Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen van Cannabis!

Afkickverschijnselen van Cannabis!

101 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb het volgende gehad toen ik gestopt was
: ik werd elke nacht wakker van enorm rare dromen , gans bezweten , maar rillend van de kou
ik droomde ook vaak over drugs.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben net weer gestopt, het voelt alsof ik hele dagen aan de speed zit. Slapen is ook ongeveer zoals slapen na de speed, Ik lig in mijn bed, ik heb het gevoel dat ik de hele tijd bij bewustzijn ben, maar toch gaan er veel uren voorbij zonder dat ik mezelf echt ernstig verveel ofzo.
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#4
pkw zei:
PepTalk zei:
Het zweten, pukkeltjes krijgen, ziek worden ed. ( wat dus niet mentaal is) Komt wel voort uit je deppresiviteit en stress omdat je niet meer kunt relaxen. dus de lichamelijke verschijnselen komen voort uit je geestelijke afkick.
Klik om te vergroten...

Dank je voor deze goede uitleg, hier hebben we wat aan.

endor zei:
ik heb het volgende gehad toen ik gestopt was
: ik werd elke nacht wakker van enorm rare dromen , gans bezweten , maar rillend van de kou
ik droomde ook vaak over drugs.
Klik om te vergroten...

Ik droom nu veel over de dood en geboorte, iets wat duidt op het ingaan van een nieuwe fase in je leven. :cry:
Klik om te vergroten...

dat gaat na een maand ongeveer wel over.
maar dat is inderdaad een moeilijke periode in het stoppen.
maar kop op. je zult na lange tijd gestopt zijn merken dat het leven eigenlijk positiever is zonder wiet , dan met wiet :)
mijn sociale contacten zijn echt veel verbetert.
p
pkwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is mooi om te horen, jij ook veel suc6! :grin:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#6
pkw zei:
Dat is mooi om te horen, jij ook veel suc6! :grin:
Klik om te vergroten...
dankje.
maar ik rook af en toe nog eens een joint als ik alleen thuis ben.
ookal vind ik er niet zoveel positief meer in.
ik heb hier nu al 2 weken dezelfde hoeveelheid weed liggen in m'n kamer.
ik vind het niet meer moeilijk :)
alleen is stoppen met roken van tabak echt wel onmogelijk geworden
k
kellykheeuLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi,

waar zal ik beginnen.ik en men vriend hebben 4jaar elke dag geblowd.we zijn van de ene dag op de andere gestopt.ja en al wat ik hir zie staan komt me bekent voor.mar ik hb ook kippevel op men kop en dat ik nu in drukke ruimtes komik me soms mot vasthouwe aan iets of ik val van men stokske...kan dat ook daar van zijn?ik heb ook voor ik men vriend leerde kennen4j elke dag speed gesoven.en int wekend nog een pilletje of 6 :confused: ja had ik het toen gewten..pfff soms word ik echt gek.dan denk ik dat ik een tumor ofzo in men kop heb..wat ik soms wel niet voel in men kop...zou dit echt aleaamtussen men oren zitten..maar de gootste vraag hoe kom ik er vanaf?ik moet me soms echt door elke ag heensleuren..we zijn nu 3weken gestopt met smoren..n dus 5j terug ben ik op enedag op andere ook gestopt met speed enz..en rook ook niet meer al 4jaar..e ja heb dus een jaar niets genomen maar ton zopen we elk weeknd goed e ha ik nachtwerk..is het nu echt gewoon worden aan het normale leven..pff man wete wel hoe goed dat het al doet dat ik dat hier is kan neertypn..hoop wat reacties te krijgen.

alvast bedankt.

grtzzz kelly
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik gebruik al 30 jaar van alles en nog wat waaronder ook wiet maar het ligt eraan hoe je jezelf opstelt ertegen.ik kan er ook niet vanaf blijven omdat ik in de gelegenheid ben om het te kopen.
de laatste tijd kies ik ervoor om zoveel mogelijk naar het buitenland te gaan.
eerst nam ik wiet mee maar dat laat ik zo veel mogelijk.
maar dan kan ik die knop omzetten omdat het daar niet voor handen is.
maar ik heb dan altijd nog mijn medicijnen om de eventuele klap op te vangen maar gek genoeg valt het wel mee.
c
chill_outLid
01-01-2024, 00:00
#9
na 3 dagen niets te hebben gerookt begon ik te trillen en kon echt geen slaap vatten.
ben ook vaak zwetend snachts wakker geworden.
a
anonimusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben na een dikke 10 jaar zwaar blowen al enkele weken gestopt, viel eigenlijk beter mee dan ik dacht, ik denk vooral omdat ik "die switch in mn hoofd" heb kunen maken

Bijwerkingen bij mij zijn vooral levendigere dromen (net echt!), spraakwatervallen en a bad case off hyperactieviteit

