Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie + Blowen in auto = :@

Politie + Blowen in auto = :@

142 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
bigles zei:
cropp zei:
bigles zei:
goe gezeid ik verstoa wel wuk daj bedoeld :stoned:
Klik om te vergroten...

jij bent duidelijk te dom om normaal te kunnen lezen en schrijven, probeer het eens in gebarentaal
Klik om te vergroten...

mss begrijp je deze wel dan, lul

Klik om te vergroten...


:tearsofjoy:

Wel lief voor elkaar blijven he? :wink:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
blowen + auto + politie

Er klopte aan, en vroeg me of ik wiet aan het roken was, samen met de persoon op de passagiersstoel.

Er werd me verteld dat ik een rij-ontzegging had van 6 uur. en als ik zou gaan rijden, mijn rijbewijs werd ingevorderd voor 3 maanden. met boete voor rijden onder invloed.


Niet echt gemeen, maar die actie van die smeris daar, was erg gemeen vind ik.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan misschien wel zo zijn dat je geconcentreerder bent als je stoned achter het stuur zit. Dat je daarom 'voorzichtiger' rijdt.
Maar er bestaat altijd het risico dat je misschien iets meer stoned wordt dan je had gehoopt, of dat je reactievermogen inderdaad niet meer zo goed is. Het kan wel zo zijn dat je misschien denkt beter te rijden, maar als je blowed dan is er dus een groter risico dat er iets mis kan gaan.
En als je achter het stuur zit moet je alle risicos zo klein mogelijk houden. Blowen heb je zelf in de hand, dus kan je ervoor kiezen het niet te doen.

Je kan nu wel stoer gaan praten met je " :stoned: " achter het stuur, maar ik hoop dat als je iemand doodrijdt dat je beseft dat het allemaal je eigen schuld is. Dat je nou jezelf in gevaar brengt door drugsgebruik, dat kan me niks schelen. Maar je mag nooit anderen in gevaar brengen omdat jij zo nodig drugs wilt gebruiken.

Als je zo graag moet blowen, doe dat dan gewoon op andere momenten van de dag.
C
ClausewitzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stoned achter het stuur tja...

Denk even als je gaat blowen of je daarna nog haast hebt of andere zorgen in je hoofd... is dat het geval dan heeft het blowen automatisch meer effect op je hele rijgedrag, en dus meer kans dat je opvalt voor zo,n pet.

Ik hoor ook genoeg van andere dat ze gewoon wat rustiger aan doen als ze na een blowtje gaan rijden (maar doe ook niet "te" rustig want dat valt ook op he), ik zit zelf dus meer stoned achter het stuur dan nuchter en heb ondertussen 4 jaar rijbewijs, en mijn enige boetes tot nu toe zijn de bekende 3-4km te hard van een flitser, heb 3x praktijkexamen moeten doen en ook daar had ik bij alle 3 vooraf een jointje gerookt, dus ben ik min of meer stoned geslaagd :stoned:

Ga ook nooit met een brandende joint rijden (doe dat hooguit als je een collega bij je hebt die hem een keertje door kan geven), anders mag je zeker mee als ze jou pakken en krijg je de bekende combinatie van een bepaalde tijd rijontzegging, een boete en in Nederland ook een mogelijke cursus bij het CBR met een prijskaartje van zo,n 900 euro :rolleyes: (die je natuurlijk zelf moet betalen), kort gezegt in zo,n geval ben je vaak een half maandsalaris lichter en mischien ook zonder rijbewijs voor een tijdje.

Probeer altijd vooraf te blowen, of anders op een verlaten parkeerplaats waar je niet direct in het zicht staat van het verkeer, en kijk dan ook eerst even rond of er niet toevallig een wagen staat met 2 geconcentreede figuren voorin (op een parkeerplaats vallen ze vaak goed op dus dat moet geen probleem zijn), pakken ze je alsnog op zo,n parkeerplaats dan kunnen ze je hooguit alleen een ontzegging geven voor een paar uur maar verder ook niks.

Kies je voor zo,n parkeerplaats dan stop alleen als het er tamelijk rustig is op dat moment, rustig genoeg om goed te kunnen zien wie er staan... tijdens de spits is dit dus niet altijd de beste optie.
Op deze manier gaat dat bij mij al 4 jaar prima en ook nooit aangehouden of aangesproken door een pet.

En mijn enige ongeval tot nu toe is een blikseminslag (geen grapje), en ook al gebeurde dit op de snelweg tijdens filevorming en een snelheid van ongeveer 80km was er nergens schade gevonden, en ook geen ongeluk gebeurt ondanks de schrik, de enige "schade" was dat de motor elektronisch geblokkeert was na de inslag en dus ook niet meer wou starten hierdoor moest ik dus wel mee met de wegenwacht en was het dus officieel een ongeval :)
Maar ik weet ook nog goed dat ik (3-4 uur) eerder die dag nog een jointje had gerookt dus tja... en nee ik ben daardoor echt niet met meer vertrouwen gaan rijden (integendeel).


