Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

Een normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

45 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
topicstarter...is er een gesprek met je ouders mogelijk denk je? en als er een gesprek mogelijk is, zou jij dan op een goede manier kunnen vertellen wat je precies doet en waarom je dat precies doet? het zou een hele hoop kunnen schelen.

en over je vriend en z`n ouders. sjah, dat is natuurlijk niet aan jou en gelukkig weet je dat ook.

en als je weet dat je beter niet kan blowen op school, blow dan ook niet op school. je moet je toekomst niet weggooien voor een blowtje...
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb het ook gehad.. zolang ik bij mijn ouders woon, gelden hun regels.. ze vinden het eng als ik drugs gebruik en ze zeggen dat ik in dgoot dan terecht kom, omdat ze er nix van af weten..

ik blow nog heel af en toe.. alleen als het aangeboden word en dan ben ik vaak onder invloed van harddrugs.. heb de afgelopen weken weer veel speed gebruikt na 2 maand compleet nuchter zijn.. ik heb 2 jaar stevig aan de wiet gezeten veel gelogen veel vertrouwens beschaamd.. vind het ook lastig om te liegen.. nu weten de meesten in mijn omgeving het ook neit dat ik weer aantal weekenden drugs heb gebruikt.. ik haat het leigen ook maar ben blij dat ik van de wiet af ben.. nauwelijks alcohol drink en als ik alcohol drink heel weinig.. en dat ik harddrugs gebruik in de hand wil houden.. zoals nu ga ik pas weer met oud en nieuw wat doen en daarna ook weer maand of 2 nix gebruiken...

zodat het verder niet echt invloed heeft op mn dagelijkse leven en resultaten op school.. die wiet tijd van elke dag blowen.. was echt vreselijk.. volgens mij heb ik de ontwikkeling van discipline en verantwoordelijkheid gemist.. echt zonde.. alleen maar lam en laks zijn.. als je het veelw ilt doe beperk het dan nog iig tot het weekend.. als ik nu bdenk om te gaan blowen word ik al misselijk.. alleen in combi met harddrugs of met mn kameraden die hheeellll af en toe doen.. op een speciale aaf er voor maar nooit meer in mn eeentje.. vieze lakse lammigheid dufheid.. kansloos werd ik er van..
a
aequitasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb hetzelfde probleem, mijn vrienden tolereren drugs absoluut niet, mijn ouders roken al niet dus laat staan drugs. Ik kan niks verstoppen want ze doorzoeken mijn kamer, ik moet altijd alles meenemen of gewoon niks hebben, uitermate frustrerend. Maar zoals Nicolai al zei, "je moet je toekomst niet weggooien voor een blowtje... stel het anders even uit, wacht totdat je uit van school bent, niet tijdens school. En een gesprek met je ouders zou een heleboel kunnen verhelderen.. however, ik ken jou ouders natuurlijk niet, je kan waarschijnlijk zelf wel inschatten of een gesprek echt efficiënt zal zijn.. I wish you the best of luck en gewoon blijven posten als je hulp nodig hebt of w/e

Cheers! :beer:

:wave:
A
Alternative4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hou het gewoon realistisch:
tijdens school blowen slaat natuurlijk nergens op.. Blijf dan gewoon thuis.
Ok, 1xtje proberen is ok; maar dat heb je dus gehad.. Houd het voor mooie tijden: als je naar een festivalletje/feestje gaat en dat soort dingen.

En ga een keer bij een vriendin blijven slapen ofzo; en doe het dan..Doordat dat organisatorischer allemaal wat meer moeite kost; zul je het ook minder vaak doen. En blijft het ook specialer.
Kortom' gewoon doen als je niet thuis bent/komt: dan zal het ook niet zo vaak zijn.

Blijf je het gewoon doordoen: dan komt het vanzelf een keer uit.. En dat wil je ook niet.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afgezien van alle vorige reacties - die heb ik namelijk niet gelezen.........

