Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

94 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Varry zei:
^Ik zie in mijn omgeving verschillende mensen die dagelijks blowen en perfect kunnen functioneren, nooit ziek zijn, sociaal zijn etc. Enkel gaat die vlieger voor mij niet op. Niet iedereen zal zo goed kunnen verdragen dat er constant thc in z'n systeem zit.
Klik om te vergroten...

Dan komt da nog wel :tongueout:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik weet alleen dat sinds ik begon met smoren het bergaf ging met school.. nu ongeveer 4 jaar later ben ik 2x blijven plakken..
achja
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hertz zei:
mijn mening over cannabis

-frequent blowen heeft meer nadelen dan voordelen.
-incidenteel blowen kan meer voordelen dan nadelen hebben.
-geheelonthouder heeft meer voordelen dan nadelen.
Klik om te vergroten...






PRACHTIGE WOORDEN :mrgreen:
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
volgens mij is er niets mis met blowen, zolang je beseft dat het toch niet helemaal 'normaal' is om elke dag te blowen. Ik blowde vroeger zeer frequent, nu ongeveer maximaal 2maal per week. Gewoon omdat ik weet dat ik nu de plicht heb om te slagen voor mijn studies, en dat kan alleen maar als ik stop of minder met bowen. Wanneer ik blowde zag ik niet direct de mogelijke voordelen met te minderen, maar eenmaal ik geminderd was met blowen kwam de levenslust terug, ik was veel fitter, ook sociale contacten onderhouden lukt veel beter.

IN MIJN geval is het dus wel zo dat blowen niet direct nadelen heeft, maar het wel voordelen kan hebben om te minderen.
j
jeroenzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blowen is eigenlijk net zo als met alles: doe het met mate .
Blow nu zelf 1 a 2 x per week en haal mijn studie met gemak en heb genoeg vrienden.
Je moet er gewoon mee om kunnen gaan en niet het belangrijkste in je leven de wie laten worden.
Blow nu zelf zo'n 4 jaar en ben geen debiel / dement geworden.

Dus wiet is zo slecht nog niet als je het met mate neemt.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#6
exact zei:
Hertz zei:
mijn mening over cannabis

-frequent blowen heeft meer nadelen dan voordelen.
-incidenteel blowen kan meer voordelen dan nadelen hebben.
-geheelonthouder heeft meer voordelen dan nadelen.
Klik om te vergroten...






PRACHTIGE WOORDEN :mrgreen:
Klik om te vergroten...


En het klopt in daden :wave:
m
mightymoesLid
01-01-2024, 00:00
#7
sinds ik begon met smoken (echt dagelijks) op 18 jarige leeftijd heb ik nog weinig neveneffecten ondervonden. Ja, ik word er liever lui dan moe van, maar minder sociaal zou ik niet durven zeggen, ik heb mensen nodig om tegen te babbelen tijdens m'n jointje, en niet percé wiet-tokers...

Korte termijn geheugen: ja kan je in principe niet onder stoelen of banken steken: het is aangetast, maar daar had ik vroeger ook al last mee(toch minder).

verstand/psyche; normaal gebleven, ik leer even goed als int middelbaar, toch ben ik ferm lui en heb het moeilijk om men helft te halen.

Ik ben een van de mensen die boeken verslind wanneer ik heb gesmoord(vroeger niet).
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Varry zei:
Conclusie: van wiet word je tam en vergeetachtig. Dus totaal niet geschikt om elke dag te doen. Wél geschikt om een paar keer in de maand van te genieten. Op die manier word ik ook van 1 joint lekker stoned :) .
Klik om te vergroten...

²

blow zelf ook een jaar of 4, de eerste jaren heb ik de mooiste dingen meegemaakt waar ik wiet altijd dankbaar voor zal zijn, ik vind dan ook dat je echt wel af en toe eens een joint moet roken om de wereld even anders te zien.

Langs de andere kant heb ik hierdoor helaas een jaar of 2 van mn jeugd verkloot door absoluut niets te doen, dat is dan ook het klotige aan wiet, dat het een levensstijl wordt en na een tijd niets meer toevoegd aan je leven.

ik moet Bony dus gelijk geven (ahoewel ik het een zeer vreemde poll vind.)

