Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeef me nadelen van Cannabis?

Geef me nadelen van Cannabis?

211 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
De inhoud van de links is al eerder ontkracht en zoals ik al zei, wetenschappelijk onderzoek kan zeggen wat het wil, maar als jouw persoonlijke ervaring anders is, dan geloof je die toch? Oh nee, jullie niet, jullie kunnen niet meer voor jezelf denken, want ik quote:
Predikanten? Chemical en ik zijn gewoon mensen die geloven in de wetenschap, wij hebben de waarheid al aanvaard en onze eigen gedachten aan de kant gezet.
Klik om te vergroten...

Dan houd het toch op? Het feit dat je nu alles dikgedrukt moet maken is ook wel heel erg typerend moet ik zeggen.
Klik om te vergroten...

Met eigen gedachten aan de kant zetten bedoelde sittaman eig. iets helemaal anders dan waar jij het nu over hebt.

Om een voorbeeld te geven, heel je leven wordt alcohol door de maatschappij niet als een drug beschouwt, 3 kwart van de mensen weet niet eens dat het een drug is, laat staan een harddrug, heel je leven word er gedaan alsof het niet kwaad kan. Ik ben leergierig en ben 'ns wat informatie beginnen opzoeken over van alle soorten drugs, toen kwam daar ook alcohol bij, van de bbc werd alcohol zelfs gequoteerd als 5de in de ' most harmful drugs' lijst. Ik zette aan de kant wat ik gehoord had dat het eigenlijk helemaal niet veel kwaad kon etc etc etc. En ben er dan maar gelijk mee gestopt. Dat is eigen gedachten aan de kant zetten.

En jou eigen ervaringen komen vaak voort uit foute links die je legt, als je verkouden bent en je hebt net geblowd ga je dat linken, terwijl dat , waarschijnlijk , niet eens iets met elkaar te maken hoeft te hebben.


Dat dikgedrukte was gewoon om duidelijk welke teksten nu van welke persoon waren. Dat je daar al dingen achter gaat zoeken.....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chemical zei:
Met eigen gedachten aan de kant zetten bedoelde sittaman eig. iets helemaal anders dan waar jij het nu over hebt. ... [voorbeeld]...
Klik om te vergroten...
Ik neem sowieso dingen die me verteld worden niet gelijk voor waarheid aan, dus is het logisch dat ik niet daar aan dacht.

Chemical zei:
En jou eigen ervaringen komen vaak voort uit foute links die je legt, als je verkouden bent en je hebt net geblowd ga je dat linken, terwijl dat , waarschijnlijk , niet eens iets met elkaar te maken hoeft te hebben.
Klik om te vergroten...
Nee, want bijna alles dat ik daar noemde is niet onbekend als gevolg van blowen. En het feit dat ik nu al dik een jaar niet meer blow en al die dingen niet meer heb zegt voor mij ook genoeg.

Chemical zei:
Dat dikgedrukte was gewoon om duidelijk welke teksten nu van welke persoon waren. Dat je daar al dingen achter gaat zoeken.....
Klik om te vergroten...
Ik hoef dat ook niet te doen en alsnog is het duidelijk wie wat zei, maar dat zal wel aan mn postcount liggen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
:tearsofjoy:

Entertainment eerste klas, ik ga me er ook niet mee bemoeien ook. Sit back and enjoy the show. :grin:
Klik om te vergroten...
Het is ook te kansloos voor woorden, maar dáár houd ik van :grin:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik trek me terug, je bent er niet klaar voor.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
:tearsofjoy:

Entertainment eerste klas, ik ga me er ook niet mee bemoeien ook. Sit back and enjoy the show. :grin:
Klik om te vergroten...
Het is ook te kansloos voor woorden, maar dáár houd ik van :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb er het geduld (nog) niet voor. :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chemical zei:
ik trek me terug, je bent er niet klaar voor.
Klik om te vergroten...
Haha, waar ben ik dan precies niet klaar voor?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het woord pleinvrees? hier nu veel gezien en haal eruit dat het angst is voor menigte.
Klopt dit? zoja zou iemand me er meer over kunnen vertellen?
Ik heb hier zelf namelijk altijd last van vaak ook als ik nuchter ben.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
hislordship zei:
Ik heb het woord pleinvrees? hier nu veel gezien en haal eruit dat het angst is voor menigte.
Klopt dit? zoja zou iemand me er meer over kunnen vertellen?
Ik heb hier zelf namelijk altijd last van vaak ook als ik nuchter ben.
Klik om te vergroten...