Een dik jaar terug ben ik eens gedwongen moeten stoppen en toen lukte het voor geen meter
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
wiet is verslavend,en ja er zijn afkickverschijnselen. ik blowde elke dag en niet zo zuinig ook. ben toen ineens gestopt het moest wel! 3 maanden lang een hel. maar vooral de eerste weken kon ik echt niet slapen, had extreme hoofdpijn en natuurlijk ook heel veel zucht, ik werd angstig en werd paranoide. na die tijd ben ik opgenomen geweest voor 2 maanden, op de detox werd ik ook volgestopt met valium e.d. maar geloof me, voor de mensen die echt verslaafd zijn aan cannabis, zullen als ze stoppen afkickverschijnselen krijgen.
b
breakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re:

Mac... zei:
Heb het zelf nooit ervaren, en ben met regelmaat van dagelijkse 4 á 5 jointjes op een dag in een keer gestopt. Hooguit 1 of 2 nachtjes niet goed kunnen slapen, maar dat noem ik geen afkickverschijnselen
Klik om te vergroten...
ik ben nu 3 weken gestopt, en raak nog altijd niet in slaap.. 3 glaasjes wijn helpt wel
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
3 glazen wijn voor het slapen,
lang leve de vervanging.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#14
wat is nou slechter?volgens mij alcohol.
wiet is niet zo erg als de tabak waar je je jointje mee draait.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
toen ik veel rookte is t enigste wat ik merkte dat ik niet in slaap kwam anders
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#16
chill_out zei:
na 3 dagen niets te hebben gerookt begon ik te trillen en kon echt geen slaap vatten.
ben ook vaak zwetend snachts wakker geworden.
Klik om te vergroten...

Toen je 's nachts wakker werd en zweette , had je toen ook koud?
Ik allesinds wel , kletsnat van het zweet , maar toch koud.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#17
nou ik heb zelf nooit afkickverschijnselen gekent,
maar ik weet wel van andere dat ze bestaan.
-moeilijk in slaap komen is 1 van die verschijnselen
-de verslaving aan het gevoel zelf, je wil gewoon vet graag blowen.
-korte termijn geheugen klopt ook wel, maar dat heb je als het goed al tijdens het blowen
en gaat met verloop van tijd ook weer weg( 2 maanden)
maar heb zelf niet echt deze dingen meegemaakt als ik een tijdje geen joint heb aangeraakt :wink: .
a
apd055Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo allemaal, ik heb hier een account aangemaakt omdat ik ervaringen over stoppen met blowen aan het googlen was en deze site tegenkwam.

Ik heb 10 jaar lang dagelijks geblowd en laatste jaren ook extreem veel, de eerste stak ik op nadat ik 15 minuten wakker was, rookte als ik een gemiddelde nemen moet ongeveer 8 joints op een dag, nu ben ik gestopt sinds afgelopen vrijdag heb daar goede persoonlijke redens voor,en ga het ook zeker volhouden! maar ik ondervind nog steeds veel vervelende afkickverschijnselen zoals oa het welbekende slecht in slaap komen,drang naar ontspanning door het roken van een jointje,trillerig,vaak hoofdpijn,nerveus,regelmatig last een vervelende druk op mijn borst rond mijn hartstreek wat daarna gespaard gaat met vervelende hersenspinsels en benauwdheid.
Ik ben bekend met hyperventilatie en paniekaanvallen en het heeft daar sterk wat van weg,ook heb ik erg last van moodswings ..voel de emoties die altijd weggekropt zijn door het roken van jointjes , ik kan erg moeilijk stil blijven zitten of liggen, de klachten zullen vast naarmate de dagen,weken,maanden gaan verstrijken vast gaan afnemen maar het blijft vervelend .
Ik ben dus 100% van mening dat Cannabis zowel geestelijk als lichamelijk erg verslavend is bij chronisch veel gebruik ervan!

Ik heb mijn gevoel uitgebreid omschreven voor de toekomstige mede quiters die zichzelf afvragen of bepaalde klachten normaal zijn bij het afkicken van Cannabis en dat ze na het lezen van dit evt. wat rust in zichzelf vinden ,omdat voor mij persoonlijk het inlezen over stoppen met Cannabis een goede ruggesteun is.

voor de mensen in hetzelfde schuitje hou vol :grin:

de groeten :wink:
n
nico001Lid
01-01-2024, 00:00
#19
wou mn ervaring delen met anderen.

ik rook al van mn 18j cannabis, had ervoor nooit gerookt.
had samen met mn vriendin besloten (was dan 23j) om te stoppen met cannabis te roken, want het belemmert heel veel van je kunnen.

nou wat was me dat een periode!!! dit wilde ik echt nooit meer meemaken.
niet kunnen slapen, en als ik sliep was dit miss een uurtje.
eten ging er al helemaal niet in.
als ik in die periode 1 deftige maaltijd gegeten heb zal het veel zijn.
was echt een rotzakje om bij te zijn!
zou alles en iedereen naar de keel grijpen. om mn woede af te reageren sneuvelden veel materiele zaken.
had totaal geen rust!!! in die periode heb ik heel wat uitgezweet! niet normaal.
dit een kleine week vol gehouden, maar het was echt ondraaglijk, tot wanneer ik begon te roken.
plots waren alle problemen van de baan.

raar, kan nicotine dit allemaal veroorzaken?

maar nu tis nog niet alles, door grote problemen ben ik op mn 24ste terug begonnen met cannabis roken. omdat cannabis me helpte om dingen te vergeten. nu besef ik wel wat ik hier zeg, maar dit helpte.

vandaag ben ik nu al 5dagen terug clean. alleen roken! de enigste problemen dat ik ondervind van afkicken van cannabis zijn:
- veel zweten.(anders nooit problemen van)
- de eerste dagen slecht slapen.
- 1maaltijd op een dag. meer gaat er niet in.
- hyperactief. maar begint nu toch wat te beteren.

