Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFunctioneel gebruikt?

Functioneel gebruikt?

81 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coke tegen keelpijn :')
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
verstopte neus en verkoudheid helpt coke ook goed bij.
ik ken geen beter middel eigenlijk.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik laat me functioneel gebruiken door de drugs. Voor het avontuur en dat extra gevoel 'dat je leeft'. Superleuk.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
GHB tegen spierpijn, works like a charm
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#5
RSW zei:
Ik laat me functioneel gebruiken door de drugs. Voor het avontuur en dat extra gevoel 'dat je leeft'. Superleuk.
Klik om te vergroten...


ik beaam dit,

ik gebruikl drugs enkel redreatief met bijkomende voordeel van wiet is dat de chaos in mij hoofd tijdelijke verdwijnt, maar dit is voor mij niet functioneel.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed voor op school/werk/stage om gemotiveerder en harder te werken.
Ghb om in slaap te komen wanneer dat niet lukt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
wiet of alcohol om te ontspannen indien ik flink gespannen ben
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik moet iets toevoegen wat ik over het hoofd heb gezien:

Empathogenen, om mijn band met mensen sterker te maken, en barrieres te breken die moeilijk te overwinnen zijn als ik nuchter ben. Drugsgebruik heeft me een stuk dichter bij een hoop menswen gebracht. Ik heb het gevoel alsof ik maximaal rendement uit die dingen haal.
Maar misschien zijn het de drugs die nu in mijn hoofd zitten :tongueout:
j
justvitafitLid
01-01-2024, 00:00
#9
wiet om alle probleempjes eventjes te verwerken
pillen (geen idee wat voor heb ik ook een topic voor aangemaakt) om me goed te voelen en me beter te kunnen concentreren op school.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#10
functioneel gebruikt: drugs, om de boel leuker te maken :wave:
W
WietpepLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
Ik gebruik het trouwens ook altijd om geen erectie te kunnen krijgen, daardoor voel ik me altijd een stuk zekerder.
Klik om te vergroten...
'Viagra voor jou' :(
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
Realistisch denken is blijkbaar voor de meesten gewoon absoluut niet haalbaar. Even de feiten naast elkaar zetten en aan de hand hiervan de juiste prioriteiten stellen, het wil ze maar niet lukken. Wat ik op mijn beurt niet begrijp is dat deze mensen wel weten hoe ze moeten schijten of ademhalen.

Dat laatste is trouwens dan wel weer iets waar het bij velen definitief op stukloopt, op die momenten waar het ineens niet meer wil lukken. Dit omdat ze deze gruwelijke komediantgeheel over het hoofd zagen toen ze ineens de noodzaak voelden om drastisch te stoppen met dat sporadische drugsgebruik wat in wezen niks voorstelde. Maar wat waren ze 'trots' op zichzelf.

Misschien hebben ze er zelfs nog een topic over geopend op dit forum terwijl ze hun duurbetaalde rookdampen uitbliezen tegen hun beeldscherm. En waarschijnlijk hebben ze het hooguit 2 maanden volgehouden voor ze toch maar weer een keer aan de MDMA gingen op Primate Noise 2007. Wat ook helemaal niet erg is, en toch voelden ze zich zo ontzettend schuldig achteraf.

Het waren echter die dagelijkse gifdampen in hun longen waar ze eens objectief naar hadden moeten kijken. Maar dit was blijkbaar te moeilijk voor ze. Wat het toch niet geheel onterecht maakt dat velen in deze zieke grap hun definitieve eindstreep aantreffen. Vanuit het niets is het ineens de komediant die tot hen spreekt: 'Tot hier en niet verder.'

