Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"honey... coke is vluchten. Kijk eens naar je leven, waar kan het anders, minder druk, waar kan je wat lucht inbouwen.. cocaïne is geleende tijd in een geleend leven en op een dag moet je terug betalen met rente. Het leven is er om van te leren. Ga het aan, bekijk wat er anders kan. En geloof me, dat kan altijd. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn , maar realiseer je dat ook zij straks met drugs in aanraking gaan komen. Daar flip je toch ook van. Nou dan, zorg net zo goed voor jezelf als je voor je kinderen zorgt. Kappen met die rommel. Mijn relatie is net op de klippen gelopen door cocaïne. Ik ben er helemaal kapot van. Begreep niet wat er gebeurd was, totdat iemand me erop wees... Deze vent vlucht in coke, in wiet, in drank. Zodra het leven ingewikkelder wordt en het niet meer alleen maar gezellig is steekt hij zijn kop in een hoop witte poeder. Hij is de man van mijn dromen, maar ik doe geen concessies meer. Klaar. Coke is de killer van alle nuance in het leven."
"mmm.. Blow niet. Drink wel. Rook ook en 1 keer per 6 maanden een pilletje.. Wat doet blowen met je leven? Lekker vergeten? Kop in het zand? Niet nadenken? Of is het allemaal bijzonder onschuldig? Blowen, drinken, snuiven... waarom doen mensen het?"
"Uh... halloo?! Is er iemand thuis in jouw hoofd? Coke is een enorme aanslag op je lijf, lieverd. Vooral op je hart. Ga jij lekker sporten met coke in je neus, dan krijgt je hart een behoorlijke klap.. Anyway, misschien is het handig als je gewoon eens gaat googlen op 'coke en gezondheidsgevaren' of zo.. Maar eerlijk gezegd verbaas ik me over de naiviteit van je vraag. Je hebt maar een lijf, als je het kapot maakt word je waarschijnlijk wel wakker... en dan is het TE LAAT."
"Dream on, honey... hahaha..."
"hihih... ik kan me sterk vergissen , maar volgens mij is sporten goed voor je lijf en leden. Dat heb ik nou nog nooit in een wetenschappelijk verantwoord stukkie gelezen over coke. Van sporten maak je overigens 'happy-hormonen' aan.. voel je je blijer door. Ik zie om me heen heel weinig mensen die na een avond doorsnorkelen happy uit hun smoeltje kijken.. Zal ik doorgaan?"
"Hee duhhh.. Kappen man. Echt het maakt alles kapot dat het leven de moeite waard is. Er is maar een echte drug en dat is 'head on' het leven aangaan. Dan krijg je de echte kick. Vol voor alle ups en downs gaan. Stop being the VICTIM, honey. Dat doen al zoveel mensen. Het enige dat je voor coke nodig hebt is een neus.. wat een prestatie."
"Sjee.. wat een bulshit allemaal. hartkloppingen door snuiven. Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Ga iets doen met je leven, man! zet een goede cd op, drink een biertje met je vrienden en ga eens kijken in een revalidatiecentrum naar mensen die geschept zijn door een of andere idioot en dus nooit meer kunnen lopen.. Crisis.. Mensen zoals jij moeten een schop onder hun hol hebben. God, wat word ik hier kwaad over."
"Ok, leg mij nou eens uit wat Coke doet. En dan bedoel ik 1 keer per maand, maar wel al een jaar of 3-4 lang.."
"mmm... ok. Iedereen is anders. Drinken vind ik lekker, maar eigenlijk is het vaak een beetje een vlucht. Pillen doe ik niet meer... It fries your brain. En coke... Ik heb het gewoon nooit begrepen. Maar ik zie zoveel mensen om me heen in de weer met cocaïne, liegen over hun gebruik tegen mensen die dicht bij ze staan.. ik kan nauwelijks inschatten hoe vaak mensen om me heen het doen en wat het doet met hun attitude tov anderen. Ik merk dat ik er achterdochtig van word; hoe echt zijn deze mensen nog. Ligt hun onverschilligheid aan mij of aan die treurige drug?"
"Sprak iemand die het kan weten.. en die zei dat recreatief gebruik van sos, dus een keer per maand maar dan wel al een jaar of 4 lang, iemand behoorlijk kan schaden. Niet goed meer bij emoties kunnen. Hij noemde het vluchtgedrag. En real life is nogal beangstigend.. I know. Poeh.. waarom doen dit toch?"