Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie + Blowen in auto = :@

Politie + Blowen in auto = :@

142 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs en autorijden is dom. Gewoon niet doen.
Persoonlijk moet ik er ook niet aan denken. Het vertraagd je reactiesnelheid enorm.

Op de een of andere manier snappen mensen dat pas als ze zelf kinderen hebben die eventueel door een drugs- of drankrijder doodgereden kunnen worden.

Of het nu wel of niet bewezen is, iedereen die wel eens blowt weet gewoon dat het niet verantwoord is om dan achter het stuur te gaan zitten. Ook diegenen die hierboven roepen dat het wel zo is. Kom op zeg.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik snap het wel wat soma bedoeld.
Mensen die rijden onder invloed van wiet, en voorzichtiger rijden nemen bv. dus automatisch meer afstand ivm dat ze weten dat het de reactietijd vertraagd.

Dan zeggen jullie wat als er een kind komt ?
Dan zegt iemand anders ; daarop moet je anticiperen.
Dan zeggen jullie ; Hoe kan je daar nou op anticiperen,een kind kan zomaar komen toch onverwacht ?
Dan zegt iemand anders ; Rijden over simpele wegen met goed overzicht.
Dan zeggen jullie ; Dat kan niet altijd.
Dan zegt iemand anders ; Ok dan maar niet stoned rijden.
------------------------------------------------------------------------
Mjah mijn reactietijd word veel slechter van valium en daarmee staat alleen een stickertje op het doosje pas op met autorijden en machines maar het mag wel.
Nou ben wel aangereden toen ik onder invloed was van valium (vraag me nog steeds af of het door de valium kwam of door hem toevallig want hij erkende zijn fout)
--------------------------------------------------------------------------
Verder reed ik vroeger beter met kleine dosis pep of dex.
Ik was rustiger,meer gefocust,en reed prima.
Werkt dus goed op me ADD breintje tijdens het rijden,maar ik doe het niet meer.
Want stel er komt een ongeluk en het is niet jou schuld maar ze doen een drugstest vinden drugs zal je altijd een probleem hebben omdat je onder invloed was of het je nou bevorderd of niet (zoals mij met pep)

De woonkamer ruikt naar dex trouwens :wave:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#3
kiekert zei:
Het is wetenschappelijk bewezen dat ej reactievermogen afneemt, drol.
Klik om te vergroten...

En ook is het wetenschappelijk bewezen dat je met 0,5 promille, waar je dus mee mag rijden, je een groter gevaar op de weg bent dan een stoner. Daarnaast is ook het oververmoeid rijden gevaarlijker als het stoned rijden.

Zo nu lekker een joint draaien en een rondje rijden :stoned:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flip Trip zei:
kiekert zei:
Het is wetenschappelijk bewezen dat ej reactievermogen afneemt, drol.
Klik om te vergroten...

En ook is het wetenschappelijk bewezen dat je met 0,5 promille, waar je dus mee mag rijden, je een groter gevaar op de weg bent dan een stoner. Daarnaast is ook het oververmoeid rijden gevaarlijker als het stoned rijden.

Zo nu lekker een joint draaien en een rondje rijden :stoned:
Klik om te vergroten...
Wat maakt het uit of het gevaarlijker is dan een andere drug of als je oververmoeid bent? Als je het vergelijkt met een normale situatie is het gevaarlijker en ben je dus een groter(onnodig groter) risico voor anderen en voor jezelf.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van alle drugs is er niet een die je rijvaardigheid verbeterd. Feit is nou eenmaal dat het bij de wet verboden is om onder invloed van wat dan ook te rijden. Agenten zijn er niet voor niets.

Je kunt twee dingen doen:

1: je blijft zeiken over hoe oneerlijk het allemaal is en leert niet van de ontstane situatie en gaat volgende keer weer in de fout (met alle gevolgen van dien).