Rare humor heeft de wereld, die moet je snappen. En dan zijn er ook nog mensen die gewoon in het geheel niet eens over humor beschikken, maar daar kom ik een andere keer nog wel op terug. Speciaal voor mensen met humor.
Klik om te vergroten...
Goede column, mooi geschreven, af en toe lekker provocerend en subtiel opgebouwd. Paar kleine kritiekpuntjes:

- Het wordt mij niet duidelijk waarom je het roken waartegen je ageert "de komediant" noemt, misschien kan je dat een beetje uitwerken
- Af en toe wat lastig te volgen

Nochtans een prima werkstukje, van mij krijg je een 8
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Codeine werkt wel goed, alleen als je het lang gebruikt of veel in 1 keer dan krijg je gigantische constipatie :(
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
tema en oxa om niet te flippen en in paniek te raken.
(zelfmedicatie)
p
prikkelpopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deranged zei:
Ik gebruik het trouwens ook altijd om geen erectie te kunnen krijgen, daardoor voel ik me altijd een stuk zekerder.
Klik om te vergroten...

Gebruik dan STUD 100 Desensitizing Spray for Men :wink:
N
NiniLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch even reageren op functioneel gebruik. Ik ben een 30-jarige "jonge"meid die helaas het chronische vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie heeft. Ik heb dit al meer dan 10 jaar, mijn leven bestond vooral uit werken, slapen en eten. Een uitstapje, een filmpje, een discotheekbezoek, wat is dat?? Ik gebruik nu sinds enkele maanden enkele lijntjes speed per dag en dat is voor mij een openbaring geweest. Ik kan nu een volledige dag wakker blijven en zelf mijn huishouden doen. Ben nu momenteel ook op zoek naar een deeltijdse job. Voltijds werken zit er niet meer in voor mij. Ik beschouw mijn enkele lijntjes dus zeker als functioneel. Ik heb terug een sociaal leven en kan weer stilaan dingen ondernemen. Ondanks de pijn vind ik dat ik terug een beetje een normaal leven kan leiden. Ik weet dat ik dit niet eeuwig kan volhouden, maar in samenspraak met mijn huisdokter kom ik er wel. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Codeïne tegen een flinke hoest die niet meer over wilde gaan omdat ik maar bleef hoesten en het geen tijd kreeg om te genezen, 4 dagen codeïne en het was over.

Heb ketamine ook wel eens als pijnstiller gebruikt; ik had enorme schouder pijn, en liep buiten en had geen toegang tot gewone pijnstillers maar wel ketamine in mijn zak, toen even een paar sleutel puntjes genomen en die pijn verdween als sneeuw voor de zon.

THC wel eens om me te helpen slapen en ook wel eens tegen verdriet; dat laatste is wel een flinke tijd geleden overigens.

Verder alleen normale dingen die niet recreatief gebruikt worden zoals paracetamol, melatonine en neusspray met xylometazoline en zo.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
Codeïne tegen een flinke hoest die niet meer over wilde gaan omdat ik maar bleef hoesten en het geen tijd kreeg om te genezen, 4 dagen codeïne en het was over.

Heb ketamine ook wel eens als pijnstiller gebruikt; ik had enorme schouder pijn, en liep buiten en had geen toegang tot gewone pijnstillers maar wel ketamine in mijn zak, toen even een paar sleutel puntjes genomen en die pijn verdween als sneeuw voor de zon.

THC wel eens om me te helpen slapen en ook wel eens tegen verdriet; dat laatste is wel een flinke tijd geleden overigens.

Verder alleen normale dingen die niet recreatief gebruikt worden zoals paracetamol, melatonine en neusspray met xylometazoline en zo.
Klik om te vergroten...

Helpt codeïne dan zo goed bij hoesten?
Ik loop al meer dan een jaar te hoesten , en het word echt vervelend.
De dokters zegt wel dat hij niets speciaal kan zien aan mijn keel of longen..
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oom Klaas zei:
Codeine werkt wel goed, alleen als je het lang gebruikt of veel in 1 keer dan krijg je gigantische constipatie :(
Klik om te vergroten...

Nu , ik begin eerder te denken dat het een tik aan het worden is.
Vorig jaar deze tijd ongeveer was ik heel verkouden , en ik deed er niets aan.
Na een week was de verkoudheid voorbij , maar toen liep nog nog altijd te hoesten , tot nu nog altijd.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol en THC om te kunnen slapen
Cocaïne vroeger wel vaak misbruikt: "Ik ga nog effe een lijntje pakken voor ik naar huis rij."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."