Wat ik wel is van die Koos Spee op Wegmisbruikers hoor is je neemt zelf de verantwoording te gaan rijden en voel je je daartoe niet in staat dan gewoon niet doen... je beslist het altijd zelf.
Zoals ik begon... denk even na of het uitkomt om te blowen voor het rijden, ik weet ondertussen uit eigen ervaring dat een familiekwestie een lange zware dag of gewoon haast net zo gevaarlijk "kunnen" zijn... je weet zelf het beste wanneer wel en wanneer niet.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebben jullie niet door dat jullie je gedrag aan het goed praten zijn door al die verhalen waarom het niet erg zou zijn?

"k weet ondertussen uit eigen ervaring dat een familiekwestie een lange zware dag of gewoon haast net zo gevaarlijk "kunnen" zijn..."

Je geeft zelf al aan dat het rijden onder invloed dus gevaarlijker kan zijn.
Ik zeg niet dat je een levensgroot gevaar bent als je stoned achter het stuur zit, maar het is wel minder veilig dan normaal. Waarom zou je dat risico lopen als je dat kan voorkomen? Het gaat niet alleen om jezelf maar ook de veiligheid van anderen!

Waarom blow je niet op een ander moment? Het is toch niet alsof je 24 uur per dag moet rijden.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Junkies hè.

Wietverslaafden zijn imho de ergsten.
C
ClausewitzLid
01-01-2024, 00:00
#7
wave zei:
Waarom blow je niet op een ander moment? Het is toch niet alsof je 24 uur per dag moet rijden.
Klik om te vergroten...

Nou met mijn werk (wegenbouw) maak ik wel wat km's dagelijks maar dat betekent niet dat ik altijd stoned rij hoor, als ik een lange zware dag heb gehad doe ik het dus niet, na een normale dag dus wel is, ligt gewoon aan de situatie...

Wat ik ook wou uitleggen in me laatste post is dat je het puur zelf beslist en zelf weet je vaak het beste of je nog goed kunt rijden na een jointje, de meeste voorkomende gevaren op de weg zijn nog altijd de mensen die haast hebben of gewoon ongeduldig rijden... en zulke haastige figuren kun je elk moment van de dag tegenkomen en noem ik daarom ook de gevaarlijkste.

Met mijn werk heb ik soms ook onregelmatige werktijden en dan ga ik soms zo suf naar huis dat je het idee hebt alsof je een avond in een coffeeshop hebt doorgebracht terwijl je toch gewoon hebt gewerkt en naar huis moet... en dan sla ik een jointe ook even over.

En daarmee wil ik niks goed praten, maar je moet gewoon zelf kunnen beoordelen of je nog in staat bent te gaan rijden, helaas denken de meeste niet zover na en kan het voor sommige gewoon altijd ook al kunnen ze het uiteindelijk niet... :stoned:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er is wel een verschil, tussen stoned van een hele gram wiet. en een hijs van een joint. en dan auto rijden.


maar toch, in het verkeer hoor je niet onder invloed van verdovende middelen te doen.
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha kiekert wat ben jij een zielig figuur :kots:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#10
ronnai zei:
Haha kiekert wat ben jij een zielig figuur :kots:
Klik om te vergroten...
Waarom?

Omdat ik kots op mensen die onder invloed achter het stuur stappen? Dát zijn de zielige en onvolwassen figuren, niet ik.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Nee, zelf iets anders ondervinden maar toch de onderzoeken blijven geloven, dat is verstandig. Lekker niet meer zelf nadenken, het staat gedrukt, dus het is waar!
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Nee, zelf iets anders ondervinden maar toch de onderzoeken blijven geloven, dat is verstandig. Lekker niet meer zelf nadenken, het staat gedrukt, dus het is waar!
Klik om te vergroten...
Jij vraagt aan mij voor de onderzoeken en zegt daarna dat het je toch niet uit maakt wat de onderzoeksresultaten zijn. Dat irriteerde mij even aan jou (redelijk logisch toch?) En "het staat gedrukt, dus het is waar", kom op hee, doe even niet zo flauw.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
3970 zei:
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
Klik om te vergroten...
Voor alle duidelijkheid: je verzint zelf dat iemand 30 gaat rijden op 50km gebied. Rustig rijden betekent niet TE langzaam rijden. Dan zou het onderzoek ook uitwijzen dat mensen TE langzaam rijden. Of heb je zelf een betere verklaring voor je reactie?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het lijkt mij nogal straffe hap te beweren dat je véiliger rijd met een blow op.. Tenzij je een allday-everyday-smoker bent, die bij tekortkoming van z'n dagelijkse portie THC rare dingen gaat doen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Dat doe ik niet, ik ben er namelijk met mijn studie veel mee bezig (paramedisch). Het enige is dat toch best wat studies met fouten zijn uitgevoerd waardoor ik mij twijfels heb bij de conclusie die ze geven.

