Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschrikkelijke pijn

Verschrikkelijke pijn

34 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
t
thunder-droopyLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb wel eens flinke pijn in m'n neus gehad na een nachtje snuiven, en had het gevoel dat ie in de fik stond.
pijn in me borst heb ik nog niet gehad.
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dit het laatste jaar...
Vroeger had ik daar nooit geen last van. Tegenwoordig bij elk lijntje ik trek.
Het begint bij het hart dat harder begint te slaan, en dan komt er een drukkend gevoel. Daarna gaat mijn hart echt tekeer en begint onregelmatig te slaan. Dan begin ik te geeuwen en het lukt niet om volledig in te ademen.
Iedereen denkt dat ik moe loop door de coke, maar dat is het dus niet...
Het lukt niet om aan genoeg zuurstof te komen door de druk die steeds harder word. Net alsof er 10 telefoonboeken op mijn borstkast zouden liggen.
Dan raak ik meestal in paniek en begint het nog slechter te gaan. Ik ben dan doodsbang om een hartaanval te krijgen en denk daar constant aan.
Ik moet rechtopzitten want anders word het nog slechter.
Na een 20 tal minuten begint het te verminderen en begint het weer te lukken af en toe eens volledig in te ademen. Dit houd meestal 2 uur aan.

En toch snuif ik nog steeds coke...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
El Retro zei:
Bij coke worden ze smaller dacht ik.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, soms voel je het echt in die bloedvaten op je hoofd bij je slaap.
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb het ook al eens meegemaakt. Maar dan echt in het midden van de borstkast zeg maar. :confused:
t
timmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ Bollie,ik weet precies waarover je spreekt,ik zit ook met hetzelfde probleem van die hartkloppingen en dit zoals de meeste trouwens en als daar dan nog eens bij komt dat je denkt dat je een hartaanval zal krijgen is het helemaal om zeep.Ik heb hier wel minder last van als ik met iets bezig ben maar als ik in de zetel zit denk je er constant aan en voel je je hart zeker tekeer gaan,heb zelfs al een paar keer mij moeten kalmeren met lexotan,hiervan neem ik er een stuk of 2 van en dan keert meestal de rust terug en val je nog gemakelijk in slaap ook.In feite is het te zot voor woorden dat je nog coke pakt als je weet dat het toch soms is om je eigen weer zot te maken en te denken dat je vanalles gaat krijgen,pas op er kan altijd iets gebeuren he maar denk toch dat er zich veel in het hoofdje afspeelt ook hoor.Ik nam vroeger ook van alles xtc, speed,lsd en had toen bijlange zoveel last niet van hartkloppingen.De laatse 3 jaar neem ik enkel nog coke en heb hier meer dan mijn goesting af en zeker al om het financiele plaatje ervan.De laatste 2 maand heb ik niets meer genomen na wekelijks gebruik,hiervoor was ik dan ook fier op mezelf tot deze weer een flinke deuk kreeg dit weekend,inderdaad mij dus weer laten vangen en nog eens goed lastig op mezelf de dag erna.Ik vraag me soms af of dit dan nooit zal stoppen want op den duur begin je er wanhopig van te worden. Ik moet er wel bij zeggen dat de drang ernaar altijd veel sterker is als je gedronken hebt.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bollie zei:
Ik heb dit het laatste jaar...
Vroeger had ik daar nooit geen last van. Tegenwoordig bij elk lijntje ik trek.
Het begint bij het hart dat harder begint te slaan, en dan komt er een drukkend gevoel. Daarna gaat mijn hart echt tekeer en begint onregelmatig te slaan. Dan begin ik te geeuwen en het lukt niet om volledig in te ademen.
Iedereen denkt dat ik moe loop door de coke, maar dat is het dus niet...
Het lukt niet om aan genoeg zuurstof te komen door de druk die steeds harder word. Net alsof er 10 telefoonboeken op mijn borstkast zouden liggen.
Dan raak ik meestal in paniek en begint het nog slechter te gaan. Ik ben dan doodsbang om een hartaanval te krijgen en denk daar constant aan.
Ik moet rechtopzitten want anders word het nog slechter.
Na een 20 tal minuten begint het te verminderen en begint het weer te lukken af en toe eens volledig in te ademen. Dit houd meestal 2 uur aan.