Hoe dan ook: je bent geen junk. Ga jezelf dat niet lopen wijsmaken, het is prima wat je doet, en er is niks verkeerds aan om dit soort dingen voor jezelf te houden. Juist verstandig, maar juist omdat je weinig mensen inlicht is het des te belangrijker dat je zelf je verantwoordelijkheid neemt. Maar volgens mij zit dat wel goed, want je bent je tenminste bewust van je gebruik en dat het niet altijd goed voor je is.

Doe wat goed voelt, en je merkt het echt wel als je de verkeerde kant op gaat. Dan roep je jezelf gewoon weer even tot de orde, en is er verder niks aan de hand. Relativeren die hap!
f
falinterLid
01-01-2024, 00:00
#6
heb hetzelfde probleem, alleen heeft mijn moeder me een aantal keren betrapt met wiet op me kamer, en een paar x pijpjes afgepakt, planten gevonden, en 1 x een pilletje.

me moeder zegt elke keer weer, je hebt huisarrest ofzo (heeft ze nog nooit gegegeven) en dat houdt ze dan ook maar zo'n 3 uurtjes vol, daarna praten we er eff over tijdens het eten en is het vergeten, toen ze me 3 plantjes had gevonden, was het wel raak, want ze vond tegerlijkertijd die xtc pil, harstikke boos, en ik dacht ik ben er gigantisch bij !

maar hoe boos ze ook was, verder geen huisarrest of iets dergelijks, me moeder laat me vrij, en dat is zeker chil !

weet wel waar me grenzen liggen dus.

:stoned:
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
haha ik weet t nog wel hoor..in het begin..kwam ik met pillen thuis..snel ergens in een kast verstoppe waar geheim laatje zat achter de echte la!
toen op gegeve moment kocht ik zoveel dingen da ons mam zei..hoe kom je aan da geld..toen zei ik± ga maar is rustig zitte..en heb ik het vertelt..eerst natuurlijk kei boos..maar ze wist al da ik gebruikte..en toen zei ze..ik kan je toch niet stoppen maar ik wil niet dat ze hier binnen komen om die troep te halen
L
LycergicLid
01-01-2024, 00:00
#8
ff ter verduidelijking , ik heb enkel de eerste post gelezen , en het komt me erg bekend voor ... Vooral veel jointjes op school ( daar zijn je ouders niet he.. ) Ondertussen ben ik aan het experimenteren met hard drugs . Na een tijd heb ik het gewoon mijn moeder verteld , zij is er nog altijd niet blij mee maar na een jaar heeft ze zich erbij neergelegd . Mijn raad : Beslis wat je met je leven wil doen , en zorg dat je het zeker weet en ervoor gaat ..
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verstoppen voor mijn ouders ken ik wel. Dat deed ook een tijdje (6 maanden ofzo) tot ik er steeds minder om ging geven. Toen lag opeens al mijn wiet spul op mijn bureau toen ik terug kwam van school. Dit telde dus vloei, peuken/shag, wiet, grinder, tipjes, bong alles xD Toen vaag gesprek met mijn ouders gehad over 'waarom ik dit nou deed?' en toen zeiden ze dat ze het toestonden omdat 'ik het anders toch stiekem zou doen, en dat wilden ze niet'. Ik stond versteld van mijn ouders, omdat dit in mijn ogen de eerste echt puur rationele beslissing is die ze hebben genomen ._. (dit werd later wel weer verneukt door andere drugs wel te 'verbieden' maar toch).

