Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat doet blowen met je leven?

wat doet blowen met je leven?

52 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#1
blowen:
- ik word er lui van
- in heb het geheugen van een zeef
- ik heb nu VET trek in een joint
- kost veel geld
- je word duf en saai
- kan niet meer me bed uit komen
- rust voor geen moer uit, slaap wel heel lekker

maaar het is zo lekker :P
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaaaa, die dingen herken ik ^
Maar toch, ik blijf het doen.
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmm ik vind blowen in vergelijking met bijvoorbeeld drank toch bijzonder onschuldig,
tja je word er gewoon rustig van , stress gaat weg alleen omdat het zo makkelijk is en je gewoon naar school/werk kunt als je stoned bent ga je het wel vaker en vaker doen (spreek uit ervaring :flushed: )

:stoned:
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij zijn er niet zo veel "gevaren" zolang je het niet dagelijks doet.
Ik doe het nu ongeveer een jaar lang 3 keer per maand en ik heb nergens last van, geen vergeetachtigheid, geen sloom gevoel etc.
Blowen is net als met drank, gewoon niet te vaak doen en je hebt nergens last van, dan is het heel chill.
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#5
TrippyShit zei:
Wat wiet met mijn leven doet komt ook door mijn persoonlijkheid. Ik ben namelijk vrij lui enzo. Wiet maakt van mij een lui, ongemotiveerd en gevoelloos iemand. Met gevoelloos bedoel ik dat ik een soort van schild creeër waardoor ik lekker door kan gaan met alles verkloten omdat het me toch weinig doet. Ik verkloot dus alles. School, hobbies, band met mn ouders, word er minder sociaal van, verkloot werk noem maar op. Het enige wat ik doe is ongestoord met mn vrienden blowen, in de nacht wakker zijn en overdag tot in de middag slapen. Ik heb het nu wel over elke dag blowen. Ik ben er gelukkig 1januari al een jaar mee gestopt en dan heeft mn leven aanzienlijk verbeterd. Voor mijn persoonlijkheid is elke dag blowen zeker niet weggelegd. Jammer dat ik er na 2jaar pas achter kwam maar ik heb veel lessen geleerd van wat er in die tijd gebeurd is en dan ben ik aan de ene kant wel blij mee. Waren belangerijke lessen :wink:
Klik om te vergroten...

Je hoeft toch ook niet elke dag te blowen, je kan toch gewoon zo nu en dan blowen?
Dat lijkt me ook veel fijner, elke keer als ik blow heb ik veel lachkicks en een heel chill gevoel.
Helemaal stoppen lijkt me beetje extreem want als je zo nu en dan doet is het gewoon chill.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
wiet is voor mij even een uurtje voor mezelf
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is een elixir voor sommigen.
iets dat je welbehagen schenkt , en in een andere versnelling laat schakelen.

er zijn extreme verschillen in persoonstypen en ook in uitwerkingen van type plant.

voor mij is het een antidepressivum,zoals koffie dat ook is.

opvallend is dat sommige zware blowers minder last hebben van ongewenste bijwerkingen zoals sloomheid en demotivatie dan lichte blowers.

aangezien het aansluit op je natuurlijke cannabidoiden mag je verwachten dat cannabis gebruiken eigenlijk niets bijzonders doet , behalve ontspannen maken , en meer oog hebben voor de natuurlijke en prettige zaken in het leven.

er is niet zoiets als DE cannabis gebruiker.
Er is ook niet zoiets als de broodeter.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nadat ik geblowd heb kan ik me beter focussen , ( natuurlijk niet als ik TE stoned ben) Dus het heeft op bepaalde momenten toch zeker zin. Ik ben er wel veel geld aan uitgeven. Maar ik ken nu wel weer een hoop mensen die ik zonder blowen nooit zo had leren kennen.. Het heeft zo z'n charmes dat blowen.. :stoned:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik kan mij nog menig geschiedenis repetitie herinneren die ik stoned heb geleerd, heb nooit lager dan een 8 voor dat vak gehaald :P

het enige wat ik niet stoned kan zijn echt exacte dingen zoals wiskunde/natuurkunde/scheikunde (behalve dan juist weer de filosofie achter deze disciplines :wink: ).

