Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is !!

94 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ben nu ruim 55 dagen clean en nog steeds knetter high . .......

:cry:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#2
lysergine25 zei:
... dat hoef ik van een VMBO'rtje niet te pikken.

Rukker !!



Bonie
Klik om te vergroten...


en wat is er mis met VMBO? leg me dat eens uit? nou........

je praat er over alsof dat minderwaardige mensen zijn, mensen zijn mensen. Maar ik wacht met smart op je antwoord
J
JannLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik blow maar héél af en toe...
1 jointje per maand ofzo.. ik heb toch nergens last van denkik ^^
J
JannLid
01-01-2024, 00:00
#4
Midway zei:
1 joint por maand is dan ook extreem weinig in vergelijking met anderen hier :) (en met mezelf)
Klik om te vergroten...
als ik zou kunne zou ik meer doen, maarja ik ben 14 (byna 15) && ik heb niet zovee geld :confused: in 3 maand 400euro opgedaan (zonder drugs te gebruiken) wel van vrienden natuurljik..
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jann zei:
Midway zei:
1 joint por maand is dan ook extreem weinig in vergelijking met anderen hier :) (en met mezelf)
Klik om te vergroten...
als ik zou kunne zou ik meer doen, maarja ik ben 14 (byna 15) && ik heb niet zovee geld :confused: in 3 maand 400euro opgedaan (zonder drugs te gebruiken) wel van vrienden natuurljik..
Klik om te vergroten...

Oooh 400 euro in drie maand?
Das nog niets vriend :)

Aangezien uw leeftijd, wacht tot ge werkt :wink:
Dan is 400 euro op drie maand geen geld meer.

En als je dan nog eens duizenden euro's in vakantiegeld krijgt, dan smijt je dat zo door de ramen.

Ik geef soms meer dan 400 euro uit in 1 maand tijd aan goed rookwaar.
Maar nooit meer dan me lief is
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik blow reacreatie en puur alleen als de zon onder is en als ik al mijn verplichtingen heb uitgevoerd.
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een chronische wiet junk heeft last van geheugenverlies, spraakvermogen aantasting, reactievermogen verlies is minder potent en is sociaal een ramp, ziet lijkbleek en beoefent maar 1 sport: high worden.

Idd.
Toch zou ik mezelf geen sociale ramp durven noemen. Onbekende gezichten kunnen redelijk snel vrienden worden eens het klikt.
Alleen is de behoefte om echt nieuwe mensen te leren kennen zogoed als verdwenen. Het mag wel maar hoeft niet meer.

Vanaf m'n 16 jaar ben ik begonnen met raar of zelden te blowen, omdat mijn vaste vrienden het zichzelf ook niet konden inbeelden om op elk moment van de dag stoned te zijn...
Tot de saaie-niks-te-doen-weekendjes er aankwamen op ons 17 à 18 jaar. Wat escaleerde tot saaie-niks-te-doen-avondjes.
Zoveel mogelijk blowen met een hele groep vrienden (thuis, op straat, hiphop event) en elkaar zo hard aan het lachen brengen tot we zonder zuurstof zaten, was HET moment van de dag.
Waardoor we ,na verloop van tijd, AL onze prioriteiten als futuliteiten bekeken en zo op die manier domme keuzes maakten in ons leven...

Ik ben er 100% zeker van dat ik véél beter zou gepresteerd hebben op alles wat ik graag doe/deed of graag zou gedaan hebben, als ik mezelf niet elke dag/week in coma blowde.
Van school tot werk en van hobby's tot nieuwe dingen.

Momenteel al een half jaar amper geblowd. Maar ik ben zeker niet gestopt.
Integendeel, ik ben van plan om mij een pijp aan te schaffen en de wiet puur te blowen.
Gewoon omdat ik uit verschillende hoeken hoor en lees dat het geestverruimend effect niet alleen beter is maar dat je er ook actiever door wordt.
Alleen nog maar slaapjointjes!


Soit, morgen werken... Sorry voor de blabla :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar is je gevoel voor humor gebleven ouwe pure tc junk !!!
Rol er nog eentje dan valt het niet zo op......

:hearteyes:

:mrgreen:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het bewijs :

Mayan zei:
Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users.
Klik om te vergroten...

De poll, is anoniem wees niet verlegen je kan er anoniem in pollen.

Ik kick wel even off, de wiet heeft me studie vergalt, door gebrek aan strenge ouders en gebrek aan correcte voorlichting kon ik mezelf niet bedwingen en zat ik de hele dag stoned in de klas.
Met de komst van de coffeeshop een paar dorpen verder ( het was eigenlijk een caravan waar uit hij verkocht) pafte ik al mijn geld op.
Dat de wiet me voorziet in mijn levensondehoud is geen reden om het goed te praten. Stigmatisering is hard nodig, de regering moet de leeftijdsgrens opschroeven naar 21 en het zo moeilijk mogelijk maken om wiet te kunnen kopen.

Ik stem op poll 2 !!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey meistro..het is leuk dat je me quote...maar quote me dan ook volledig (en de naam is pipo:wink:)
Although there is growing evidence that cannabis can trigger harmful mind-altering effects in users, scientists say the medicinal compound in question, cannabidiol, is not a hallucinogenic ingredient.
Klik om te vergroten...
de schrijver van dat stukje stelt harmfull mind-altering effects gelijk aan hallucinaties. voor het doeleinde van alzheimer geneesmiddel is dat natuurlijk ook ongewenst.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergine, waarom nou deze anti-wiet-kruistocht van je? :(

Dat plantje heeft jou niks misdaan!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
stemmen niet zeiken !!!

