#1
150 Euro voor de examinator?
Petrovic zei:Dit! Ga naar je huisarts en vraag hem naar propranolol en vertel je verhaal. Dit zorgt ervoor dat je helemaal geen stress hebt en je hartslag niet omhoog vliegt. Stond een lange tijd geleden een artikel over in de krant. Andere dingen heben licht of voelen echt als drugs aan en dat is hier niet het geval.Stylus zei:Misschien beta blokkers?

Top gefeliciteerd 
Sublimo zei:Bèta-blokkers zijn niet de juiste keuze hier, het kan ook zorgen voor een enorme bloeddrukval waardoor je duizelig wordt en op de grond valt. In dit geval, als je aan het rijden bent, krijg je nog een ongeluk. Ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.
Sowieso geen drugs nemen en als echt niks anders helpt eerst een aantal keer experimenteren met een bèta-blokker voordat je achter het stuur stapt![]()
Rabbithole zei:Sublimo zei:Bèta-blokkers zijn niet de juiste keuze hier, het kan ook zorgen voor een enorme bloeddrukval waardoor je duizelig wordt en op de grond valt. In dit geval, als je aan het rijden bent, krijg je nog een ongeluk. Ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.
Sowieso geen drugs nemen en als echt niks anders helpt eerst een aantal keer experimenteren met een bèta-blokker voordat je achter het stuur stapt![]()
Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ze al bètablokkers heeft gebruikt en hiermee haar rijbewijs heeft gehaald.Om bètablokkers als drug te bestempelen gaat me een beetje ver, het is ook gewoon toegestaan om ermee achter het stuur te kruipen, en bovendien raden huisartsen het zelfs aan bij extreme zenuwen bij het afrijden. Volgens mij zijn die risico's die jij noemt ook verwaarloosbaar als je gewoon een normale bloeddruk hebt.
Rabbithole zei:Hm oké, wist niet dat er zulke risico's aan dat middel verbonden waren. Voor zover ik weet wordt het ook heel snel en zonder problemen voorgeschreven door artsen. Nu wil dit natuurlijk niet per se iets zeggen, aangezien veel artsen ook zonder aarzelen benzo's voorschrijven aan iedere patiënt, maar het is vaak wel een indicatie.
Aangezien je het gebruikt voor zenuwen en NIET voor hartproblemen is je risico niet echt hoog. Je moet echter wel oppassen met het gebruik van het medicijn terwijl je sport. Het kan sowiso je prestatievermogen verminderen, maar dat is niet erg. Je moet gewoon opletten want terwijl je sport verhoogd je bloeddruk. Als je die dag dan betablokkers hebt genomen gaat het medicijn, terwijl je sport je bloeddruk willen verlagen dus vertoon je een lage bloeddruk EN polsslag bij het sporten, waardoor je niet meer rekening moet houden van "oh ik heb maar 130 polsslag, laat ik maar doorgaan, want dan heb je risico dat je te ver gaat tijdens het sporten, als je snapt wat ik bedoel.Eendagsvlieg zei:Ik kan maar bizar weinig informatie over de risico's vinden van betablockers. Ik gebruik 2x in de week propranolol om met de zenuwen om te gaan. Vraag me af wat de risico's hiervan zijn. Zeker gezien ik ook veel zware krachttraining doe, en veel aan duursport doe.
Voila, ideaal voorbeeld dat je minder kan presterenEendagsvlieg zei:Cool, bedankt voor de reacties.
@Pammer: als ik dat spul heb hoef ik alleen maar terug naar huis te fietsen, en ik heb het daar echt moeilijk mee, haha. Soms word ik lichtelijk misschien, en moet ik tijdens het fietsen steeds stoppen, alleen praten we nu wel over een dosis van 120mg inderral. 80mg is mijn favo dosis![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."