Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk beleef alles niet echt meer..

Ik beleef alles niet echt meer..

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Hee mensen

Ik ben super blij dat ik erkenning zie in derealisatie ..
En dat precies wat ik heb een naam heeft !!
Ik ben dus niet de enige die deze emotinele aandoening heeft.
Alleen ik kan niet een oplossing vinden ..
Kan het echt alleen met praten met deskundige op dit gebied..
Ik weet zeker dat het door drugs gebruik komt..
En niet door onverwerkte trauma's..
Zou het kunnen met een medicijn of desnoods helemaal geen drugs meer..
Ik ben al zooooooo blij dat ik weet dat het over KAN gaan..
En dat ik niet de eingste ben ..


Nogmaals dankje wel iedereen !!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Dude, dit heb ik precies hetzelfde :wink: En idd, als je het niet meemaakt begrijpt niemand het echt. Alleen 1 vriend van me en mijn vader, want die hebben het zelf ook meegemaakt.

Het is net alsof je alles maar half meemaakt. Alsof alles en iedereen een decor of speler in jouw leven is, zo komt het over. Ook alsof er een groot bierglas over je heen is gezet. Je ziet alles wel, maar anders. Ik had er eerst ook plotselinge panieksaanvallen bij met het bekende 'ik moet hier weg' gevoel enzo. Sociaal was het best lastig om dat weer op te pakken want jezelf zijn is lastig als je jezelf even kwijt bent. 1 troost: Je wordt niet psychotisch of gek. Want daar twijfelde ik bij mezelf wel een tijdje aan namelijk..

Het komt bij iedereen die ik ken door drugs. Gewoon teveel gebruiken. Elke maand pillen, elke maand paddo's, elke dag blowen. Je moet er ook een soort gevoeligheid voor hebben denk ik. Bij mij begon het zich een klein beetje te ontwikkelen na anderhalve dag hallucineren van mdma/speed/keta. Toen kon ik niet meer tegen blowen. Nou stom, toch afentoe gedaan en later weer wat vaker. En toen sloeg het na een tijd door tot elke dag 24/7 last hebben van hetzelfde probleem als jij (DarCness). Er komen ook veel gevoelens en emoties naar de voorgrond die je niet echt goed kent enzo. Het is heel raar uit te leggen. Op sommige momenten kan je het voor jezelf heel makkelijk en duidelijk uitleggen maar meestal is het lastig.

Wat je moet doen is voorlopig niet meer blowen en geen andere drugs. Ook niet in het weekend. Je moet even leren omgaan met wat je nu hebt. Soms is het lastig, maar zet even door. Probeer geen sociaal contact uit de weg te gaan omdat je het raar vindt alles zo te ervaren en je jezelf niet kan zijn. Sociaal contact is juist goed om ermee om te leren gaan(!).
Ook met alcohol oppassen, niet te gek doen. Flinke hoeveelheden alcohol triggeren het ook. Na een tijd zonder drugs & wel alles doen wat je normaal doet, ga je merken dat het minder wordt. Eerst komt het afentoe nog terug, later worden die periode waarin je er wél last van hebt steeds minder en minder. Het gaat over, als je er maar wat voor doet. Mijn vader had na 30jaar plotseling in de supermarkt nog dat het terug kwam, maar voor de rest heeft hij er nooit last meer van. Maar voordat het echt helemaal weg is ben je wel een paar jaar verder volgens hem.

Maar na een maand of 2/3 merk je al dat het minder wordt, weer beetje terug komt, langer minder wordt, terug komt, nog langer minder wordt & zo blijft het doorgaan tot het 'weg' is. Als je er na een tijd eigenlijk amper last van hebt nog, kan je voor jezelf bepalen of jij een bepaalde drug de ervaring waard vindt om daar 2/3weken last van te hebben. Alhoewel, ik heb met oud&nieuw een pilletje op en ik had er geen last van daarna. Het hoeft dus niet altijd persé. Ik merk wel dat vooral blowen het triggerd, dus pas daarmee op. Wiet lijkt onschuldig en in grote mate is dat ook wel zo, maar het blijft een bewustzijnsveranderend middel en als je daar niet juist mee omgaat, kan voor problemen zorgen. Waarbij de een er dus gevoeliger voor is dan de ander.

