Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan cannabis word je dom en ga je dood.

Van cannabis word je dom en ga je dood.

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nirvana_646 zei:
En zeggen dat iets een natuurlijk product is, slaagt ook op niets... Er zijn genoeg toxische planten in de natuur... Stel je nu voor dat men een synthetische en dus chemische versie van THC ontwikkelt dan zou deze veel gezonder zijn. Bij verbranding van wiet komen er nu eenmaal slechte stoffen vrij, maar daarom ga je er niet direct van dood.
Klik om te vergroten...

Ik vind ook raar dat men vaak zegt "natuurlijk-chemisch"...Alsof 'chemisch' altijd zo slecht, zo schadelijk is... Een chemische stof kan evengoed een natuurlijke stof zijn die men synthetis heeft nagemaakt, maar dan nog, de eigenlijkje stof blijft toch juist hetzelfde? Anders zouden ze andere namen krijgen moest het niet HELEMAAL hetzelfde zijn?
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Greenlabs zei:
Jullie mening over dit artikel graag :)
Klik om te vergroten...

DOM! Want, er staat dat verbieden niet leid tot stiekem gedrag. Wat wel zo is, in landen zoals de VS en frankrijk word streng opgetreden tegen softdrugs. Gevolg, in die landen word er relatief meer geblowd als in nederland. En ook werd ik niet vrolijk van, van softdrugs word je misdadig. Er is geen enkel verband tussen crimineel gedrag en softdrugs. Eerder is er een verband met drank en crimineel gedrag. Alcohol ontremt, softdrugs niet.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chemical zei:
met zo'n artikels blijven mensen denken dat alcohol en tabak geen drugs zijn... Dit topic slaat echt alles.
Klik om te vergroten...

Alcohol en tabak zijn zelfs hard-drugs.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb niet het hele artikel gelezen maar het is al meteen duidelijk dat dit anti cannabis propaganda is.
feit is: alles is zon beetje bullcrap. het tast de hersenen niet aan, het helpt zelfs tegen alzheimer.
wiet zelf heeft geen schadelijk effect op de longen zoals tabaksrook dit doet. enkel de hitte kan de longen iriteren. de rook van wiet is niet schadelijk omdat dit de stoffen ontbreekt in de rook die wel in tabaksrook zit.

ik kan nog wel even doorgaan maar daar ben ik inmiddels te moe voor (07:31 en nog niet geslapen)

wat echt een aanrader is voor iedereen hier is de documantaire:
The Union: the buisiness behind getting high

hier een mooi linkje naar de docu op google video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

deze docu vertelt alles wat je moet weten over wiet :rock:

en nu maar proberen om zelf nog ff een lekkere spliff te vinden :tongueout:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
metaldevil666 zei:
ik heb niet het hele artikel gelezen maar het is al meteen duidelijk dat dit anti cannabis propaganda is.
feit is: alles is zon beetje bullcrap. het tast de hersenen niet aan, het helpt zelfs tegen alzheimer.
wiet zelf heeft geen schadelijk effect op de longen zoals tabaksrook dit doet. enkel de hitte kan de longen iriteren. de rook van wiet is niet schadelijk omdat dit de stoffen ontbreekt in de rook die wel in tabaksrook zit.

ik kan nog wel even doorgaan maar daar ben ik inmiddels te moe voor (07:31 en nog niet geslapen)

wat echt een aanrader is voor iedereen hier is de documantaire:
The Union: the buisiness behind getting high

hier een mooi linkje naar de docu op google video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

deze docu vertelt alles wat je moet weten over wiet :rock:

en nu maar proberen om zelf nog ff een lekkere spliff te vinden :tongueout:
Klik om te vergroten...

Het bevat zeker wel de stoffen die ook de schadelijkheid veroorzaken in tabak ( namelijk teer en koolstofmonoxide) volgens sommige bronnen 10 keer zoveel.

Wat sommige onderzoekers wel beweren is dat de THC ( en andere werkzame stoffen) de schadelijkheid(voornamelijk kanker) 'opheffen'.

Chemical heeft hier volgens mij nog wel wat bronnen voor.

Alles wat je rookt heeft schadelijke gevolgen voor je longen.