Conclusie:
Rook wiet met mate, zo weinig mogelijk, maar onderschat NOOIT de geestveruimende kracht
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
DreamerOfDreams zei:
²

blow zelf ook een jaar of 4, de eerste jaren heb ik de mooiste dingen meegemaakt waar ik wiet altijd dankbaar voor zal zijn, ik vind dan ook dat je echt wel af en toe eens een joint moet roken om de wereld even anders te zien.
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf een blower, maar ik vind niet dat je "moet" blowen om een andere kijk op de wereld te krijgen.
Nuchter kan dat ook... Maar een jointje kan inderdaad wonderen doen op het gemoed van de mens.

Langs de andere kant heb ik hierdoor helaas een jaar of 2 van mn jeugd verkloot door absoluut niets te doen, dat is dan ook het klotige aan wiet, dat het een levensstijl wordt en na een tijd niets meer toevoegd aan je leven.
Klik om te vergroten...

Ja zie, das niet cannabis haar schuld he. Er zijn nog mensen dat blowen en het wel maken in het leven.
Sommige mensen zijn gewoon meer vatbaar en sneller "verslaafd" -al dan niet geestelijk-.
Maar geef die mensen een pint, lijntje, ... en ze zijn evenrap vertrokken.
Maar so fucking what? Moeten we nu de wereld lam leggen aan pijnstillers, drank en co omdat er individuelen er genot uithalen?
Door dat genot hun levenstijl wat laxer instellen.
More pleasure, less duties?

Het probleem met cannabis is niet meer het schadelijke aspect ervan, het is het politiek spel. En dat sommige zich daar in laten vangen, mij goed.

ik moet Bony dus gelijk geven (ahoewel ik het een zeer vreemde poll vind.)

Conclusie:
Rook wiet met mate, zo weinig mogelijk, maar onderschat NOOIT de geestveruimende kracht
Klik om te vergroten...

Als beginner misschien, ik kan normaal functioneren als ik blow zenne.
Maar ik ga dan ook geen bluntwraps toeplakken als ik nog ergens naartoe moet rijden in dit weer. Als ik nu een jointje draai weet ik perfect wat mij te wachten staat. Als ik een blunt wrap draai of een dikke bout dan ben ik al geestelijk beperkt.

Ik denk eerder dat sommige blowers niet vooruit geraken in het leven doordat ze het financieel bekeken aan hun budget laten vreten.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik ben nog vrij jong, (19)
en ok, dat ik 2 de voorbije twee jaar maar wat aanklote is natuurlijk niet puur de schuld van wiet, ik ben van nature al redelijk lui en initiatiefloos en het zal ook wel normaal zijn voor die leeftijd, pubertijd toestanden enzo
maar toch, in mijn geval heeft wiet mij zeker belemmerd en verder weet ik zeker dat ik bvb nooit zo van muziek zal genieten als die zeldzame keren dat alles goed zit en ik knetterhigh ben.
geld is trouwens nooit een probleem geweest, ik ga daar best slim mee om.
wiet is een prachtig spul maar ik raad iedereen aan om er zo laat mogelijk mee te beginnen en er geen gewoonte van te maken.

-gaat dit off topic?- Ik vind mezelf redelijk stabiel op psychologisch vlak maar toch vind ik dat ik hoe langer hoe verder wegdrijf als ik scheef ben, het wordt altijd maar psychedelischer. en ik denk dat paddo's en lsd daar hun rol in spelen, hoe meer ik dit doe hoe meer ik trip van een jointje

na 4 jaar blowen zit ik het best scheef van één goeie leur, terwijl we vroeger joint na joint rolden.
Ik stop er weer een tijdje mee, examens en azow
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
aangezien er niets instaat wat voor mij telt kan ik niet op deze poll meedoen. ik zal het dan zo maar zeggen: ik ben nu 19 jaar oud en blow al sinds m'n 14 jaar (veel), ik heb nooit van mijn ouders gestolen of iets dergelijks en ga ook nog altijd naar school. Ik heb nog altijd dezelfde vrienden en heb nog andere leuke mensen leren kennen + niet iedereen van mijn vrienden blowt. Ik ben niet schizofreen, manisch depressief of wat dan ook . Het enige wat wiet mij meegegeven heeft, is dat mijn mensenkennis beter geworden is en dat ik er meer open-minded door geworden ben. Relativeren gaat ook goed, en dit uit zich echt niet in apathie e.d.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#12
3: "Ik blow reacreatie en puur alleen als de zon onder is en als ik al mijn verplichtingen heb uitgevoerd."


wiet maakt niks kapot, het is de gebruiker zelf.
je weet wat er gebeurd als je een joint rookt, en je weet wat je erna wel en niet kan en wat daarvan de gevolgen zijn.

en de joint roken is je eigen keuze.
in de zin "ik kan niet stoppen" ligt de nadruk dan ook op "ik".
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik blow puur uit recreatie... Op een feestje of om lekker te relaxen...

