Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

Een normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

45 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
Tinkerbell_toverstokjjLid
01-01-2024, 00:00
#1
het is erg moeilijk om je ware ik te verbergen, en hier weet ik alles van.
ik moet liegen tegen de personen waar ik het liefste eerlijk tegen ben, maar dit is voor mijn eigen veiligheid. op school hebben ze gelukkig niet eens een vermoeden dat ik nogal vrij vaak wiet rook, dit heb ik schandalig genoeg ook vaker onder school tijd gedaan, in de grote pauze bijvoorbeeld.ik ging altijd met een ander klasgenootje van mij, der snel eentje draaien en dat oproken. helemaal knetterstoned kom je klas binnen. alleen is het in mijn positie niet goed. ik ben altijd spontaan doe goed mee, en haal vaak onzin uit. maar als ik suf uit mijn ogen kijk met me hoofd dood op mijn boeken, vraagt de lerares zich af wat er met mij is, Hoofdpijn ofzo is dan mijn antwoord. ik kan geen nuttig woord uitbrengen en ben in mijn hoofd in een andere dimensie waar het veel interessanter is dan in the real world. de ouders van mijn vriend, nog een geweldig voorbeeld van breeduit liegen. het zijn ouders die mijn vriend helemaal kleineren omdat hij wel eens, met nadruk op wel eens wiet rookt. al zijn vrienden zijn verslaafd aan pep, of verschillende pillen, gebruiken coke, kristalle noem het maar op. ik hem hun aan de telefoon gehad, ze vroegen mij of hij dit vaak doet, en of ik het contact kon verbreken tussen hem en zijn vrienden. kom op zo iets vraag je tog niet?
elke keer als ik bij hun ben en ze hebben het er over wordt ik bloed nerveus, en weet ik absoluut niet wat ik moet zeggen,ik ga al 2 1/2 jaar met hem, en doe het nu zelf een half jaar. al moet ik zeggen dat ik volgens mij wel geestelijk verslaafd ben, als ik een avond veel gebruikt heb, ben ik de dag erna zo slecht aan toe. en dan is het altijd, Jha ruige avond gehad, lekker weze stappe ofzoiets in die trand.
mijn eigen ouders? ik krijg vaker klappen om ombenullige dingen.
zoals iets niet opruimen of mijn fiets is weer gestolen en dan is het dus mijn schuld, en krijg ik een harde knal voor me kop, ik gedraag me vrij kinderlijk tegen hun. ik heb veel meer verstand dan hun kunnen bedenken, maar ik moet mijn wiet , langevloeitjes en tipjes, alles moet ik verstoppen. mijn moeder komt vaak in mijn kamer omdat daar de wasdroger staat. ze zoekt ook vaker door me spullen omdat ze denkt dat ik weer aan haar spullen heb gezeten omdat het weg is.
ik vindt dit gewoon zo kut,. hebben jullie dit ook? alles moeten verbergen?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
That sure sounds like one hell of a trip.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm hoort in drugs :P

maar

Hmm komt me bekend voor dit verhaal

alhoewel ik nix hoef te verstoppen blowen is geaccepteerd ..
T
Tinkerbell_toverstokjjLid
01-01-2024, 00:00
#4
.

Jha maar ja ik trek met cker 20 mensen die harddrugs gebruiken en die staan onder de naam van vrienden, zelfs dit mag ze niet weten, elke keer staat der wel een van hun in de krant. maar ik weet dat het erbij hoort, maar elke keer als ik gehad heb zijn die gedachten wel wegg, dan ben ik zoo relxx en zo te genieten, mijn creaties en dergelijke zijn fantastisch iedereen houd van elkaar, :) :stoned:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, voor mijn ouders moet ik idd verstoppen. Ik vind het wel jammer dat ik niet met hun kan praten over blowen, ze zouden het zeker niet aanvaarden.

Dat ze andere drugs (speed, coke, xtc) niet zouden aanvaarden kan ik begrijpen, maar wiet is toch maar wiet. Maarja, "harddrugs" doe ik (voorlopig) niet.

