Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

Een normaal 17 Jarig Meisje, ondertussen een Junk?

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
uhh nou..zo ging het in het begin ook bij mij..nu wete ze alles..ook da ik deal..ze willen alleen niet dat mensen het bij ons thuis ophalen..vinde ze eng!
s
sunshineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als die ouders vragen om het contact te breken lach ze in vervolg gewoon hard in hun gezicht uit met de stelling: Wat zijn jullie voor zielige figuren een beetje iemand anders laten steukelen tussen je eigen zoon en zijn vrienden, en dan ook nog zijn vriendin vragen zoek alsjeblieft een leven. Omgang betekent niet gelijk gebruik dus kappen met die vooroordelen.
Klik om te vergroten...
^goed puberadvies, er hard tegenin gaan, zo los je conflicten op. ( niet dus)
Iets volwassener graag.

Blijf neutraal, wat zij met hun zoon hebben sta je buiten. Als zij een probleem hebben met zijn vriendenkring moeten zij dat samen al dan niet oplossen ( meer acceptatie hopelijk). Jij bent zijn vriendin en niet zijn opvoeder. Aangezien hij zelf niet veel gebruikt denk ik dat je vriend best stevig in zijn schoenen staat en niet beinvloedbaar is. Zijn ouders mogen daar best eens oog voor hebben; heel positief namelijk!

Je eigen ouders kunnen het niet af met woorden en slaan in plaats daarvan. Heel slecht voorbeeld van conflicten oplossen waar niemand beter van wordt. Ik lees dat je meer zou kunnen praten dan je laat zien maar dat nu niet lukt met jouw ouders. Overleg eens met het JIP jongeren informatiepunt, of direct bureau jeugdzorg. Blowen is in dit geval een probleem als school er onder leidt en je het doet als je eigenlijk niet zo wil. Slaan is altijd verboden en daar mogen je ouders een tik voor op de vingers krijgen.

Dit is geen drugsprobleem maar een ouder-puberprobleem.

Neem zelf stappen daarmee laat je je ouders gelijk zien dat je een stuk volwassener en nadenkender bent dan ze denken.
Succes!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
met sommige mensen kan je maar beter niet omgaan

zoals bijvoorbeeld gaste die niet te vetrouwe zijn door hum alcohol en drugsgebruik


maarja vrienden die zich de vernieling in werken door te veel te gebruiken
elke dag blowen vernield ook wel een beetje

laatje niet leiden door slechte invloeden
praat over de drugs nadelen en voordelen

zoek alternatieven zoals bv sporten en noem maar op

of zeg tegen je vrienden laat vandaag al die snuiftroep en pillentroep
wegrotten

laten we paddo,s gaan eten of dmt roken of cactus schieten

het duurd een tijdje voordat je gewend raakt aan trippen
bij mijn duurde het 6 jaar

in die tijd heb ik een plusminus 14 keer paddestoelen gegeten
waarvan 2 keer 2 dagen achterelkaar

als je eenmaal gewend ben aan je zelf en deze weirde soms ellendige wereld

dan kan je steeds meer paddo,s eten en dus sterker trippen

hoef je geen xtc te gebruiken waar je depri van word
hoef je geen (onzuivere) coke te snuiven die toch niet werkt

ga lekker zelf thuis lieve paddestoeltjes kweken en dan met vrienden
gezellig wat thee drinken van de paddo,s

dat is beter dan je brein te bombaderen met vuil van de straat of waar het ook vandaan komt
s
sunshineLid
01-01-2024, 00:00
#4
^is dit een reactie op de starter, dat ze gewoon harder aan andere drugs moet zitten???? goed bedoeld advies ongetwijfeld maar denk ik niet de oplossing. Ze rookt nu alleen een blowtje...

