Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie + Blowen in auto = :@

Politie + Blowen in auto = :@

142 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#1
kiekert zei:
Het is wetenschappelijk bewezen dat ej reactievermogen afneemt, drol.
Klik om te vergroten...

En ook is het wetenschappelijk bewezen dat je met 0,5 promille, waar je dus mee mag rijden, je een groter gevaar op de weg bent dan een stoner. Daarnaast is ook het oververmoeid rijden gevaarlijker als het stoned rijden.

Zo nu lekker een joint draaien en een rondje rijden :stoned:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flip Trip zei:
kiekert zei:
Het is wetenschappelijk bewezen dat ej reactievermogen afneemt, drol.
Klik om te vergroten...

En ook is het wetenschappelijk bewezen dat je met 0,5 promille, waar je dus mee mag rijden, je een groter gevaar op de weg bent dan een stoner. Daarnaast is ook het oververmoeid rijden gevaarlijker als het stoned rijden.

Zo nu lekker een joint draaien en een rondje rijden :stoned:
Klik om te vergroten...
Wat maakt het uit of het gevaarlijker is dan een andere drug of als je oververmoeid bent? Als je het vergelijkt met een normale situatie is het gevaarlijker en ben je dus een groter(onnodig groter) risico voor anderen en voor jezelf.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van alle drugs is er niet een die je rijvaardigheid verbeterd. Feit is nou eenmaal dat het bij de wet verboden is om onder invloed van wat dan ook te rijden. Agenten zijn er niet voor niets.

Je kunt twee dingen doen:

1: je blijft zeiken over hoe oneerlijk het allemaal is en leert niet van de ontstane situatie en gaat volgende keer weer in de fout (met alle gevolgen van dien).

2: je zet je eroverheen en komt tot de ontdekking dat je het gerechtsstelsel niet naar je hand kunt zetten wanneer je dat wilt en dus volgende keer beter na denkt voor je iets doet. Bezint eer ge begint.
Een boete is zondegeld, geef het politie apparaat niet de voldoening van een aanhouding en spek de staatskas niet met geld waar je een heel erg groot en fijn jointje van had kunnen bouwen. En blijf vooral niet in het verleden hangen door te blijven zeuren. Gedane zaken nemen geen keer.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soma zei:
Inschattingsvermogen mss. Overmoedig gedrag vind ik persoonlijk ook veel gevaarlijker in het verkeer en het lijkt me niet dat blowers overmoedig gaan rijden.
Klik om te vergroten...
en als die twee maar goed zitten denk jij dus dat het vertraagde reactievermogen te verwaarlozen is? feit is. als je met drugs op achter t stuur zit zorg je voor een onnodig gevaarlijke situatie. wees eens verstandig en volwassen en zoek een ander, minder gevaarlijk, vervoersmiddel als je stoned ben.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#5
kiekert zei:
Soma zei:
Jij met je wetenschappelijke bewijzen ook he :rolleyes:. Dat is toch niet het enige waar je naar moet kijken. Je rijgedrag hangt van veel factoren af hoor, ik denk bvb dat blowers vaak voorzichtiger rijden als ze stoned zijn.
Klik om te vergroten...
"ik denk" is geen bewijs.
Voorzichtiger rijden heeft niets met reactievermogen te maken. Maargoed, je kunt mongooltjes ook niet leren normaal te doen, dus mensen die stoned achter het stuur stappen zullen dat ook wel blijven doen. Het blijven dus mongooltjes.
Klik om te vergroten...
"ik denk" is geen bewijs.

Voorzichtiger rijden heeft niets met reactievermogen te maken. Maargoed, je kunt mongooltjes ook niet leren normaal te doen, dus mensen die stoned achter het stuur stappen zullen dat ook wel blijven doen. Het blijven dus mongooltjes.

Ik denk dat voor deze laatste er ook "ik denk" voor moet mongooltje, of heb je daar ergens wetenschappelijk bewijs voor ofzo?


Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden, de verantwoordelijkheid die je neemt als je stoned bent is veel belangrijker, niet het feit dat je het bent. En ja ik kan er ook een stoner uithalen die op de baan rijdt als Sebastien Loeb in de rally van Spanje maar die twee soorten kan ik er bij de niet-stonede rijders ook zonder problemen uithalen

dus hou je 5-jarige mongool-opmerkingen nu maar voor jezelf, misschien moet jij eerst eens leren normaal te doen
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
geekos zei:
Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden
Klik om te vergroten...
Daar maak je al een fout die in de rest van je tekst niet meer goed te maken is. Kiekert heeft gewoon gelijk of je het er nu mee eens bent of niet. Drugs horen niet in het verkeer punt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kinderen toch... Vanwaar de discussie?

