Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeef me nadelen van Cannabis?

Geef me nadelen van Cannabis?

211 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
Er valt met deze vent gewoon niet te discussiëren, zodra je een argument hebt dat sterker is dan die van hem dan komt hij met; "Oh, dan ben je vast gewoon ziek." of "Het is wetenschappelijk bewezen, dus is het waar." maar komt vervolgens niet met overtuigende bronnen.

Of "Je eet niet genoeg suiker." en als ik dat dan wel zeg te doen, kom jij met: "Oh, dan eet je vast te veel." Ja, godverdomme, zo blijven we bezig. Als je mijn posts een beetje doorleest zul je zien dat ik discussies niet uit de weg ga, maar jij bent zo vol van jezelf, hier is geen beginnen aan. Ik hoor je wel weer als je zelf de nadelen gaat ondervinden.
Klik om te vergroten...

duh, van te weinig suiker ben je moe en van teveel suiker ben je moe, als er 1 ding algemeen geweten is, is het dit wel.
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#2
sittaman heeft naar mijn inziens wel gelijk in een hoop dingen. Ook ik heb onderzoeken gelezen, maar toch moet je ook openstaan voor negatieve dingen. Er zijn ook onderzoeken geweest dat men wel degelijk paranoide wordt van canabis en ook dit heb ik zelf lichtelijk ervaren na dagelijks gebruik. Ook kunnen bewezen onderzoeken weer worden ontkracht.

Al met al geloof ik zeker dat de negativiteit van wiet wel wat wordt overdreven en dat er met "normaal" gebruik niks mis is.

Een mooie documentaire over de antidrugs propaganda en de vele onwaarheden over wiet is "the union: business behind getting high". Een overtuigende documentaire alleen heb ik soms ook wel het idee dat die documentaire de negatieve dingen niet wil laten zien dus geheel objectief is die dus niet. Wel komen ze met overtuigende argumenten waarom wiet wel "mee valt".
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Matthijs85 zei:
Het is enigszins verslavend, het is erg makkelijk om langdurig problemen weg te blowen
En ik wordt er zelf toch altijd wat minder gemotiveerd van om dingen te doen enzo, vind mezelf een wat minder prettig mens als ik dagelijks blow.
Klik om te vergroten...
wiet is voor mij anders niet een drugs waar ik problemen mee weg blow. Problemen komen juist harder aan door wiet. Wiet zet mij juist aan het denken over hoe ik het leven aan moet pakken. Daardoor smoke ik ook niet meer dagelijks
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaapje zei:
Eristoff zei:
Van de meeste nadelen is maar sprake bij intensief (mis)bruik van cannabis.
Klik om te vergroten...
Ik heb van al mijn genoemde nadelen al last na één keer blowen (één keer per week hooguit)
Klik om te vergroten...

Als je maar 1 keer per week blowt, dan vind ik die 2 uurtjes luiheid en egocentrisch en anti-sociaal gedrag niet echt een nadeel, tenzij je blowt wanneer dit wel een probleem is, maar dan moet je gewoon maar op een ander moment blowen.

Ongezond veel eten vind ik ook geen nadeel, mits je ongezond veel gezond eet natuurlijk :wink:
Zin in meer THC hangt van persoon tot persoon af, en van de reden waarom je gebruikt denk ik.
En tenslotte het geld dat er doorheen vliegt is niet echt een nadeel van de cannabis zelf, maar van de veel te hoge prijs ervan die veroorzaakt wordt door de illegaliteit en het crimineel milieu.

Dit is natuurlijk wat ik ervan denk he, voor jou is dat misschien anders.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm de nadelen die ik merk zijn A kort termijn geheugen is soms echt Homer DOH! en B Kan er soms lui van worden, dingen die niet prioriteit hebben stel ik gewoon weer uit
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Altijd verkouden
Klik om te vergroten...
Wat een bullsh*t. Ik rook nu een half jaar dagelijks wiet. Mijn kortetermijn geheugen is niks minder geworden en ben nooit verkouden.

