#1
Edited: Teer is toch echt kankerverwekkend dacht ik zo.

En waarom ook niet? Alles wat in je straatje past zul je snel accepteren.. Alles wat er niet in past zul je al snel afdoen als 'onzin'...Hislordship zei:Ik vind het wel jammer dat de overgrote meerderheid van de bevolking dit blind zal geloven.

spacebilly zei:Wat is dit nou weer!? Alcohol zou hier eerder de grond in gestampt moeten worden!!
hoeveel mensen er wel niet jaarlijks dood gaan aan alcoholen wiet? geen enkele!
alcohol is een f***ing harddrug, wiet niet, alcohol is door een chemisch proces gemaakt, wiet is een natuurlijk iets. En wiet word al duizenden jaren gebruikt als geneesmiddel.. Wanneer gaat de maatschappij het nou eens goed inzien? Alleen omdat iedereen het doet zou het wel minder slecht voor je zijn, kan ik soms slecht tegen. En door dit soort lambal doctoren word de maatschappij gewoon voor de gek gehouden wat cannabis betreft. En tuurlijk, het is niet goed voor je, welke drug wel. Maar om nou cannabis met alcohol te vergelijk en dan toch nog cannabis de grond in te stompen, raar hoor. ben het hier zeker niet mee eens...
gr!
Nirvana_646 zei:En zeggen dat iets een natuurlijk product is, slaagt ook op niets... Er zijn genoeg toxische planten in de natuur... Stel je nu voor dat men een synthetische en dus chemische versie van THC ontwikkelt dan zou deze veel gezonder zijn. Bij verbranding van wiet komen er nu eenmaal slechte stoffen vrij, maar daarom ga je er niet direct van dood.
Greenlabs zei:Jullie mening over dit artikel graag![]()
Chemical zei:met zo'n artikels blijven mensen denken dat alcohol en tabak geen drugs zijn... Dit topic slaat echt alles.
metaldevil666 zei:ik heb niet het hele artikel gelezen maar het is al meteen duidelijk dat dit anti cannabis propaganda is.
feit is: alles is zon beetje bullcrap. het tast de hersenen niet aan, het helpt zelfs tegen alzheimer.
wiet zelf heeft geen schadelijk effect op de longen zoals tabaksrook dit doet. enkel de hitte kan de longen iriteren. de rook van wiet is niet schadelijk omdat dit de stoffen ontbreekt in de rook die wel in tabaksrook zit.
ik kan nog wel even doorgaan maar daar ben ik inmiddels te moe voor (07:31 en nog niet geslapen)
wat echt een aanrader is voor iedereen hier is de documantaire:
The Union: the buisiness behind getting high
hier een mooi linkje naar de docu op google video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#
deze docu vertelt alles wat je moet weten over wiet![]()
en nu maar proberen om zelf nog ff een lekkere spliff te vinden![]()
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.PepTalk zei:Wat sommige onderzoekers wel beweren is dat de THC ( en andere werkzame stoffen) de schadelijkheid(voornamelijk kanker) 'opheffen'.
Koolstofmonoxide is niet radioactief, dan CO kan je dus géén kanker krijgen. Dit is op zich niet schadelijk voor de longen zelf, wel zorgt het ervoor dat het lichaam minder zuurstof kan opnemen/transporteren.Het bevat zeker wel de stoffen die ook de schadelijkheid veroorzaken in tabak ( namelijk teer en koolstofmonoxide) volgens sommige bronnen 10 keer zoveel.
SittaMan zei:Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Lees even dit: http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/po.htmVigilante zei:SittaMan zei:Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.
THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.
De chirurg C. Everett Koop meldde dat radioactiviteit, en dus niet teer, verantwoordelijk is voor ten minste 90% van alle longkanker gevallen die gerelateerd zijn aan roken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."