Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLifters

Lifters

45 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
gewoon vriendelijk "nee sorry " zeggen

je kan ze niet kwalijk nemen dat ze het vragen..
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hangt er van af hoe oud ze zijn.
Dus nu is eerst mijn logische vraag: Hoe oud zijn ze?
Als ze 16 zijn zou ik het doen, ze raken er anders immers ook aan.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#3
maar kijk als ik ze geef worden ze niet opgelicht en ze geven mij wat extra geld :grin: ik weet sommige 15 of zelfs 14
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel vaak vragen kids aan mij of ik wiet voor hun wil halen. Wat zal ik doen?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet doen ..... Laat ze wachten tot ze naar binnen mogen en hun dan zelf de keuze laten maken!
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#6
voor 15 euro doe ik dat wel hoor :P
@
@#$% JAAP %$#@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben zélf zo'n lifer..
ik haal altijd bij de smartshop maar dies op zondag en maandag dicht
dus dan maar naar het plein in de stad en zwerver zoeke die voor 50 cent
extra voor me naar de shop wil. te makkelijk en ik heb me roken weer gekregen :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zeg "Nee, het is niet voor niets dat jullie geen wiet mogen kopen, kinderen horen geen drugs te gebruiken" :grin:

Hehe, maar het is mee eerlijk gezegd maar 1 keer gevraagd dat binnen mijn herinnering valt, toen zei ik dat dus, maar vooral ook eigenlijk omdat ze het me vroegen toen ik alweer buiten kwam, en ik dus echt niet voor hun nog een keer ging gaan.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon doen joh. Ik zou het iig doen. Of ze moeten echt 12jaar zijn ofzo natuurlijk dan doe ik het niet. Maar anders zou ik het gewoon doen. Toen er nog niemand 18 was zat ik in het zelfde schuitje als hun en was het ook maar hopen dat iemand voor je wou halen. Nu kan jij diegene voor hun zijn. Dus ik zou het gewoon doen dan..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik geef geen wiet aan minderjarigen, ik geef geen sterke drank aan lui onder de 16.

Niet omdat t wettelijk niet mag, maar omdat je dan altijd de pineut bent.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, geen tabak halen voor minderjarige, geen flesjes breezers voor de lokale hangjeudg en geen wiet voor kinderen
Tuurlijk komen ze er wel aan, maar ik brand mn poten er niet aan, gaat toch alleen maar fout
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou, ik moet het soms zelf ook zo doen :) En de meeste halen gewoon voor mij hoor :) Eigenlijk iedereen.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe het altijd :) ik bedoel lullig voor hun als ze dr staan toch
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wromtraxe zei:
Ik doe het altijd :) ik bedoel lullig voor hun als ze dr staan toch
Klik om te vergroten...

Ligt er ook een beetje aan, als er een groep mannekes van 12 staat zeg ik dat ze maar thuis 6 bakken koffie moeten gaan drinken oid.. Maar als ze op het oog oud genoeg lijken heb ik er ook geen problemen mee. Denk dat de toon waarop het gevraagd word het belangrijkst is.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
niet doen, okee ik heb vroegâh ook gelift, maar ik begreep ook wel waarom ze niet wouden halen...
d
de_psychonautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je rond de 16 bent, heb je je eigen persoonlijkheid en mening nog lang niet ontwikkeld en ga je echt geen wiet roken uit vrije keuze maar altijd uit grote nieuwsgierigheid of groepsdruk (stoerdoenerij).
Ik heb al zo verschrikkelijk veel mensen gesproken die op de middelbare school naar een steeds lager niveau zakte door de wiet, het is bij veel mensen slopend voor leerprestaties. Boven de 18 en zelfs nog beter, boven de 20/21 kan je pas voor jezelf duidelijker beslissingen maken en objectieve keuzes maken of iets wel goed/slecht voor je is. Ook zal je op die leeftijd minder snel in een verslaving vallen.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als het vrienden van mij zijn doe ik het vaak wel.
Jongens of meisjes die ik niet ken.. jammer maar nee dan zoeken ze maar iemand anders.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#18
3 gram halen en zeggen dat het er 5 is? :tongueout:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#19
de_psychonaut zei:
Als je rond de 16 bent, heb je je eigen persoonlijkheid en mening nog lang niet ontwikkeld en ga je echt geen wiet roken uit vrije keuze maar altijd uit grote nieuwsgierigheid of groepsdruk (stoerdoenerij).
Klik om te vergroten...
Haha, de man met de wijsheid. Wat jij zegt klopt wel ivm persoonlijkheidsontwikkeling en socialisatie maar op 16 jaar kan je wel degelijk blowen uit vrijetijdsbesteding. Ik ben het bewijs, toen ik 16 was blowde ik gewoon toen ik niets te doen had. Dit had niets met stoerdoenerij te maken, maar gewoon een keuze want ik deed het ook regelmatig alleen thuis.
Er is wel degelijk een onderscheid tussen peer-pressure en vrije wil.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zou het gewoon voor ze halen.
ik stond vroegah ook altyd op het station aan mensen te vragen of ze wiet voor me wilde halen.
ben al wat keren genaait de tering. :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."