2: je zet je eroverheen en komt tot de ontdekking dat je het gerechtsstelsel niet naar je hand kunt zetten wanneer je dat wilt en dus volgende keer beter na denkt voor je iets doet. Bezint eer ge begint.
Een boete is zondegeld, geef het politie apparaat niet de voldoening van een aanhouding en spek de staatskas niet met geld waar je een heel erg groot en fijn jointje van had kunnen bouwen. En blijf vooral niet in het verleden hangen door te blijven zeuren. Gedane zaken nemen geen keer.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soma zei:
Inschattingsvermogen mss. Overmoedig gedrag vind ik persoonlijk ook veel gevaarlijker in het verkeer en het lijkt me niet dat blowers overmoedig gaan rijden.
Klik om te vergroten...
en als die twee maar goed zitten denk jij dus dat het vertraagde reactievermogen te verwaarlozen is? feit is. als je met drugs op achter t stuur zit zorg je voor een onnodig gevaarlijke situatie. wees eens verstandig en volwassen en zoek een ander, minder gevaarlijk, vervoersmiddel als je stoned ben.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#7
kiekert zei:
Soma zei:
Jij met je wetenschappelijke bewijzen ook he :rolleyes:. Dat is toch niet het enige waar je naar moet kijken. Je rijgedrag hangt van veel factoren af hoor, ik denk bvb dat blowers vaak voorzichtiger rijden als ze stoned zijn.
Klik om te vergroten...
"ik denk" is geen bewijs.
Voorzichtiger rijden heeft niets met reactievermogen te maken. Maargoed, je kunt mongooltjes ook niet leren normaal te doen, dus mensen die stoned achter het stuur stappen zullen dat ook wel blijven doen. Het blijven dus mongooltjes.
Klik om te vergroten...
"ik denk" is geen bewijs.

Voorzichtiger rijden heeft niets met reactievermogen te maken. Maargoed, je kunt mongooltjes ook niet leren normaal te doen, dus mensen die stoned achter het stuur stappen zullen dat ook wel blijven doen. Het blijven dus mongooltjes.

Ik denk dat voor deze laatste er ook "ik denk" voor moet mongooltje, of heb je daar ergens wetenschappelijk bewijs voor ofzo?


Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden, de verantwoordelijkheid die je neemt als je stoned bent is veel belangrijker, niet het feit dat je het bent. En ja ik kan er ook een stoner uithalen die op de baan rijdt als Sebastien Loeb in de rally van Spanje maar die twee soorten kan ik er bij de niet-stonede rijders ook zonder problemen uithalen

dus hou je 5-jarige mongool-opmerkingen nu maar voor jezelf, misschien moet jij eerst eens leren normaal te doen
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
geekos zei:
Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden
Klik om te vergroten...
Daar maak je al een fout die in de rest van je tekst niet meer goed te maken is. Kiekert heeft gewoon gelijk of je het er nu mee eens bent of niet. Drugs horen niet in het verkeer punt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kinderen toch... Vanwaar de discussie?

Het is bij de wet verboden, dan kun je nog zo'n goede chauffeur zijn, nog zoveel praatjes hebben en nog zo hard tieren en gillen dat je veeeeeeeeeeel beter kunt rijden met een jointje op, het mag niet. En zolang jullie allemaal nog geen doctoraal gehaald hebben en zolang je niet je eigen politieke partij hebt, heb je gewoon te doen wat de wet voorschrijft.

Je kunt jezelf niet boven de wet stellen.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
geekos zei:
Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden
Klik om te vergroten...
Daar maak je al een fout die in de rest van je tekst niet meer goed te maken is. Kiekert heeft gewoon gelijk of je het er nu mee eens bent of niet. Drugs horen niet in het verkeer punt.
Klik om te vergroten...
tjah natuurlijk heb je gelijk (volgens de wet maar de wet kan mij al lang niet meer bekoren) maar dat doet niks af aan mijn mening dat het perfect mogelijk is om verantwoordelijk en verstandig te rijden onder invloed

en ik heb nog geen rijbewijs dus heb makkelijk spreken, ik weet niet hoe het is om stoned te rijden maar ik zie er weinig graten in om te rijden als je een joint op hebt, je mag wel 2-3 pinten gedronken hebben als je rijdt..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat het bij wet verboden is en dat daarom de discussie niet gevoerd zou moeten worden is natuurlijk onzin en meer geschikt voor een jan-peter balkenende forum.