Je moet kritisch zijn om een artikel op waarde te schatten. Leuk de inleiding lezen gevolgd door de conclusie heb je niet veel aan (excuses als dit niet zo is). Er zijn namelijk zoveel punten waarmee je een artikel kan onderuit halen.

Heb hem nog niet gelezen, maar dat komt nog wel.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Technofanaat zei:
(Hoop trouwens niet dat je, net als "exeptional insight", gaat zeggen dat onderzoeken toch niks zeggen, zou nogal onnozel zijn)
Klik om te vergroten...
Dat doe ik niet, ik ben er namelijk met mijn studie veel mee bezig (paramedisch). Het enige is dat toch best wat studies met fouten zijn uitgevoerd waardoor ik mij twijfels heb bij de conclusie die ze geven.

Je moet kritisch zijn om een artikel op waarde te schatten. Leuk de inleiding lezen gevolgd door de conclusie heb je niet veel aan (excuses als dit niet zo is). Er zijn namelijk zoveel punten waarmee je een artikel kan onderuit halen.

Heb hem nog niet gelezen, maar dat komt nog wel.
Klik om te vergroten...
Ik ken ook iemand die zich in soortgelijke sector bevind, hij heeft zich ook over deze zaak ontfermt en trekt grote twijfels bij het bestraffen van blowende bestuurders. Hij had trouwens veel betere onderzoeken gevonden (ik kan het nog wel even navragen als je het interessant vind).

Hij had een onderzoek gedaan naar alcohol en hersenschade. Zijn literaire studie wees uit dat alcohol geen hersenschade geeft, maar de levenstijl die er vaak bij hoort wel (ongezond eten etc). Hij had een 9 voor die master gekregen. Zo lijkt het dus op het eerste gezicht dat alcohol hersenschade geeft, maar dat blijkt niet het geval. Het is een kunst om onderzoeken goed te lezen heb ik wel gemerkt, ik wil gewoon ECHT weten of het nou gevaarlijker is of niet om stoned te rijden.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#18
Technofanaat zei:
3970 zei:
Flip Trip zei:
Er is geen negatieve invloed op je reactievermogen omdat de mensen die stoned hebben gereden hun vaart minderden, hierdoor ging de moeilijkheidsgraad omlaag en bleef het reactievermogen binnen de marge. Verminderde wel, maar doordat ze langzamer reden bleef het zich in principe hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus je gaat gewoon 30 rijden waar de rest 50 (of harder) rijdt, en op de 80 km wegen rij je 60??? Dat is inderdaad een stuk veiliger ja....
Klik om te vergroten...
Voor alle duidelijkheid: je verzint zelf dat iemand 30 gaat rijden op 50km gebied. Rustig rijden betekent niet TE langzaam rijden. Dan zou het onderzoek ook uitwijzen dat mensen TE langzaam rijden. Of heb je zelf een betere verklaring voor je reactie?
Klik om te vergroten...

Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flip Trip zei:
Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
Klik om te vergroten...
Nice! Ik kan me niet voorstellen dat met 50 over een 80 weg gevaarlijker is op het moment dat je stoned ben, maargoed. Let wel f op dat er niemand achter je zit dan :wink:, dat is natuurlijk wel bijzonder hinderend. Als er niemand op de weg is vind ik het ook heerlijk om zeeeer rustig over de weg te kabbelen. Gewoon lekker genieten van het uitzicht.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#20
Technofanaat zei:
Flip Trip zei:
Thx Technofanaat

In mijn geval is het dan vaak 50 ipv 80 op 50 wegen en 80 ipv 100 op 80 wegen. Een stuk veiliger toch en in de 30 zone is het nuchter ook gewoon een stuk wilder. Mijn rijstijl is meestal gewoon compleet in toon met me gevoelens, ik betrap me er vaak genoeg op terwijl ik het eigenlijk niet wil. Als ik stoned ben ben ik over het algemeen rustig en zo rij ik dan ook.
Klik om te vergroten...
Nice! Ik kan me niet voorstellen dat met 50 over een 80 weg gevaarlijker is op het moment dat je stoned ben, maargoed. Let wel f op dat er niemand achter je zit dan :wink:, dat is natuurlijk wel bijzonder hinderend. Als er niemand op de weg is vind ik het ook heerlijk om zeeeer rustig over de weg te kabbelen. Gewoon lekker genieten van het uitzicht.
Klik om te vergroten...


Volgens mij heb je me niet helemaal begrepen, ik heb het ook wazig opgeschreven.

Ik bedoelde op 50 wegen rij ik nuchter meestal een stuk te hard, 70 of 80. En als ik nuchter ben dan houd ik me gewoon aan de snelheid, maar te langzaam gebeurt me ook weleens, maar zodra ik dan zie dat iemand achter me rijd dan geef ik weer gas.

Vind het ook altijd humor als ik hier langs de coffeeshop rijd en dan komt er iemand van de parkeerplaats, die rijden doorgaans ook erg rustig. haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."