Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeef me nadelen van Cannabis?

Geef me nadelen van Cannabis?

211 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#1
hmm misschien ben ik echt anders dan maar ik zou nooit mijn leven verwaarlozen door wiet.
Zoals ik al zei: als ik in problemen zit rook ik juist geen wiet omdat ik het dan erger ervaar ipv met andere drugs dat uje voor je problemen vlucht. Ik rook ook niet dagelijks omdat ik dan ga denken dat ik mijn leven ga verwaarlozen en ik een sukkel ben (wat weer versterkt wordt).

Ben een weekendsmoker en kan er dan ook heerlijk van genieten omdat ik dan geen stress en druk voel wat versterkt kan worden. :stoned:
En soms laat ik mezelf toe om doordeweeks een welverdiend jointje te roken omdat ik er in het leven bv goed voor sta.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mensen verschillen blijkbaar, maar voor anderen zijn dat dus wel nadelen :wink:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
We moeten hier niets ver algemenen e. Het is niet als je blowt dat je die symptonen sowieso krijgt. Nee dat hangt van persoon van persoon af, bv iemand met een goede weerstand zal niet zo gemakkelijk 'altijd verkouden" rondlopen door te blowen dan iemand met een iets mindere weerstand. Wat ik hiermee wil zeggen is dat elke lichaam anders reageert, en dat we de symptomen niet over één en dezelfde kam hoeven te scheren.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
[youtube]8-M-JHZ2VRg[/youtube]
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#5
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chemical zei:
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.
Klik om te vergroten...
Als ik ziek ben en even smoke dan ben ik wel weer even beter. Heeft dat daar ook mee te maken denk je?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik merk dat ook wel, ik ben ook altijd verkouden als ik geblowed heb, nou niet echt verkouden maar wel beetje vol gevoel van binnen.

maar die negatieve effecten laat je zelf gebeuren hoor, je hebt alles zelf in de hand.

dat je lui word en niks doet, ligt toch echt aan jezelf hoor! pack your shit bij elkaar en ga gewoon wat doen?
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
dat je lui word en niks doet, ligt toch echt aan jezelf hoor! pack your shit bij elkaar en ga gewoon wat doen?
Klik om te vergroten...
Zie mijn signature.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot
Klik om te vergroten...
w
wsbsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#11
wsbs zei:
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs
Klik om te vergroten...


Nee hier heb ik gelukkig geen last van :rolleyes: , muggen houden nog net zo veel van me als vroeger. :kots:
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid
Klik om te vergroten...

Dit zijn allemaal van die dingen die alleen voorkomen als je elke dag een paar jointjes wegpaft.
Dus je kan nu anti-weed doen maar waarom zou je jezelf het geluk willen ontzeggen van een jointje once in a while.
Als je het gebruik behoud tot een paar keer per week of paar keer per maand zijn er volgens mij niet echt nadelen aan.
Hiermee zeg ik niet dat er geen nadelen bestaan, ik bedoel alleen maar dat bij niet dagelijks gebruik er niks mis mee is.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom zoveel mensen hier nog dagelijks blowen als je zoveel hoort over hoe kut het wel niet is, ik heb zelf een keertje een week lang elke dag geblowt in de vakantie en dat was na een tijdje echt niet leuk meer dus minder je je gebruik.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat ik heb gemerkt is dat ik mijn hobbies liet vallen toen ik veel begon te smoren.
Ik speelde vroeger bevoorbeeld bass in een groepje (the curvy cuties fanclub)
Maar ik ben dan gestopt.
En nu ineens hebben zij een nieuwe bassist , hebben de beloften 2008 gewonnen , en hebben deze vakantie gespeeld op feest in het park (festival) , verdomme ik ben jaloers op de bassist die mijn plaats heeft ingepalmd.
Ik ben ook gestopt met voetballen.
Ik ben gestopt mijn best te doen op school (maar vorig schooljaar was ik weer super bezig , 50 procent gestegen:tongueout:)

Ik kon ook aan niets anders denken dan aan de volgende joint die ik zou gaan roken.
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#14
wsbs zei:
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs
Klik om te vergroten...
Nou dat je het zegt... Deze zomer niet gestoken!
W
WoftieLid
01-01-2024, 00:00
#15
gNuxx zei:
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Hij ging ongeveer zo verder.


