Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

94 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
jcp zei:
5% van de gamers zijn ook zo verslaafd aan spellen dat ze problemen met school/werk/omgang krijgen, dus moet niemand meer games gaan spelen?

"Gamen maakt meer kapot dan je lief hebt" klinkt ook niet correct ofwel?

:grin: sorry, maar dit klinkt meer als een persoonlijke kruistocht tegen wiet.
Klik om te vergroten...

de pc en internet en game verslaving is inderdaad een feit ... ouders maken zich terecht zorgen om hn kinderen .
Goed punt !!
Geweldadige games moeten ze ook afschaffen ...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mayan zei:
Ik herhaal:
Veel studenten blowen en drinken bij hun doop, waar overdaad een schaars woord lijkt te zijn.
Het is soms zodanig erg op studentenfeestjes dat men mensen moet afvoeren voor een alcoholvergiftiging.

Maar toch studeren de meeste af, inclusief blowers.
Klik om te vergroten...

Mayan je lult uit je nek er vallen steeds meer VMBO'ers af die kunnen dus ook niet studeren, diegene die wel gaan studeren die halen het wel, die groep groeit steeds meer omdat VMBO niets meer waard is.

Jij loopt echt wat jaartjes achter.

Bonie
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
is het uw bedoeling of ben je echt zo? :tongueout:

lysergine25 zei:
jcp zei:
5% van de gamers zijn ook zo verslaafd aan spellen dat ze problemen met school/werk/omgang krijgen, dus moet niemand meer games gaan spelen?

"Gamen maakt meer kapot dan je lief hebt" klinkt ook niet correct ofwel?

:grin: sorry, maar dit klinkt meer als een persoonlijke kruistocht tegen wiet.
Klik om te vergroten...

de pc en internet en game verslaving is inderdaad een feit ... ouders maken zich terecht zorgen om hn kinderen .
Goed punt !!
Geweldadige games moeten ze ook afschaffen ...
Klik om te vergroten...

Euhm excuseer???
Er staan nochtans leeftijdsgrenzen op zo'n games.
Het is aan de winkeliers om dat na te leven, dat gebeurt idd niet.
Maar verdekke, het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders hoeveel hun kids gamen, wat ze gamen.

Enfin het gaat niet over games he.

Als het aan jou zou liggen verbied je alles, terwijl jij het blijft verder doen.
CONSEQUENT ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergine25 zei:
Mayan zei:
Ik herhaal:
Veel studenten blowen en drinken bij hun doop, waar overdaad een schaars woord lijkt te zijn.
Het is soms zodanig erg op studentenfeestjes dat men mensen moet afvoeren voor een alcoholvergiftiging.

Maar toch studeren de meeste af, inclusief blowers.
Klik om te vergroten...

Mayan je lult uit je nek er vallen steeds meer VMBO'ers af die kunnen dus ook niet studeren, diegene die wel gaan studeren die halen het wel, die groep groeit steeds meer omdat VMBO niets meer waard is.

Jij loopt echt wat jaartjes achter.

Bonie
Klik om te vergroten...

Ik citeer: geef mij bewijzen. Bewijs mij dat het aan de THC ligt!

En spreek mij niet over achterstand, jij bent het die op zijn 40+ nog zevert over zijn jeugd en er niets aan doet.
Daarbovenop maak je ezelsbruggen met jouw ervaring. Maar ik denk dat het overduidelijk is dat uw ervaringen je nergens naartoe hebben geholpen.
Ik wil je heus niet afbreken, maar ik vind dat jij flauwe excuusjes gooit en tegensprakelijke posts post.

Laat het geweten zijn dat met jou niet valt te discussieren, noch argumenteren.
Je leest selectief, dus je antwoord selectief.

Maargoed dat je toch geen advocaat bent geworden :P :stoned: :beer: :wave: :hearteyes:
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
jcp zei:
5% van de gamers zijn ook zo verslaafd aan spellen dat ze problemen met school/werk/omgang krijgen, dus moet niemand meer games gaan spelen?

"Gamen maakt meer kapot dan je lief hebt" klinkt ook niet correct ofwel?

:grin: sorry, maar dit klinkt meer als een persoonlijke kruistocht tegen wiet.
Klik om te vergroten...

de pc en internet en game verslaving is inderdaad een feit ... ouders maken zich terecht zorgen om hn kinderen .
Goed punt !!
Geweldadige games moeten ze ook afschaffen ...
Klik om te vergroten...

Haha, now you're just talking crazy

Ik heb voor de voorlaatste optie gekozen btw, hoewel ik nog andere sporten beoefen.

Verbieden werkt niet
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mayan zei:
Ik wil je heus niet afbreken, maar ik vind dat jij flauwe excuusjes gooit en tegensprakelijke posts post.
Klik om te vergroten...