Het is bij de wet verboden, dan kun je nog zo'n goede chauffeur zijn, nog zoveel praatjes hebben en nog zo hard tieren en gillen dat je veeeeeeeeeeel beter kunt rijden met een jointje op, het mag niet. En zolang jullie allemaal nog geen doctoraal gehaald hebben en zolang je niet je eigen politieke partij hebt, heb je gewoon te doen wat de wet voorschrijft.

Je kunt jezelf niet boven de wet stellen.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
geekos zei:
Kan genoeg mensen in mijn vriendenkring aanwijzen die altijd verantwoordelijk rijden en die nochtans quasi altijd stoned rijden
Klik om te vergroten...
Daar maak je al een fout die in de rest van je tekst niet meer goed te maken is. Kiekert heeft gewoon gelijk of je het er nu mee eens bent of niet. Drugs horen niet in het verkeer punt.
Klik om te vergroten...
tjah natuurlijk heb je gelijk (volgens de wet maar de wet kan mij al lang niet meer bekoren) maar dat doet niks af aan mijn mening dat het perfect mogelijk is om verantwoordelijk en verstandig te rijden onder invloed

en ik heb nog geen rijbewijs dus heb makkelijk spreken, ik weet niet hoe het is om stoned te rijden maar ik zie er weinig graten in om te rijden als je een joint op hebt, je mag wel 2-3 pinten gedronken hebben als je rijdt..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat het bij wet verboden is en dat daarom de discussie niet gevoerd zou moeten worden is natuurlijk onzin en meer geschikt voor een jan-peter balkenende forum.

Dat drugs niet in het verkeer horen is al een stuk meer waarheid, maar ook erg kort door de bocht. Immers alle medicijnen zijn ook drugs en cigaretten zijn drugs. Oftewel, niet alle drugs zijn verboden, dus er moeten bepaalde grenzen gelegd worden. Waar die grenzen moeten liggen is natuurlijk discutabel.

Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
Klik om te vergroten...
Blijf toch lekker zitten man, de discussie is interessant, heb de indruk dat ze nog op gang moet komen eigenlijk
en natuurlijk horen drugs niet thuis in het verkeer, maar ik laat me niks zeggen door iemand die anderen zonder deftige reden "mongooltjes die niet kunnen veranderen" noemt of zegt tegen iemand die beweert dat rijden ook van andere factoren dan reactievermogen afhangt "dat zijn posts niet dommer kunnen worden"
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Dat het bij wet verboden is en dat daarom de discussie niet gevoerd zou moeten worden is natuurlijk onzin en meer geschikt voor een jan-peter balkenende forum.

Dat drugs niet in het verkeer horen is al een stuk meer waarheid, maar ook erg kort door de bocht. Immers alle medicijnen zijn ook drugs en cigaretten zijn drugs. Oftewel, niet alle drugs zijn verboden, dus er moeten bepaalde grenzen gelegd worden. Waar die grenzen moeten liggen is natuurlijk discutabel.

Dus jongens, ga lekker verder met discusseren, ik steek er nog eentje op :wink:
Klik om te vergroten...
Agree. Discussie is goed en nuttig maar niet gaan lopen schelden en elkaar voor rotte vis uitmaken. Dan vind ik het meer in het straatje van klaag en zanik topics horen.

TS wou weten of wij ook zoiets gelijkend hadden meegemaakt en of dit een normale gang van zaken was in zijn regio. De discussie over wel of niet onder invloed rijden is een punt waar je nou eenmaal nooit uitkomt want iedereen is anders en ik niemand kan door andermans ogen kijken. Ik kan in ieder geval niet stoned rijden en ik kan niet beoordelen of iemand anders dat wel kan. Daarom is de discussie nutteloos.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
geekos zei:
tjah natuurlijk heb je gelijk (volgens de wet ...)
Klik om te vergroten...
Dacht je dat dat de reden was voor die uitspraak? Ik zit notabene op een drugsforum, you think I give two shits about the law? De kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt is onder invloed nu eenmaal groter dan wanneer je niet onder invloed bent. And for fucks sake, gebruik het woord verantwoordelijkheidsgevoel niet in deze context, it makes you look stupid.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb het wel over verantwoordelijkheid, als je die opneemt moeten we het hier helemaal niet hebben over kansen
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Overigens, toen ik pas mijn rijbewijs had blowde ik nog bijna niet en reed dus (nagenoeg) nooit stoned. Ik sliep in die tijd erg weinig en heb dan ook een paar keer schade gehad en wat bijna ongelukken omdat ik gewoon door slaap tekort een soort blackout had achter het stuur.