Voor mijn vrienden hoef ik niet te zwijgen ofzo voor wiet. Vele van hun doen het zelf ook en de andere accepteren het wel. Hier en daar heb ik ook wel vrienden waarbij het beter is om het er niet teveel over te hebben, zij gaan me dan bestempelen als "junk", wat ik wel grappig vind als het om wiet gaat. :stoned:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn moeder vind het geen probleem dat ik blow en de rest van mijn familie ook niet, en bovendien wonen die hier niet dus zelfs als ze dat wel zouden doen zou het niet zo veel uitmaken.
Jammer dat je er niet over kan praten thuis, het is prettiger om open te kunnen zijn tegen familie (en goede vrienden).
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Probeer anders wat minder te blowen en er wat minder negatief naar te kijken, schuldgevoel is niet nodig zolang jij je er goed bij voelt. Blowen tijdens schooltijd kan echter niet imo.
T
Tinkerbell_toverstokjjLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik deed het nu niet meer, natuurlijk
en zo negatief zie ik het ook weer niet, maar het is gewoon zo vervelend zou jij niet liever altijd eerlijk zijn, ik kan niet goed liegen waarom mensen bedriegen?
tog en minder blowen egt niet, vindt goed zo :stoned:
D
Dreaming_fantasyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben wel iets ouder als jij, maar toen ik nog thuis woonde moest ik ook alles verstoppen voor mijn ouders.
Mijn ouders wisten overgens dat ik blowde, alleen niet dat ik dat ook op mijn kamer deed.

Op een gegeven moment werdt ik toch wel onvoorzichtig.
Maar nooit iets over gehoord....

Mss. gewoon eerlijk zijn tegen je ouders als dat mogelijk is?
A
Alternative4Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Man.. mn ouders willen niet eens dat ik alcohol drink...
Ik geloof niet dat ik een woord moeten laten vallen over weed, xtc, paddos etc :wink:

Gewoon verstoppen; sommige dingen willen ouders gewoon niet, omdat ze van je houden. Ze zien alleen maar risicos/problemen.

Als je ooit zelf kinderen krijgt ga je waarschijnlijk hetzelfde denken.. ik kan me niet voorstellen dat een vader, die zelf vroeger veel dronk, toch compleet blij wordt als zn kind ladderzat thuiskomt en zichzelf verwondt bijvoorbeeld...
F
FlinterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tinkerbell_toverstokjj zei:
ik deed het nu niet meer, natuurlijk
en zo negatief zie ik het ook weer niet, maar het is gewoon zo vervelend zou jij niet liever altijd eerlijk zijn, ik kan niet goed liegen waarom mensen bedriegen?
tog en minder blowen egt niet, vindt goed zo :stoned:
Klik om te vergroten...

stop met het blowen omdat je knetterleip wil worden. Rook gwn een jointje voor de "ontspanning" dat is veel relaxed en chiller plus je kan prima normaal doen :). Wat je ouders betreft precies dezelfde situatie thuis alleen dan ben ik 18 en waarschijnlijk kom je geen ander kind van 18 tegen dat zo op zijn rechten gesteld is :P. Ik ben eerlijk tegen mijn ouders geweest (eerst ook niet natuurlijk) heb gezegt dat ik blowde men vader vond het goed men moeder niet.

Paar simpele antwoorden die er voor zorgden dan mijn moeder haar mond hield waren: Je moet je stil houden je hebt zelf nog nooit geblowt dus je kan er niet over oordelen, Alcohol is in bijna alle manieren slechter dat accepteer je wel en wiet wat beter is niet? Je moet egt leren je prioriteiten te stellen.

Of gwn zeggen dit is mijn leven en mijn lichaam dus ik bepaal het mooi zelf dankje :).

Tegen je ouders ingaan is moeilijk maar je komt er zowiezo door en wanneer je er door komt kun je eindelijk ontspannen een jointje roken :).


Over dat je vrienden harddrugs gebruiken is helemaal niet erg alleen 99% an de wereld heeft geen omgangsnormen wat betreft drugs, daarom denken zei op een manier van wat mij niet lukt kan een andere ook niet. Plus het feit dat ze natuurlijk alleen de slechte kanten kennen (of ze nou goed zijn ofniet) en niet de goeie (plus dat de dingen die sociaal geaccepteerd zijn dat is altijd van ach dat kan wel een keertje ja).

