Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en vrienden.

Drugs en vrienden.

83 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
Drientje zei:
Ik heb geen vrienden. :(
Klik om te vergroten...

Dan kan je dus vet veel drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...
:grin:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, leuke reacties allemaal, maar ik heb al eerder geprobeerd dingen in de groep te gooien. Het enige waar men een beetje open voor staat is lsd. Nou is dat het enige (Van de bekendere middelen) waar ik problemen mee heb met kopen, want ik kan alleen afnemen per vel. En dat word me een beetje dure grap. Ook zie ik het niet zo zitten om samen met mensen te trippen die niet zelfverzekerd zijn en er ook geen goed gevoel bij hebben. Ik ben zelf niet zo van de feesten in discotheken enz. Ik ben meer van de kroegen, festivals en de huizen van vrienden verbouwen. En ik voel me dan ook zo stom om dan in mijn eentje naar een feest te gaan en daar los te gaan. En ik heb ook totaal geen connectie met de mensen die jullie "drugsvrienden" noemen. Mijn zwakke punt ligt namelijk bij het feit dat ik geen vrienden kan zijn met iemand waarmee ik geen diepere band heb. Mensen die heel oppervlakkig zijn negeer ik. Daarom schrik ik vaak mensen af, denk ik.

Maar om even terug te komen op dit verhaal. Ik ken die mensen wel, die bekend staan als gebruikers, maar daar wil ik eigenlijk zo weinig mee te maken hebben.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
BT2303 zei:
Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op.
Klik om te vergroten...

Ahh, arme jongen toch. Wat een losers, echt geen toffe vriendengroep. Ze willen niet eens harddrugs doen. Snel nieuwe vrienden zoeken! :rolleyes:
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#4
BT2303 zei:
En ik heb ook totaal geen connectie met de mensen die jullie "drugsvrienden" noemen. Mijn zwakke punt ligt namelijk bij het feit dat ik geen vrienden kan zijn met iemand waarmee ik geen diepere band heb. Mensen die heel oppervlakkig zijn negeer ik. Daarom schrik ik vaak mensen af, denk ik.
Klik om te vergroten...

De mensen waar ik drugs mee gebruik zijn ook mijn "gewone vrienden" geworden.. je schept juist een band als je met ze 2e aan het trippen bent. Met xtc idem dito elkaar je grootste geheimen vertellen, begrip voor elkaar tonen. Na het drugs gebruiken word in mijn geval de band groter.

Nou vind ik van mij zelf dat ik geen oppervlakkig persoon ben en ik moet zeker geen vrienden hebben die alles maar naar binnen kieperen zonder na te denken. het zijn allemaal goeie vrienden.

mijn tip, zoek iemand op die naar techno feesten gaat.. vind de sfeer op dat soort feesten bijna altijd perfect. Ga daar feesten, je komt vanzelf mensen tegen die je mag. Als het een beetje klikt zeg je gewoon dat je geen mensen kent die op die manier feesten, durf er geld op te zetten dat je later met die gene wel een keertje op stap kan gaan.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
zelf nooit last van gehad omdat mijn vrienden altijd even nieuwsgierig waren, je vind vast wel iemand om mee te gebruiken en dikke kans dat sommige van je ''echte'' het ook ooit nog wel ns gaan proberen
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Berbatov zei:
BT2303 zei:
Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op.
Klik om te vergroten...

Ahh, arme jongen toch. Wat een losers, echt geen toffe vriendengroep. Ze willen niet eens harddrugs doen. Snel nieuwe vrienden zoeken! :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Je begrijpt het verkeerd Berbatov. :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben gedumpt door vrienden door de drugs.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenbaar. Heb eerst zelf het een en ander geprobeerd en ben daarna nieuwe mensen gaan zoeken om drugs mee te gebruiken.