Laat nooit de moed wegzakken, denk nooit dat je leven zo blijft, ga nooit sociale contacten uit de weg, laat je niet teveel meeslepen op lastige momenten, gebruik voorlopig helemaaal geen drugs. Alcohol kan het minst kwaad, mits je je niet 1/2dagen helemaal vol giet. Het komt uiteindelijk goed dude :beer:

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben want ik weet hoe lastig het is en hoe onbegrepen je jezelf kan voelen soms. Als je nog vragen hebt ofzo, iets wat er niet instaat ofzo, mag je me gerust een PMetje sturen. Veel succes!
P
PalmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Dat heb ik ook dat ik alles niet meer echt beleef, alsof ik in een zwarte luchtbel zit waar ik niet uitkan, een luchtbel die ik niet kan sturen. Het is zo'n twee jaar geleden begonnen toen ik bijna in een psychose zat, ik had toen nog nooit drugs gebruikt..
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Palm zei:
Dat heb ik ook dat ik alles niet meer echt beleef, alsof ik in een zwarte luchtbel zit waar ik niet uitkan, een luchtbel die ik niet kan sturen. Het is zo'n twee jaar geleden begonnen toen ik bijna in een psychose zat, ik had toen nog nooit drugs gebruikt..
Klik om te vergroten...
Dat is wat anders. Dit komt door drugs..
P
PalmLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

TrippyShit zei:
Palm zei:
Dat heb ik ook dat ik alles niet meer echt beleef, alsof ik in een zwarte luchtbel zit waar ik niet uitkan, een luchtbel die ik niet kan sturen. Het is zo'n twee jaar geleden begonnen toen ik bijna in een psychose zat, ik had toen nog nooit drugs gebruikt..
Klik om te vergroten...
Dat is wat anders. Dit komt door drugs..
Klik om te vergroten...

kan het dan niet met een psychose te maken hebben? je kunt ook een psychose door drugs krijgen..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Lol, dit (en het verhaal van TrippyShit) klinken echt als een psychose.. Vooral blowen kan een trigger zijn.. Als je echt zo'n drugsgerelateerde psychose gaat oplopen (dus niet een psychotische toestand van 1 week lang als je teveel hebt zitten basen) dan gaat dat heel langzaam aan. Vaak gekoppeld aan andere probleme zoals stress en SLAAPTEKORT.

Eerst komt het gevoel alsof je alles niet echt meemaakt, daarna paranoia, hallucinaties, etc.. Als je blijft door doen zoals nu.

Kap of minder SERIEUS met drugs of je gaat spijt krijgen. Gebruik GEEN ketamine, salvia, wiet, LSD, MDMA, etc.. Wil je toch nog INFREQUENT GEBRUIKEN neem dan iets als GHB wat niet zo van invloed is op je geest.

:wave:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

.
P
PalmLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

W.F.L. zei:
Lol, dit (en het verhaal van TrippyShit) klinken echt als een psychose.. Vooral blowen kan een trigger zijn.. Als je echt zo'n drugsgerelateerde psychose gaat oplopen (dus niet een psychotische toestand van 1 week lang als je teveel hebt zitten basen) dan gaat dat heel langzaam aan. Vaak gekoppeld aan andere probleme zoals stress en SLAAPTEKORT.

Eerst komt het gevoel alsof je alles niet echt meemaakt, daarna paranoia, hallucinaties, etc.. Als je blijft door doen zoals nu.