Ik ken ook mensen die al 5 tot 10 jaar dagelijks roken die niks anders over hebben gehouden dan af en toe kleine dingen vergeten, maar niet zo erg dat het storend wordt.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is geld.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Woftie zei:
ExceptionalInsight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Altijd verkouden
Klik om te vergroten...
Wat een bullsh*t. Ik rook nu een half jaar dagelijks wiet. Mijn kortetermijn geheugen is niks minder geworden en ben nooit verkouden.

Ik ken ook mensen die al 5 tot 10 jaar dagelijks roken die niks anders over hebben gehouden dan af en toe kleine dingen vergeten, maar niet zo erg dat het storend wordt.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is geld.
Klik om te vergroten...


Je rookt PAS een half jaar dagelijks wacht maar tot je egt lang blowed dan piep je wel anders.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#8
hmm van lagere weerstand heb ik geen last, ben echt nooit verkouden laat staan ziek
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#9
hmm misschien ben ik echt anders dan maar ik zou nooit mijn leven verwaarlozen door wiet.
Zoals ik al zei: als ik in problemen zit rook ik juist geen wiet omdat ik het dan erger ervaar ipv met andere drugs dat uje voor je problemen vlucht. Ik rook ook niet dagelijks omdat ik dan ga denken dat ik mijn leven ga verwaarlozen en ik een sukkel ben (wat weer versterkt wordt).

Ben een weekendsmoker en kan er dan ook heerlijk van genieten omdat ik dan geen stress en druk voel wat versterkt kan worden. :stoned:
En soms laat ik mezelf toe om doordeweeks een welverdiend jointje te roken omdat ik er in het leven bv goed voor sta.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen verschillen blijkbaar, maar voor anderen zijn dat dus wel nadelen :wink:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
We moeten hier niets ver algemenen e. Het is niet als je blowt dat je die symptonen sowieso krijgt. Nee dat hangt van persoon van persoon af, bv iemand met een goede weerstand zal niet zo gemakkelijk 'altijd verkouden" rondlopen door te blowen dan iemand met een iets mindere weerstand. Wat ik hiermee wil zeggen is dat elke lichaam anders reageert, en dat we de symptomen niet over één en dezelfde kam hoeven te scheren.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#12
[youtube]8-M-JHZ2VRg[/youtube]
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#13
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chemical zei:
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.
Klik om te vergroten...
Als ik ziek ben en even smoke dan ben ik wel weer even beter. Heeft dat daar ook mee te maken denk je?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik merk dat ook wel, ik ben ook altijd verkouden als ik geblowed heb, nou niet echt verkouden maar wel beetje vol gevoel van binnen.

maar die negatieve effecten laat je zelf gebeuren hoor, je hebt alles zelf in de hand.

dat je lui word en niks doet, ligt toch echt aan jezelf hoor! pack your shit bij elkaar en ga gewoon wat doen?
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#16
gNuxx zei:
dat je lui word en niks doet, ligt toch echt aan jezelf hoor! pack your shit bij elkaar en ga gewoon wat doen?
Klik om te vergroten...
Zie mijn signature.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot
Klik om te vergroten...
w
wsbsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#19
wsbs zei:
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs
Klik om te vergroten...


Nee hier heb ik gelukkig geen last van :rolleyes: , muggen houden nog net zo veel van me als vroeger. :kots:
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#20
ExceptionalInsight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid
Klik om te vergroten...

Dit zijn allemaal van die dingen die alleen voorkomen als je elke dag een paar jointjes wegpaft.
Dus je kan nu anti-weed doen maar waarom zou je jezelf het geluk willen ontzeggen van een jointje once in a while.
Als je het gebruik behoud tot een paar keer per week of paar keer per maand zijn er volgens mij niet echt nadelen aan.
Hiermee zeg ik niet dat er geen nadelen bestaan, ik bedoel alleen maar dat bij niet dagelijks gebruik er niks mis mee is.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom zoveel mensen hier nog dagelijks blowen als je zoveel hoort over hoe kut het wel niet is, ik heb zelf een keertje een week lang elke dag geblowt in de vakantie en dat was na een tijdje echt niet leuk meer dus minder je je gebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."