Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrinders en belgische wetgeving

Grinders en belgische wetgeving

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Afgezien van het feit dat wiet gebruik daadwerkelijk de schoolprestaties verminderen? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Mja, klopt misschien wel een beetje, maar niet bij iedereen staat wietgebruik garant voor een mislukte schoolcarrière..

Ik zit momenteel in derde bachelor aan de universiteit, en smoor nog dagelijks 2-3 joints... Maar er zijn natuurlijk wel enkele van mijn vrienden die een stoned leventje en verdere studies niet zo kunnen combineren.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
sjaartrol zei:
PepTalk zei:
Afgezien van het feit dat wiet gebruik daadwerkelijk de schoolprestaties verminderen? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Mja, klopt misschien wel een beetje, maar niet bij iedereen staat wietgebruik garant voor een mislukte schoolcarrière..

Ik zit momenteel in derde bachelor aan de universiteit, en smoor nog dagelijks 2-3 joints... Maar er zijn natuurlijk wel enkele van mijn vrienden die een stoned leventje en verdere studies niet zo kunnen combineren.
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat je per definitie zou zakken, maar wel dat je prestatie's er onder lijden.
Stel je mocht op school gebruiken, dan zou ik in het lesuur na de pauze weinig opsteken.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#3
tests hebben uitgewezen dat cannabis schoolprestatie niet verminderen, ik ben de link ff kwijt maar zal 'm zo snel mogelijk proberen te bezorgen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chemical zei:
tests hebben uitgewezen dat cannabis schoolprestatie niet verminderen, ik ben de link ff kwijt maar zal 'm zo snel mogelijk proberen te bezorgen.
Klik om te vergroten...

Graag, want ben er van overtuigd dat dit niet het geval is,

misschien voor enkele adhd of add patiënten die er beter van kunnen concentreren maar hoe kan een verminderend korte en lange termijn geheugen, luiheid, verslaving enz. enz. nou niet slecht zijn.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Amateurtje zei:
In België mag je 1gram wiet opzak hebben, in ieder geval succes van je landgenoot :)
Klik om te vergroten...

je mag niets op zak hebben. In de praktijk wordt er naar mijn ervaringen heel wat gedoogd, maar het is en blijft volledig illegaal!

OT:
Ikzelf zou me gewoon niet hebben laten fouilleren, dat mogen ze namelijk niet en ze kunnen je ook niet straffen als je dat weigert...
Zelf heb ik gelukkig betere leerkrachten gehad...

Grinders zijn in BE gewoon legaal (ze worden zelfs in alle winkels verkocht), maar de thc die er in kleeft... dat mag volgens mij niet...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Greenlabs zei:
Ikzelf zou me gewoon niet hebben laten fouilleren, dat mogen ze namelijk niet en ze kunnen je ook niet straffen als je dat weigert...
Klik om te vergroten...
Maar dus, ze hebben mij gefouilleerd, mij maakte het toch niet uit want ik had geen wiet bij.
Klik om te vergroten...
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Greenlabs zei:
Amateurtje zei:
In België mag je 1gram wiet opzak hebben, in ieder geval succes van je landgenoot :)
Klik om te vergroten...

je mag niets op zak hebben. In de praktijk wordt er naar mijn ervaringen heel wat gedoogd, maar het is en blijft volledig illegaal!

OT:
Ikzelf zou me gewoon niet hebben laten fouilleren, dat mogen ze namelijk niet en ze kunnen je ook niet straffen als je dat weigert...
Zelf heb ik gelukkig betere leerkrachten gehad...

Grinders zijn in BE gewoon legaal (ze worden zelfs in alle winkels verkocht), maar de thc die er in kleeft... dat mag volgens mij niet...
Klik om te vergroten...


Ik weet niet of jij ook in België woont maar 1 gram mag, hoe ik dit weet? Vriendin van me is bij de politie en ze heeft mij verteld dat je max 1 gram opzak mag hebben ( maar niet doorverkopen) en je mag 1 plant thuis staan hebben maar mag niet onder de lamp.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#9
SittaMan zei:
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
Klik om te vergroten...

Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kermit zei:
SittaMan zei:
Kermit zei:
Mag de school je fouilleren?
En blijven ontkennen, dat is geen weed, en wie zijn zij om het tegendeel te bewijzen.
Klik om te vergroten...
Als er zoals hier de politie werd bijgehaald... Dan kunnen/zullen zij dat wel testen... In België toch.
Neen, de school mag je niet fouilleren, zelfs je zakken/boekentas niet doorzoeken.
Dat mag enkel de politie, en dan moet het nog wel iemand zijn van hetzelfde geslacht ;P

De politie zal hier niet zo druk over doen, ik ken ook iemand die al 2 keer is opgepakt, met wat meer (lees: vééél meer) op zak, en kreeg 2maal gewoon een waarschuwing... Hij was zelfs minderjarig..
Klik om te vergroten...

Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
Klik om te vergroten...

Nu weet ik niet of dat geldt als je je er je toestemming voor geeft...
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#11
SittaMan zei:
Kermit zei:
Dus is er een fout gemaakt en kan je de school aanklagen.
Klik om te vergroten...

Nu weet ik niet of dat geldt als je je er je toestemming voor geeft...
Klik om te vergroten...

Als je toestemming geeft geldt het inderdaad niet voor zover ik weet.
Ik zou proberen alle mogelijke fouten die ze kunnen gemaakt hebben te zoeken en tegen hen te gebruiken.
K
KarstenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Karsten zei:
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
Klik om te vergroten...

Politie die grinder in beslag nemen?
Dat mag helemaal niet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Amateurtje zei:
In België mag je 1gram wiet opzak hebben, in ieder geval succes van je landgenoot :)
Klik om te vergroten...

Toch niet op school lijkt mij?
Klik om te vergroten...
in nederland mag je het ook niet op school bij je hebben...

duh...
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Kermit zei:
Karsten zei:
Ik was vandaag ook in België, in Turnhout, daar waren we ook op een school en dat vonden ze niet zo leuk en toen belden ze de politie. Die kwam en fouilleerden ons en ik en vriend hadden wiet bij en ik had ook een grinder bij, die werd ook gewoon ingenomen omdat dat als hetzelfde telt zeiden ze :P
Klik om te vergroten...

Politie die grinder in beslag nemen?
Dat mag helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Wel als er wiet inzit denk ik.

Had trouwens een tijdje geleden op één of ander douaneprogramma op TV gezien dat zon ventje zon buisje had waar wss 0.005 gram gruis inzat, tsja da ventje was wel de lul. Mja, 't was Australië en das weer anders daar.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#16
had je er nu een propere grinder inzitte dan hadden ze die niet mogen afnemen, misschien wel omdat je in school was.
mijn waterpijp (lag thuis dus niet openbaar) heeft de politie ook late vernietigen omdat er wiet meegerookt was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."