In mijn omgeving was er maar een persoon die niet meer met me om wilde gaan wegens drugsgebruik. Dat vond ik wel jammer, maar het feit dat iemand zo doet geeft al aan hoeveel hij of zij om je geeft.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb vrienden die wel open staan voor harddrugs, vrienden die het niet gebruiken maar het wel grappig vinden om ons dan te zien zweven en vrienden tegen wie ik er echt mijn mond over moet houden, ik heb niet het idee dat ik in zo`n drugsmillieu leef...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eens kom je tot de conclusie......
Vriendschap is een illusie.

Maar goed het ontbreken van de illusie is wel vervelend, maar je zegt wel vrienden te hebben dus zo erg is het niet. Pas op dat je dat juist niet op het spel zet.

Zoek gewoon verder en je zult vanzelf iemand vinden. Misschien hier wel. Ga een naar een meet. Ik heb de indruk dat er hier wel wat mensen zijn die daardoor vriendschap gesloten hebben.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
langeman zei:
Vriendschap is een illusie.
Klik om te vergroten...

Wát!?
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
BT2303 zei:
Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Klik om te vergroten...
Proberen dus. Als ze dat doen, waren het geen vrienden.
Klik om te vergroten...

Lekker advies! Ik zou het eerst overleggen met ze. Vergeet niet dat drugs leuke momenten met zich mee brengt, maar je kan ook flinke dieptepunten krijgen. Vrienden zijn ook belangrijk.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#13
Binnen onze vriendengroep zijn er gewoon mensen die voor alle drugs wel in zijn, mensen die alleen blowen&drinken en lui die alleen maar drinken..

iedereen weet wel van elkaar wie wat doet, en harddrugs worden alleen gebruikt als er alleen mensen bij zijn die dat doen, blowen met blowers etc etc..

desnoods splitsen we ons op, als we het maar tof hebben :rock:
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wees blij dat je niet van die psychische drugsobsessieve vrienden hebt. En als je dat echt een noembaar probleem vindt moet je eens contact opnemen met de plaatselijke psycholoog of psychiater of weetikveelwat.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
nee hoor,je verhaal slaat wel ergens op,maar doe die dingen die je wilt,wel met iemand idd waar jij je niet aan gaat ergeren.Kun je het niet gewoon in de groep gooien,en als er 1-iemand is,die op jouw wel goed overkomt,..probeer dan uitteleggen wat je wilt,..maar probeer het dan eerst wel samen in een bekende omgeving,en zeker niet op een festival,vooral als het je eerste x zou zijn,..als het niet goed zou gaan,moet je wel een plekje hebben waar jij je kunt terug trekken,..ik denk dat een festival-terein daar niet geschikt voor is,..sucses verder :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Teen's friends :confused:
Klik om te vergroten...
Ja. Als je dochter van 13 zich laat daterapen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Teen's friends :confused:
Klik om te vergroten...
Ja. Als je dochter van 13 zich laat daterapen.
Klik om te vergroten...
Heb ik van een Amerikaanse kutsite hoor :openmouth:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#19
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
Klik om te vergroten...


zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
langeman zei:
Rabbithole zei:
Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt dat echte vriendschap niet bestaat, maar toch heb je het gehad..? Hoe kun je iets hebben (gehad) dat niet bestaat?
Klik om te vergroten...

Ik zei niet dat het niet bestaat, ik zei dat het een illusie is. Illusies bestaan wel degelijk en vriendschap dus ook; ik heb ze gehad, enkele heb ik nog steeds en hopelijk komt er af en toe nog een bij (al dan niet ter vervaning van een verdwenen vriendschap). Die illusies kunnen heerlijk zijn, totdat je erachter komt dat het een illusie was.
Het is wat negatief, maar zoals ik al zei er zit een kern van waarheid in. Zolang je dat beseft hoeft dat geen probleem te zijn of is het zelf juist wat de vriendschap leuk maakt.
Klik om te vergroten...

Wat ben jij ontzettend goed in drogredeneren zeg! Deze argumentatie slaat helemaal nergens op, dat zie je zelf hopelijk ook wel als je het overleest. :) Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."