Kap of minder SERIEUS met drugs of je gaat spijt krijgen. Gebruik GEEN ketamine, salvia, wiet, LSD, MDMA, etc.. Wil je toch nog INFREQUENT GEBRUIKEN neem dan iets als GHB wat niet zo van invloed is op je geest.

:wave:
Klik om te vergroten...

Dat heb ik twee jaar geleden heel erg gehad, alsof alles een droom was over straat lopen, helemaal paranoïa, denken dat alles zo moest zijn, denken dat ze je dit laten zien, terwijl het niet echt is, alsof alles voorgeprogrammeerd is, alsof ik het al zo'n zes of zeven keer meegemaakt heb, discussies in men hoofd, stemmen, achtervolgingswanen, zwevende tafels in men kamer, niet meer weten welke dag het is....
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

W.F.L. zei:
Lol, dit (en het verhaal van TrippyShit) klinken echt als een psychose.. Vooral blowen kan een trigger zijn.. Als je echt zo'n drugsgerelateerde psychose gaat oplopen (dus niet een psychotische toestand van 1 week lang als je teveel hebt zitten basen) dan gaat dat heel langzaam aan. Vaak gekoppeld aan andere probleme zoals stress en SLAAPTEKORT.

Eerst komt het gevoel alsof je alles niet echt meemaakt, daarna paranoia, hallucinaties, etc.. Als je blijft door doen zoals nu.

Kap of minder SERIEUS met drugs of je gaat spijt krijgen. Gebruik GEEN ketamine, salvia, wiet, LSD, MDMA, etc.. Wil je toch nog INFREQUENT GEBRUIKEN neem dan iets als GHB wat niet zo van invloed is op je geest.

:wave:
Klik om te vergroten...

Het komt in het begin ook heel erg over alsof je een psychose ontwikkelt. Maar ik ben niet de enige die dit heeft gehad. Ook mijn vader door zn drugsgebruik. Hij is er zonder psychose vanaf gekomen & ik ben er van overtuigd dat dat bij mij ook het geval is. Het is meer van 2/3jaar elke dag, de hele dag stoned zijn en paddo's, 400mg mdma mis/gebruiken enzo. Samen met HPPD en de state of mind maakt dat datgene wat je meemaakt. Het is meer een Snap back to reality na drugs ge/misbruik en leer er maar opnieuw mee omgaan. Ook omdat die tijd was in de periode waarin je geest zich het meeste zou moeten ontwikkelen. Hoop dat ik het duidelijk uitleg :P Stoppen met drugs voor een flinke tijd is echt een must. Ik ben toen 7maanden met alles gestopt op in het weekend wat drinken na. Alcohol doet verder geestelijk weinig met je in vergelijking met wiet of psychedelische middelen. Die moet je echt aan de kant gooien. Als ik mijn verhaal zou lezen als iemand anders zijnde had ik ook hetzelfde als jou gedacht hoor trouwens :P Maar het zit anders. De leeftijd, de periode van gebruiken & de manier van gebruiken eisen ooit hun tol als je het niet helemaal verantwoordelijk doet. En dat is wat dit vooral is. Verder ben ik het met veel dingen uit je post eens. Stop met drugs, vooral middelen van psychedelisch kant. Uiteindelijk wordt het steeds minder. Maar dat merkt de TS vanzelf wel :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat je zegt (o.a. over wiet, MDMA en paddo's) bevestigt mijn vermoedens nochtans. :P Ik bedoelde niet dat jij een psychose gehad hebt, haha, maar het zijn signalen dat die er zat aan te komen. HPPD bijvoorbeeld kan ook duiden op gevoeligheid voor psychoses, evenals hallucineren door speed enz. Het betekent niet dat je gek bent, iedereen kan zo'n drugspsychose krijgen, niet enkel mensen die verknipt zijn.