Verder is het artikel bs natuurlijk.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Wat sommige onderzoekers wel beweren is dat de THC ( en andere werkzame stoffen) de schadelijkheid(voornamelijk kanker) 'opheffen'.
Klik om te vergroten...
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Het bevat zeker wel de stoffen die ook de schadelijkheid veroorzaken in tabak ( namelijk teer en koolstofmonoxide) volgens sommige bronnen 10 keer zoveel.
Klik om te vergroten...
Koolstofmonoxide is niet radioactief, dan CO kan je dus géén kanker krijgen. Dit is op zich niet schadelijk voor de longen zelf, wel zorgt het ervoor dat het lichaam minder zuurstof kan opnemen/transporteren.

Edit: En CO is de verbranding/oxidering van koolstof in een zuurstor arme plaatje, als je buiten rookt, is er genoeg zuurstof om een C0² binding te krijgen, die niet (minder?) schadelijk is.
Het ligt er dus aan waar je rookt.
Teer zit er inderdaad in grotere hoeveelheden in.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Klik om te vergroten...

Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vigilante zei:
SittaMan zei:
Polonium, de stof die wél in tabaks rook, en niet in cannabisrook, is de stof die het meest (long)kankergevallen bij rokers op zich neemt. Deze stof is radioactief, vandaar.
Aangezien polonium niet in cannabisrook zit, is er dus ook geen kanker van te krijgen... Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Klik om te vergroten...

Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.
Klik om te vergroten...
Lees even dit: http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/po.htm
Ik citeer er een paar zinnen uit:
De chirurg C. Everett Koop meldde dat radioactiviteit, en dus niet teer, verantwoordelijk is voor ten minste 90% van alle longkanker gevallen die gerelateerd zijn aan roken.
Klik om te vergroten...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maakt dat teer niet kankerverwekkend? Is het nu zo dat je van pure cannabis roken geen kanker krijgt?

Nee dus.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vigilante zei:
Maakt dat teer niet kankerverwekkend? Is het nu zo dat je van pure cannabis roken geen kanker krijgt?

Nee dus.
Klik om te vergroten...
Als je wil reageren en critiseren op mijn post, moet je het wel hélemaal en deftig lezen, ik citeer men eigen:
Misschien zijn er wel nog andere radioactieve stoffen in cannabisrook, dat weet ik dan weer niet ;p
Klik om te vergroten...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waar heb je het over?

Ik zeg dit:
Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.

Jij komt met: ehhh lees dit: polonium zorgt voor ten minste 90% van de longkanker

Ik volg je niet meer hoor
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vigilante zei:
Waar heb je het over?

Ik zeg dit:
Zoals er gezegd word, er zitten andere kankerverwekkende stoffen in, zoals teer.

THC schijnt kankervorming te verminderen, maar natuurlijk niet volledig.

Jij komt met: ehhh lees dit: polonium zorgt voor ten minste 90% van de longkanker

Ik volg je niet meer hoor
Klik om te vergroten...
Jij zei dat teer kankerverwekkend is, is zeg dat het slechts 'vervuilend in je longen' werkt.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tis een verzameling stoffen waarvan een (groot) aantal kankerverwekkend zijn, denk aan PAK's (Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen) en nog wat anderen.

Maakt niet uit, de hele conversatie liep denk een beetje in de soep :wink:



Wat ik me dan wel weer afvraag is in hoeverre die THC de kanker tegenhoudt, heb hier al wellis eerder over gespeculeerd op dit forum maar ben wel echt benieuwd hoeveel dat nou scheelt en of het uberhaupt uitmaakt ivt de troep die er uit cannbis komt.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Edited: Teer is toch echt kankerverwekkend dacht ik zo.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb ik even opgezocht, over teer heb je inderdaad, gelijk. Altans zeggen sommige studies dat het kankerverwekkend is, andere zeggen het het valt te betwijfelen, we zullen er maar van uitgaan dat je gelijkt hebt, dat het inderdaad kankerverwekkend is.
Excuseer daarvoor ;p
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
http://www.nowpublic.com/thc_marijuana_helps_cure_cancer_says_harvard_study
http://scienceblogs.com/scientificactivist/2009/04/thc_gives_cancer_cells_the_mun.php
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6891
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/25/AR2006052501729_pf.html
Hierboven wat studies over THC en kanker relaties.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hehe, dan was het toch Sittaman die er een hoop bronnen voor had, zat nog te twijfelen :flushed:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan er niet om lachen...
Door anti drugs propaganda als dit word de bevolking dom gehouden.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#19
volgens mij bestaat er op aarde niet één drug die zó schadelijk is als hier gesugereert wordt van cannabis xD
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Van cannabis word je dom en ga je dood.
Het toenemend druggebruik kan niet langer meer worden ontkend. Ook de link met het toenemende zinloze geweld kan de gewone burger niet zijn ontgaan.
Een snelle kentering in deze problematiek dringt zich op.
De drug leidt tot normverlaging en het moeilijk omgaan met frustraties. Tevens zal het alcoholeffect door een jointje worden versterkt met een factor 2, 3 tot 4...
Ondertussen staat het wetenschappelijk vast dat door de invloed van cannabis op het ongeboren kind, men bij deze kinderen een gebrek aan oordeelkundig inzicht vaststelt en al vanaf de leeftijd van zes jaar meer misdadig gedrag ziet.
Cannabis tast dus de hersenen aan. Dat is duidelijk.
Maar cannabis tast eveneens de longen aan. Het schadelijke effect van een jointje wordt vergeleken met 20 sigaretten . Longchirurgen in Vlaanderen zien ondertussen twintigers die, tgv hun cannabisgebruik, lijden aan zwaar longemfyseem en bijgevolg op de wachtlijst staan voor een longtransplantatie.
Ondertussen zijn in Nederland ,vanuit gespecialiseerde centra, campagnes tegen alcohol gestart, met de boodschap dat we onze kinderen alcohol , als het kan , tot de leeftijd van 21 jaar moeten verbieden. Dat “verbieden “ NIET leidt tot meer stiekem drinken . Wel integendeel.
We plukken stilaan de vruchten van de acties tegen tabak, gebaseerd op duidelijke en overtuigende informatie wat de schadelijkheid betreft voor de roker en zijn naasten. Daarna kwam het verbod , ondersteund door de noodzakelijke controles en , indien nodig, de boetes. Deze brede aanpak schept een klimaat waarin roken als a-sociaal wordt ervaren. Dezelfde stappen moeten worden gevolgd tegen het druggebruik.
Wat cannabis betreft zijn we nog niet eens aan een deftige informatiecampagne toe. Media, BV’s en intermediairen moeten op hun verantwoordelijkheid worden gewezen. Deze gaan toch ook het roken en het risicovol rijden niet promoten? Waarom doen een groot aantal van hen dat dan wel wat druggebruik betreft?
Het lijdt immers geen twijfel: jointjes zijn zéér schadelijk.
Van vele pintjes word je dom.
Van vele sigaretten ga je dood.
Welnu: van vele jointjes word je dom, meer misdadig en ga je snel dood .
Niet het druggebruik, maar de drugscontroles moeten uit de taboesfeer. Niet met drugs moet verantwoord worden omgegaan, wél met drugscontrole. Zonder controle werkt immers geen enkele wet.
Wie had 5 jaar geleden gedacht dat de sigaret in gans Europa uit restaurant en café zou worden verbannen ?
Wie had 5 jaar geleden gedacht dat zones van 30 km per uur zouden worden ingevoerd?
Dezelfde ommekeer moet dus ook mogelijk zijn voor het angstaanjagend toenemende druggebruik.
Rookvrije scholen zijn een feit. En drugsvrije scholen niet?
Niet aan Nederland, maar aan Zweden moeten we een voorbeeld nemen, waar naast een goede primaire preventie, een restrictief drugsbeleid wordt gevoerd, ingebed in de welzijnszorg. Vanuit een gevoel voor maatschappelijke verantwoordelijkheid, wordt in Zweden het druggebruik als a-sociaal ervaren en is de prevalentie van het druggebruik tot 5 maal lager dan in Nederland met zijn gedoogbeleid.
In Denemarken wordt elk bezit van cannabis sinds 2004 beboet en is het voorstel voor gratis heroïne snel en radicaal in het parlement weggestemd.
Gedaan dus met het hypocriete gedoogbeleid. Schep duidelijkheid en beboet het gebruik en het bezit van cannabis. De samenleving heeft dringend nood aan een duidelijk signaal en het zal vele gezinnen véél leed besparen.
Dr Mireille Vergucht - woordvoerster Vlaams Platform tegen Drugs
Meer informatie op: http://www.vlaamsplatformtegendrugs.be
Klik om te vergroten...

http://www.john-vrancken.org/varia-nati ... -dood.html


Jullie mening over dit artikel graag :)
Heb er zelf al een aantal keren goed mee gelachen, vooral met bepaalde formuleringen dan!

en als je van cannabis echt dom wordt, dan moet er dringend eens een razzia in het belgische parlement komen denk ik :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."