Bekijk dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#9
SittaMan zei:
hislordship zei:
Ik heb het woord pleinvrees? hier nu veel gezien en haal eruit dat het angst is voor menigte.
Klopt dit? zoja zou iemand me er meer over kunnen vertellen?
Ik heb hier zelf namelijk altijd last van vaak ook als ik nuchter ben.
Klik om te vergroten...

Bekijk dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
Klik om te vergroten...


OMG ik denk deze aandoening egt te hebben... :cry:
Kan ik me hierop laten testen? BTW heel erg bedankt voor de link het heeft me enorm geholpen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
hislordship zei:
SittaMan zei:
hislordship zei:
Ik heb het woord pleinvrees? hier nu veel gezien en haal eruit dat het angst is voor menigte.
Klopt dit? zoja zou iemand me er meer over kunnen vertellen?
Ik heb hier zelf namelijk altijd last van vaak ook als ik nuchter ben.
Klik om te vergroten...

Bekijk dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
Klik om te vergroten...


OMG ik denk deze aandoening egt te hebben... :cry:
Kan ik me hierop laten testen? BTW heel erg bedankt voor de link het heeft me enorm geholpen.
Klik om te vergroten...
Je kan natuurlijk ook altijd eens even bij de huisdokter gaan informeren. Die zal dan waarschijnlijk daar een test van afnemen en je eventueel verder helpen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
SittaMan zei:
Oom Klaas, volgens mij heb jij moeite met de waarheid te accepteren, en je eigen (foute) gedachten weg te zetten.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Nee, ik weet dondersgoed hoe dit "fijne" stofje mijn leven heeft verneukt, door mijn handelen uiteraard maar wel onder invloed van dit stofje.
Beter ga je niet zomaar aannames maken zoals over EI en over mijn "waardheid" accepteren,
maar wanneer je te ver gaat met het prediken van wiet dan kom je me wel tegen maar niet rustig onder het genot van een jointje :)
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#12
hislordship zei:
SittaMan zei:
hislordship zei:
Ik heb het woord pleinvrees? hier nu veel gezien en haal eruit dat het angst is voor menigte.
Klopt dit? zoja zou iemand me er meer over kunnen vertellen?
Ik heb hier zelf namelijk altijd last van vaak ook als ik nuchter ben.
Klik om te vergroten...

Bekijk dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
Klik om te vergroten...


OMG ik denk deze aandoening egt te hebben... :cry:
Kan ik me hierop laten testen? BTW heel erg bedankt voor de link het heeft me enorm geholpen.
Klik om te vergroten...


Zet je over je angst heen, zoek grote menigten op, ga het zeker niet uit de weg en je zult zien dat het naar verloop van tijd steeds beter wordt en dat je steeds minder bang bent voor grote menigten. Wat je ook zeker niet moet doen is het een aandoening noemen, dit geeft namelijk het gevoel dat je er zelf machteloos tegen bent. Dit ben je zeker niet, ook zou ik je geen pilletjes van je doktor laten aansmeren, dit kan alleen maar tijdelijk helpen. Ongegronde angsten moet je altijd onder ogen zien en ze zullen steeds minder worden.

OT: De TS zit hier maar wat te roepen dat alles wetenschappelijk bewezen is, niet dat ik er perse allemaal helemaal mee oneens bent, maar er zullen genoeg "wetenschappelijke" onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen. En ik zou zeggen kom eens op met die bronnen.

Om nog eens een uitspraak van shulgin erbij te pakken. Een wetenschappelijke theorie valt nooit te bewijzen, je kunt het alleen ontkrachten door een experiment op te stellen die de theorie nietig verklaard. Zo lang je een theorie niet kunt ontkrachten is deze dus waar.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sittaman is retard 1e klas.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Andrew zei:
Sittaman is retard 1e klas.
Klik om te vergroten...
Dankje

Ohja, als je niets zinnigs te posten heb, hou je beter je kwek toe :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
SittaMan zei:
Andrew zei:
Sittaman is retard 1e klas.
Klik om te vergroten...
Dankje

Ohja, als je niets zinnigs te posten heb, hou je beter je kwek toe :wink:
Klik om te vergroten...