Ik zie dat ik het niet duidelijk geschreven had "klinken als een psychose" alsof je een psychose gehad hebt. Dat bedoel ik dus niet, eigenlijk moest het zijn "klinkt alsof er een psychose zit aan te komen". Als je je drugsgebruik op zo'n moment stopzet zul je geen psychose krijgen, maar je moet wel herstellen. Een gevoel van onwerkelijkheid is min of meer een teken dat je goed moet opletten. Maar had je je gedrag niet aangepast ben ik er heilig van overtuigd dat je toch een jaar er niet helemaal bij geweest zou zijn en medicatie had moeten nemen :)

Waarna je gewoon hersteld.

Zo'n drugspsychose is tijdelijk van aard overigens, mensen die zonder reden of drugsgebruik een psychose ontwikkelen zijn wat anders. Iedereen die mentaal gezond is kan zichzelf in zo'n toestand werken.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

DarCness zei:
Dankje wel allemaal !!
Ik ben heel heel heeel blij om te weten dat ik niet de enigste ben !
En heel blij dat mensen me bergijpen..
Ik ga de raad opvolgen en hoop dat ik mijn besef en emoties weer terug kan krijgen :grin:
SUPER !!

:grin:
Klik om te vergroten...
je motivatie laat al niets te wensen over, dat is een mooie start, zoek wel nog iets om de tijd te doden of pak een oude hobby op, zal ook veel schelen...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Wat je zegt (o.a. over wiet, MDMA en paddo's) bevestigt mijn vermoedens nochtans. :P Ik bedoelde niet dat jij een psychose gehad hebt, haha, maar het zijn signalen dat die er zat aan te komen. HPPD bijvoorbeeld kan ook duiden op gevoeligheid voor psychoses, evenals hallucineren door speed enz. Het betekent niet dat je gek bent, iedereen kan zo'n drugspsychose krijgen, niet enkel mensen die verknipt zijn.

Ik zie dat ik het niet duidelijk geschreven had "klinken als een psychose" alsof je een psychose gehad hebt. Dat bedoel ik dus niet, eigenlijk moest het zijn "klinkt alsof er een psychose zit aan te komen". Als je je drugsgebruik op zo'n moment stopzet zul je geen psychose krijgen, maar je moet wel herstellen. Een gevoel van onwerkelijkheid is min of meer een teken dat je goed moet opletten. Maar had je je gedrag niet aangepast ben ik er heilig van overtuigd dat je toch een jaar er niet helemaal bij geweest zou zijn en medicatie had moeten nemen :)

Waarna je gewoon hersteld.

Zo'n drugspsychose is tijdelijk van aard overigens, mensen die zonder reden of drugsgebruik een psychose ontwikkelen zijn wat anders. Iedereen die mentaal gezond is kan zichzelf in zo'n toestand werken.
Klik om te vergroten...

Ja dit ben ik voor het grootste deel zeker met je eens.
En daar laat ik het even bij want ik heb geen zin om lappen tekst te typen en op elke alinea in te gaan :P
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb hetzelfde gevoel hier, alleen blow alleen 1x per week op vrijdagen of zaterdagen een paar jointjes..

heb zo'n half jaar geleden wel een maand dagelijks pep gebruikt, maar daar ben ik allang weer vanaf..

waar komt dit door dan? :confused: ook door t blowen? en wat is er aan te doen, want ik heb ook wel eens een paar weken niet geblowd maar dan blijft het ook :confused:
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij mij was de blow wazigheid pas na een aantal weken/maanden weg... Gebruikte wel dagelijks.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb dat wazige gevoel ook,ik blow al vanaf mijn 16e(ben nu 37),en ben al een paar keer noodgedwongen(iets met vastzitten en justitie,lang verhaal) moeten stoppen..ik merkte dat ik pas na een maand of 2 weer een beetje normaal aan het worden was, en als je dan weer begint met blowen dan werkt het ook weer gewoon zoals het zou moeten.....is alleen jammer dat er zoiets als een gevangenis moet zijn om daar achter te komen....
maar probeer de laatste tijd zo af en toe ff een weekje niet te blowen,lukt nog niet zo erg maar blijf proberen...
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#16
TrippyShit zei:
Mensen mensen. Verwar dit aub niet met na-effecten van thc in je lichaam
Klik om te vergroten...