Dat drugs niet in het verkeer horen is al een stuk meer waarheid, maar ook erg kort door de bocht. Immers alle medicijnen zijn ook drugs en cigaretten zijn drugs. Oftewel, niet alle drugs zijn verboden, dus er moeten bepaalde grenzen gelegd worden. Waar die grenzen moeten liggen is natuurlijk discutabel.

Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
Klik om te vergroten...
Blijf toch lekker zitten man, de discussie is interessant, heb de indruk dat ze nog op gang moet komen eigenlijk
en natuurlijk horen drugs niet thuis in het verkeer, maar ik laat me niks zeggen door iemand die anderen zonder deftige reden "mongooltjes die niet kunnen veranderen" noemt of zegt tegen iemand die beweert dat rijden ook van andere factoren dan reactievermogen afhangt "dat zijn posts niet dommer kunnen worden"
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wacky zei:
Dat het bij wet verboden is en dat daarom de discussie niet gevoerd zou moeten worden is natuurlijk onzin en meer geschikt voor een jan-peter balkenende forum.

Dat drugs niet in het verkeer horen is al een stuk meer waarheid, maar ook erg kort door de bocht. Immers alle medicijnen zijn ook drugs en cigaretten zijn drugs. Oftewel, niet alle drugs zijn verboden, dus er moeten bepaalde grenzen gelegd worden. Waar die grenzen moeten liggen is natuurlijk discutabel.

Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
Klik om te vergroten...
Agree. Discussie is goed en nuttig maar niet gaan lopen schelden en elkaar voor rotte vis uitmaken. Dan vind ik het meer in het straatje van klaag en zanik topics horen.

TS wou weten of wij ook zoiets gelijkend hadden meegemaakt en of dit een normale gang van zaken was in zijn regio. De discussie over wel of niet onder invloed rijden is een punt waar je nou eenmaal nooit uitkomt want iedereen is anders en ik niemand kan door andermans ogen kijken. Ik kan in ieder geval niet stoned rijden en ik kan niet beoordelen of iemand anders dat wel kan. Daarom is de discussie nutteloos.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
geekos zei:
tjah natuurlijk heb je gelijk (volgens de wet ...)
Klik om te vergroten...
Dacht je dat dat de reden was voor die uitspraak? Ik zit notabene op een drugsforum, you think I give two shits about the law? De kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt is onder invloed nu eenmaal groter dan wanneer je niet onder invloed bent. And for fucks sake, gebruik het woord verantwoordelijkheidsgevoel niet in deze context, it makes you look stupid.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb het wel over verantwoordelijkheid, als je die opneemt moeten we het hier helemaal niet hebben over kansen
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overigens, toen ik pas mijn rijbewijs had blowde ik nog bijna niet en reed dus (nagenoeg) nooit stoned. Ik sliep in die tijd erg weinig en heb dan ook een paar keer schade gehad en wat bijna ongelukken omdat ik gewoon door slaap tekort een soort blackout had achter het stuur.

Daarvan heb ik geleerd niet te rijden als ik te moe ben. Wel ben ik de laatste 5 jaar tot afgelopen zomer bijna continu stoned geweest en dus stoned gereden. En als ik van een feestje naar huis moest en ik was te moe ? dan gebruik ik speed om te kunnen rijden.

Ik weet heel zeker dat dit een stuk veiliger is geweest dan vroeger toen ik niet stoned of met speed reed, maar met een slaap tekort. Het klinkt misschien zelfs byzar, maar in de begintijd dat ik mijn rijbewijs pas had heb ik best veel schade gereden (voornamelijk door slaaptekort dus). Tot afgelopen zomer heb ik 5 jaar lang schade vrij gereden (en elke meter stoned dus). Afgelopen zomer stopte ik met blowen, en sindsdien weer 2 kleine schadetjes gehad. Het zal wel toeval zijn hoor, maar toch....

En ja, aan deze post is geen woord verzonnen of gelogen :)
t
towlie1980Lid
01-01-2024, 00:00
#17
kiekert zei:
blowboter zei:
blowers zijn over het algemeen best relaxt, niet zo'n probleem.
Wouten kunnen zich beter op het alcoholprobleem gaan storten.
Klik om te vergroten...
Lul niet zo dom achterlijke. Het is al lang bewezen dat thc de reactiesnelheid beïnvloedt, net zoals alcohol dat doet.
Klik om te vergroten...

