Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeef me nadelen van Cannabis?

Geef me nadelen van Cannabis?

211 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
een blowtje is prima voor me, maar teveel dan ga ik teveel nadenken en das niet goed (ben nl liever iemand die het gevoel volgt)
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#2
tripkikker zei:
wtf gozer denk is na a.u.b. ik wil hier gewoon geen worden aan vuil maken.... je bent echt fucking dom dude. blijf vooral lekker door blowen dan merk je het vanzelf ja tog.
Klik om te vergroten...

hmm, als je het over sittaman hebt, hij is beslist niet dom. Hij zou alleszins nooit toch als tog schrijven.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#3
dus eigenlijk gaat het er hier over of blowen beter is dan niet blowen..
hoe kun je dat in godesnaam denken.
er is altijd wel een nadeel aan blowen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
sjondebeuker zei:
Het valt me op dat het niveau waarop er op dit forum wordt gecommuniceert redelijk hoog ligt. Een heleboel 'normale' mensen praten grotendeels poep en zeggen dingen die nergens op slaan terwijl op dit forum. (voor normale mensen gezien) zelfs een drugsforum :openmouth: bijna iedereen op hoog niveau met elkaar discuseert. Iedereen heeft ook veel kennis van algemene zaken! terwijl de gemiddelde mens hier vanuit mijn kijk toch echt onder ligt.

Dit vind ik wel een teken dat je niet zozeer dom wordt van drugs.
Klik om te vergroten...
Neem dan maar eens een kijkje in het coffeeshop subforum, dan trek je deze mening gelijk in. Stoners zijn wat dat betreft de domste drugs gebruikers. Maar dan ook echt oer stom. No offence! :)



SittaMan zei:
"The scientists found that THC, the component that produces marijuana’s “high,” inhibits the growth of lung-cancer cells..."
http://www.projo.com/opinion/contributors/content/CT_mirken7_06-07-08_KJA8I1C_v8.39c99f6.html
Klik om te vergroten...

Heb je het artikel zelf wel gelezen of alleen dat ene stukje gecopy pasted?

Minder blowen jongen en niet zo maar klakkeloos alles wat de media zegt rond bazuinen.

Het artikel is uit 2008, en de bron voor het artikel zijn onderzoeks resultaten uit 2000. Ze hebben het over THC en andere cannabinoide. Waar ik dus uit opmaak dat ze in 2000 geen weet hadden van welke cannabinoide er exact in de hars van de hennep zit. En dus ook maar THC als een grote verzamel naam hebben gebruikt voor alle werkzame stofjes.

Wat er ook in staat is dat al die onderzoeken niet op mensen zijn gedaan. Slechts 1 wetenschappelijk onderzoek waar ze het artikel op baseren is gedaan op mensen, en daar is niks concreets uit gekomen.

Met andere woorden, je komt bronnen aan zetten sittaman die helemaal niks zeggen. Hou toch op met deze nonsens en ga terug naar school.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel, hier dan wat recentere onderzoeken?

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm (hier zie ik wel geen bron staan, dus dit kan ik nog begrijpen als je dit niet gelooft)

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm (hier staat idd 'researchers injected standard doses of THC into mice' hiet is idd een test op muizen, maar "...that had been implanted with human lung cancer cells")

En wat heeft dit met school te maken als ik mag vragen?

& @Tripkikker: aan jouw typ- en zinsstijl te zien ben jij zelf maar een "fucking domme dude"?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
SittaMan zei:
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm (hier staat idd 'researchers injected standard doses of THC into mice' hiet is idd een test op muizen, maar "...that had been implanted with human lung cancer cells")
Klik om te vergroten...

Die andere heb ik maar niet bekeken omdat je zelf al aangeeft dat het waarschijnlijk niks bewijst. Maar dit onderzoek heb ik wel even door gelezen, en mijn vraag blijft staan: Lees jij het zelf allemaal wel goed door? Op school leer je begrijpend lezen.