- positief heeeel leuke dromen.
- mn korte geheugen is nu al heel wat beter, en totaal geen problemen meer met woorden vinden.

is totaal niet wat ik de eerste keer ondervond wanneer ik stopte.
dus dit kwam allemaal voort van mn nicotineverslaving!!!

nu ik zou willen stoppen met roken, MAAR weet niet of het die afkickverschijnselen waart zijn.
miss kan iemand me raad geven?
hopelijk hebben jullie hier iets aan. maar voor mij is het meer dan duidelijk.
afkickverschijnselen van cannabis zijn 10x minder erg dan afkicken van nicotine.
en dat terwijl ik nooit sigaretten rookte tot mn 23ste. dat zegt genoeg volgens mij.

keep ya head up.
grtzz
L
LordStaafmixerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi, ik ben mike en ik heb mijn hele pubertijd weg geblowd. Ik heb zelf ook nog ADHD maar ben gestopt met ritalin op mijn 15e omdat ik de amfetamine afkeur. (ik ben nu 24)

Ik ben tussentijds gestopt met blowen op mijn 20e. Toen kwam ik er achter dat ik kwa persoonlijkheid weer begon te groeien en ontplooien. Ik ben twee jaar gestopt geweest en recent (een week geleden) ben ik weer gestopt.

Ik was weer begonnen met blowen om mijn ADHD kwesties het hoofd te bieden aangezien ik een drukke baan heb met veel concurentie. Zelf medicatie is bij ADHD-ers vaak een issue, en ze moeten de drugs afwisselen om verslavings problemen die echt HEEL snel optreden het hoofd te bieden. Op die manier is het dopamiene gehalte constant en kan de ADHD-er, zoals ik, zijn gedachtegang controleren. (als ik stoned was deed ik ook zeer grondig mijn administratie en hadden spellen als final fantasy nog hun glans. Die werden ook met ziekelijke preciesie uitgespeeld. Yay.)

Het stoppen met blowen heeft bij mij, net als bij andere hier dezelfde impact:
- Zweet handen
-Koude rillingen
-Trillen
-Bizar echte dromen over satan an en trauma's, no shit. Die dromen zijn nog het ergst.
-Lusteloosheid
-Hyperactiviteit
-Sjagorijnig
-Moeite met controlle over de emoties


Problemen die blowen hebben veroorzaakt;

-Luiheid
-Paranoia over gezondheid
-Sociale contacten in een bepaald daglicht zien
-Paranoia over stomme acties uit het verleden
-Geen zin gehad in uiterlijke verzorging
-Liegen
-In mijzelf lullen ter redenatie van gebeurtenissen
-Hyperventilatie
-Ziekelijk veel zelf reflectie
-Heel snel last hebben van afgunst (komt ook door ADHD maar daan heb ik het later over)
-Verdraaid dag en nacht ritme.
-Denken dat iedereen je manipuleerd
-Snel niet gewaardeerd worden.
-Gebrek aan dicipline
-Zwartgallige wereld vol klote mensen.
-Geen behoefte meer om acties deel te nemen aan het leven.

Problemen omtrend mijn adhd zijn:
-Snel last hebben van afgunst
-Belangrijke spullen kwijt raken, niet op tijd op afspraken verschijnen
-Administratie hel.
-Controle van gedachtes
-Zelden een gevoel van leegte.

Mijn adhd bied ik nu het hoofd door te beseffen dat het gevoel van leegte en het die gedachtes door adhd komt.
Ik heb die dingen allemaal gelezen op dit forum, en toen ik het las voelde ik me geen buitenstaander meer, ik voelde me weer "gewoon". Door het besef zijn deze dingen ook heel simpel te onderdrukken en aangezien ik nu weet dat het deel van mijn ding is weet ik ook dat die klachten opklaren

Toen ik gestopt was met blowen die 2 jaar had ik praktisch geen last van me adhd meer dus het zal straks allemaal wel opklaren.

Oh ja. Een biertje helpt ook. Heel goed.
Ik was er ook echt klaar mee, met dat blowen.
ben blij dat ik gestopt ben. Al zijn die drome echt een grote angst.
Stoppen met blowe + besef + bief = een optimische kijk op het leven, een feestend gekkehuis en al met al gewoon lekker van het leven genieten.

Schappelijk, ik ga weer het leven genieten en dat maakt mij sterk, die adhd is als ik afgekickt ben te verwaarloze en niet noemenswaardig. Uiteindelijk ga je weer lekker kroegen dingen ondernemen, dus ik meot ook nu door die zure appel heen bijten.

Succes gaste! Ik doe met jullie mee!

-Mike :bier:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."