Anyway, zijn de ouders van je vriend een beetje 'redelijk' en kan je een intelligente discussie met ze voeren? Zo ja, start gewoon een keer een discussie en laat ze rationeel uitleggen waarom zij nou precies zo erg tegen drugs zijn. Het is niet alsof ze dan opeens drugs accepteren, maar ik denk wel dat ze het serieuzer nemen dan eerst (als politieke view).
T
Tinkerbell_toverstokjjLid
01-01-2024, 00:00
#10
weetje wat stom is, ik had een bong en me moeder zei ohhhh ziet er leuk uit als een vaasje, kun je leuk bloemetje inzetten.
ik had echt iets van is ze nou werkelijk zo achterlijk?
maar ik weet het niet. ik doe het trouwens NIET meer opschool laat dat alsvast duidelijk zijn, ik doe het nu waar me vrienden zijn, maar het echte stomme is dat ik daar ook echt naar uit kijk, ik MOET voor mijn gevoel zo snel mogelijk daar naar toe, voor een Blowtje, dat vind ik wel erg kut afentoe. ik heb het gelukkig maandag kunnen uithouden,ik had niets en kreeg niets, aan een kant super. maar toen dinsdag gisteren dus,. kreeg ik wel wat, white widdow, zo vet lekker, paar hijsjes, van een goed gedraaide. daar kan ik zo van de wereld raken.
ik lag in bed, mijn hoofd leek net een betonblok, me vriend had me naar huis gebracht en in bed gestopt. ik begon helemaal te shacken in bed en kreeg rare trillingen, dag erna, ZIEK altijd als ik white widdow heb gerookt, wil ik meer, mar de dag erna voel ik mij ziek, maar dat weerhoud mij er absoluut niet van om het nog te roken, :mrgreen:
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#11
ongelooflijk hoeveel onzin er in die reacties staat..
mijn advies: als uw ouders t ni aankunne da ge smoort is verstoppe wel nodig, sommige hebbe wete ni wa da is en denke dr slecht over mja :tongueout: doe gwn uw eige zin, kies uw eige weg maar denk dr goe over na. probeer ook al wa ge hebt positief te zien, doe die donkere gedachte weg xD ik beschouw mijzelf eel gelukkig gwn omda ik mijzelf heb geleerd alles positief te bezien :tongueout:, mr verstop die smoor en doe da gwn ni te veel as ge uw ouders moet zien, dr ne stoneden indruk op make is mss ni zo goe voor hun vertrouwe tegenover u, ng ff doorzette en dn doede helemaal uw eige zin op da gebied, denk daar gwn aan

ik eb da probleem nu ni egt omda de papa ook wel is graag een jke smoort :P en waar anders ga die da hale dan bij mij? :grin:

en me vriende die aan dn harde zitte.. uw ouders moete da ni weten he, mr as ge iet vr uw vriende kunt doen as ge zie da die dr kapot aan zijn aant gaan... doen! :P kheb dr al genoeg wete kapotgaan/bak/ziekenhuis/zelfs dood :( drdoor
kan wel is leuk zijn, mr gwn vr recreatie, zo is ne keer of 5 n pil of twee pakke op n avond per jaar of elke maand is n paar lijntjes legge kan geen kwaad, mr zolang da t daar mr bij blijft
T
Tinkerbell_toverstokjjLid
01-01-2024, 00:00
#12
leuke positieve reactie, alleen zo moeilijk te lezen segg,
bOh ahahah, maar bedankt eJ..
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
sannetjuh zei:
haha ik weet t nog wel hoor..in het begin..kwam ik met pillen thuis..snel ergens in een kast verstoppe waar geheim laatje zat achter de echte la!
toen op gegeve moment kocht ik zoveel dingen da ons mam zei..hoe kom je aan da geld..toen zei ik± ga maar is rustig zitte..en heb ik het vertelt..eerst natuurlijk kei boos..maar ze wist al da ik gebruikte..en toen zei ze..ik kan je toch niet stoppen maar ik wil niet dat ze hier binnen komen om die troep te halen
Klik om te vergroten...

Ben ik de enige die dit echt 3 keer moest lezen voor dat ik überhaupt een klein beetje door had wat er nou precies stond? o_O
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#14
shokora zei:
sannetjuh zei:
haha ik weet t nog wel hoor..in het begin..kwam ik met pillen thuis..snel ergens in een kast verstoppe waar geheim laatje zat achter de echte la!
toen op gegeve moment kocht ik zoveel dingen da ons mam zei..hoe kom je aan da geld..toen zei ik± ga maar is rustig zitte..en heb ik het vertelt..eerst natuurlijk kei boos..maar ze wist al da ik gebruikte..en toen zei ze..ik kan je toch niet stoppen maar ik wil niet dat ze hier binnen komen om die troep te halen
Klik om te vergroten...

