Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan cannabis word je dom en ga je dood.

Van cannabis word je dom en ga je dood.

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Edited: Teer is toch echt kankerverwekkend dacht ik zo.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er zo dom van geworden dat ik mijn HBO diploma dit jaar ga halen en ben er zoooo dood aan gegaan dat ik dit nu kan typen :wave:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het wel jammer dat de overgrote meerderheid van de bevolking dit blind zal geloven.
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hislordship zei:
Ik vind het wel jammer dat de overgrote meerderheid van de bevolking dit blind zal geloven.
Klik om te vergroten...
En waarom ook niet? Alles wat in je straatje past zul je snel accepteren.. Alles wat er niet in past zul je al snel afdoen als 'onzin'...

ik denk dat de meeste mensen dit artikel wel accepteren, ook al is het zo slecht onderbouwd en eigenlijk gewoon fout..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door minderjarig drugsgebruik krijg je 14jarige meisjes, die zeggen:

"Ik ben niet verslaafd maar, ja, gewoon *giechel*"

en ongelovelijk sletterig en blond² doen.


Sterf. :rockband: :kots:
M
MeanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alcohol is ook drugs alleen het heeft andere effecten?
Ik vind het artikel ook belabberd slecht :wave:

Verder vind ik zo als ik al in een ander topic zei dat er meer voorlichtingen op scholene moeten komen 'niet om drugs te promoten, niet om te vertellen dat drugs niet goed voor je is ( afgezaagd en dat weet bijna iedereen inmiddels al ),
Maar om jongeren uit te leggen hoe drugs nou echt werkt en wat het met je doet, want er zijn nog al veel jongeren die er op los expirimenteren zonder te weten wat de desbetreffende drug met je doet.
i
ikgebruikniksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Welnu: van vele jointjes word je dom, meer misdadig en ga je snel dood .

Waarom ga je dood? er is nog geen een mens DOOD gegaan aan de gevolgen van blowen.
Het is gelul mensen, en wat denk je van uitlaat gassen? "Live healthy but die like the rest"

als je je hele leven gezond leeft ga je ook dood mensen laat je niet voor liegen :wink:
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is dit nou weer!? Alcohol zou hier eerder de grond in gestampt moeten worden!!
hoeveel mensen er wel niet jaarlijks dood gaan aan alcohol :confused: en wiet? geen enkele!
alcohol is een f***ing harddrug, wiet niet, alcohol is door een chemisch proces gemaakt, wiet is een natuurlijk iets. En wiet word al duizenden jaren gebruikt als geneesmiddel.. Wanneer gaat de maatschappij het nou eens goed inzien? Alleen omdat iedereen het doet zou het wel minder slecht voor je zijn, kan ik soms slecht tegen. En door dit soort lambal doctoren word de maatschappij gewoon voor de gek gehouden wat cannabis betreft. En tuurlijk, het is niet goed voor je, welke drug wel. Maar om nou cannabis met alcohol te vergelijk en dan toch nog cannabis de grond in te stompen, raar hoor. ben het hier zeker niet mee eens...


gr!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
spacebilly zei:
Wat is dit nou weer!? Alcohol zou hier eerder de grond in gestampt moeten worden!!
hoeveel mensen er wel niet jaarlijks dood gaan aan alcohol :confused: en wiet? geen enkele!
alcohol is een f***ing harddrug, wiet niet, alcohol is door een chemisch proces gemaakt, wiet is een natuurlijk iets. En wiet word al duizenden jaren gebruikt als geneesmiddel.. Wanneer gaat de maatschappij het nou eens goed inzien? Alleen omdat iedereen het doet zou het wel minder slecht voor je zijn, kan ik soms slecht tegen. En door dit soort lambal doctoren word de maatschappij gewoon voor de gek gehouden wat cannabis betreft. En tuurlijk, het is niet goed voor je, welke drug wel. Maar om nou cannabis met alcohol te vergelijk en dan toch nog cannabis de grond in te stompen, raar hoor. ben het hier zeker niet mee eens...


gr!
Klik om te vergroten...

Zo chemisch is alcohol niet hoor, gisten is een natuurlijk proces.
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#10
nee, mijn exuses, dat is zo

gr!!
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#11
En zeggen dat iets een natuurlijk product is, slaagt ook op niets... Er zijn genoeg toxische planten in de natuur... Stel je nu voor dat men een synthetische en dus chemische versie van THC ontwikkelt dan zou deze veel gezonder zijn. Bij verbranding van wiet komen er nu eenmaal slechte stoffen vrij, maar daarom ga je er niet direct van dood.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nirvana_646 zei:
En zeggen dat iets een natuurlijk product is, slaagt ook op niets... Er zijn genoeg toxische planten in de natuur... Stel je nu voor dat men een synthetische en dus chemische versie van THC ontwikkelt dan zou deze veel gezonder zijn. Bij verbranding van wiet komen er nu eenmaal slechte stoffen vrij, maar daarom ga je er niet direct van dood.
Klik om te vergroten...