of wilde je gewoon even je eigen verhaal kwijt; mag hoor jong :wink:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#5
blowen is voor mijn de allerhardste drugs die ik meegemaakt heb
ik blow al 9 jaar

die harddrugs daar werd ik ziek van of het werkte niet goed
of ik werd depri zoals van xtc

blowen vroeger was het wel leuk,, toen zette het me ook echt aan het denken over de werld (geestverruimendewerking)

tegenwoordig is blowen voor mij heel erg duur gemiddeld een 10tje per dag.
het is nou gewoon een verslaving voor me geworden.
met blowen kan je beter stoppen maar ja dat is mijn mening
voor mijn zou het wel goed zijn om te stoppen
ik heb genoeg geblowd
elke dag pure jointjes blowen
wiet is vrijwel het enigste wat ik rook. tabak roken doe ik nooit
soms rook ik kattekruid van de poes als me wiet op is en ik geen geld meer heb om nieuwe te halen
of gewoon geen zin om the halen.
want ik weet het is nutteloos die wiet
maarja als er mensen zijn die matig blowen alleen in het weekend of een paar keer per maand.
zo heb ik vroeger geblowd van me 15 tot me 17 de
daarna begon de wiet uit de hand te lopen
maarja hoe langer je blowd hoe minder het effect word toch
dat gevoel van vroeger komt niet meer terug
tenminste zo is het bij mijn met blowen
vroeger zat ik te spacen van die wiet dan ging ik me hoofd als een soort achtbaan bewegen maar dan langzaam en dat voelde dan zo lekker

maarja me advies van paddestoelethee dmt roken en cactus schieten
tja het zijn heftige middelen ja
de eerste keer dat ik tripte was ik 18

maarhe die wiet heb je alleen in het begin wat aan dan werkt het wel geestverruimend en wekt het filosofische gaven op bij de blower

maar ga je telang door met blowen en blow je vaak
dan is het gewoon flink versuffend en raken de dingen in je leven versufd
en word je een sufkonijn
suf en duf van de stuff
als je begonnen ben met blowen ga dan niet te lang door!!!!
bij mijn waren alleen de eerste 2 a 3 jaar wel leuk om te blowen
daarna was het blowen gewoon suf worden dus
ik heb vrijwel nooit tabak gerookt, dus als ik nou stop met blowen ben ik
rookloos
aan veel drugs zal je helemaal niks hebben
aan welke drugs heb je dan wel wat??

drugs waar je echt beter van word
neem bv rozemarijn
Rozemarijn is een oud middel voor de versterking van het geheugen en het is een symbool voor vriendschap en trouw. Rozemarijn hing samen met niet vergeten: men gaf takjes aan geliefden die op reis gingen en droeg kransen bij bruiloften. Restanten van Rozemarijn vond men al terug bij de Egyptenaren in de piramiden, waar het kruid als heilig aangeschreven stond. Ook bij de Grieken en de Romeinen waar het symbool stond voor liefde, vriendschap en trouw. Het plantje werd bij huwelijks en geboorte rituelen gebruikt. Anna van Kleef droeg een krans van Rozemarijn toen ze met Hendrik VIII huwde. In de oudheid was Rozemarijn, net als de meeste aromatische kruiden verbonden aan de cultus van Aphrodite/Venus. De Oude Grieken associeerden de sterke geur met de liefde en gebruikten rozemarijn bij bruiloften. Ook geloofden de Grieken in de versterkende werking van de hersenen en het verfrissen van het geheugen; tijdens examens deden zij een takje rozemarijn in het haar.
(bron wiki)
hier rozemarijn versteRkt je geheugen
of neem een paddestoeltje als je van trippen houd
blowen he bah
ik blow nou al maandenlang niet meer binnen
daarvoor blowde ik wel binnen nou vind ik het stinken :wave:

ps advies was een beetje te heftig en wou ook me eigen verhaal kwijt
rozemarijn is een stuk minder heftig
maar volgens mijn kan rozemarijn met de juiste bereiding
een stimulering zijn voor het zenuwstelsel en de creativiteit
en kan een leuk effect geven maar dar horen julie later wel weer over
:wave:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
elke dag stoned zijn is zeker niet kunstig\\
elke dag stoned zijn stimuleert het sufzijn
elke dag stoned zijn verminderd de creativiteit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."