Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeef me nadelen van Cannabis?

Geef me nadelen van Cannabis?

211 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
SittaMan zei:
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm (hier staat idd 'researchers injected standard doses of THC into mice' hiet is idd een test op muizen, maar "...that had been implanted with human lung cancer cells")
Klik om te vergroten...

Die andere heb ik maar niet bekeken omdat je zelf al aangeeft dat het waarschijnlijk niks bewijst. Maar dit onderzoek heb ik wel even door gelezen, en mijn vraag blijft staan: Lees jij het zelf allemaal wel goed door? Op school leer je begrijpend lezen.

.. few studies have shown that THC might have anti-tumor activity, Preet says.
Klik om te vergroten...

Preet says much work is needed to clarify the pathway by which THC functions, and cautions that some animal studies have shown that THC can stimulate some cancers. "THC offers some promise, but we have a long way to go before we know what its potential is," she said.
Klik om te vergroten...


En dat zeggen ze allemaal. Het zijn leuke kleine onderzoekjes waarop ze verder kunnen speculeren. En hopelijk vinden ze inderdaad een manier om kanker te bestrijden.

Weer even terug komend op jou punt, cannabis is niet per definitie goed omdat er een stofje in zit die misschien kanker bestrijd.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
ilyas zei:
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
Klik om te vergroten...

Maar dan is de hele essentie van het forum verdwenen. Ik vind dit topic juist van onschatbare waarde met een hoog entertainment gehalte.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
ilyas zei:
Hoeveel minuten van jullie leven hebben jullie nu eigenlijk al verspild aan dit topic. Laat de TS toch gewoon, hij geeft het toch niet op. Wij weten beter, hij niet. Hij merkt het wel zelf als hij elke dag begint te blowen.
Klik om te vergroten...

Maar dan is de hele essentie van het forum verdwenen. Ik vind dit topic juist van onschatbare waarde met een hoog entertainment gehalte.
Klik om te vergroten...

hoe kun je je tijd nou verspillen, je post toch omdat je dat leuk vind of niet?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad.
Een forum leeft op meningsverschillen.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Chemical zei:
Wat bedoel je precies met dat laatste, heb ik daar een persoonlijke aanval gespot?
Klik om te vergroten...
Nee, want ik ken je niet persoonlijk. Het is iets dat ik opmaak uit het beeld dat jij van jezelf schetst. En het feit dat je niet inhoudelijk op de rest in gaat versterkt dat beeld alleen maar.
Klik om te vergroten...

Ik was aan het typen man, wacht toch even geduldig af.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Flip trip.

Bedankt voor de tips en info, daar kan ik wel wat mee.
Tevens wist ik niet dat ik het niet als aandoening moet zien maar ik snap je punt ermee 100%.
Pilletjes ga ik niet slikken dat puur omdat ik die niet vertrouw.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het kon ook weer echt alleen een Belg zijn.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chemical zei:
Deranged zei:
Chemical zei:
Een discussie tegen jou kan je toch nooit winnen,
Klik om te vergroten...
Denk dat dan eerder aan jou ligt dan aan de kleur van zijn naam.
Klik om te vergroten...

een discussie win je als je de andere hebt overtuigd, als iemand nooit wilt toegeven omdat hij zeker weet dat hij met z'n groen naampje en zijn 5000 posts het beter weet dan de ander, dan kan je hem simpelweg niet overtuigen.
Klik om te vergroten...
discussie?
het is hier meer kibbelen van dit dat, dan wat anders.
maar swat
dat 'down' gevoel gaat niet over de suikerspiegel, want dat is er ook
maar dat gaat over de gemoeds-toestand, hoe je, je voelt, emotioneel.
dat down gevoel waar Chemical het over heeft is het lichamelijke 'down' gevoel, net na het blowen

Jullie zijn naast elkaar aan het praten omdat chemical het niet snapt.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
Het kon ook weer echt alleen een Belg zijn.
Klik om te vergroten...

zo kom jij dus aan je 11.000 postjes
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ojee, je hebt me door.

Wel slim trouwens.

Voor een Belg.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
De inhoud van de links is al eerder ontkracht en zoals ik al zei, wetenschappelijk onderzoek kan zeggen wat het wil, maar als jouw persoonlijke ervaring anders is, dan geloof je die toch? Oh nee, jullie niet, jullie kunnen niet meer voor jezelf denken, want ik quote:
Predikanten? Chemical en ik zijn gewoon mensen die geloven in de wetenschap, wij hebben de waarheid al aanvaard en onze eigen gedachten aan de kant gezet.
Klik om te vergroten...