Ben ik de enige die dit echt 3 keer moest lezen voor dat ik überhaupt een klein beetje door had wat er nou precies stond? o_O
Klik om te vergroten...

ja, ik verstond het allesinds na de 1ste x lezen :wave:
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik jou was zou ik wat rustiger aan doen. Ik begon op mijn 13e met blowen en ging er toen net zo debiel mee om als jij nu doet. Dit bedoel ik niet als belediging, maar ik wil alleen zeggen dat je niet persee heel veel hoeft te blowen om de dingen te bereiken die je uiteindelijk wilt. Ook zonder white widdow kom je er wel, en nog een stuk sneller ook waarschijnlijk.(ik spreek uit ervaring). Misschien een tip om een tijd te minderen of met drugs om te leren gaan.

However, succes ermee :wink:

ik heb het gelukkig maandag kunnen uithouden,ik had niets en kreeg niets, aan een kant super. maar toen dinsdag gisteren dus,. kreeg ik wel wat, white widdow, zo vet lekker, paar hijsjes, van een goed gedraaide. daar kan ik zo van de wereld raken.
Klik om te vergroten...

Ik wil verder niet lullig doen maar hoe kijk je er zelf tegen aan als je dit leest? :confused: En dan ook de titel, '17 jaar en nu al een junk?' , een blower kan ik persoonlijk geen junk noemen magoed :P

Als jij jezelf een junk vind, ben ik benieuwd waar dit nog naartoe moet. Wil je een junk zijn, of voel je je zo en baal je daarvan? Hmm..

Grtz
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kumplex zei:
ongelooflijk hoeveel onzin er in die reacties staat..
mijn advies: als uw ouders t ni aankunne da ge smoort is verstoppe wel nodig, sommige hebbe wete ni wa da is en denke dr slecht over mja :tongueout: doe gwn uw eige zin, kies uw eige weg maar denk dr goe over na. probeer ook al wa ge hebt positief te zien, doe die donkere gedachte weg xD ik beschouw mijzelf eel gelukkig gwn omda ik mijzelf heb geleerd alles positief te bezien :tongueout:, mr verstop die smoor en doe da gwn ni te veel as ge uw ouders moet zien, dr ne stoneden indruk op make is mss ni zo goe voor hun vertrouwe tegenover u, ng ff doorzette en dn doede helemaal uw eige zin op da gebied, denk daar gwn aan
Klik om te vergroten...


Whowww.... ik heb dan een nachtje doorgezeten maar hier snap ik echt helemaal niks van :-P Niet dat ik zo goed nederlands kan :rolleyes:


Tinkerbell_toverstokjj zei:
ik lag in bed, mijn hoofd leek net een betonblok, me vriend had me naar huis gebracht en in bed gestopt. ik begon helemaal te shacken in bed en kreeg rare trillingen, dag erna, ZIEK altijd als ik white widdow heb gerookt, wil ik meer, mar de dag erna voel ik mij ziek, maar dat weerhoud mij er absoluut niet van om het nog te roken
Klik om te vergroten...

Wow had ik maar zo ervaring... bij mij is elke joint weer een vraag waarom ik het zo lekker vind en waarom ik niet zonder kan. Als je het zo lekker wilt houden doe je het weinig en is het super leuk. Wil de rest van je leven stoned zijn en heel veel geld en tijd in wiet gaan stoppen... dan moet je gewoon nooit nee zeggen tegen een jointje en met de juiste vrienden ben je in een paar weken een goede stoner :stoned:

Maar ik zal het gewoon af en toe doen en het speciaal houden!!!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
neej je bent geen junk ik bijna precies het zelfde gewoon eerlijk voor uitkomen dan gaat alles vanzelf beter :wink:
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tinkerbell_toverstokjj zei:
mijn eigen ouders? ik krijg vaker klappen om ombenullige dingen.
zoals iets niet opruimen of mijn fiets is weer gestolen en dan is het dus mijn schuld, en krijg ik een harde knal voor me kop, ik gedraag me vrij kinderlijk tegen hun. ik heb veel meer verstand dan hun kunnen bedenken, maar ik moet mijn wiet , langevloeitjes en tipjes, alles moet ik verstoppen. mijn moeder komt vaak in mijn kamer omdat daar de wasdroger staat. ze zoekt ook vaker door me spullen omdat ze denkt dat ik weer aan haar spullen heb gezeten omdat het weg is.
ik vindt dit gewoon zo kut,. hebben jullie dit ook? alles moeten verbergen?
Klik om te vergroten...

Dit is eigenlijk hetgeen wat mij het meest aangrijpt. Mijn ouders heben me nog nooit geslagen of op wat voor manier dan ook fysiek pijn gedaan. Ik kan me voorstellen dat je je leven verblowd als je je ouders niet eens kan vertrouwen en zij jou niet vertrouwen.

Ik heb mijn eerste blowtjes in het diepste geheim versleten, maar ik vond dat zo vreselijk dat ik steeds alles weg moest moffelen, dat ik m'n wiet in een afgesloten pot moest bewaren omdat het anders te ruiken was op m'n kamer, dat ik zenuwachtig was of ik er niet te stoned uitzag en ik het er niet gewoon open over kon praten dat ik het vrij snel verteld heb.
Mijn vader reageerde erg rustig, en m'n ma is aantal jaar voor mijn eerste drugsgebruik overleden.
Mja, m'n pa zou het liever niet hebben, maar vond dat ik oud genoeg was om dit soort dingen zelf te beslissen en hij mij dit niet kon verbieden.
Sinds ik open ben over mijn drugsgebruik ben ik ook open over alle andere dingen en kan ik ook gewoon om advies komen zonder dat ik een kwaaie pa achter me aankrijg. Zelfs als ik met een raport met 5 onvoldoendes thuiskom is hij niet boos, eerder teleurgesteld en wil hij graag helpen om te zorgen dat m'n cijfers weer omhoog gaan.
Alleen paddo's heb ik dan nog niet verteld omdat m'n pa ooit bad gegaan is op paddo's en hij sindsdien denkt dat je insane word van elke vorm van psychedelica. Maar hij zal toch moeten accepteren dat ik het gebruik.

dat is beetje mijn ervaring duz...

Grz,

Peter
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb ik wel eens had van de eene leugen naar de andere vallen bij me ouders , Ik zou zeggen hou er mee op , ookal is het zo moeilijk , vroeg of laat val je door de mand ,

en tot nu toe val je van de eene in de andere leugen
Een web van leugens

Je leven zal als je zo door doet een en al leugens zijn ,
En je zal ze dan nog gaan geloven ook.
Dan ben je zelf een en al leugens
M
MushRoomFarmerLid
01-01-2024, 00:00
#20
quote: "mijn eigen ouders? ik krijg vaker klappen om ombenullige dingen.
zoals iets niet opruimen of mijn fiets is weer gestolen en dan is het dus mijn schuld, en krijg ik een harde knal"


je kind slaan dat werkt helemaal niet! dat is gewoon dom.
tenminste bij mij had het geen enkele zin, ik ging alleen maar meer gebruiken! MAAAAR ik moet er ook wel bij zeggen dat ik een zwaar ontspoord pokkeventjes was toen.
1keer zo hard een klap voor me bek gehad van mijn vader dat ik een radslag maakte en gewoon aan de andere kant van de huiskamer lag.
toen was ik stiekem naar ParkZicht geweest en kwam thuis met ogen zo zwart als de nacht van de XTC.
dat was toch wel een aparte ervaring moet ik zeggen :cry:

maar ik zou zeggen, pas goed op je zelf en altijd goed na blijven denken dat heeft mij altijd goed geholpen :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."