"het is erg moeilijk om je ware ik te verbergen, en hier weet ik alles van.
ik moet liegen tegen de personen waar ik het liefste eerlijk tegen ben, maar dit is voor mijn eigen veiligheid. op school hebben ze gelukkig niet eens een vermoeden dat ik nogal vrij vaak wiet rook, dit heb ik schandalig genoeg ook vaker onder school tijd gedaan, in de grote pauze bijvoorbeeld.ik ging altijd met een ander klasgenootje van mij, der snel eentje draaien en dat oproken. helemaal knetterstoned kom je klas binnen. alleen is het in mijn positie niet goed. ik ben altijd spontaan doe goed mee, en haal vaak onzin uit. maar als ik suf uit mijn ogen kijk met me hoofd dood op mijn boeken, vraagt de lerares zich af wat er met mij is, Hoofdpijn ofzo is dan mijn antwoord. ik kan geen nuttig woord uitbrengen en ben in mijn hoofd in een andere dimensie waar het veel interessanter is dan in the real world. de ouders van mijn vriend, nog een geweldig voorbeeld van breeduit liegen. het zijn ouders die mijn vriend helemaal kleineren omdat hij wel eens, met nadruk op wel eens wiet rookt. al zijn vrienden zijn verslaafd aan pep, of verschillende pillen, gebruiken coke, kristalle noem het maar op. ik hem hun aan de telefoon gehad, ze vroegen mij of hij dit vaak doet, en of ik het contact kon verbreken tussen hem en zijn vrienden. kom op zo iets vraag je tog niet?
elke keer als ik bij hun ben en ze hebben het er over wordt ik bloed nerveus, en weet ik absoluut niet wat ik moet zeggen,ik ga al 2 1/2 jaar met hem, en doe het nu zelf een half jaar. al moet ik zeggen dat ik volgens mij wel geestelijk verslaafd ben, als ik een avond veel gebruikt heb, ben ik de dag erna zo slecht aan toe. en dan is het altijd, Jha ruige avond gehad, lekker weze stappe ofzoiets in die trand.
mijn eigen ouders? ik krijg vaker klappen om ombenullige dingen.
zoals iets niet opruimen of mijn fiets is weer gestolen en dan is het dus mijn schuld, en krijg ik een harde knal voor me kop, ik gedraag me vrij kinderlijk tegen hun. ik heb veel meer verstand dan hun kunnen bedenken, maar ik moet mijn wiet , langevloeitjes en tipjes, alles moet ik verstoppen. mijn moeder komt vaak in mijn kamer omdat daar de wasdroger staat. ze zoekt ook vaker door me spullen omdat ze denkt dat ik weer aan haar spullen heb gezeten omdat het weg is.
ik vindt dit gewoon zo kut,. hebben jullie dit ook? alles moeten verbergen?"
In: Een normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?
1-1-2024