Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen van Cannabis!

Afkickverschijnselen van Cannabis!

101 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sliep gisteren aardig snel in na een hele tijd dagelijks geblowt te hebben! Maja, had dan ook wel 6 bier op :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hebben jullie ook last van afkickverschijnselen na het stoppen met dagelijks Cannabis gebruik? Ik heb ze namelijk wel! Vaak heb ik na vakanties waarin ik bijna iedere dag gebruik last van de volgende dingen:

- Ontzettend actieve hersenen, ik heb dan ook de behoefte erg veel te praten.
- Als ik iets vertel heb ik soms moeite met het einde van mijn verhaal, aan het einde vertel ik niets toe dienende informatie...
- Tegen de avond heb ik wel eens lichte hoofdpijn(dit hoeft natuurlijk niet per se een afkick verschijnsel te zijn, maar wie weet) Als ik dan hoofdpijn krijg en ik gebruik tegen de pijn cannabis :grin: heb ik ook extreem veel nodig er wat van te voelen...
- Ik heb meestal niet zoveel zin om te eten of heb honger op rare momenten... Wil verder vooral veel snoepen...
- Op sommige momenten ontzettend veel energie!
- mijn korte termijn geheugen is behoorlijk achter uitgegaan...

En onwaarschijnlijk(edit: De nederlandse taal wordt respectloos gebruikt :tongueout:) zijn er nog wel meer dingen maar die ben ik op het moment even vergeten:P

Ben nu 3 dagen gestopt en heb van het meest van daarboven nog last:P Al vind ik niet alles echt een last te noemen want veel nadenken en die energie kan ook een voordeel zijn!

Hoe zit dat bij jullie?
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb moeite met eten en met in slaap komen
ben ook wel een beetje sjago soms
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mja, het licht(edit: liGt) er ook een beetje aan wat je afkickverschijnselen noemt het:P Het is geen harddrugs:P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
owja in slaap komen idd ook wel is(valt bij mij nog wel mee) eerder heb ik last van moeilijk uit me bed komen(als ik de avond er voor wel wat heb gehad lukt het me gek genoeg wel:confused: en idd sjaggie ben ik ook wel eens maar dat heeft ook vooral met je geestelijke gesteldheid te maken denk ik
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb het zelf nooit ervaren, en ben met regelmaat van dagelijkse 4 á 5 jointjes op een dag in een keer gestopt. Hooguit 1 of 2 nachtjes niet goed kunnen slapen, maar dat noem ik geen afkickverschijnselen
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dus zijn het ook geen afkickverschijnselen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, hoe wil je het dan noemen?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
tsja, naweeën of bijverschijnselen denk ik dan aan.
Maar het in ieder geval niet onder afkickverschijnselen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
bijverschijnselen, dat woord zocht ik inderdaad!:P Helaas is mijn woordenschat nogal bagger soms:P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ontwenningsverschijnselen: alleen bij mensen die langdurig en veel gebruikt hebben.
Zij kunnen last krijgen van: onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.
Klik om te vergroten...

Toch wel mogelijk dus, ontwenningsverschijnselen...

Hoezo je kan niet verslaafd raken aan Cannabis? :P
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
zelf gebruik ik te weinig om afkick verschijnselen te gebruiken. Maar een vriendin vanmij rookt al zo'n 23 jaar dag in dag uit wiet, ze staat er mee op en ze gaat er mee naar bed. Die vertelde de laast dat als ze een dag zonder zat ze lag te zweten in dr bed en overgeven, stinken uit dr huid hoofdpijn, misselijk, kortom ziek. Dit houdt een aantal dagen aan tenzij ze gewoon weer een jointje neemt. Je kunt me veel vertellen maar dit zijn toch echt wel afkick verschijnselen
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
vooral geestelijk : zin in een joint
lichaamelijk niet in slaap komen ( is dat lichamelijk eigenlijk :rolleyes: )
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
er zijn er wle een soort van bij sommige personen maar bij mij niet echt.. slapen heb ik zelfs niet zo veel last van gehad
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#15
dat zijn geen afkickverschijnselen,dat is hoe je normaal zonder wiet bent :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
haha, ik heb niet altijd hoofdpijn hoor! :grin:

Maar snap wat je bedoelt ja :)
B
BubblegumLid
01-01-2024, 00:00
#17
nee, wel misschien wat bijverschijnselen
moeite met in slaap komen uit bed komen
en je merkt hoe erger je vergeetachtiger je
bent geworden :P kei vervelend, maarja moet
niet al te moeilijk zijn om mee te stoppen
maarja als je nog niet hoeft :wink: :stoned:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
het gaat niet om kunnen stoppen maar om willen stoppen :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lichamelijk? eerste 1-2 dag(en) zweten, verveling en slapeloos heid, zal wel tussen mijn oren zitten.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stoppen met wiet zie ik altijd best tegenop en de eerste dagen heb ik wel moeite om in te slapen, maar daarna gaat het prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."