Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie + Blowen in auto = :@

Politie + Blowen in auto = :@

142 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is wel een verschil, tussen stoned van een hele gram wiet. en een hijs van een joint. en dan auto rijden.


maar toch, in het verkeer hoor je niet onder invloed van verdovende middelen te doen.
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha kiekert wat ben jij een zielig figuur :kots:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
ronnai zei:
Haha kiekert wat ben jij een zielig figuur :kots:
Klik om te vergroten...
Waarom?

Omdat ik kots op mensen die onder invloed achter het stuur stappen? Dát zijn de zielige en onvolwassen figuren, niet ik.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Nee, zelf iets anders ondervinden maar toch de onderzoeken blijven geloven, dat is verstandig. Lekker niet meer zelf nadenken, het staat gedrukt, dus het is waar!
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Nee, zelf iets anders ondervinden maar toch de onderzoeken blijven geloven, dat is verstandig. Lekker niet meer zelf nadenken, het staat gedrukt, dus het is waar!
Klik om te vergroten...
Jij vraagt aan mij voor de onderzoeken en zegt daarna dat het je toch niet uit maakt wat de onderzoeksresultaten zijn. Dat irriteerde mij even aan jou (redelijk logisch toch?) En "het staat gedrukt, dus het is waar", kom op hee, doe even niet zo flauw.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
3970 zei:
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
Klik om te vergroten...
Voor alle duidelijkheid: je verzint zelf dat iemand 30 gaat rijden op 50km gebied. Rustig rijden betekent niet TE langzaam rijden. Dan zou het onderzoek ook uitwijzen dat mensen TE langzaam rijden. Of heb je zelf een betere verklaring voor je reactie?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het lijkt mij nogal straffe hap te beweren dat je véiliger rijd met een blow op.. Tenzij je een allday-everyday-smoker bent, die bij tekortkoming van z'n dagelijkse portie THC rare dingen gaat doen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Dat doe ik niet, ik ben er namelijk met mijn studie veel mee bezig (paramedisch). Het enige is dat toch best wat studies met fouten zijn uitgevoerd waardoor ik mij twijfels heb bij de conclusie die ze geven.

Je moet kritisch zijn om een artikel op waarde te schatten. Leuk de inleiding lezen gevolgd door de conclusie heb je niet veel aan (excuses als dit niet zo is). Er zijn namelijk zoveel punten waarmee je een artikel kan onderuit halen.

Heb hem nog niet gelezen, maar dat komt nog wel.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Dat doe ik niet, ik ben er namelijk met mijn studie veel mee bezig (paramedisch). Het enige is dat toch best wat studies met fouten zijn uitgevoerd waardoor ik mij twijfels heb bij de conclusie die ze geven.

Je moet kritisch zijn om een artikel op waarde te schatten. Leuk de inleiding lezen gevolgd door de conclusie heb je niet veel aan (excuses als dit niet zo is). Er zijn namelijk zoveel punten waarmee je een artikel kan onderuit halen.

Heb hem nog niet gelezen, maar dat komt nog wel.
Klik om te vergroten...
Ik ken ook iemand die zich in soortgelijke sector bevind, hij heeft zich ook over deze zaak ontfermt en trekt grote twijfels bij het bestraffen van blowende bestuurders. Hij had trouwens veel betere onderzoeken gevonden (ik kan het nog wel even navragen als je het interessant vind).

Hij had een onderzoek gedaan naar alcohol en hersenschade. Zijn literaire studie wees uit dat alcohol geen hersenschade geeft, maar de levenstijl die er vaak bij hoort wel (ongezond eten etc). Hij had een 9 voor die master gekregen. Zo lijkt het dus op het eerste gezicht dat alcohol hersenschade geeft, maar dat blijkt niet het geval. Het is een kunst om onderzoeken goed te lezen heb ik wel gemerkt, ik wil gewoon ECHT weten of het nou gevaarlijker is of niet om stoned te rijden.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#11
Technofanaat zei:
3970 zei:
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
Klik om te vergroten...
Voor alle duidelijkheid: je verzint zelf dat iemand 30 gaat rijden op 50km gebied. Rustig rijden betekent niet TE langzaam rijden. Dan zou het onderzoek ook uitwijzen dat mensen TE langzaam rijden. Of heb je zelf een betere verklaring voor je reactie?
Klik om te vergroten...

Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flip Trip zei:
Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
Klik om te vergroten...
Nice! Ik kan me niet voorstellen dat met 50 over een 80 weg gevaarlijker is op het moment dat je stoned ben, maargoed. Let wel f op dat er niemand achter je zit dan :wink:, dat is natuurlijk wel bijzonder hinderend. Als er niemand op de weg is vind ik het ook heerlijk om zeeeer rustig over de weg te kabbelen. Gewoon lekker genieten van het uitzicht.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#13
Technofanaat zei:
Flip Trip zei:
Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
Klik om te vergroten...
Nice! Ik kan me niet voorstellen dat met 50 over een 80 weg gevaarlijker is op het moment dat je stoned ben, maargoed. Let wel f op dat er niemand achter je zit dan :wink:, dat is natuurlijk wel bijzonder hinderend. Als er niemand op de weg is vind ik het ook heerlijk om zeeeer rustig over de weg te kabbelen. Gewoon lekker genieten van het uitzicht.
Klik om te vergroten...


Volgens mij heb je me niet helemaal begrepen, ik heb het ook wazig opgeschreven.

Ik bedoelde op 50 wegen rij ik nuchter meestal een stuk te hard, 70 of 80. En als ik nuchter ben dan houd ik me gewoon aan de snelheid, maar te langzaam gebeurt me ook weleens, maar zodra ik dan zie dat iemand achter me rijd dan geef ik weer gas.

Vind het ook altijd humor als ik hier langs de coffeeshop rijd en dan komt er iemand van de parkeerplaats, die rijden doorgaans ook erg rustig. haha.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Technofanaat zei:
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Voor alle duidelijkheid: je verzint zelf dat iemand 30 gaat rijden op 50km gebied. Rustig rijden betekent niet TE langzaam rijden. Dan zou het onderzoek ook uitwijzen dat mensen TE langzaam rijden. Of heb je zelf een betere verklaring voor je reactie?
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wie schreef er langzamer reden??? Precies, en daar reageerde ik op..

De mensen die hier beweren dat ze onder invloed van drugs gewoon veilig aan het verkeer kunnen deelnemen, kun je toch niet op andere gedachten brengen. Ik steek er dus geen energie meer in, en ga lekker mijn bong vullen met wat lekkere wiet!! :stoned:
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
MetaalKonijn zei:
Het lijkt mij nogal straffe hap te beweren dat je véiliger rijd met een blow op.. Tenzij je een allday-everyday-smoker bent, die bij tekortkoming van z'n dagelijkse portie THC rare dingen gaat doen.
Klik om te vergroten...
Tijd voor jou om is wat onderzoeken over rijden en blowen op te zoeken
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Technofanaat zei:
MetaalKonijn zei:
Het lijkt mij nogal straffe hap te beweren dat je véiliger rijd met een blow op.. Tenzij je een allday-everyday-smoker bent, die bij tekortkoming van z'n dagelijkse portie THC rare dingen gaat doen.
Klik om te vergroten...
Tijd voor jou om is wat onderzoeken over rijden en blowen op te zoeken
Klik om te vergroten...

De praktijk is mijn leerschool. :P
b
blowboterLid
01-01-2024, 00:00
#17
blowers zijn over het algemeen best relaxt, niet zo'n probleem.
Wouten kunnen zich beter op het alcoholprobleem gaan storten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Agenten zijn stom, ja. Dit is wel een beetje buitensporig vind ik.. maarja, that's karma; Moet je maar niet onder invloed autorijden (:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#19
belgie, politie en blowen in de auto is een slechte combi ...
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is een beetje dat je met rijden onder invloed ook anderen in gevaar brengt, en dat wil je niet lijkt me..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."