Je kan me niet afbreken, ik ben gewoon beter ! Je zou me nog mogen smeken om je te helpen in je kweektopic maar je sloeg me hulp en advies zo de grond in ..... ik kweek je echt totaal weg.

Ik heb net na na 5 jaar mijn eerste sollicitatie meteen een baan gekregen. En ik discusseer op een hoger niveau dan jij. Jij valt echt alleen maar in de herhaling. Ik krijg een stormvloed van pm 'tjes waarin junken hun steun betuigen en mij simpel weg gelijk geven.

Hoeveel PM'tjes heb jij al gehad ?

0000000,0000000 PRECIES !!!

Ik ga nu ff lekker op mijn nieuwe stoel dit forum bestoken.

Kusjes op jullie vieze tabakjointjes,

Rol daarom altijd puur and ban the criminele shops GROW your OWN !!!

Bonie Hamburconie
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
het hek van de dam

lysergine25 zei:
Mayan zei:
Ik wil je heus niet afbreken, maar ik vind dat jij flauwe excuusjes gooit en tegensprakelijke posts post.
Klik om te vergroten...

Je kan me niet afbreken, ik ben gewoon beter ! Je zou me nog mogen smeken om je te helpen in je kweektopic maar je sloeg me hulp en advies zo de grond in ..... ik kweek je echt totaal weg.
Klik om te vergroten...

Het is niet omdat jij het in de kweek en crea hoek aan het rechte eind hebt, dat je dat ook hier hebt.

Ik heb net na na 5 jaar mijn eerste sollicitatie meteen een baan gekregen. En ik discusseer op een hoger niveaudan jij valt echt alleen maar in de herhaling. Ik krijg een stormvloed van pm 'tjes waarin junken hun steun betuigen en mij simpel weg gelijk geven.

Hoeveel PM'tjes heb jij al gehad ?

0000000,0000000 PRECIES !!!

Ik ga nu ff lekker op mijn nieuwe stoel dit forum bestoken.

Kusjes op jullie vieze tabakjointjes,

Rol daarom altijd puur and ban the criminele shops GROW your OWN !!!

Bonie Hamburconie
Klik om te vergroten...

en nu allemaal eens heel hard lachen

1. Uw poll spreekt boekdelen!!!

2. Jeej jij krijgt pm!!!!
Wat ben ik ermee?
Ik kijk naar het forum, ik tel geen pm's

En als ik in herhaling val is omdat jij het openliet.
Je gooit, maar je kan niets ondersteunen.

En djeesus seg, ben jij 40 of 12 ?
"ik krijg lekker steun en jij lekker niet"
Ik herhaal: je leest selectief. Of lees jij wel goed wat er hier allemaal gepost word?

De meningen zijn zowat verdeeld me dunkt, maar nog steeds niemand dat zijn gebruik kan spiegelen aan jouw belachelijk geleuter en uw mandula gepredik.
zegt dat niet alles!!!!!!!?!!!!!!!!

Jij steekt het op de wiet, ik noem u dan een zwakkelijk dat geen verantwoordelijkheid voor je eigen leven kan nemen.
Het is niet omdat je na 5 jaar werk hebt dat je god bent, maar toch waan jij jezelf zo.

Laat het geweten zijn, ik heb niemand achter mij nodig om mijn mening te vormen.
Jij blijkbaar wel, want je krijgt toch oh zo veel pm's!
Again: jij kan niet argumenteren, noch discussiëren
Je gedraagt je als een klein kind dat weinig tot niets kan brengen.
Al mag jij 10000000000000000000000x beter wiet kweken dan mij, daarop basseer ik mijn leven niet hoor.
Ik zou het "beter kweken" nog eens niet als argument durven gebruiken.
Toch zeker niet als je voor een stigmatisering pleit.

Jij beste Lys?
Jij bent een dikke hypocriet dat pissed off is op deze samenleving, en niet kan luchten dat anderen 10000000000000000x meer als jou hebben bereikt, daar ze toch blowen.

3. But at night, when all the world's asleep,
the questions run so deep
for such a simple man.


Je hebt kennelijk je doel niet gemist: mij afpissen hier :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik niet vanaf van mijn 12ste was gaan blowen dan had ik nu ook nog een grotere bek tegen meisjes en was ik nu ook een mooiboy geweest! Kut wiet :angry:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
ach ik betaal 150 huur, heb een bed, stoel, tafel aanrechtje, en een tv. ben alleen thuis om te slapen, eet op me werk. dan spaar ik de helft van wat over is, en de andere helft... tja
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natuurlijk kleven er nadelen aan veel blowen, dat is het geval bij elke drug.

Ik heb 1.5 jaar amper studiepunten gehaald, geef er veel te veel geld aan uit en hou me steeds niet aan afspraken met mezelf om het niet meer te doen.

