Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Stoned achter het stuur tja... Denk even als je gaat blowen of je daarna nog haast hebt of andere zorgen in je hoofd... is dat het geval dan heeft het blowen automatisch meer effect op je hele rijgedrag, en dus meer kans dat je opvalt voor zo,n pet. Ik hoor ook genoeg van andere dat ze gewoon wat rustiger aan doen als ze na een blowtje gaan rijden (maar doe ook niet "te" rustig want dat valt ook op he), ik zit zelf dus meer stoned achter het stuur dan nuchter en heb ondertussen 4 jaar rijbewijs, en mijn enige boetes tot nu toe zijn de bekende 3-4km te hard van een flitser, heb 3x praktijkexamen moeten doen en ook daar had ik bij alle 3 vooraf een jointje gerookt, dus ben ik min of meer stoned geslaagd Ga ook nooit met een brandende joint rijden (doe dat hooguit als je een collega bij je hebt die hem een keertje door kan geven), anders mag je zeker mee als ze jou pakken en krijg je de bekende combinatie van een bepaalde tijd rijontzegging, een boete en in Nederland ook een mogelijke cursus bij het CBR met een prijskaartje van zo,n 900 euro (die je natuurlijk zelf moet betalen), kort gezegt in zo,n geval ben je vaak een half maandsalaris lichter en mischien ook zonder rijbewijs voor een tijdje. Probeer altijd vooraf te blowen, of anders op een verlaten parkeerplaats waar je niet direct in het zicht staat van het verkeer, en kijk dan ook eerst even rond of er niet toevallig een wagen staat met 2 geconcentreede figuren voorin (op een parkeerplaats vallen ze vaak goed op dus dat moet geen probleem zijn), pakken ze je alsnog op zo,n parkeerplaats dan kunnen ze je hooguit alleen een ontzegging geven voor een paar uur maar verder ook niks. Kies je voor zo,n parkeerplaats dan stop alleen als het er tamelijk rustig is op dat moment, rustig genoeg om goed te kunnen zien wie er staan... tijdens de spits is dit dus niet altijd de beste optie. Op deze manier gaat dat bij mij al 4 jaar prima en ook nooit aangehouden of aangesproken door een pet. En mijn enige ongeval tot nu toe is een blikseminslag (geen grapje), en ook al gebeurde dit op de snelweg tijdens filevorming en een snelheid van ongeveer 80km was er nergens schade gevonden, en ook geen ongeluk gebeurt ondanks de schrik, de enige "schade" was dat de motor elektronisch geblokkeert was na de inslag en dus ook niet meer wou starten hierdoor moest ik dus wel mee met de wegenwacht en was het dus officieel een ongeval Maar ik weet ook nog goed dat ik (3-4 uur) eerder die dag nog een jointje had gerookt dus tja... en nee ik ben daardoor echt niet met meer vertrouwen gaan rijden (integendeel). Wat ik wel is van die Koos Spee op Wegmisbruikers hoor is je neemt zelf de verantwoording te gaan rijden en voel je je daartoe niet in staat dan gewoon niet doen... je beslist het altijd zelf. Zoals ik begon... denk even na of het uitkomt om te blowen voor het rijden, ik weet ondertussen uit eigen ervaring dat een familiekwestie een lange zware dag of gewoon haast net zo gevaarlijk "kunnen" zijn... je weet zelf het beste wanneer wel en wanneer niet."
"wave zei: Waarom blow je niet op een ander moment? Het is toch niet alsof je 24 uur per dag moet rijden. Klik om te vergroten... Nou met mijn werk (wegenbouw) maak ik wel wat km's dagelijks maar dat betekent niet dat ik altijd stoned rij hoor, als ik een lange zware dag heb gehad doe ik het dus niet, na een normale dag dus wel is, ligt gewoon aan de situatie... Wat ik ook wou uitleggen in me laatste post is dat je het puur zelf beslist en zelf weet je vaak het beste of je nog goed kunt rijden na een jointje, de meeste voorkomende gevaren op de weg zijn nog altijd de mensen die haast hebben of gewoon ongeduldig rijden... en zulke haastige figuren kun je elk moment van de dag tegenkomen en noem ik daarom ook de gevaarlijkste. Met mijn werk heb ik soms ook onregelmatige werktijden en dan ga ik soms zo suf naar huis dat je het idee hebt alsof je een avond in een coffeeshop hebt doorgebracht terwijl je toch gewoon hebt gewerkt en naar huis moet... en dan sla ik een jointe ook even over. En daarmee wil ik niks goed praten, maar je moet gewoon zelf kunnen beoordelen of je nog in staat bent te gaan rijden, helaas denken de meeste niet zover na en kan het voor sommige gewoon altijd ook al kunnen ze het uiteindelijk niet..."