Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrinders en belgische wetgeving

Grinders en belgische wetgeving

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Greenlabs zei:
Amateurtje zei:
In België mag je 1gram wiet opzak hebben, in ieder geval succes van je landgenoot :)
Klik om te vergroten...

je mag niets op zak hebben. In de praktijk wordt er naar mijn ervaringen heel wat gedoogd, maar het is en blijft volledig illegaal!

OT:
Ikzelf zou me gewoon niet hebben laten fouilleren, dat mogen ze namelijk niet en ze kunnen je ook niet straffen als je dat weigert...
Zelf heb ik gelukkig betere leerkrachten gehad...

Grinders zijn in BE gewoon legaal (ze worden zelfs in alle winkels verkocht), maar de thc die er in kleeft... dat mag volgens mij niet...
Klik om te vergroten...


Ik weet niet of jij ook in België woont maar 1 gram mag, hoe ik dit weet? Vriendin van me is bij de politie en ze heeft mij verteld dat je max 1 gram opzak mag hebben ( maar niet doorverkopen) en je mag 1 plant thuis staan hebben maar mag niet onder de lamp.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#3
SittaMan zei:
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
Klik om te vergroten...

Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kermit zei:
SittaMan zei:
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
Klik om te vergroten...

Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
Klik om te vergroten...

Nu weet ik niet of dat geldt als je je er je toestemming voor geeft...
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#5
SittaMan zei:
Kermit zei:
Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
Klik om te vergroten...

Nu weet ik niet of dat geldt als je je er je toestemming voor geeft...
Klik om te vergroten...

Als je toestemming geeft geldt het inderdaad niet voor zover ik weet.
Ik zou proberen alle mogelijke fouten die ze kunnen gemaakt hebben te zoeken en tegen hen te gebruiken.
K
KarstenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Karsten zei:
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
Klik om te vergroten...

Politie die grinder in beslag nemen?
Dat mag helemaal niet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Amateurtje zei:
In België mag je 1gram wiet opzak hebben, in ieder geval succes van je landgenoot :)
Klik om te vergroten...

Toch niet op school lijkt mij?
Klik om te vergroten...
in nederland mag je het ook niet op school bij je hebben...

duh...
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kermit zei:
Karsten zei:
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
Klik om te vergroten...

Politie die grinder in beslag nemen?
Dat mag helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Wel als er wiet inzit denk ik.

Had trouwens een tijdje geleden op één of ander douaneprogramma op TV gezien dat zon ventje zon buisje had waar wss 0.005 gram gruis inzat, tsja da ventje was wel de lul. Mja, 't was Australië en das weer anders daar.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#10
had je er nu een propere grinder inzitte dan hadden ze die niet mogen afnemen, misschien wel omdat je in school was.
mijn waterpijp (lag thuis dus niet openbaar) heeft de politie ook late vernietigen omdat er wiet meegerookt was.
K
KarstenLid
01-01-2024, 00:00
#11
LSDmathXtc zei:
had je er nu een propere grinder inzitte dan hadden ze die niet mogen afnemen, misschien wel omdat je in school was.
mijn waterpijp (lag thuis dus niet openbaar) heeft de politie ook late vernietigen omdat er wiet meegerookt was.
Klik om te vergroten...

Nou de grinder was helemaal schoon en zat echt geen restje wiet in (iemand had namelijk geprobeerd super hya, hasj, ermee te verkruimelen en moest hem dus helemaal schoon maken) maar ook die zijn verboden in Belgie aangezien het een voorwerp voor drugs is. Zoiets zei die popo tegen mij :P
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een grinder is tog gewoon legaal? Waarom heeft de politie de mijne dan in beslag genomen? :confused:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een grinder is legaal, maar zodra hij 1 keer gebruikt is kun je echt heel lastig helemaal schoon krijgen. En elke restje wat er nog inzit is niet meer legaal.

Wel een mierenneukerij allemaal.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Een grinder is legaal, maar zodra hij 1 keer gebruikt is kun je echt heel lastig helemaal schoon krijgen. En elke restje wat er nog inzit is niet meer legaal.

Wel een mierenneukerij allemaal.
Klik om te vergroten...

Gewoon een excuus om je grinder in beslag te nemen...
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Amateurtje zei:
Ik weet niet of jij ook in België woont maar 1 gram mag, hoe ik dit weet? Vriendin van me is bij de politie en ze heeft mij verteld dat je max 1 gram opzak mag hebben ( maar niet doorverkopen) en je mag 1 plant thuis staan hebben maar mag niet onder de lamp.
Klik om te vergroten...

Lees mijn stukje nu eens, dat is de actuele wet in België...je mag NIETS bij hebben. Als je gepakt wordt met max. drie gram, krijg je een vereenvoudigd proces verbaal, MITS je meerderjarig bent...das alles..

Dat jouw politie-vriendin iemand met 1 gram laat lopen, wil niet zeggen dat volgens de wet is...de Belgische politie staat boven de wet, dat weet je toch? :wink:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#16
Karsten zei:
LSDmathXtc zei:
had je er nu een propere grinder inzitte dan hadden ze die niet mogen afnemen, misschien wel omdat je in school was.
mijn waterpijp (lag thuis dus niet openbaar) heeft de politie ook late vernietigen omdat er wiet meegerookt was.
Klik om te vergroten...

Nou de grinder was helemaal schoon en zat echt geen restje wiet in (iemand had namelijk geprobeerd super hya, hasj, ermee te verkruimelen en moest hem dus helemaal schoon maken) maar ook die zijn verboden in Belgie aangezien het een voorwerp voor drugs is. Zoiets zei die popo tegen mij :P
Klik om te vergroten...

Voor "materialen om" mogen ze je niets doen.
Een uitgekuiste bong, chillum of grinder is compleet legaal...

Moet wel nog de idioot tegenkomen die na elke keer grinden naar huis loopt om het te gaan afwassen :smoke:
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een grinder is volledig legaal.. anders zouden ze er toch gene mogen verkopen in winkels..
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een vraagje voor de belgen hier.
Wat zegt de belgische wetgeving over grinders?

Vandaag een kutdag gehad op school (zoals elke dag op school)
een leerkracht beweert dat ze mij heeft zien blowen en toen ik voorbij stapte zou ik nog de rook in haar gezicht hebben uitgeblazen, wat totaal bullshit is want ik had niks gesmoord op dat moment.
Maar dus, ze hebben mij gefouilleerd, mij maakte het toch niet uit want ik had geen wiet bij. Maar ze hebben mijn grinder gevonden waar nog een kleine restjes poeder in zat (bij elkaar nog geen 100ste van een miligr. wiet). Schorsing en blablabla als gevolg. Maar doordat ik meerderjarig ben en dat kruimeltje wiet telt als bezit op school en dus ook als bezit tussen minderjarigen moet hij de politie verwittigen omdat dit strafbaar is.

Kan dit wel? dat een grinder telt als bezit van drugs?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een grinder niet, maar elk mini deeltje wiet is en blijft wiet en dus strafbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."