Daarvan heb ik geleerd niet te rijden als ik te moe ben. Wel ben ik de laatste 5 jaar tot afgelopen zomer bijna continu stoned geweest en dus stoned gereden. En als ik van een feestje naar huis moest en ik was te moe ? dan gebruik ik speed om te kunnen rijden.

Ik weet heel zeker dat dit een stuk veiliger is geweest dan vroeger toen ik niet stoned of met speed reed, maar met een slaap tekort. Het klinkt misschien zelfs byzar, maar in de begintijd dat ik mijn rijbewijs pas had heb ik best veel schade gereden (voornamelijk door slaaptekort dus). Tot afgelopen zomer heb ik 5 jaar lang schade vrij gereden (en elke meter stoned dus). Afgelopen zomer stopte ik met blowen, en sindsdien weer 2 kleine schadetjes gehad. Het zal wel toeval zijn hoor, maar toch....

En ja, aan deze post is geen woord verzonnen of gelogen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
geekos zei:
ik heb het wel over verantwoordelijkheid, als je die opneemt moeten we het hier helemaal niet hebben over kansen
Klik om te vergroten...
Dat is wel heel erg makkelijk, vind je niet? Stel ik pak een Armalite AR-10 carbine gas-powered semi-automatic weapon en ga op een killingspree in het winkelcentrum. Moet kunnen toch, zo lang ik de volle verantwoordelijk voor mn daden op mij neem?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zodra je in de auto stapt moet je beseffen dat je in feite in een moordwapen zit. Een straatje van rechts gemist, net die uitgestoken arm van die fietser niet gezien of dat jongetje dat zijn bal tussen de twee geparkeerde auto's vandaan wil vissen....

En dan heb ik het nog niet eens over de gevallen waarin jij niet de schuldige hoeft te zijn.
Zodra je in een auto stapt heb je niet alleen verantwoording voor jezelf maar ook die van alle anderen die met jou aan het verkeer deelnemen.

Mijn vorige huis had ik een buurman die was ooit vrachtwagen chauffeur. Die zag in 1996 op een rotonde een fietser over het hoofd die 'nog even snel' er tussendoor glipte. De fietser kwam terecht tussen de achterwielen van de wagen en moest met krabbers van de weg geschraapt worden.
Die man heeft nooit meer normaal de weg op gekund. Als ik hem nu spreek, af en toe over de schutting, dan is het een wrak. Niet kunnen slapen of eten. Die man draagt zo'n enorm schuld gevoel met zich mee daar kunnen wij ons geen voorstelling van maken.
Wees je bewust van de kracht van een auto en de snelheid van het moment. Een mens heeft ongeveer 1,5-2 seconden nodig tussen waarneming en reactie. Dit kunnen seconden van levenbelang zijn.

Zou jij een dood op je geweten willen hebben?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#17
gelukkig is dat 0,2 tot 0,5 seconden, anders hadden we ons allemaal wel al dood gereden :wink:

Maar je hebt wel gelijk verder.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
Agenten zijn stom, ja. Dit is wel een beetje buitensporig vind ik.. maarja, that's karma; Moet je maar niet onder invloed autorijden (:
Klik om te vergroten...

ik vind dat persoonlijk niet echt onder invloed autorijden hoor. Uit tests is gebleken dat je onder invloed van wiet meer geconcentreerd en veiliger rijd.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
gelukkig is dat 0,2 tot 0,5 seconden, anders hadden we ons allemaal wel al dood gereden :wink:

Maar je hebt wel gelijk verder.
Klik om te vergroten...
Ow wacht hahaha, je moet twee seconden afstand houden, zo was het.

Thanks. :beer:
b
blowboterLid
01-01-2024, 00:00
#20
blowers zijn over het algemeen best relaxt, niet zo'n probleem.
Wouten kunnen zich beter op het alcoholprobleem gaan storten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."