explain the difference to us? :flushed:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Behalve dat lang en veel blowen gewoon een bepaald effect op je heeft blijft er ook zo'n 4tot8 weken thc in je lichaam aanwezig bij langdurig en veel gebruik. Als je altijd stoned bent of iig zo goed als elke dag voor een lange tijd en je stopt heeft dat gewoon zo zn effecten op je. Vooral mentaal maar ook lichamelijk wel.

Het ding waar het in dit topic om gaat is iets heel anders. Dit is ook niet iets van 2maanden na stoppen met blowen, maar iets van 1tot10jaar of misschien langer door een lange periode drugs ge/misbruik. Vooral psychedelica, hoge dosissen mdma en blowen spelen hier een grote rol in. Uitleggen wat je ervaart is een lang verhaal waar ik nu niet aan ga beginnen, staat volgensmij ook wel in eerdere posts. Vaak gaat dit gepaard met panieksaanvallen, niet jezelf kunnen zijn en eigenlijk niet echt meer weten wie dat uberhaupt is, totale disconnectie met de omgeving (alles lijkt een decor of mensen spellen rolletjes in jouw leven, zo komt het een beetje over), de omgeving komt anders binnen (alsof er een groot glas over je heen is gezet), vaak gevoelens van claustrofobie(terwijl je buiten bent bijv.) en zo zijn er nog wel een paar dingen. Het voelt gewoon alsof er normaal een soort 'netje' over je heen hangt wat jou in 'de realiteit' houdt. Dit netje is van je af maar zit nog wel om de rest van alles om je heen, jij staat er een beetje buiten. Duidelijker kan ik het op dit moment niet uitleggen.. Het kan lang duren voor je, ook sociaal gezien, weer bent als voorheen. Ik ken mensen die na 30jaar nog plotseling zo'n moment ervaarde. Ik heb er nou al ongeveer sinds juni vorig jaar last van en ik moet zeggen dat er zeker verbetering in is gekomen, dit ook omdat ik zo goed als geen drugs meer gebruik op wat drinken in het weekend na, maar nog steeds ervaar ik 24/7 op deze manier. Je leert ermee omgaan en uiteindelijk neemt het beetje bij beetje af. Het is een soort leerproces van opnieuw omgaan met de realiteit ofzo.. Lang genoeg zo :P
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#18
hmm dat klinkt wel een stuk intenser, onprettiger als wat ik ervaar.. hoop dat het voor mij niet zo ver komt want t klinkt toch aardig freaky.. anyway bedankt voor de uitleg :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
wiet gebruik, misbruik en hier van het ene op het andere moment mee stoppen is te hendelen hoor...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#20
cropp zei:
wiet gebruik, misbruik en hier van het ene op het andere moment mee stoppen is te hendelen hoor...
Klik om te vergroten...
Ja idd.. in het begin is het fucked up. Slapeloosheid, onrustig, 2pakjes sigaretten per dag roken enzo :P Daarna merk je vooral positieve shit.. Zin en motivatie om dingen te doen, sporten ofzo. Vrolijkheid weer helemaal goed terug etc, was wel bijna adhd gelijk :P Maar daarna komt er weer een kut periode, althans bij mij wel dan.. Dat je opeens een shitload aan onbekende gevoelens en emoties over je heen geflikkerd krijgt. Daar ff doorheen en dat was het ..

TAAAAh TAAAAAAAh
WAH DENKTE!?
IK ZIE DE BOMEN DOOR HET BOS NIET MEER, DE BOSSEN DOOR DE BOMEN
ZODRA KABOUTERS VLIEGEN KUNNEN BLIJF IK HIER NIET MEER WONEN

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."