Maarja dat is natuurlijk mijn eigen schuld, niet die van de wiet.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik vind deze stelling volkomen onjuist, alhoewel het inderdaad veel kapot heeft gemaakt bij mij. Dit komt omdat ik ,toen ik begon met blowen, over onvoldoende kennis beschikte over drugsverlsaving etc. Dus mijn conclusie is dat het veel kapot kan maken, maar niet bij mensen die voldoende ingelicht zijn over de gevolgen van wietgebruik

of ze moeten ervoor kiezen om een junkie te zijn, Tja! :wink:
p
peace frogLid
01-01-2024, 00:00
#12
drugs blijft drugs
hoe "banaal" de drugs ook is
altijd blijven nadenken wat je doet

en probeer een joint speciaal te houden, zoals ik nu 4 lange dagen heb gewacht voor een lekker jointje

wat hebben we geleerd? :P
niet gaan overdrijven, en zelfdiscipline is cruciaal

btw: van te veel appels eten ga je ook dood :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar ga ik niet met akkoord hoor.
Er zijn mensen die met de juiste info toch problemen krijgen.
En er zijn mensen die zonder de juiste info niet dwalen.

Individuelen blijven individuelen, net zoals gebruikers individuelen zijn.
Hoe kan je daar dan een concreet cijfer opplakken?

Enfin ik snap dat niet zenne, da mensen zich zo laten gaan aan de THC.

Als jij niet nee tegen de joint kan zeggen ligt dat in je karakter.
Net zoals velen vreemd blijven gaan, omdat ze geen karakter genoeg hebben om nee te zeggen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik niet van af me 12ste was gaan blowen had ik een hoop niet hoeven verneuken, maar toch rook ik mn joint
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn mening over cannabis :

-frequent blowen heeft meer nadelen dan voordelen.
-incidenteel blowen kan meer voordelen dan nadelen hebben.
-geheelonthouder heeft meer voordelen dan nadelen.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blow vanaf m'n 13e, en ben nu 16.

Wiet kan veel kapot maken, het ligt er maar aan hoevaak je blowt. Ik zie wel veel mensen van mijn school die nu al spijbelen om te gaan blowen, geschorst worden omdat ze gepakt zijn, of elke 1e en 2e pauze blowen.

Ik denk dat wiet onderschat word omdat je er op korte termijn niet zoveel van merkt.. maar ik denk dat blowen ook een gewenning word. Het eerste jaar dat ik blowde, was het alst ware 1 a 2 keer in de maand. Het 2e jaar was het vrijwel elk weekend. Het 3e jaar elk weekend en ook vaak doordeweeks..

Ik zie genoeg mensen die hun school verneuken door blowen. Ik blow ook al 3 jaar maar haal alsnog mijn diploma dit jaar. Ik denk dat het meer heeft te maken met hoe iemand ermee omgaat. Veel mensen gaan steeds vaker blowen, en hebben een beetje de gedachte van: Als ik stoned kan zijn, waarom zou ik dan nuchter blijven? Ik heb wel 2 erge wietverslaafden als vrienden. Een die 19 is en vanaf z'n 11e blowt, en 1 van 17 die nu zo'n 4 jaar blowt. Deze 2e begint al aardig dement te worden. Hij heeft altijd een agenda'tje bij zich waar die dingen op moet schrijven. Als ik vandaag 20 euro van hem zou lenen, is die het morgen alweer vergeten..

Tsjah.. dit geld denk ik bij elke drug.. doe het met mate, anders gaat het fout..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Skippy zei:
Als ik niet van af me 12ste was gaan blowen had ik een hoop niet hoeven verneuken, maar toch rook ik mn joint
Klik om te vergroten...

Chances thrown!
Nothing's free.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Then why the sad face?
Don't worry, be happy! :stoned: :mrgreen:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind een joint roken wel leuk als ontspanning. Maar als ik stoned ben word ik lui en een sociale ramp. Op drukke plaatsen word ik er trouwens onzeker van. Daarom blow ik enkel af en toe savonds met wat vrienden, gezellig in de zetel ofzo. Lekker in een deuk liggen met onzin of muziek luisteren.
Nu met de vakantie heb ik dagelijks geblowd en ik merk echt dat ik daarvan vergeetachtig word, zelfs als je terug nuchter bent: dingen die je 2 maal in korte tijdspanne vraagt, twijfelen of je bepaalde verplichtingen gedaan hebt, niet snel uit je woorden komen enz.

Conclusie: van wiet word je tam en vergeetachtig. Dus totaal niet geschikt om elke dag te doen. Wél geschikt om een paar keer in de maand van te genieten. Op die manier word ik ook van 1 joint lekker stoned :) .
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bwa ik denk toch dat da na tijd went...
Ik had zo op mijn 16 jaar ook die symptonen.
Nu ik 25 ben ben ik dagelijks bezig met duizenden artikkelen in de stock.
Stel u voor dat cannabis/hasj mij vergeetachtig zou maken :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."