Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFunctioneel gebruikt?

Functioneel gebruikt?

81 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb jij wel eens drugs functioneel gebruikt?
En zoja welke drugs en waarom juist die drugs?
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat versta je onder functioneel gebruik?
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ritalin gebruikte ik wel eens op school. Zodat ik me beter kon concentreren en meer werk verrichtte. Verder gebruikte ik wel meer shit op school, maar dat was zodat er meer lol aan was.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben echt met cocaine begonnen als pijnbestrijder.

In het verleden veel schade aan, en vooral in mijn body opgelopen toen ik in het verkeerde land op vakantie was.
Pijnstillers als diclofenac en zo werkte niet en opiaten vond ik te link ivm met verslavingsgevaar omdat het chronische klachten betreft.
Dacht dat sos wat dat betreft niet zo'n risico was...

Later ging ik opiaten en benzo's functioneel inzetten om een beetje relaxed te worden en te kunnen pitten, omdat die sos zo krachtig was dat je er dagenlang een gejaagd gevoel van had.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Codethyline (morfine , 5 mg/pil) tegen de keelpijn.
Gewoon verkrijgbaar zonder voorschrift.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Grote hoeveelheden Ephedrine om me zo danig naar de klote te helpen dat ik normaal kon functioneren. Destijds was dat nuchter onmogelijk.

THC om in slaap te komen.

Paracetamol, diclofenac en temazepam. Pijnbestrijding.

Temazapam ook nog eens om te slapen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
melatonine als ik niet kan slapen
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Melatonine: Ik slaap er veel beter door en ben beter uitgerust wakker met hetzelfde aantal uren slaap.
Cafeïnne achtige stoffen: Voor betere concentratie bij het studeren.
Dex: Dit heb ik een lange tijd gebruikt op school om mij gedachten meer gefocused te houden, meer werk te verichten (door lakse/geen planning) was dit een makkelijke uitweg. Nu doe ik het niet meer aangezien na verloop van tijd je steeds meer die dex nodig hebt om goed te kunnen studeren. Ik houd het nu gewoon bij het voedingssupplement L-tyrosine.

Dat was het denk ik wel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Positief functioneel gebruik, dat is niet mogelijk met drugs.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik door op mijn eigen voorbeeld. Ik vind het wel positief dat, wanneer ik een nachtje door ben, ik de tweede nacht normaal kan slapen in plaats van half rusteloos nog een nachtje door trek.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Positief functioneel gebruik, dat is niet mogelijk met drugs.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik door op mijn eigen voorbeeld. Ik vind het wel positief dat, wanneer ik een nachtje door ben, ik de tweede nacht normaal kan slapen in plaats van half rusteloos nog een nachtje door trek.
Klik om te vergroten...

Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.

In eerste instantie is het eerste nachtje doortrekken op drugs al negatief, ga je dan ook de gevolgen omzeilen door andere drugs te nemen. 2 wrongs don't make 1 right. En dan nog een bult negatieve gevolgen van die drugs.

Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen. Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
DrippTone zei:
Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.
Klik om te vergroten...
Nou nou, wat drastisch gelijk weer zeg. Het is puur die ene nacht om het ritme weer normaal te krijgen.

DrippTone zei:
Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook precies wat ik doe.

DrippTone zei:
Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet. Liever slaap ik die nacht zonder extra dope, maar als dat niet lukt heb ik net als de meeste mensen liever de lusten zonder de lasten.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als om 4 uur 's nachts de gedachten door je hoofd razen, je na uren woelen nog steeds niet in slaap kunt vallen - wat doe je dan?

Gewoon nachtje door doen is niet gezond.
Slaapmedicatie is ongezond.
Een blowtje doen is het gezondste alternatief denk ik. En ze hebben - nog geen - permanente schade gevonden van thc (exclusief de longen dan) Dus is dit positief functioneel gebruiken. Niet?

Of halluciogenen gebruiken om jezelf beter te leren kennen. Ook functioneel, of niet?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
plantenbak zei:
Prestaties verhogen kan ook hoor, als ik met een klein beetje pep op iets ga doen ben ik veel alerter & mijn reactievermogen gaat omhoog (getest @ games ^^)
Klik om te vergroten...

En dat vind jij echt een prestatie? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja, maar het was meer een voorbeeld dat je bij zoveel bezigheden kan invullen.
als ik schoonmaak met bv pep op ben ik minimaal 1x zo snel klaar en heb het nog naar me zin ook. Ook werken op pep ging veel beter/sneller (complimenten van de baas deden me wel iets te hard lachen) .
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.
Klik om te vergroten...
Nou nou, wat drastisch gelijk weer zeg. Het is puur die ene nacht om het ritme weer normaal te krijgen.
Klik om te vergroten...
Maar je kunt niet zeggen dat het positief is.

ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook precies wat ik doe.
Klik om te vergroten...
Prima. :)

ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet. Liever slaap ik die nacht zonder extra dope, maar als dat niet lukt heb ik net als de meeste mensen liever de lusten zonder de lasten.
Klik om te vergroten...
Dus je vind het negatief, maar daar kies je bewust voor omdat je liever gemak kiest boven verstandig.

Geen aanval ofzo, ik maak zelf zulke fouten vaak genoeg. :P


HetEindeVanAlles zei:
Dus is dit positief functioneel gebruiken. Niet?
Klik om te vergroten...
Niet dus.

HetEindeVanAlles zei:
Of halluciogenen gebruiken om jezelf beter te leren kennen. Ook functioneel, of niet?
Klik om te vergroten...
Je moet drugs niet verwarren met medicatie. Drugs die stompen je af, medicatie helpt je positief. Ik noem veel LSD nemen op een feestje om zo hard mogelijk kleurtjes te zien geen medicatie. Maar een trip in het bos die jou weer in contact met de natuur brengt, met je jezelf en jou laten inzien hoe jij eigenlijk je leven wil leiden. Dat noem ik wel medicatie.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#15
het legt eraan wat je onder funktioneel verstaat.
een breed begrip hoor wat de een als funktioneel ziet/ervaard kan voor de ander onbegrijpelijk zijn.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrippTone zei:
Maar je kunt niet zeggen dat het positief is.
Klik om te vergroten...
Ik kan niet zeggen dat het gezond is, maar als ik wil slapen en het lukt, vind ik dat wel positief.

DrippTone zei:
Dus je vind het negatief, maar daar kies je bewust voor omdat je liever gemak kiest boven verstandig.
Klik om te vergroten...
Soms.

DrippTone zei:
Geen aanval ofzo, ik maak zelf zulke fouten vaak genoeg. :P
Klik om te vergroten...
Ik vind het geen fouten, ik maak ze bewust.

Oom Klaas zei:
Is dit niet gewoon het "grote gebruik goedpraat topic" ?
Klik om te vergroten...
In veel gevallen wel, ja :)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik blow wel eens om mn concentratie op bepaalde dingen te verhogen en ik heb 1x Ritalin gesnoven/geslikt voor op het werk.. Ik gebruik ook gelijk nooit meer wat op het werk want ik moest heel de dag stijf van de energie achter de lopende band zitten... dan word je dus wel gek lol.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
Is dit niet gewoon het "grote gebruik goedpraat topic" ?
Klik om te vergroten...
Dit soort reacties zijn eigenlijk de reden dat ik hier zelf liever niet al te diep op in ga. Het is namelijk zo dat amfetamine voor mij zo functioneel is gebleken dat er zelfs een kans bestaat dathet ooit zal schoppen tot professioneel tweaker.

Maar zou ik dit ooit willen gebruiken om mijn speed fanatismeen consumptie ''goed te praten''?

Neen.

Absoluut niet.

Als ik al een dergelijke behoefte zou voelen dan zou mijn 'excuus' veel simplistischer van aard zijn, namelijk:

Ik vind het leuk.

Hiermee zijn keer op keer alle eventuele schuldgevoelens in één klap als synthetische sneeuw voor het reukorgaan verdwenen. De rest is in feite bijzaak, een leuke bijkomstigheid.

Wat overigens niet wegneemt dat ik me er wel degelijk van bewust ben dat velen zich daadwerkelijk genoodzaakt zien om op dit soort manieren hun gebruik te 'excuseren'. Dit soort mensen zijn echter gewoon zwak van geest en zullen het waarschijnlijk nooit helemaal kunnen begrijpen.

Voor deze lieden is het beter om toch maar helemaal niet buiten deze gecompliceerde oevers van dubieuze acceptatie te treden, en het gewoon te houden op wekelijks de hersenen met grof geweld buiten westen rammen, al dan niet onder het genot van buitensporige hoeveelheden tabak.

Het excuus daarvoor is namelijk nog veel makkelijker:

Jezus deed het ook.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#19
slapen : mirtazapine
wakker worden : dex, caffeine
plezier : de rest
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
DrippTone zei:
En dat vind jij echt een prestatie? :rolleyes:

ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat kan niet met drugs.
Klik om te vergroten...
Wat kan niet met drugs?
Klik om te vergroten...

Functioneel gebruiken.
Klik om te vergroten...

mediwiet, morfine, conserta, caffeine, melatonine, pammetjes, enzovoort enzovoort.

kan wel naar mijn idee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."