Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen van Cannabis!

Afkickverschijnselen van Cannabis!

101 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alles is zoiezo geestelijk verslavend. Zelfs internetten of tv kijken.
h
hightoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik rook al een hele tijd iets van 6 joint per dag en als ik stop dan kan ik niet in slaap raken, als ik dan slaap wordt ik om de 2 uur al zwetent wakker.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
en ik rook geen tabak
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kheb nu al 3 dagen geen wiet meer gepaft. En voordien pafte ik eigenlijk bijna elke dag (1 of meer .. en vooral savonds)

En wat heb ik?:
-Ik geraak niet meer makkelijk in slaap eigenlijk, meer in de zin dat ik moeilijk moe wordt eigenlijk.
-Sneller geirriteerder.
-Voel me slapper en lusteloos.
-Geen zin om te eten.
-M'n lichaam beweegt nog altijd niet soepel en smooth. (vooral dan aan uw nek & armen)
-Opstaan in zweet.

Maar al bij al valt het nog best mee eigenlijk.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog 1 d'r bij:

MEER BIER DRINKEN! :beer:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nicotine is meer verslavend dan weed ...

Weed is wel degelijk verslavend maar de afkick stelt niets voor.

:hearteyes:

Goed veel sporten, zwemmen rennen, en wild doen dan slaap je ook beter.


:wave:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
de keren dat ik getopt was, had ik een paar dagen last met het in slaap vallen (oplossing 3 mg melatonine p/n voor een weekje ofzo)
Ook had ik meer energie (maar ik ben manisch depressief, dus plotselinge energieboosts ben ik wel gewend)
naja..ik zou meer moeite hebben met het stoppen van koffie als het puur om afkick verschijnselen gaat.

Bij wiet ben je niet verslaafd aan de werkbare stof, maar aan de wijze van toediening.
En iedereen die mij niet gelooft eet maar eens een weekje spacecake.. wedden dat je het niet volhoudt?...je wil die joint of die pijp...
en Daar ben je aan verslaafd.
Ik werd al gek toen ik die nicotine uit de tabak voor mn jointjes had gehaald...de joints gaven volledig geen voldoening meer.

Ik weet zeker dat iemand die dagelijks een paar kopjes wietthee drinkt, daar zo zonder problemen mee kan stoppen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
pipoxyz zei:
de keren dat ik getopt was, had ik een paar dagen last met het in slaap vallen (oplossing 3 mg melatonine p/n voor een weekje ofzo)
Ook had ik meer energie (maar ik ben manisch depressief, dus plotselinge energieboosts ben ik wel gewend)
naja..ik zou meer moeite hebben met het stoppen van koffie als het puur om afkick verschijnselen gaat.

Bij wiet ben je niet verslaafd aan de werkbare stof, maar aan de wijze van toediening.
En iedereen die mij niet gelooft eet maar eens een weekje spacecake.. wedden dat je het niet volhoudt?...je wil die joint of die pijp...
en Daar ben je aan verslaafd.
Ik werd al gek toen ik die nicotine uit de tabak voor mn jointjes had gehaald...de joints gaven volledig geen voldoening meer.

Ik weet zeker dat iemand die dagelijks een paar kopjes wietthee drinkt, daar zo zonder problemen mee kan stoppen.
Klik om te vergroten...

Het is deels waar wat je zegt, maar daarbij wil je wel even vertellen dat ik een paar jaar geleden (4de klas van de havo) ongeveer een half jaar lang elke dag aan de spacecake heb gezeten, en niet/nauwelijks heb geblowd. Dit beviel mij perfect, en gek genoeg verbeterde zelfs mijn schoolprestaties..