En toch snuif ik nog steeds coke...
Klik om te vergroten...


Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik vaak coke snoof. Dan zaten we ergens en dan kon ik gewoon niet naar huis omdat ik bijna niet meer kon lopen of fietsen van de kortademigheid. Ook met dat geeuwen en dan lucht tekort komen, en met die druk enz, exact hetzelfde.
En het stomme is, gewoon doorgaan he :rolleyes:
Daarom hou ik ook niet meer van coke.
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb ook eke dag last van een soort van hartkloppingen. Dan voel ik soms mijn hart opeens iets harde ''kloppen'' wat vooraf word gegaan door een soort hartpauze lijkt het net. Het is niet pijnlijk, heb geen last van ademenen, kan alles gewoon doen, werken etc, maar toch voel ik soms die ''bons'' in mijn hart.. (en die bons is maar 1x dan, en dan weer een paar uur niet)

weet iemand of dit ook door sos gebruik komt? gebruikte vroeger halfje per week (rond de 3 maanden lang) en nu ong grammetje per maand.

gaan die kloppingen nog weg?
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Delirium zei:
Ik had laatst na pep zulke steken in mijn borst en hartkloppingen. Dat was de volgende dag wel weer over.

Als het morgen (dus dat is twee dagen na het snuiven?) nog niet over is zou ik je huisarts even een bezoekje brengen! :openmouth:
Klik om te vergroten...

ja heb het met pep ook wel soms maar het is draaglijk :)
Z
ZooCLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou m'n oogkleppen maar eens een keer af doen.
Hoe kan je je dit afvragen terwijl je een regelmatig en lang gebruiker bent. Ik zou als ik jou was voorgoed kappen, hier niet meer komen om het geweten te balsmen en morgen naar een dokter gaan om in het ziekenhuis een mediastinale diagnose te laten uitvoeren. Doe je dit niet en houdt het (met vlagen in het begin) aan, dan ben je belangrijke organen aan het slopen. Dat proces is uiteraard onomkeerbaar dus repareren ho maar.
f
furnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naar de dokter geweest

Vandaag naar de dokter geweest voor steken bij m'n hart na vorige week weer eens coke te hebben gebruikt.

Resultaat:
- hartslag OK
- hartkleppen OK
- bloeddruk OK
- zuurstofgehalte in bloed 99%

Dus hart helemaal in orde.

De dokter zegt dat het door onregelmatige spiersamentrekkingen komt van ribben vlakbij je hart. Syndroom van Tietze ofzo. Niets aan de hand aldus de dokter.

Maar juist dat denken dat je wat aan je hart mankeert maakt je helemaal gek.. maar nu ik dus vanmiddag naar de dokter ben geweest ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Bij twijfel dus gewoon effe naar de dokter gaan!!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Naar de dokter geweest

furny zei:
Vandaag naar de dokter geweest voor steken bij m'n hart na vorige week weer eens coke te hebben gebruikt.

Resultaat:
- hartslag OK
- hartkleppen OK
- bloeddruk OK
- zuurstofgehalte in bloed 99%

Dus hart helemaal in orde.

De dokter zegt dat het door onregelmatige spiersamentrekkingen komt van ribben vlakbij je hart. Syndroom van Tietze ofzo. Niets aan de hand aldus de dokter.

Maar juist dat denken dat je wat aan je hart mankeert maakt je helemaal gek.. maar nu ik dus vanmiddag naar de dokter ben geweest ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Bij twijfel dus gewoon effe naar de dokter gaan!!
Klik om te vergroten...
hebt ge tegen uwe dokter gezegd dat ge coke snuift???
nee zeker???
da komt gewoon doordat u bloedvaten vernauwd zijn...
heb ik ook meestal last van maar alleen als ik door snuif...
soms lijkt het net of ik een hartaanval ga krijgen :)
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#12
In elk geval veel beterschap, El Retro. :)
Dat zal wel schrikken geweest zijn, ja.