Dan kan jij beter stoppen he.
Ga maar samen met heteindevanalles een wiet kampje organiseren om te vertellen hoe goed wiet wel niet is en vergeet vooral de nadelen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
SittaMan zei:
Andrew zei:
Sittaman is retard 1e klas.
Klik om te vergroten...
Dankje

Ohja, als je niets zinnigs te posten heb, hou je beter je kwek toe :wink:
Klik om te vergroten...

Dan kan jij beter stoppen he.
Ga maar samen met heteindevanalles een wiet kampje organiseren om te vertellen hoe goed wiet wel niet is en vergeet vooral de nadelen.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel dat er nadelen aan zijn, zoals de teer enco, ik probeer jullie gewoon bij te brengen dat je er geen kanker van krijgt, en geen herschenschade enzo...
Zoals Chemical al zei, dat overdrijven mij goed aansluit (wat soms gewoon wel moet :tongueout:), dus ook de titel is een beetje overdreven, maar snap je wat ik probeer te bereiken?
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf zat ik laatst te denken:
Blijvende schadelijkheid van cannabis is een psychose, indien je er aanleg voor hebt.
Voor mannen geldt: de hoeveelheid testosteron wordt lager als er cannabis wordt gebruikt. dus als er echt veel gebruikt wordt is dat een stevig nadeel.

Roken zie ik maar even niet als nadeel van de cannabis zelf, maar van de manier van gebruik. je kunt het namelijk ook eten, vaporisen.

Verder zijn geloof ik alle nadelen alleen aanwezig zolang er nog THC en andere Cannabinoiden in het vetweefsel/bloed zitten. Namelijk het duffe, luie, slechte geheugen.

Maar zijn er nou nog andere blijvende schadelijkheden, die dus nog steeds gelden als je helemaal clean bent. Dingen die minimaal nog een jaar blijven aanhouden.

Ik ben benieuwd :)
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chemical als de wetenschap meerdere malen bewezen heeft dat THC geen schadelijke stof is voor de gezondheid waarom doen dan nog steeds zoveel overheden moeilijk om dit te legaliseren? Ze zouden zelfs hier flink wat belastingen op kunnen gaan heffen wat de kasstaat lekker zou spekken. THC brengt sowieso tijdelijke schade aan op je kortentermijngeheugen misschien niet merkwaardig maar de wetenschap heeft dat ook bewezen. Het menselijk lichaam geneest zich maar daardoor heeft het wel even effect op je lichaam..Bij overmatig gebruik krijg je soms schade die je lichaam niet kan herstellen wat bij elke stof zo beetje het geval is..TEVEEL is nooit goed..Dus ook overmatig gebruik van THC niet...Wat de wetenschap je ook vertelt.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh, over het niet legaliseren kan ik wel wat antwoorden geven:
De meeste drugs zijn minder schadelijk dan alcohol.

Redenen dat het niet gelegaliseerd wordt kan komen doordat grote bedrijven toch invloed hebben op de politiek. of dat echt zo is weet ik niet, maar bepaalde bier fabrikanten zijn natuurlijk wel erg rijk. Deze hebben er geen baat bij als alcohol niet meer de enige party drug is.
De georganiseerde misdaad is héél erg blij met de illegale status van zo veel drugs. Die zijn natuurlijk groot voorstander van het verbod.

In principe is het niet legaliseren vooral business. Iedereen weet dat de criminaliteit rond de drugssmokkel, die het hardnekkigst is, op te lossen is door legalisatie. Criminelen kiezen niet voor niets voor die handel: het is zó makkelijk vergeleken met andere vormen van illegaal geld verdienen.
Er zijn meer dan genoeg onderzoeken (ja, wetenschappelijk) die hebben aangetoond dat schadelijkheid van de meeste drugs onder die van alcohol liggen. Ook is bekend dat het aantal gebruikers niet erg wordt beinvloed door verbod.
Ergens heeft iemand er heel veel baat bij dat het illegaal is :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
:tearsofjoy:

Entertainment eerste klas, ik ga me er ook niet mee bemoeien ook. Sit back and enjoy the show. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."