeld)

Zat zelf op een piek van 20dagen in een maand 4mmc gebruik, en nu is het alweer 3 weken geleden, ervoor ook 3 weken.
Waar een wil is, is een weg ! You can do this ! 😊
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Het is gewoon uw mindset veranderen...
Het is gemakkelijk om te minderen met drugs die niet lichamelijk verslaafd is, het zit "tussen de oren" (niet grof bedoeld)

Zat zelf op een piek van 20dagen in een maand 4mmc gebruik, en nu is het alweer 3 weken geleden, ervoor ook 3 weken.
Waar een wil is, is een weg ! You can do this ! 😊
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk maar lieve woordjes doen soms goed :)


Nou dames en heren, ik ga toch maar eens van een welverdiende winterslaap genieten.
Tot morgen, of overmogen, weet ik nog niet

Naar gewoonte waarschijnlijk tot binnen 5 uur, want de eerste nacht is altijd zo kort he

Ik was niet van plan om dit hier neer te schrijven, wist niet eens waar ik was
zal het morgen verijwderen
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjulliewel❤
Speed is idd niet lichamelijk verslavend gelukkig, maar die mindset veranderen is niet zo makkelijk. Komt ook omdat ik in mijn hoofd wel ontzettend veel associaties gemaakt heb met speed(gebruik), waardoor ik wel constant getriggerd word. Ik heb bijvoorbeeld een tijd gehad dat ik weinig energie had en omdat ik al een hekel heb aan de afwas doen dan maar van te voren een lijntje nam om de puf ervoor te hebben en er niet zo tegenop te zien. Maar dan is het zo'n koppeling na een tijdje afwassen=speed, dat dat lastig uit te wissen is. Nu neem ik dan niet meer, maar het zit nog wel in mijn hoofd.

En zo heb ik dus heel veel verbindingen gemaakt. Nu moet ik dat dus allemaal weer los zien te koppelen en het elke keer op eigen kracht doen en nee zeggen tegen dat stemmetje in mijn hoofd dat wel de hele dag zeurt. Maar het lukt me dus al steeds beter om ertegenin te gaan en op de langere termijn zal het vast wel makkelijker gaan mag ik hopen👍
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
een hekel heb aan de afwas doen
Klik om te vergroten...


Doe net als mij, koop een vaatwasser😜

Sorry, flauw grapje, kon het niet laten😅

Maar ik begrijp je als geen ander meid... Je moet het echt willen loslaten en dan gaat het lukken, weet ik zeker!😘 Ik heb nu ook nog heel vaak, als ik wegga dat ik ff in de spiegel check van... zit er geen wit onder m'n neus... Ooh nee wacht...🤣. Al die gewenningen, heeft gewoon echt tijd nodig ik blijf het zeggen, komt goed❤
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aniet_Speed zei:
Doe net als mij, koop een vaatwasser😜

Sorry, flauw grapje, kon het niet laten😅

Maar ik begrijp je als geen ander meid... Je moet het echt willen loslaten en dan gaat het lukken, weet ik zeker!😘 Ik heb nu ook nog heel vaak, als ik wegga dat ik ff in de spiegel check van... zit er geen wit onder m'n neus... Ooh nee wacht...🤣. Al die gewenningen, heeft gewoon echt tijd nodig ik blijf het zeggen, komt goed❤
Klik om te vergroten...
Ik had zo vaak wit onder mijn neus nog... Ga je het huis uit, neus check, alles weg. Vervolgens kijk je in de spiegel... Wéér wit. Jezelf helemaal afvragen wie of wat het gezien heeft. 😂😬
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Maar dan is het zo'n koppeling na een tijdje afwassen=speed, dat dat lastig uit te wissen is. Nu neem ik dan niet meer, maar het zit nog wel in mijn hoofd.

En zo heb ik dus heel veel verbindingen gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb eens gelezen dat het een paar maanden duurt voor je hersenen om een nieuwe gewoonte aan te leren. Toen ik stopte met roken heb ik dit opgezocht.
Dat stemmetje zeurt steeds korter, en steeds minder vaak.
Heel veel succes, je kan het! 🍀

www.gezondheidsnet.nl

Hoe lang duurt het om een nieuwe gewoonte aan te leren?