Ik was dus echt wel verslaafd aan weed, al ontken ik niet dat het roken van wiet veel verslavender wanneer je het gebruikt door te eten/drinken..
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb geen akickverschijnselen. kan gewoon lekker slapen en verlang er ook niet echt naar. eetpatroon verandert ook niet. maar geloof wel dat het bij veel mensen anders is. ik koop gewoon alijd in het weekend een bepaalde hoeveelheid wiet..meestal 3 tot 4 gram ofzo, en op is gewoon op. en 3 4 gram is dan trouwens alleen in mijn vakanties en als ik bijvoorbeeld 4 dagen vrij ben. anders hou ik het vaak op 1.5 of 2.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat je ontwikkeling stagneerd door wiet..
1 reden om zo veel mogelijk bij dat rotzooi uit de buurt te blijven. Een joint op zijn tijd moet kunnen, maar wel dat wiet je helpt om je lekker helder na te laten denken en zo. Als dit verdwijnt of het word steeds vager dan heeft wiet je al aardig in zijn greep.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Slecht slapen, rusteloosheid, onrustigheid, drang naar peuken en caffeine en snel geirriteerd zijn...
G
GaajmuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was 9 toen ik voor het eerst een joint rookte. 1 maand later was het een dagelijkse bezigheid. Ik ben nu 17 en ben 3 dagen geleden voor het eerst gestopt. De laatste 3 jaar ben ik niet 1 keer meer ziek geweest in welke vorm dan ook. Sinds 2 dagen lig ik 20 uur per dag op bed te zweten, warm/koud gevoel, keelpijn, depressief, gespannen spieren (alsof je een massage nodig hebt) en vooral mentaal waardeloos. Ik heb zo'n 15 minuten geleden mijn computer aangezet om iets over het afkicken van wiet op te zoeken en op dit moment voel ik me zo zwak dat ik de kracht niet eens kan vinden om 3 meter terug naar mijn bed te lopen. Het afkicken van wiet kan per persoon verschillen naar mijn mening. Een vriend van me, die pas op zijn 12de begon, heeft totaal geen last van deze aandoeningen, op het zweten en het moeilijk in slaap komen na (logisch). Ik begon op een vroege leeftijd met blowen en de wiet heeft mijn lichaam aangetast naarmate ik groeide. Ik ben van mening dat dit een grote invloed heeft op de bijverschijnselen van deze drug.

Maar

De verschijnselen zijn niet negatief. Juist door mijn zwakte (als ik het zo mag noemen) en door de pijn (want dat is het ook) word de drang naar THC ernstig verminderd. Dit is iets wat ik in de 8 jaar dat ik heb gebruikt nog nooit heb meegemaakt. Er waren momenten dat wiet de keuze's in mijn leven bepaalde, alleen om het feit dat ik niet wilde stoppen. Keuze's die achteraf gezien mijn toekomst en het heden hebben verpest. Toen ik mij realiseerde (wat dus 8 jaar heeft geduurt) wat de rede was voor mijn hedendaagse problemen (wiet) ben ik per direct gestopt, omdat ik het wilde. Je kan stoppen omdat je vertelt word dat het slecht is, maar je geestelijke en lichamelijke verslaving zal blijven spelen tot je tot op de grond van je hart overtuigd bent dat je het niet meer wilt. Je begrijpt pas wat je verpest als het al gedaan is. Naar mijn mening is er niet te discussiëren over het feit of wiet lichamelijke afkickverschijnselen met zich mee brengt. Want of het nou wel of niet zo is. Als je wilt stoppen, dan doe je dat.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mwoa ik heb er niet zo'n probleem mee eigenlijk, net als met gewoon roken kan ik rustig stoppen... Het hangt van mijn zin af dat moment of ik wel of niet goed slapen kan, ik lig iig geen hele nacht te draaien of te zweten nee.

Hooguit mijn humeur wat minder de eerste paar dagen, maar dat was het dan ook... Wie weet als ik 10 jaar langer blijf blowen dat de afkick wat groter word.. Ik merk ook dat ik niet persé blow voor het stoned worden, ook de wandeling naar de shop toe, onderweg eentje roken en weer ff het huis uit vind ik wel fijn.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gaajmuh zei:
Ik was 9 toen ik voor het eerst een joint rookte. 1 maand later was het een dagelijkse bezigheid.
Klik om te vergroten...