.. few studies have shown that THC might have anti-tumor activity, Preet says.
Klik om te vergroten...

Preet says much work is needed to clarify the pathway by which THC functions, and cautions that some animal studies have shown that THC can stimulate some cancers. "THC offers some promise, but we have a long way to go before we know what its potential is," she said.
Klik om te vergroten...


En dat zeggen ze allemaal. Het zijn leuke kleine onderzoekjes waarop ze verder kunnen speculeren. En hopelijk vinden ze inderdaad een manier om kanker te bestrijden.

Weer even terug komend op jou punt, cannabis is niet per definitie goed omdat er een stofje in zit die misschien kanker bestrijd.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
ilyas zei:
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
Klik om te vergroten...

Maar dan is de hele essentie van het forum verdwenen. Ik vind dit topic juist van onschatbare waarde met een hoog entertainment gehalte.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
ilyas zei:
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
Klik om te vergroten...

Maar dan is de hele essentie van het forum verdwenen. Ik vind dit topic juist van onschatbare waarde met een hoog entertainment gehalte.
Klik om te vergroten...

hoe kun je je tijd nou verspillen, je post toch omdat je dat leuk vind of niet?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inderdaad.
Een forum leeft op meningsverschillen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
- Geld. "wiet is de goedkoopste drug". True. Maar als je elke dag een tientje gaat halen wordt het toch best duur.

- Mensen zullen anders naar je gaan kijken en jij gaat anders naar mensen en naar de wereld kijken. Ja, mij boeit het niet. Trok me sowieso al weinig aan van mensen die niet mij zijn. Maar sommige mensen boeit het wel.
En dat verklaard dan dus ook meteen het antisociale gedrag, paranoia en de pleinvrees. You don`t care about those people, they`re all a bunch of fuckers. You care about the bleedin` crowd and not for the people who are near you.

Dat is OOK wat wiet doet. Het maakt je een "man". En je krijgt schijt, want je bent toch een "man".
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
nicolai zei:
- Geld. "wiet is de goedkoopste drug". True. Maar als je elke dag een tientje gaat halen wordt het toch best duur.
Klik om te vergroten...
Dus het is goedkoop en duur tegelijk?

nicolai zei:
Dat is OOK wat wiet doet. Het maakt je een "man". En je krijgt schijt, want je bent toch een "man".
Klik om te vergroten...
Was ik maar nooit gestopt met blowen, nu blijf ik voor altijd een jongetje.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
nicolai zei:
- Mensen zullen anders naar je gaan kijken en jij gaat anders naar mensen en naar de wereld kijken. Ja, mij boeit het niet. Trok me sowieso al weinig aan van mensen die niet mij zijn. Maar sommige mensen boeit het wel.
En dat verklaard dan dus ook meteen het antisociale gedrag, paranoia en de pleinvrees. You don`t care about those people, they`re all a bunch of fuckers. You care about the bleedin` crowd and not for the people who are near you.
Klik om te vergroten...

En als je dan toch bezig bent om 2 van zijn 3 punten te bekritiseren, waarom deze dan niet. Paranoia en pleinvrees zijn een teken dat je je juist veel te veel aantrekt van die mensen die je niet kent. Of eigenlijk nog van jezelf misschien, dat je niet tevreden bent met jezelf en verwacht dat de buitenwereld jou negatief beoordeeld omdat jij "niet goed bent".

Je houd vast jezelf graag voor de gek door te zeggen dat jij juist de enige ben die wel goed is, de rest je niet snapt, en je daarom geen fuck geeft om wat ze denken, maar dat is absoluut een illusie. De wereld is een weerspiegeling van jezelf. Als het goed met JOU gaat, lijken de mensen om je heen aardig en leuk, als het slecht met jou gaat zijn ze kut.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacky zei:
En als je dan toch bezig bent om 2 van zijn 3 punten te bekritiseren, waarom deze dan niet.
Klik om te vergroten...
Omdat het kwart voor 7 was, ik eigenlijk moest gaan slapen en niks bijdehands meer over had :)
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
nicolai zei:
- Geld. "wiet is de goedkoopste drug". True. Maar als je elke dag een tientje gaat halen wordt het toch best duur.
Klik om te vergroten...
Dus het is goedkoop en duur tegelijk?
Klik om te vergroten...