Overigens ik weet niet wat voor andere drugs jouwn vrienden gebruiken maar, alcohol is de 5e meest schadelijke "populaire" drugs ter wereld. Wat houd dat in? Ja speed, pillen, GHB, LSD, Wiet, Nicotine, LSD, Ketamine zijn dus wat dat betreft beter dan alcohol maar houd er wel rekening mee dat elke drugs een ander gevolg kan hebben.


Als die ouders vragen om het contact te breken lach ze in vervolg gewoon hard in hun gezicht uit met de stelling: Wat zijn jullie voor zielige figuren een beetje iemand anders laten steukelen tussen je eigen zoon en zijn vrienden, en dan ook nog zijn vriendin vragen zoek alsjeblieft een leven. Omgang betekent niet gelijk gebruik dus kappen met die vooroordelen.


Ik kap nu ff zo kan ik nog wel 3 uur doortypen. Ikzelf zit ook in dat "drugswereldje" (ben ik nou de enige hier? :P) en mijn ouders weten dat ik heb het ze zelf vertelt. Maar wat is het simpele nou zolang je een psychologisch spelletje met hun speelt gwn voor jezelf heb je nergens last van. Laat je ouders JUIST geloven dat je in het drugswereldje zit maar verstandig genoeg bent om eraf te blijven wat inhoud dat je een veranwoordelijk persoon bent en dat zien je ouders dan ook wel in. Je moet zeggen dat je keuze aan vrienden niets te maken heeft met de daden die je vericht ook omdat geen van je vrienden je aanspoort om het te doen en dat normaal ook nooit zou doen ook.


Peace,


Flinter
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#12
uhh nou..zo ging het in het begin ook bij mij..nu wete ze alles..ook da ik deal..ze willen alleen niet dat mensen het bij ons thuis ophalen..vinde ze eng!
s
sunshineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als die ouders vragen om het contact te breken lach ze in vervolg gewoon hard in hun gezicht uit met de stelling: Wat zijn jullie voor zielige figuren een beetje iemand anders laten steukelen tussen je eigen zoon en zijn vrienden, en dan ook nog zijn vriendin vragen zoek alsjeblieft een leven. Omgang betekent niet gelijk gebruik dus kappen met die vooroordelen.
Klik om te vergroten...
^goed puberadvies, er hard tegenin gaan, zo los je conflicten op. ( niet dus)
Iets volwassener graag.

Blijf neutraal, wat zij met hun zoon hebben sta je buiten. Als zij een probleem hebben met zijn vriendenkring moeten zij dat samen al dan niet oplossen ( meer acceptatie hopelijk). Jij bent zijn vriendin en niet zijn opvoeder. Aangezien hij zelf niet veel gebruikt denk ik dat je vriend best stevig in zijn schoenen staat en niet beinvloedbaar is. Zijn ouders mogen daar best eens oog voor hebben; heel positief namelijk!

Je eigen ouders kunnen het niet af met woorden en slaan in plaats daarvan. Heel slecht voorbeeld van conflicten oplossen waar niemand beter van wordt. Ik lees dat je meer zou kunnen praten dan je laat zien maar dat nu niet lukt met jouw ouders. Overleg eens met het JIP jongeren informatiepunt, of direct bureau jeugdzorg. Blowen is in dit geval een probleem als school er onder leidt en je het doet als je eigenlijk niet zo wil. Slaan is altijd verboden en daar mogen je ouders een tik voor op de vingers krijgen.

Dit is geen drugsprobleem maar een ouder-puberprobleem.

Neem zelf stappen daarmee laat je je ouders gelijk zien dat je een stuk volwassener en nadenkender bent dan ze denken.
Succes!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#14
met sommige mensen kan je maar beter niet omgaan

zoals bijvoorbeeld gaste die niet te vetrouwe zijn door hum alcohol en drugsgebruik


maarja vrienden die zich de vernieling in werken door te veel te gebruiken
elke dag blowen vernield ook wel een beetje

laatje niet leiden door slechte invloeden
praat over de drugs nadelen en voordelen

zoek alternatieven zoals bv sporten en noem maar op

of zeg tegen je vrienden laat vandaag al die snuiftroep en pillentroep
wegrotten

laten we paddo,s gaan eten of dmt roken of cactus schieten

het duurd een tijdje voordat je gewend raakt aan trippen
bij mijn duurde het 6 jaar