Ik ken het alleen bij lang wakker zijn en doorgaan.
Maar heb ik niet vaak bij sos gehad, bij pep kan het bij mij ook eerder voorkomen dan bij sos.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#13
@ Frisko, door het snuiven van drugs verwijden je bloedvaten zich toch? Of heb ik het nou verkeerd.. Of was dat alleen bij speed..?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij coke worden ze smaller dacht ik.
p
poeLid
01-01-2024, 00:00
#15
klopt dat van coke je bloedvaten vernauwen. omdat het ook een stimulerend middel is, en dat dus ook op de hart stimulerend werkt probeert je hart dus nog sneller het bloed door de juist vernauwde vaten te pompen. Hiervan raakttie gefrustreerd en ontregeld. Vervolgens heb je bij coke en speedgebruik sneller last van spasme in de spieren, Zeker als er als slcecht voor de spiern is gezorgd. (uitdroging, intensief gebruik en geen voeding)de borstspier ontkomt daar ook niet aan. bij speed geld in grote mate hetzelfde verhaal.
daarbij word er vaak versneden met medicatie tegen hartritmestoornissen. Deze zorgen ervoor dat het hard blijft kloppen. Al met al een ideale combinatie voor een flinke workout van het hart.
Z
ZooCLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eén woord: slijtage vh hart. Langdurig gebruik van coke laat micro littekens achter op de spieren en vernauwd de bloedvaten aanzienlijk. Weder geberuik stimuleert het hart om harder tekeer te gaan maar het kampt met een hydraulisch probleem; de leidingen zijn te dun...

Na dit stadium nog een jaartje doorgaan en je krijgt onomkeerbare zaken voor je kiezen.

De grootste slachtoffers worden zij die lang door hebben kunnen gaan omdat ze er normaal goed tegen konden of simpelweg zoals jij kennelijk verslaafd zijn.
De coke heeft hierdoor een veel grotere (stille sloper) uitwerking kunnen verrichten die opeens, zomaar op een dag of avond toeslaat.

The clock is operating.
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zit hier ook wel een beetje verbaasd te lezen hoor.. het is toch algemeen bekend dat coke (net zoals wel meer drugs) slecht voor het hart is?

En ervan schrikken dat je hart sneller gaat kloppen van coke? :rolleyes:

Anyway, Syndroom van Tietze is ook wel nasty hoor. Heb ik ook een keer gehad, stond ik zomaar 's ochtends mee op en ben bijna 2 weken uit de running geweest omdat ik bijna niet eens kon lopen. Het is een ontsteking van het borstbeen en iedereen kan het krijgen. Ik heb nu jaren later nog een soort bult op m'n borstbeen (nee grappenmakers). Krijg er last van met stress. Dus sterkte daarmee!

Oh ja, dat gapen komt door vaatvernauwing idd. Migraine kondigt zich ook meestal aan met gapen en de hoofdpijn die je krijgt bij een migraineaanval is het directe gevolg van de aders die versmallen.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb ook altijd steken , ben gisteren nog naar de doktor geweest maar die zegt er is niks aan de hand met je hart wel een extra slag maar dit hebben wel meer mensen. Ik kreeg zo`n ding die me hartslag opmeet om me vingers,

81 hartslag met coke op , netjest?
Zuurstofgehalte 99%, 100% kon niet?
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#19
atbboy zei:
Heb ook altijd steken , ben gisteren nog naar de doktor geweest maar die zegt er is niks aan de hand met je hart wel een extra slag maar dit hebben wel meer mensen. Ik kreeg zo`n ding die me hartslag opmeet om me vingers,

81 hartslag met coke op , netjest?
Zuurstofgehalte 99%, 100% kon niet?
Klik om te vergroten...

Heb je je huisarts verteld dat je sos op had?
En dat er niks aan de hand is met je hart is niet zo heel vreemd gezien je leeftijd.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bounty zei:
atbboy zei:
Heb ook altijd steken , ben gisteren nog naar de doktor geweest maar die zegt er is niks aan de hand met je hart wel een extra slag maar dit hebben wel meer mensen. Ik kreeg zo`n ding die me hartslag opmeet om me vingers,

81 hartslag met coke op , netjest?
Zuurstofgehalte 99%, 100% kon niet?
Klik om te vergroten...

Heb je je huisarts verteld dat je sos op had?
En dat er niks aan de hand is met je hart is niet zo heel vreemd gezien je leeftijd.
Klik om te vergroten...

Ja , maar 81 hartslag is best laag toch met sos op??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."