"Vanaf vandaag laat ik die ontzettende, aantrekkelijke rol koekjes onberoerd liggen. Maar echt… Sterker nog, ik haal die rol koekjes niet eens meer in huis." Iedereen heeft weleens zulke beslissingen genomen. Dit zijn beslissingen waarmee wij onze leefstijl, fitheid en gezondheid willen...
www.gezondheidsnet.nl www.gezondheidsnet.nl
.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik had zo vaak wit onder mijn neus nog... Ga je het huis uit, neus check, alles weg. Vervolgens kijk je in de spiegel... Wéér wit. Jezelf helemaal afvragen wie of wat het gezien heeft. 😂😬
Klik om te vergroten...

Even een oprechte vraag..
Was je verslaafd aan Keta en gebruik je nu niks meer? Of af en toe toch een andere drugs? Niettemin knappe prestatie !
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Even een oprechte vraag..
Was je verslaafd aan Keta en gebruik je nu niks meer? Of af en toe toch een andere drugs? Niettemin knappe prestatie !
Klik om te vergroten...
Ket en GHB verslaafd geweest meerdere malen. Een dikke week geleden nog een truffel trip gedaan.

Ik stop niet met drugs gebruiken, maar heb nu voor mezelf wel even een pauze van alle chemische drugs stofjes. Als straks de festivals weer beginnen of feestjes blijf ik zeker wel gebruiken. Maar Keta is voor mij einde hoofdstuk!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik had zo vaak wit onder mijn neus nog... Ga je het huis uit, neus check, alles weg. Vervolgens kijk je in de spiegel... Wéér wit. Jezelf helemaal afvragen wie of wat het gezien heeft. 😂😬
Klik om te vergroten...

Ik had t ook weleens jaa😳 had ik heel gesprek met mn ouders, liep ik de deur uit en onderweg keek ik in de spiegel, zag ik toch weer zo'n wit hoekje... gotver de gotver, nja... ik heb er nooit iets over gehoord gelukkig maarja....😅🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een korte update, ik heb nog steeds die 6/7 gram in de vriezer liggen, want ik heb nog steeds niet gebruikt 👍
Heb vandaag zelfs een nieuw record 💪💪💪
3 weken niet gebruikt 👍😎

Screenshot_20200823-091528_Dose.jpg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Even een korte update, ik heb nog steeds die 6/7 gram in de vriezer liggen, want ik heb nog steeds niet gebruikt 👍
Heb vandaag zelfs een nieuw record 💪💪💪
3 weken niet gebruikt 👍😎