in die tijd heb ik een plusminus 14 keer paddestoelen gegeten
waarvan 2 keer 2 dagen achterelkaar

als je eenmaal gewend ben aan je zelf en deze weirde soms ellendige wereld

dan kan je steeds meer paddo,s eten en dus sterker trippen

hoef je geen xtc te gebruiken waar je depri van word
hoef je geen (onzuivere) coke te snuiven die toch niet werkt

ga lekker zelf thuis lieve paddestoeltjes kweken en dan met vrienden
gezellig wat thee drinken van de paddo,s

dat is beter dan je brein te bombaderen met vuil van de straat of waar het ook vandaan komt
s
sunshineLid
01-01-2024, 00:00
#15
^is dit een reactie op de starter, dat ze gewoon harder aan andere drugs moet zitten???? goed bedoeld advies ongetwijfeld maar denk ik niet de oplossing. Ze rookt nu alleen een blowtje...

of wilde je gewoon even je eigen verhaal kwijt; mag hoor jong :wink:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#16
blowen is voor mijn de allerhardste drugs die ik meegemaakt heb
ik blow al 9 jaar

die harddrugs daar werd ik ziek van of het werkte niet goed
of ik werd depri zoals van xtc

blowen vroeger was het wel leuk,, toen zette het me ook echt aan het denken over de werld (geestverruimendewerking)

tegenwoordig is blowen voor mij heel erg duur gemiddeld een 10tje per dag.
het is nou gewoon een verslaving voor me geworden.
met blowen kan je beter stoppen maar ja dat is mijn mening
voor mijn zou het wel goed zijn om te stoppen
ik heb genoeg geblowd
elke dag pure jointjes blowen
wiet is vrijwel het enigste wat ik rook. tabak roken doe ik nooit
soms rook ik kattekruid van de poes als me wiet op is en ik geen geld meer heb om nieuwe te halen
of gewoon geen zin om the halen.
want ik weet het is nutteloos die wiet
maarja als er mensen zijn die matig blowen alleen in het weekend of een paar keer per maand.
zo heb ik vroeger geblowd van me 15 tot me 17 de
daarna begon de wiet uit de hand te lopen
maarja hoe langer je blowd hoe minder het effect word toch
dat gevoel van vroeger komt niet meer terug
tenminste zo is het bij mijn met blowen
vroeger zat ik te spacen van die wiet dan ging ik me hoofd als een soort achtbaan bewegen maar dan langzaam en dat voelde dan zo lekker

maarja me advies van paddestoelethee dmt roken en cactus schieten
tja het zijn heftige middelen ja
de eerste keer dat ik tripte was ik 18

maarhe die wiet heb je alleen in het begin wat aan dan werkt het wel geestverruimend en wekt het filosofische gaven op bij de blower

maar ga je telang door met blowen en blow je vaak
dan is het gewoon flink versuffend en raken de dingen in je leven versufd
en word je een sufkonijn
suf en duf van de stuff
als je begonnen ben met blowen ga dan niet te lang door!!!!
bij mijn waren alleen de eerste 2 a 3 jaar wel leuk om te blowen
daarna was het blowen gewoon suf worden dus
ik heb vrijwel nooit tabak gerookt, dus als ik nou stop met blowen ben ik
rookloos
aan veel drugs zal je helemaal niks hebben
aan welke drugs heb je dan wel wat??

drugs waar je echt beter van word
neem bv rozemarijn
Rozemarijn is een oud middel voor de versterking van het geheugen en het is een symbool voor vriendschap en trouw. Rozemarijn hing samen met niet vergeten: men gaf takjes aan geliefden die op reis gingen en droeg kransen bij bruiloften. Restanten van Rozemarijn vond men al terug bij de Egyptenaren in de piramiden, waar het kruid als heilig aangeschreven stond. Ook bij de Grieken en de Romeinen waar het symbool stond voor liefde, vriendschap en trouw. Het plantje werd bij huwelijks en geboorte rituelen gebruikt. Anna van Kleef droeg een krans van Rozemarijn toen ze met Hendrik VIII huwde. In de oudheid was Rozemarijn, net als de meeste aromatische kruiden verbonden aan de cultus van Aphrodite/Venus. De Oude Grieken associeerden de sterke geur met de liefde en gebruikten rozemarijn bij bruiloften. Ook geloofden de Grieken in de versterkende werking van de hersenen en het verfrissen van het geheugen; tijdens examens deden zij een takje rozemarijn in het haar.
(bron wiki)
hier rozemarijn versteRkt je geheugen
of neem een paddestoeltje als je van trippen houd
blowen he bah
ik blow nou al maandenlang niet meer binnen
daarvoor blowde ik wel binnen nou vind ik het stinken :wave:

ps advies was een beetje te heftig en wou ook me eigen verhaal kwijt
rozemarijn is een stuk minder heftig
maar volgens mijn kan rozemarijn met de juiste bereiding
een stimulering zijn voor het zenuwstelsel en de creativiteit
en kan een leuk effect geven maar dar horen julie later wel weer over
:wave:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#17
elke dag stoned zijn is zeker niet kunstig\\
elke dag stoned zijn stimuleert het sufzijn
elke dag stoned zijn verminderd de creativiteit
T
TemptationLid
01-01-2024, 00:00
#18
ELKE DAG STONED ZIJN MAAKT JE LUI EN PASSIEF


EN TEGEN SOMMIGE MENSEN MOET JE LIEGEN WANT...

THEY CAN'T HANDLE THE TRUTH
F
FlinterLid
01-01-2024, 00:00
#19
sunshine zei:
Als die ouders vragen om het contact te breken lach ze in vervolg gewoon hard in hun gezicht uit met de stelling: Wat zijn jullie voor zielige figuren een beetje iemand anders laten steukelen tussen je eigen zoon en zijn vrienden, en dan ook nog zijn vriendin vragen zoek alsjeblieft een leven. Omgang betekent niet gelijk gebruik dus kappen met die vooroordelen.
Klik om te vergroten...
^goed puberadvies, er hard tegenin gaan, zo los je conflicten op. ( niet dus)
Iets volwassener graag.

Blijf neutraal, wat zij met hun zoon hebben sta je buiten. Als zij een probleem hebben met zijn vriendenkring moeten zij dat samen al dan niet oplossen ( meer acceptatie hopelijk). Jij bent zijn vriendin en niet zijn opvoeder. Aangezien hij zelf niet veel gebruikt denk ik dat je vriend best stevig in zijn schoenen staat en niet beinvloedbaar is. Zijn ouders mogen daar best eens oog voor hebben; heel positief namelijk!

Je eigen ouders kunnen het niet af met woorden en slaan in plaats daarvan. Heel slecht voorbeeld van conflicten oplossen waar niemand beter van wordt. Ik lees dat je meer zou kunnen praten dan je laat zien maar dat nu niet lukt met jouw ouders. Overleg eens met het JIP jongeren informatiepunt, of direct bureau jeugdzorg. Blowen is in dit geval een probleem als school er onder leidt en je het doet als je eigenlijk niet zo wil. Slaan is altijd verboden en daar mogen je ouders een tik voor op de vingers krijgen.

Dit is geen drugsprobleem maar een ouder-puberprobleem.

Neem zelf stappen daarmee laat je je ouders gelijk zien dat je een stuk volwassener en nadenkender bent dan ze denken.
Succes!
Klik om te vergroten...

verkeert gelezen vriend er staat nergens dat ik er hard tegen inga plus het is wel ouders zoon dus daar moet je je niet mee bemoeien maar wat nou als hun zich met jou bemoeien en lastig vallen (wat hier het geval is)

btj beter lezen graag.
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#20
vroeger had ik het ook wel dat ik alles moest verstoppen en liegen enz
maar ben er dan maar eens voor uitgekomen, wou niet meer liegen enz
Ze weten van men blowen en trippen bij me thuis. Ookal woon ik niet meer thuis ze weten het wel. Vroeger veel protest maar dat is al paseé

Het is idd wel kut als je altijd zo moet doen hé, en zeker als je ouders je klappen geven :confused: wantja daar bereik je niet zoveel mee hé
achja sterkte meisje je komt er wel door :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."