Ik vind ook raar dat men vaak zegt "natuurlijk-chemisch"...Alsof 'chemisch' altijd zo slecht, zo schadelijk is... Een chemische stof kan evengoed een natuurlijke stof zijn die men synthetis heeft nagemaakt, maar dan nog, de eigenlijkje stof blijft toch juist hetzelfde? Anders zouden ze andere namen krijgen moest het niet HELEMAAL hetzelfde zijn?
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Greenlabs zei:
Jullie mening over dit artikel graag :)
Klik om te vergroten...

DOM! Want, er staat dat verbieden niet leid tot stiekem gedrag. Wat wel zo is, in landen zoals de VS en frankrijk word streng opgetreden tegen softdrugs. Gevolg, in die landen word er relatief meer geblowd als in nederland. En ook werd ik niet vrolijk van, van softdrugs word je misdadig. Er is geen enkel verband tussen crimineel gedrag en softdrugs. Eerder is er een verband met drank en crimineel gedrag. Alcohol ontremt, softdrugs niet.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chemical zei:
met zo'n artikels blijven mensen denken dat alcohol en tabak geen drugs zijn... Dit topic slaat echt alles.
Klik om te vergroten...

Alcohol en tabak zijn zelfs hard-drugs.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb niet het hele artikel gelezen maar het is al meteen duidelijk dat dit anti cannabis propaganda is.
feit is: alles is zon beetje bullcrap. het tast de hersenen niet aan, het helpt zelfs tegen alzheimer.
wiet zelf heeft geen schadelijk effect op de longen zoals tabaksrook dit doet. enkel de hitte kan de longen iriteren. de rook van wiet is niet schadelijk omdat dit de stoffen ontbreekt in de rook die wel in tabaksrook zit.

ik kan nog wel even doorgaan maar daar ben ik inmiddels te moe voor (07:31 en nog niet geslapen)

wat echt een aanrader is voor iedereen hier is de documantaire:
The Union: the buisiness behind getting high

hier een mooi linkje naar de docu op google video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

deze docu vertelt alles wat je moet weten over wiet :rock:

en nu maar proberen om zelf nog ff een lekkere spliff te vinden :tongueout:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
metaldevil666 zei:
ik heb niet het hele artikel gelezen maar het is al meteen duidelijk dat dit anti cannabis propaganda is.
feit is: alles is zon beetje bullcrap. het tast de hersenen niet aan, het helpt zelfs tegen alzheimer.
wiet zelf heeft geen schadelijk effect op de longen zoals tabaksrook dit doet. enkel de hitte kan de longen iriteren. de rook van wiet is niet schadelijk omdat dit de stoffen ontbreekt in de rook die wel in tabaksrook zit.

ik kan nog wel even doorgaan maar daar ben ik inmiddels te moe voor (07:31 en nog niet geslapen)

wat echt een aanrader is voor iedereen hier is de documantaire:
The Union: the buisiness behind getting high

hier een mooi linkje naar de docu op google video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

deze docu vertelt alles wat je moet weten over wiet :rock:

en nu maar proberen om zelf nog ff een lekkere spliff te vinden :tongueout:
Klik om te vergroten...

Het bevat zeker wel de stoffen die ook de schadelijkheid veroorzaken in tabak ( namelijk teer en koolstofmonoxide) volgens sommige bronnen 10 keer zoveel.

Wat sommige onderzoekers wel beweren is dat de THC ( en andere werkzame stoffen) de schadelijkheid(voornamelijk kanker) 'opheffen'.

Chemical heeft hier volgens mij nog wel wat bronnen voor.

Alles wat je rookt heeft schadelijke gevolgen voor je longen.

Verder is het artikel bs natuurlijk.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Wat sommige onderzoekers wel beweren is dat de THC ( en andere werkzame stoffen) de schadelijkheid(voornamelijk kanker) 'opheffen'.
Klik om te vergroten...
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Het bevat zeker wel de stoffen die ook de schadelijkheid veroorzaken in tabak ( namelijk teer en koolstofmonoxide) volgens sommige bronnen 10 keer zoveel.
Klik om te vergroten...
Koolstofmonoxide is niet radioactief, dan CO kan je dus géén kanker krijgen. Dit is op zich niet schadelijk voor de longen zelf, wel zorgt het ervoor dat het lichaam minder zuurstof kan opnemen/transporteren.

Edit: En CO is de verbranding/oxidering van koolstof in een zuurstor arme plaatje, als je buiten rookt, is er genoeg zuurstof om een C0² binding te krijgen, die niet (minder?) schadelijk is.
Het ligt er dus aan waar je rookt.
Teer zit er inderdaad in grotere hoeveelheden in.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#18
SittaMan zei:
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Klik om te vergroten...

Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vigilante zei:
SittaMan zei:
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Klik om te vergroten...

Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.
Klik om te vergroten...
Lees even dit: http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/po.htm
Ik citeer er een paar zinnen uit:
De chirurg C. Everett Koop meldde dat radioactiviteit, en dus niet teer, verantwoordelijk is voor ten minste 90% van alle longkanker gevallen die gerelateerd zijn aan roken.
Klik om te vergroten...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maakt dat teer niet kankerverwekkend? Is het nu zo dat je van pure cannabis roken geen kanker krijgt?

Nee dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."