Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk beleef alles niet echt meer..

Ik beleef alles niet echt meer..

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jongens , Meiden.. Ik weet t niet meer..
Ik ben helemaal op..
Het zit zo .. zown bijna een jaar geleden , Beleefde ik alles niet echt meer..
Ik ben er wel maar ben me nergens van bewust ..
Net als dat je blowt.. Hoe je dan denkt en hoe je je dan voelt..
Dat heb ik nu 24/7 .. Ik word er helemaal gek van..
Jullie snappen me vast niet want niemand doet dat..
Ik zie alles wel (met me ogen ) Maar niet echt dat ik me er bewust van ben..
Ik wordt er heel erg depressief van!
Ik weet zeker dat het door de drugs komt..
Want het gebeurde na teveel en tevaak pep hebben te gesnoven op party's of weekendes
Ook blow ik sinds dien elke dag ..
Ik ben sinds 2 maanden geleden gestopt met elke dag te blowen en nu alleen nog in het weekend..
ALSJEBLIEFD als iemand het zelfde heeft .. of me snapt.. of het ook heeft gehad of weet wat het is en hoe ik mn oude leventje terug krijg..??
Ik moet echt mijn besef en realiteit weer terug krijgen want ik trek dit niet langer..

gr. DarCness
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

stoppen? :confused:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Stoppen is inderdaad het enige antwoord. Toen ik veel speed gebruikte had ik dit ook, was er heel de dag niet bij met mn hoofd en niks kon indruk op me maken. Toen ik ermee stopte merkte ik dat door de tijd heen mijn normale bewust zijn steeds meer terug kwam. Nu lijkt het misschien een hele grote stap, en dat is het misschien ook wel maar uiteindelijk zal je er alleen profijt van hebben. Dan ben je uiteindelijk trots op jezelf, en je zal zien dat het leven je dan eens tuk meer toelacht.
Veel succes en sterkte ermee. :wink:
T
ToxicWasteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Je moet je ook niet schamen om hulp te gaan zoeken van buitenaf. Misschien komt je excessieve drugsgebruik door een aspect van je eigen persoonlijkheid, en dat is een stuk minder makkelijk te veranderen dan het gebruik zelf.

Als je je zicht op de realiteit verliest en dus eigenlijk tegen je eigen wil in nog doorgaat met gebruiken, is dat dus gewoon een verslaving, en moet je misschien eens overwegen om met een psycholoog of psychiater te praten.
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

ToxicWaste zei:
Je moet je ook niet schamen om hulp te gaan zoeken van buitenaf. Misschien komt je excessieve drugsgebruik door een aspect van je eigen persoonlijkheid, en dat is een stuk minder makkelijk te veranderen dan het gebruik zelf.

Als je je zicht op de realiteit verliest en dus eigenlijk tegen je eigen wil in nog doorgaat met gebruiken, is dat dus gewoon een verslaving, en moet je misschien eens overwegen om met een psycholoog of psychiater te praten.
Klik om te vergroten...

Je hebt echt helemaal gelijk met deze post man. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Ik herken het van de tijd toen ik nog veel blowde. Niks dringt echt door, je ziet alles maar het betekent niks. Stap over van mis-bruik naar ge-bruik. Heb je dat niet in de hand? Stoppen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Ik zet deze even in drugs algemeen, aangezien je hier niet specifiek over verslaving praat.


Over je probleem: het klinkt een beetje als depersonalisatie en/of derealisatie. Als dit niet vanzelf overgaat, raad ik je aan om het met je huisarts te bespreken. Dit kan soms ernstig zijn namelijk en behandeling van een psychiater (evt i.c.m. medicatie) kan dan noodzakelijk zijn!

Succes!
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Ik heb iets soortgelijks gehad nadat ik een keer LSA had genomen. In de daaropvolgende weken was het weg zijn van besef en realiteit echt heel eng... Helemaal stoppen is denk ik het beste, waarschijnlijk komt je besef dan weer langzaam terug.

Als het echt ernstig is en ook zo blijft, raad ik je ook hulp van professionals aan.

Sterkte!
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Google eens op derealisatie en kijk of je jezelf er in herkent.