'you can go to you job that doesn't inspire you what so ever, or.... You could sleep 'till noon and learn how to play the sitar.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#16
gNuxx zei:
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

In Amerika werk je en werk je en werk je. Dan word je ziek en weigert de verzekering je onkosten. Dan vraag je jezelf af: waarom werk ik? Is dit 'The American Dream' dan? Is dit het?
Of je zit vast in the ghetto en hebt drie banen (drie keer janitor op verschillende plaatsen) voor drie keer niets. Je blowt en beseft iets, je doorbreekt je eigen illusie: wauw, doe ik het HIER voor?!!

Dus geen reden om te corrigeren, Hicks bedoelde wat hij wilde bedoelen en als je niet verder kan denken dan is dat jouw ding. Bij mijn leven past jouw quote het beste, maar bij sommigen (veel meer) die van Hicks. :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Of je bent zo van de kaart dat je het niet merkt :wink:

Ik word ook niet zo vaak gestoken hoor, weet niet of het aan het blowen ligt.

HetEindeVanAlles zei:
gNuxx zei:
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

In Amerika werk je en werk je en werk je. Dan word je ziek en weigert de verzekering je onkosten. Dan vraag je jezelf af: waarom werk ik? Is dit 'The American Dream' dan? Is dit het?
Of je zit vast in the ghetto en hebt drie banen (drie keer janitor op verschillende plaatsen) voor drie keer niets. Je blowt en beseft iets, je doorbreekt je eigen illusie: wauw, doe ik het HIER voor?!!

Dus geen reden om te corrigeren, Hicks bedoelde wat hij wilde bedoelen en als je niet verder kan denken dan is dat jouw ding. Bij mijn leven past jouw quote het beste, maar bij sommigen (veel meer) die van Hicks. :)
Klik om te vergroten...

Ok, nou ik heb hem passend gemaakt voor ons dan!! :grin:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog iets dat even gezegd moet worden!

De voordelen van cannabis roken, zijn er dankzij de werkende stoffen connabinoiden, maar 1 dingetje vergeten de TS(ers) dat de 'nederwiet' een hoger THC gemiddelde heeft dan op andere plaatsen in de wereld, en zeker dan bio-wietjes. Jammer toch dat naargelang de THC stijgt, de heelzame stoffen in cannabis daalt.. dus de voordelen tov kanker enzo, verdwijnen dan ook meer en meer.

Om het maar even met de wereld te delen :wink:


Peace!
L
LsdimiLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb deze zomer meer dan regelmatig gesmoord..en moet zeggen toch ook wel last gehad van:
hoofdpijn
lui/moe gevoel (zelfs de dag erna :confused:)
en mijn logen die fucked up waren/zijn..
maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen weten de nadelige gevolgen van wiet, ze vallen niet te ontkennen. ga er gewoon net zoals met alle druggs met respect mee om :)
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wietje zei:
Nog iets dat even gezegd moet worden!

De voordelen van cannabis roken, zijn er dankzij de werkende stoffen connabinoiden, maar 1 dingetje vergeten de TS(ers) dat de 'nederwiet' een hoger THC gemiddelde heeft dan op andere plaatsen in de wereld, en zeker dan bio-wietjes. Jammer toch dat naargelang de THC stijgt, de heelzame stoffen in cannabis daalt.. dus de voordelen tov kanker enzo, verdwijnen dan ook meer en meer.

Om het maar even met de wereld te delen :wink:


Peace!
Klik om te vergroten...


hmm als dat waar is zit je wel met een dillema, hoe hoger de thc, hoe minder je moet roken--) minder kut teer in je longen

maaar

hoe hoger thc--) minder heelzame stoffen.


Wat doe je dan :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."