Dan houd het toch op? Het feit dat je nu alles dikgedrukt moet maken is ook wel heel erg typerend moet ik zeggen.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wietje zei:
discussie?
het is hier meer kibbelen van dit dat, dan wat anders.
maar swat
dat 'down' gevoel gaat niet over de suikerspiegel, want dat is er ook
maar dat gaat over de gemoeds-toestand, hoe je, je voelt, emotioneel.
dat down gevoel waar Chemical het over heeft is het lichamelijke 'down' gevoel, net na het blowen

Jullie zijn naast elkaar aan het praten omdat chemical het niet snapt.
Klik om te vergroten...

Breek aub het enige waar we het over eens zij niet af :grin: .
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deranged zei:
Het kon ook weer echt alleen een Belg zijn.
Klik om te vergroten...
niet alle belgen zijn zo. geloof me
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee, het kan nog erger inderdaad.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
:tearsofjoy:

Entertainment eerste klas, ik ga me er ook niet mee bemoeien ook. Sit back and enjoy the show. :grin:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#17
ExceptionalInsight zei:
De inhoud van de links is al eerder ontkracht en zoals ik al zei, wetenschappelijk onderzoek kan zeggen wat het wil, maar als jouw persoonlijke ervaring anders is, dan geloof je die toch? Oh nee, jullie niet, jullie kunnen niet meer voor jezelf denken, want ik quote:
Predikanten? Chemical en ik zijn gewoon mensen die geloven in de wetenschap, wij hebben de waarheid al aanvaard en onze eigen gedachten aan de kant gezet.
Klik om te vergroten...

Dan houd het toch op? Het feit dat je nu alles dikgedrukt moet maken is ook wel heel erg typerend moet ik zeggen.
Klik om te vergroten...

Met eigen gedachten aan de kant zetten bedoelde sittaman eig. iets helemaal anders dan waar jij het nu over hebt.

Om een voorbeeld te geven, heel je leven wordt alcohol door de maatschappij niet als een drug beschouwt, 3 kwart van de mensen weet niet eens dat het een drug is, laat staan een harddrug, heel je leven word er gedaan alsof het niet kwaad kan. Ik ben leergierig en ben 'ns wat informatie beginnen opzoeken over van alle soorten drugs, toen kwam daar ook alcohol bij, van de bbc werd alcohol zelfs gequoteerd als 5de in de ' most harmful drugs' lijst. Ik zette aan de kant wat ik gehoord had dat het eigenlijk helemaal niet veel kwaad kon etc etc etc. En ben er dan maar gelijk mee gestopt. Dat is eigen gedachten aan de kant zetten.

En jou eigen ervaringen komen vaak voort uit foute links die je legt, als je verkouden bent en je hebt net geblowd ga je dat linken, terwijl dat , waarschijnlijk , niet eens iets met elkaar te maken hoeft te hebben.


Dat dikgedrukte was gewoon om duidelijk welke teksten nu van welke persoon waren. Dat je daar al dingen achter gaat zoeken.....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chemical zei:
Met eigen gedachten aan de kant zetten bedoelde sittaman eig. iets helemaal anders dan waar jij het nu over hebt. ... [voorbeeld]...
Klik om te vergroten...
Ik neem sowieso dingen die me verteld worden niet gelijk voor waarheid aan, dus is het logisch dat ik niet daar aan dacht.

Chemical zei:
En jou eigen ervaringen komen vaak voort uit foute links die je legt, als je verkouden bent en je hebt net geblowd ga je dat linken, terwijl dat , waarschijnlijk , niet eens iets met elkaar te maken hoeft te hebben.
Klik om te vergroten...
Nee, want bijna alles dat ik daar noemde is niet onbekend als gevolg van blowen. En het feit dat ik nu al dik een jaar niet meer blow en al die dingen niet meer heb zegt voor mij ook genoeg.

Chemical zei:
Dat dikgedrukte was gewoon om duidelijk welke teksten nu van welke persoon waren. Dat je daar al dingen achter gaat zoeken.....
Klik om te vergroten...
Ik hoef dat ook niet te doen en alsnog is het duidelijk wie wat zei, maar dat zal wel aan mn postcount liggen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
DrippTone zei:
:tearsofjoy:

Entertainment eerste klas, ik ga me er ook niet mee bemoeien ook. Sit back and enjoy the show. :grin:
Klik om te vergroten...
Het is ook te kansloos voor woorden, maar dáár houd ik van :grin:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik trek me terug, je bent er niet klaar voor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."