ZOals eerder al gezegd: De wiet is zorgt niet voor een verslaving daar zorgt de gebruiker voor
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik blowde vanaf men 16 ofzo en in het begin was het inderdaad supper. Het begon ook meer en meer het dig te worden waar ik iedere dag naar uitkeek.Wiet was leuk, als mensen we vertelden over hoe zij wietrokers ervaarden als suf en associaal en... dan begreep ik niet waar zet over hadden.

Nu dus wel. Ik heb het bij mezelf gemerkt. Ik ga hier niet veralgemenen en geloof zeker dat veel blowers het perfect kunnen combineren met de dagelijkse dingen van het leven. Maar ik voelde een jaar of 2 geleden dat het bij mij op psychisch vlak wat achteruit begon te gaan. Geen fitheid, geen initatief van mijn kant, als ik concacten wilde leggen voelde ik een barrière,... Ik ben er toen mee voor een paar maanden. Dan weer eens hervallen. Weer een paar maanden gestopt. En nu rook ik 2 3 keer in de week. Maar ik merk dat wiet in combinatie met andere factoren me erg naar beneden kan halen. Ook gewoon het achterliggende besef dat ik mijn conditie en gezondheid belemmer, doet me er vaak slecht bij voelen. Ik begrijp dat dat voor sommige mensen helemaal geen punt is en dat is leuk voor hen.

Het ligt zeker aan de gebruiker zelf en het duurt even eer je bewust word van de dingen die je doet.

Maar langs de andere kant kan je iets helemaal niet zomaar slecht voelen. Ik heb nu ervaren hoe ik niet wil zijn via wiet, en op deze manier heeft het me de mogelijkheid gegeven om me hier tegen af te zetten en te zijn wie ik wel wil zijn.

En dat het je wilskracfht en dergelijke ondermijnd is niet zo zeer eigen aan wiet denk ik, maar eerder aan verslavingen 'an sich'.

* off topic:

lysergine,je hebt een idee bij me getriggerd met het gedrag dat je stelt tov Mayan.

Ik heb wel vele trips van je gelezen, en je vol lof over LSD horen spreken. En nu zie ik hier gedrag dat ofwel gewoon echt bewust zo is uitgekozen ofwel wijst op het beschermen van je ego en/of imago. En ik vond dit raar voor een man die zo intens tript of hoe je het dan wil noemen.

Het zou stom zijn als ik dacht dat LSD alleen daar iets mee te maken heeft. Dus nemen we de andere en met name dus de hallucinogenen er allemaal bij.

Nu heb ik het gevoel bij hallucinogenen dat ze spelen met je (niet persoonlijk,maar algemeen nu) geest, je ego uitvergroten, alles kantelen en draaien. Ik kan me inbeelden dat velen hier sensaties bij beleven, onzeker van worden of zelfs bang. Je ego kan dus zoals velen zeggen gewoon dood gaan, versplinteren.

Maar ik denk dat het de kracht is van het ego (niet bij iedereen) om achteraf toch terug solide te worden en misschien zelfs versterk. Hier zie ik dan een tegenstrijdigheid aangezien ik vaak het gevoel had dat hallucinogenen je ego konden temperen,... kan het je ego dus ook aanzienlijk versterken aangezien het van zichzelf het gevoel kan hebben dat het de trip heeft overleefd, het heeft de drug kunnen weerstaan. Ofwel moet ik gewoon stoppen met praten over ego dan was deze bedenking misschien niet nodig.

Cheers
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit hele topic lijkt mij een persoonlijke vete.....


Wel de splinter in iemand anders zijn oog zien, maar niet de balk in je eigen oog....arme drommel.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."