Stop eens even met mensen uit te schelden en probeer misschien eens wat minder oppervlakkig en closeminded te zijn.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
Technofanaat zei:
Ofwel, ik kan met zoveel onderzoeken aankomen, je bent toch niet te overtuigen. Fijn dat je me even laat zoeken.
Maar leg uit, welke ervaring heeft jou doen vertellen dat het onveilig is?
Klik om te vergroten...
Staat dat in het handboek van die kerk (waar chemical en sittaman ook lid van zijn)? Dat je mensen hun woorden zo moet verdraaien dat ze klinken zoals jij wilt dat ze klinken?

Je begrijpt toch zelf ook wel dat wanneer je een drug gebruikt die je reactievermogen beïnvloedt, het minder veilig is om een voertuig te besturen? Ik heb daar niet 1 specifiek voorbeeld voor nodig, dat is gewoon een logische redenering.
Klik om te vergroten...

:rock: . Het staat er jammer genoeg niet in, aangezien ik in deze discussie jouw mening draag :wink:.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#19
3970 zei:
Flip Trip zei:
Maar dat is bij wiet niet het geval, toch kun je niet zeggen dat je alleen door een verminderd reactievermogen zo veel slechter rijd. Er is meer nodig bij het rijden dan alleen reactievermogen.
Klik om te vergroten...

Niet? Het is toch echt niet moeilijk te begrijpen, als er iets onder je hersenpan zit dat werkt zoals het zou moeten. Ik zal het anders nog eens simpel uitleggen:

Als het reactievermogen verminderd, dan worden je rijvaardigheden slechter.

Natuurlijk, zolang er niets gebeurd tijdens de rit, waarvoor je echt een goed reactievermogen nodig hebt, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als mijn zoon/dochter om één of andere reden op de fiets ineens uit moet wijken, en jij moet met je auto voor hem/haar snel uitwijken/remmen, kan dat verminderde reactievermogen net het verschil maken tussen een toekomst op de fiets of in een rolstoel.(of erger) Of durf je echt te beweren dat dat NIET zo is???
Klik om te vergroten...

Op sommige moment zou dat idd zo kunnen zijn, maar op verreweg de meeste momenten kun je deze situaties al op voorhand verhinderen door aangepaster te gaan rijden. En laat dit nou precies hetgene zijn waardoor wiet niet zo gevaarlijk is in het verkeer als alcohol. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat mijn overzicht/reactievermogen stoned nog altijd beter is dan van menig een nuchter chaufeur. En ik durf dus ook inderdaad te beweren dat er geen significant verschil bestaat als ik nu nuchter rijd of licht stoned. Nuchter zou me dit ook kunnen gebeuren.

Als ik zwaar opgefucked rond rijd dan ben ik een veel groter gevaar op de weg dan wanneer ik lekker high een beetje aan het cruisen ben. Je moet natuurlijk niet stoned wie de tering zijn.

Dat ze gewoon field reaction time test of iets dergelijks invoeren. Ik had eens op discovery van die fighter pilots gezien, die moesten rekensommen doen en in de tussentijd kwamen gekleurde blokken voorbij en moesten ze op het goede moment op de goede kleur duwen. Dat ze gewoon iedereen bij het rijbewijs zo een test laten nemen, lukt het je dan niet dan maar geen rijbewijs en als je het stoned wel lukt dan ben je gewoon nog in staat om te rijden.

Of ze moeten kunnen testen hoe zeer iemand onder invloed is van wiet, maar dat kan nog steeds niet, je kunt alleen aantonen of de persoon wiet heeft gerookt. En zo ver ik weet blijft dat heel lang aantoonbaar. Dus zo lang niet iedereen wil accepteren dat mensen die dagelijks een beetje wiet roken helemaal niet meer mogen rijden, zal het heel lastig worden om mensen die stoned rijden ervoor te bestraffen.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Oké, dan zijn we uitgepraat denk ik...ik hoop voor je dat je nooit iemand aanrijdt, vooral niet als je stoned bent.Ik ben van mening dat het onverantwoord is, maar dat vind ik ook van alcohol en rijden. Autorijden hoor je nuchter te doen, maar niemand kan jou tegenhouden als je toch besluit te gaan rijden onder invloed. Helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."