:hearteyes:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij gebrek aan een beter keuze heb ik gestemd voor:
"Ik doe in de middag een lekker tukkie zodat ik iopnieuw lekker knetter high kan worden, zoals het hoort." :P
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik vind de keuzes ook wat beperkt..ik ga stemmen voor 15 jaar en nergens last van,..maar dat betekend niet dat wiet af en toe geen hobbel op mn weg is geweest.

het leven heeft gewoon zn ups en downs...en zo ook mijn wietgebruik... het heeft dingen mooier gemaakt, makkelijker, moeilijker, vervelender..
its just life....amplified:wink:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#15
blow recreatief en meestal als ik geen verantwoordelijkheden meer heb.
wiet blijft een drug, dat moet je niet gebruiken alsof het niets is

maar, dat wiet sowieso een leven verknalt... neen! al vraagt het soms wel wat discipline.

Lysergine, dat jij wil stoppen is heel goed en ik vermoed dat je daarom de slechte kanten van wiet zo wil benadrukken. Dat is goed maar wiet is toch niet de schuld van alles?
Maar ik vind persoonlijk ook wel dat een beetje stigmatisering van wiet geen kwaad kan. Vroeger is een fout gemaakt met alcohol, nu gebruikt iedereen alcohol en denken zoveel mensen dat het totaal geen kwaad kan. Dit wil ik niet zien gebeuren met wiet.
Wel een beetje tegenstrijdig dat ik dit zeg want dan ga ik moeilijker aan mijn wiet kunnen geraken, en dat wil ik dus niet. Het is een beetje zoals tussen 2 vuren staan.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ze nou ook eens een 'gedoogbeleid' voor alcohol in zouden stellen :mrgreen:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat zou het leuk zijn als men dit naar onzin verplaatst :)
Je moet voor discussies over cannabis niet direct een ander onderwerp starten als je het in het ene onderwerp niet meer haalt he.

Ik vind het trouwens uiterst dom dat een man van jouw leeftijd zo'n zeurbek is geworden.
Nog meer jammer is dat je het niet wil toegeven en de easy way out kiest.
Met name het kruid te stigmatiseren, maar toch blijven blowen...

jij bent niet consequent!

Ook sla je volledig naast de kwestie, quote je verkeerd en lees je wat je wil lezen.
Zo haal je tegenargumentatie aan dat al eerder verkondigd was, maar jij mis las.

Waar blijven jouw links, jouw onderzoeken, jouw perspecties?
Of perspectie in enkelvoud, je deelt enkel jouw ervaring en die van je omgeving.
Soort zoekt soort zeker?

Jij moet eens even de wereld goed bekijken zoals ze is.
Heel veel blowers, maar heel veel keurige mensen die het hun leven niet laat bepalen.
Als wiet jouw leven bepaald, dan trek ik mijn conclussies.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#18
jcp zei:
Maargoed ik begrijp heel goed dat wiet (zeker op jonge leeftijd) veel voor je kan verneuken.
Klik om te vergroten...
..maar ook veel toevoegen.. :hearteyes:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
pipoxyz zei:
ik vind de keuzes ook wat beperkt..ik ga stemmen voor 15 jaar en nergens last van,..maar dat betekend niet dat wiet af en toe geen hobbel op mn weg is geweest.

het leven heeft gewoon zn ups en downs...en zo ook mijn wietgebruik... het heeft dingen mooier gemaakt, makkelijker, moeilijker, vervelender..
its just life....amplified:wink:
Klik om te vergroten...

Same here, ik ga ook niet ontkennen dat mijn wietgebruik door de jaren heen geen problemen heeft gegeven.
Maar ik kan gerust zeggen dat ik mijn balans daar wel in gevonden heb (goede baan, leuk huisje, goede relatie) en nog steeds blow ik bijna elke dag...

Met andere woorden: het is echt wel mogelijk om verstandig om te gaan met wiet, of je het nou wilt geloven of niet :wink:

Maargoed ik begrijp heel goed dat wiet (zeker op jonge leeftijd) veel voor je kan verneuken. Ik en zelf op mijn 18e begonnen met wiet roken, was dat tijdens mijn schoolperiode geweest had ik ook niet voor de gevolgen ingestaan :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Same here, ik heb hobbels dalen en pieken gehad op de hennep.
Als Mayan dat ook nog even toegeeft dan begraaf ik de strijdbijl.
Deze topic hoort ook zeker niet in onzin thuis, das pure crap.
Dat een junk niet toegeeft is meer een persoonlijke probleem van de junk zelf en niet van de crusader die 75% gelijk heeft en 25% loopt te stigmatiseren.


en ik weet 100% zeker dat iedereen die dit leest mijn inzichten zeer goed kan weerspiegelen. Of aan zichzelf of aan een vriend neef nicht oom of vriendin.
Sommige mensne kunnen er helemaal niet mee omgaan andere geven dat pas toe na 20 jaar.
Zelf word ik vrij hyper ban thc,het tukkie volgt daarop snel.
Lekker vroeg opstaan want dan kon ik meteen een dikke joint aanjassen.

Ikl ben gestopt en dat blijft zo tot ik mijn diploma heb gehaald, dan ga ik recreatief weer vappen.

Duidelijk !! Ik ben niet anti thc.... ik ben zwaar anti tabak en alcohol.

Kus op jullie jointjes ... keep it pure and grow your own ban the shops !!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."