En wat de rest zegt, stoppen. Veel slapen om je kop wat rust te gunnen. Geen gekke dingen doen. Weet niet of je op jezelf woont maar als dat zo is kan een weekje naar je ouders ook helpen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Ik heb het 'zelf niet meer beleven' ook al wel eens gehad, eigenlijk vaak zelfs, bij mij heeft het niets met drugs te maken, maar met een ontsteking van het een of het ander... Ga zeker eens langs bij de dokter, die weet zoiszo meer raad hierover!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

SittaMan zei:
Ik heb het 'zelf niet meer beleven' ook al wel eens gehad, eigenlijk vaak zelfs, bij mij heeft het niets met drugs te maken, maar met een ontsteking van het een of het ander... Ga zeker eens langs bij de dokter, die weet zoiszo meer raad hierover!
Klik om te vergroten...
Waar zit het een of het ander en hoe kom je van die ontsteking af?
M
Mathys_NRDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

ik heb precies hetzelfde gehad. dan keek ik ergens naar maar ik was er niet van bewust waar ik naar keek totdat ik mezelf afvroeg: waar kijk ik eigenlijk naar? en toen besefde ik pas waar ik naar keek. heel raar. ik moest me echt bij alles focussen om alles door te hebben wat er om me heen allemaal gebeurd. ik was er wel bij maar het drong gewoon niet tot me door wat er gebeurde. ik heb er nou eigenlijk geen last meer van maar tog gebruik ik nog steeds drugs en blow ik nog elke dag. ik vond het ook heel raar dat het in een x weg was. ik wens je er veel succes mee want ik weet wat je bedoeld
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Ik had eerder iets van dat ik alles van buitenaf bekeek. Zo ik doe maar wat met men leven want het maakt toch niet uit, al die domme sociale spelletjes, gevoelloos.

Ik mis het wel... Gevoelens & helder nadenken is eigenlijk toch niet zo leuk :(
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Herken dit ook heel erg, heb jaren geblowd en alles is afgevlakt... ben ondertussen bijna al n emoties kwijt...

De waas trekt de laatste tijd pas goed weg, maar dit kan ook zijn omdat ik mezelf heb leren kijken naar dingen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Dwangbuis en valium.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Exceptional Insight zei:
SittaMan zei:
Ik heb het 'zelf niet meer beleven' ook al wel eens gehad, eigenlijk vaak zelfs, bij mij heeft het niets met drugs te maken, maar met een ontsteking van het een of het ander... Ga zeker eens langs bij de dokter, die weet zoiszo meer raad hierover!
Klik om te vergroten...
Waar zit het een of het ander en hoe kom je van die ontsteking af?
Klik om te vergroten...

Ik ben niet meer zeker, maar ik denk dat het een ontsteking van iets bij de evenwichtsorganen was, gecombineerd met vermoeidheid en een 'halve griep', maar ben echt niet meer zeker. Gewoon 'uitzieken' en ontstekingsremmers nemen was voor mij de boodschap. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit iets totaal anders is, ik ben zelf geen dokter ;p
f
flowjobLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

heb ik ook continue, en ik blow alleen, dus daardoor kan het ook wel komen
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

misschien dopamine of serotine te kort?

kan je krijgen door te veel te snuiven en slikken of is aangeboren :stoned:
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Dankje wel allemaal !!
Ik ben heel heel heeel blij om te weten dat ik niet de enigste ben !
En heel blij dat mensen me bergijpen..
Ik ga de raad opvolgen en hoop dat ik mijn besef en emoties weer terug kan krijgen :grin:
SUPER !!

:grin:
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: ÃŒk beleef alles niet echt meer..

Hee mensen

Ik ben super blij dat ik erkenning zie in derealisatie ..
En dat precies wat ik heb een naam heeft !!
Ik ben dus niet de enige die deze emotinele aandoening heeft.
Alleen ik kan niet een oplossing vinden ..
Kan het echt alleen met praten met deskundige op dit gebied..
Ik weet zeker dat het door drugs gebruik komt..
En niet door onverwerkte trauma's..
Zou het kunnen met een medicijn of desnoods helemaal geen drugs meer..
Ik ben al zooooooo blij dat ik weet dat het over KAN gaan..
En dat ik niet de eingste ben ..


Nogmaals dankje wel iedereen !!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."