ookal merk ik nu op de universiteit dat papers schrijven ook beter nuchter werkt :wink: Boeken lezen aan de andere kant.. :stoned:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het doet weinig met m'n leven, maar dat komt ook omdat ik het niet lekker genoeg vind om elke dag te gebruiken. Ik neem een paar keer per week een jointje en dan ben ik weer lekker rustig en tevree. :wink:
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#11
mijn leven? laat ik eerst het negatieve opsommen en dan het positieve :)

- punten:
- ik blow dagelijks en heb steeds zin in nog n blow.
- ik word van school getrapt omdat ik blow

+ punten
+ ik ben veel socialer en kan beter met mensen omgaan
+ ik maak nergens meer een probleem van, minder ruzies enzo
+ ik geniet meer van de kleine dingen in het leven die mooi zijn
+ ik heb meer liefde voor mijn vriendin
+ ik geniet
+ als ik stoned ben vergeet ik de vele problemen die ik heb thuis/op school
+ ik denk beter na over dingen
+ als ik iets kuts heb meegemaakt waar ik egt even over meot denken doe ik dat stoned en kom ik er altijd beter uit, heb ik er goed over angedacht en heb ik een goed idee wat te doen
+ meer lol in het leven
+ ik kan mijn huiswerk beter maken, normaal kan ik me voor geen meter concentreren
+ stoned bij biologie zitten is het beste wat me ooit is overkomen
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ADHD, een paar kenmerken van PDDNOS, disharmonisch profiel, agressieproblemen, ik stoot mensen af blablablablabla....

Maar door af en toe te blowen, krijg ik heel veel inzichten van de afgelopen periode. Ik reflecteer. Hierdoor kan ik verdere stappen voorkomen, door cyclussen te doorbreken.
E
Evil_EyesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het zorgt ervoor dat ik me enigszins normaal voel. Zoals iemand al zei; als een soort anti-depressiva. Ik ben vorig jaar 7 weken gestopt en echt, dat was heel erg verneukt. Mijn vriend ging zich alleen maar beter en energieker voelen, ik zou er haast zelfmoodneigingen van krijgen.
Ik ben nu 19 en blow sinds dat ik 12/13 ben, en de afgelopen 4 jaar behoorlijk stevig. Omdat ik best jong ben begonnen, heb ik daar nu zeker wel last van. Alleen merk ik dat pas als ik dus stop, als je terug gaat naar je daadwerkelijke gevoel, dus ik stop maar niet voorlopig. Voor nu zou ik zeggen dat het me goed doet en ik me er beter door voel, maar in werkelijkheid verwijder ik mezelf alleen maar meer van mn gevoel, en wordt de drempel naar stoppen alleen maar hoger en hoger.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan best rustig dagelijks blowen, maar in mate :wink: blowen maakt je inderdaad een saai en suf persoon die nergens echt zin in heeft, dus probeer ook ik het uit te stellen tot 's avonds ná het werk (in de zin van "nu heb ik het verdiend...") en dan gewoon een jointje, even lekker 2 uurtjes bezig zijn met muziek maken (iets wat alleen stoned lijkt te lukken) en het daarbij te laten.

Nog niet zolang geleden rookte ik mij ook suf, met minstens 30 Euro per dag uitgeven aan wiet en van vroeg in de middag tot sluitingstijd in de shop hangen... Nee, op een moment moest ik gewoon 'door' in m'n leventje en niet blijven hangen in die spiraal... Gelukkig heb ik ook geen moeite om te stoppen en als ik het geld er even niet voor heb is het geen probleem.
b
blowvaakblowveelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat blowen met mijn leven doet?
Ontstressen. Het heeft mijn persoonlijkheid niet echt veranderd, het heeft me in ieder geval wel een gelukkiger persoon gemaakt. :)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
iraqio zei:
mijn leven? laat ik eerst het negatieve opsommen en dan het positieve :)

- punten:
- ik blow dagelijks en heb steeds zin in nog n blow.
- ik word van school getrapt omdat ik blow