Dus jij begon met blowen toen jij er nog geen haar op had? :beer:

Een vriend van me, die pas op zijn 12de begon
Klik om te vergroten...
pas? :P
G
GaajmuhLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus jij begon met blowen toen jij er nog geen haar op had? :beer:
Klik om te vergroten...

is dat relevant in deze topic dan?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is in zoverre relevant dat de afkickverschijnselen extra ernstig zullen zijn voor iemand die op zn 9e is begonnen met blowen. Niet of je er haar op had nee :P

Ik sliep ook minder goed toen ik stopte met blowen, was een beetje chagrijnig, droomde de hele nacht door en was ook heel onrustig. Ik heb het alleen niet lang genoeg volgehouden om te kijken hoe lang die verschijnselen aan zouden houden :stoned:

Veel mensen zeggen dat je die verschijnselen krijgt door het tekort aan tabak, maar dat betwijfel ik. Ik doe 1/3e sigaret in mn joint en rook er hoogstens 3 per dag. Dat is dus hoogstens 1 peuk per dag.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
Hebben jullie ook last van afkickverschijnselen na het stoppen met dagelijks Cannabis gebruik? Ik heb ze namelijk wel! Vaak heb ik na vakanties waarin ik bijna iedere dag gebruik last van de volgende dingen:

- Ontzettend actieve hersenen, ik heb dan ook de behoefte erg veel te praten.
- Als ik iets vertel heb ik soms moeite met het einde van mijn verhaal, aan het einde vertel ik niets toe dienende informatie...
- Tegen de avond heb ik wel eens lichte hoofdpijn(dit hoeft natuurlijk niet per se een afkick verschijnsel te zijn, maar wie weet) Als ik dan hoofdpijn krijg en ik gebruik tegen de pijn cannabis :grin: heb ik ook extreem veel nodig er wat van te voelen...
- Ik heb meestal niet zoveel zin om te eten of heb honger op rare momenten... Wil verder vooral veel snoepen...
- Op sommige momenten ontzettend veel energie!
- mijn korte termijn geheugen is behoorlijk achter uitgegaan...

En onwaarschijnlijk(edit: De nederlandse taal wordt respectloos gebruikt :tongueout:) zijn er nog wel meer dingen maar die ben ik op het moment even vergeten:P

Ben nu 3 dagen gestopt en heb van het meest van daarboven nog last:P Al vind ik niet alles echt een last te noemen want veel nadenken en die energie kan ook een voordeel zijn!

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...



je korte termijn geheugen komt wel terug 100 procent in orde na een week of 3 clean te zijn :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had die verschijnselen, dan nog veel erger, ook terwijl ik buiten de peuk in m'n joint ook nog heftig rookte. Dus die 2 peuken minder van m'n joints hief een pakje per dag roken wel op lijkt me.
Dus dat 't alleen door de tabak zou komen is volslagen ONZIN
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Way to bump a 4yo thread :P
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk nu dat ik er over nadenk heb ik wel al een tijdje slapeloosheid..
Ik heb in de laatste 72 uur minder dan 10 uur geslapen.

Ik heb mijn hele leven al een slaapstoornis, maar nu is het wel erger dan normaal.
Maar dat kan gewoon liggen aan de stress voor mijn herexamens.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re:

SpacingBen zei:
Ontwenningsverschijnselen: alleen bij mensen die langdurig en veel gebruikt hebben.
Zij kunnen last krijgen van: onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.
Klik om te vergroten...

Toch wel mogelijk dus, ontwenningsverschijnselen...

Hoezo je kan niet verslaafd raken aan Cannabis? :P
Klik om te vergroten...


Van de meeste dingen hierboven heb ik soms/regelmatig last.
Dat trillen had ik gister voor het eerst, telkens als ik een hijs wou nemen ging me arm/hand trillen.

Zweten heb ik niet zo'n last van. Hoofdpijn soms. onrust vaak en als ik nuchter of niet meer zo stoned ben kan ik moeilijk slapen. Ook ben ik vaak saggo als ik nuchter ben.

Maakt dit mij verslaafd? zou ik beter kunnen minderen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."