Bekijk bijlage 8594
Klik om te vergroten...
Ben trots op je 🤗.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aniet_Speed zei:
Ik had t ook weleens jaa😳 had ik heel gesprek met mn ouders, liep ik de deur uit en onderweg keek ik in de spiegel, zag ik toch weer zo'n wit hoekje... gotver de gotver, nja... ik heb er nooit iets over gehoord gelukkig maarja....😅🤣
Klik om te vergroten...
Ik was daar zo bang voor de 1e keer dat ik snoof! Was cocaine en we waren bij een groot concert. Met een sleutel uit een pony pack, in het half donker, zonder spiegel je neusgat weten te vinden. Als noob he..
Is wel een puntje of 2 mis gegaan en op de grond beland hahahaha. En maar vegen onder die neus, en maar vegen...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou mensen, het is zover! Ik heb NIKS meer in huis sinds dit weekend!💪:sunglasses: Zaterdag op de meet aan de pep gezeten en had nog iets over om thuis nog 1 nachtje te kunnen doorhalen daarna. Zondagmiddag het laatste beetje opgemaakt en ik heb nu dus 0 gram meer in huis! Dus de uitdaging is nu echt begonnen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Ik zie mn vriend meestal 2 keer in de week, dus mocht ik een sociale gelegenheid hebben waar ik mezelf toestemming voor geef om te gebruiken, is het ook niet heel moeilijk om dan een klein beetje daarvoor te kopen. Daarom heb ik nu niet zoveel paniek verder denk ik. Maar ook al gebruik ik het nu ook al een tijd alleen sociaal, het is toch wel goed voor me om dat achterdeurtje van het in huis hebben dicht te hebben. Want er kan altijd zo weer iets gebeuren waardoor het toch wel verleidelijk wordt om het om andere redenen te nemen. En nu kan dat dus niet zo makkelijk meer :thumbsup:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Nou mensen, het is zover! Ik heb NIKS meer in huis sinds dit weekend!💪:sunglasses: Zaterdag op de meet aan de pep gezeten en had nog iets over om thuis nog 1 nachtje te kunnen doorhalen daarna. Zondagmiddag het laatste beetje opgemaakt en ik heb nu dus 0 gram meer in huis! Dus de uitdaging is nu echt begonnen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Ik zie mn vriend meestal 2 keer in de week, dus mocht ik een sociale gelegenheid hebben waar ik mezelf toestemming voor geef om te gebruiken, is het ook niet heel moeilijk om dan een klein beetje daarvoor te kopen. Daarom heb ik nu niet zoveel paniek verder denk ik. Maar ook al gebruik ik het nu ook al een tijd alleen sociaal, het is toch wel goed voor me om dat achterdeurtje van het in huis hebben dicht te hebben. Want er kan altijd zo weer iets gebeuren waardoor het toch wel verleidelijk wordt om het om andere redenen te nemen. En nu kan dat dus niet zo makkelijk meer :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Ben trots op je. 😘😘😘
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed bezig! Als je de mogelijkheid hebt om een kleine hoeveelheid zoals 1 of 2 gram te kopen, is dat beter! Dan koop je voor die speciale gelegenheid en als de nacht voorbij is, gooi je de rest weg!
Want als het in huis ligt, gebruik je vaker ongepland. Zo ging dat bij mij!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alweer bijna een maand verder, dus wel weer eens tijd voor een update!😁

Natozlato zei:
Goed bezig! Als je de mogelijkheid hebt om een kleine hoeveelheid zoals 1 of 2 gram te kopen, is dat beter! Dan koop je voor die speciale gelegenheid en als de nacht voorbij is, gooi je de rest weg!
Want als het in huis ligt, gebruik je vaker ongepland. Zo ging dat bij mij!
Klik om te vergroten...

Dat klopt en dat doen we nu idd! Vannacht gaan we aan de coke, maar tegen het inkakken heeft mn vriend gewoon 1 grammetje pep gehaald👍

Ik heb dus nog steeds zelf niks gekocht 👍
De laatste weken waren psychisch/emotioneel wel erg pittig en ik had wel echt enorme trek in pep op sommige momenten. Echt puur vanwege die oude patronen/associaties vooral ook. Maar ik heb dus niet zelf gekocht of al eerder aan hem gevraagd of hij wat voor me mee wilde nemen👍

Qua gebruiken zit ik nu echt op mijn "doel" van 1-2 keer per maand recreatief gebruiken. Heb echt al heel lang niet meer alleen gebruikt. Twee weken geleden samen met mijn vriend XTC gehad thuis en dit weekend gaan we aan de coke. Maar dat vind ik dus prima als we dat zo plannen samen af en toe👍😍

Ik ben wel echt trots op mezelf dat ik het toch zo goed doe nu ik het niet meer in huis heb. Maar het scheelt natuurlijk echt enorm dat ik nu mijn vriend heb van wie ik heel veel steun krijg bij alles🥰❤ Zonder hem was het echt een stuk lastiger geweest. Al met al een heel tevreden Perenijsje dus 👍☺
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben heel trots op je! Zo is het echt beter. Zie je nou wel dat je het kan! 😘
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idem. Super fier op u! 💜
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb vanavond extra veel genomen, dan hoef jij niet te nemen 😘😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."