+ punten
+ ik ben veel socialer en kan beter met mensen omgaan
+ ik maak nergens meer een probleem van, minder ruzies enzo
+ ik geniet meer van de kleine dingen in het leven die mooi zijn
+ ik heb meer liefde voor mijn vriendin
+ ik geniet
+ als ik stoned ben vergeet ik de vele problemen die ik heb thuis/op school
+ ik denk beter na over dingen
+ als ik iets kuts heb meegemaakt waar ik egt even over meot denken doe ik dat stoned en kom ik er altijd beter uit, heb ik er goed over angedacht en heb ik een goed idee wat te doen
+ meer lol in het leven
+ ik kan mijn huiswerk beter maken, normaal kan ik me voor geen meter concentreren
+ stoned bij biologie zitten is het beste wat me ooit is overkomen
Klik om te vergroten...

En daar moet je nou juist voor uitkijken.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#17
Extisi zei:
iraqio zei:
mijn leven? laat ik eerst het negatieve opsommen en dan het positieve :)

- punten:
- ik blow dagelijks en heb steeds zin in nog n blow.
- ik word van school getrapt omdat ik blow

+ punten
+ ik ben veel socialer en kan beter met mensen omgaan
+ ik maak nergens meer een probleem van, minder ruzies enzo
+ ik geniet meer van de kleine dingen in het leven die mooi zijn
+ ik heb meer liefde voor mijn vriendin
+ ik geniet
+ als ik stoned ben vergeet ik de vele problemen die ik heb thuis/op school
+ ik denk beter na over dingen
+ als ik iets kuts heb meegemaakt waar ik egt even over meot denken doe ik dat stoned en kom ik er altijd beter uit, heb ik er goed over angedacht en heb ik een goed idee wat te doen
+ meer lol in het leven
+ ik kan mijn huiswerk beter maken, normaal kan ik me voor geen meter concentreren
+ stoned bij biologie zitten is het beste wat me ooit is overkomen
Klik om te vergroten...

En daar moet je nou juist voor uitkijken.
Klik om te vergroten...

ahh.. daar wachtte ik nou op :P misschien moet ik die wat duidelijker uitleggen. Wanneer ik high ben (doe laatste tijd meer hasj/puur) zie ik alles vanuit een ander oogpunt. in plaats van vol stress over die dingen na te denken denk ik er over na zonder een slecht gevoel, ik kan de voordelen en nadelen opsommen en verzin hoe het beter kan gaan. ik "vergeet" ze niet helemaal. Ik denk er alleen anders over na :wink: :stoned:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, dat punt bedoelde ik niet. Dat snap ik wel. Maar die andere :wink:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindgamer zei:
Maar door af en toe te blowen, krijg ik heel veel inzichten van de afgelopen periode. Ik reflecteer. Hierdoor kan ik verdere stappen voorkomen, door cyclussen te doorbreken.
Klik om te vergroten...

same here
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diepere lange termijn gedachten, kritisch denken over heden en verleden, ophaling van herrineringen/geheugen korte en lange termijn, sterkere en creatievere houding, constructief nadenkend, anti-racistisch, milde afvlakking drang naar tastbare waarden, ontvankelijker voor gevoel, positivisme over m'n bestaan en dat v/d natuur, aandacht schenken aan zaken op TV waar ik normaliter langs zap, hetzelfde geld voor lezen, veel scenario's uitgelijnd doordenken, mezelf zien in m'n sociale omgeving vanuit een ander persoon bekeken.

1 x per week puur uit de pijp of in een omelet, vergeetachtigheid vind ik gemarkeerd als opmerkelijk. Juist door wiet wordt m'n korte termijn geheugen aangesterkt (bijv. waar ik m'n sleutels hebt laten liggen / op ik zie eerdere situaties v/d dag weer als beelden voor me) en kan de meest opmerkelijke details herrineren van heel lang geleden. Daarmee kan ik weleens scary overkomen op mensen. :wink:

Wat ik wel gemerkt heb is dat ik teveel een vooruit denker ben geworden, vroeger liet ik zaken meer op me af komen waardoor sommige gebeurtenissen enthousiaster waren. En een opzwepend hart na wiet gebruik ook nog weleens last van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."