#1
Als ik een joint rook met iemand, dan in een auto kruip en die persoon zich naar mijns inziens verantwoordelijk gedraagt in het verkeer (voorrangsregels, maximale snelheid, opletten in woon/speelzones, ...) dan vind ik dat zeer sterk. De verantwoordelijkheid houdt ook in dat als je dan stoned bent, je rekening houdt met alle andere factoren (andere drugs, verliefdheid, moe, verstrooid, druk op de baan, ..), maar die kan jijzelf enkel beoordelen, niemand anders.
Dan mag je nog met zoveel cijfers afkomen als je wil, dan ga ik je wel vragen of je de individuele gevallen er wil uithalen waarbij stoned zijn de belangrijkste factor van het ongeval is en hoe je dat kunt aantonen.
En nee ik spreek die cijfers en uitspraken over reactievermogen niet tegen of ik ga niet beweren dat het niet gevaarlijker is, maar vertel jij me dan niet dat ik het woord verantwoordelijkheid niet mag gebruiken want of je verantwoordelijk bezig bent weet de enkel de persoon zelf op het moment zelf en daar kan niemand anders een correcte beoordeling over geven
Dan mag je nog met zoveel cijfers afkomen als je wil, dan ga ik je wel vragen of je de individuele gevallen er wil uithalen waarbij stoned zijn de belangrijkste factor van het ongeval is en hoe je dat kunt aantonen.
En nee ik spreek die cijfers en uitspraken over reactievermogen niet tegen of ik ga niet beweren dat het niet gevaarlijker is, maar vertel jij me dan niet dat ik het woord verantwoordelijkheid niet mag gebruiken want of je verantwoordelijk bezig bent weet de enkel de persoon zelf op het moment zelf en daar kan niemand anders een correcte beoordeling over geven
(die je natuurlijk zelf moet betalen), kort gezegt in zo,n geval ben je vaak een half maandsalaris lichter en mischien ook zonder rijbewijs voor een tijdje.