Wiet en de goedkoopste drug ? Wat een bullshit !

Alcohol is de goedkoopste drug, volgens mij komt daarna speed. Een halve liter bier heb je al voor 40 cent ofzo, voor 4 euro heb je dus al 5 liter, genoeg voor een dag lijkt me zo. Bij betaal je al bijna 4 euro per joint, of zeg maar 2 joints voor 4 euro.

Speed is goedkoop als je het in grote hoeveelheden koopt, tussen 200 en 400 euro voor een ons goede tot supergoede speed.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#16
hmm ik blow nu zo'n jaartje of 8, wel minder dan vroeger dat wel (toch zeker 4-5 jaar dagelijks). Ik merk wel dat mijn geheugen soms wat minder is, vooral op korte termijn. Voor de rest heb ik een ijzeren geheugen, ik gebruik nooit een agenda en belangrijke dingen vergeet ik simpelweg niet. Dus voor mijn gevoel merk ik het zeker soms met mn korte termijn geheugen (vaak kleine dingen) maar niet met mijn lange termijn geheugen.

Luiheid, die merk ik wel ik vakantie periodes, maar toen het schooljaar weer was begonnen merkte ik dat deze weer helemaal weg was. Voor mijn gevoel is het als je niets de doen hebt dat je ook niets gaat doen.

Pleinvrees of andere angsten heb ik nooit echt last van gehad.

Tenslotte: Ik merkte wel toen ik weer ging minderen wegens mijn studie dat ik kort wat minder goed in slaap kon komen. Ik houd nou gewoon van een jointje voor het slapen gaan, maar daar had ik maar zeer kort last van en ik kan al weer prima slapen als ik niet heb geblowd
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ghb lijkt me goedkoper dan wiet, speed lijkt me goedkoper dan wiet, als je geluk heb xtc ook.
Lsd is ook goedkoper...

Wiet is duur gek.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wiet is inderdaad veels te duur, maarja meeste mensen die veel blowen die hebben paar plantjes, en dan valt het wel mee, en nog gezonder ook. beter als de opgefokte troep wat 9van de 10 shops hebben.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#19
luister je kan je negatieve bril wel op zetten weetje :smoke: ,,
maar de positieve dingen zijn wel een stuk leuker :) ,
tis wel beter dat je er bewust van bent van de negatieve kant,,
maar je moet er niet naar gaan leven, dat perkt meteen weer heel veel af :mrgreen:
als je het gwoon accidenteel doet, geloof mij dan maar dan gelden die hierboven
genoemde kwaaltjes niet voor jou dude :stoned: ,, maar hou altijd mate in dingen,
overal waar te<---- voor staat is teveel... en teveel is niet goed :P ,, dus hou mate :stoned:
ik weet je word er altijd al mee dood gegooit met die reclaampjes enso, maar ergens hebben
die mensen wel gelijk in bepaalde dingen, ook al zijn ze de brengers van het genot zelf :wink:
nou ja smokse man :stoned:

See you in the trip
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
maxpayne zei:
Een mooie documentaire over de antidrugs propaganda en de vele onwaarheden over wiet is "the union: business behind getting high". Een overtuigende documentaire alleen heb ik soms ook wel het idee dat die documentaire de negatieve dingen niet wil laten zien dus geheel objectief is die dus niet. Wel komen ze met overtuigende argumenten waarom wiet wel "mee valt".
Klik om te vergroten...

Ik heb hem gezien, een fantastische documentaire, inderdaad weinig over de nadelen, maar meer dan genoeg voordelen. Bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."