Tja, ik heb het er niet voor gelaten, maar mensen zagen het ook wel aankomen, volgens mij. Mijn beste vriend neemt ook harddrugs (Had ook al MDMA gebruikt 2 jaar voor ik het deed) en daar hang ik voornamelijk mee rond op feesten enzo. Het is dat de meeste mensen het niet zo leuk vinden als je onder invloed rondhangt bij hen, hypcriete dronken kuthoeren. Maar daar maak ik me eerlijk gezegd niet druk om, degenen die ik wel wil zien ontmoet ik dan buiten dat soort gezeik om. Ze moeten het zelf weten, ik ga ook geen vriendschap of iets dergelijks laten omdat iemand verslaafd is aan speed ofzo (zolang het geen te grote weerslag heeft op mijn leven, that is). Lekker boeiend. Dat zijn toch waardeloze, euh, "vrienden"..
Wel jammer man, als je geen vrienden hebt die je al kent voor de drugs een rol gaan spelen kun je nog een hoop drugsvrienden krijgen. En dat kan nog wel grappig zijn op feesten enzo, maar dat is geen echte vriendschap, vind ik. Die staat of valt met de drugs lijkt me, en dat is nogal fout.. Maar eh, ik heb ook leuke mensen ontmoet onder invloed dus.. Het is nog niet allemaal verloren!
![:grin:]()
GrayMatter heeft er nog een mooi stukje over geschreven:
GrayMatter zei:
Dan hebben wij ook het geluk dat we allemaal al jaren maten zijn, en dat we elkaar al lang kenden voordat de dope überhaupt in het spel kwam.
Doordat we die basis hebben en niet als gebruikers elkaar kennen is het ook een stuk makkelijker om daar mee om te gaan of er een ander mee te kunnen confronteren.
Wat dat betreft hebben we gewoon geluk en is er van de +-20 personen na een jaar of 6 nogsteeds niemand compleet naar de klote gegaan, en ik denk dat onze clan daar redelijk uniek in is, niemand dringt elkaar wat op, er word van mensen die willen stoppen/minderen niets aan respect of wat dan ook afgenomen en is er respect op een niveau waar veel mensen iets van kunnen leren.
Dit zijn echte maten zonder vooroordeel, metalaars, "normaal", hiphoppers, britpoppers, punks, teknos en alles daar tussen al jaren allemaal vrienden , drugs, vrouwen, opleiding, overtuiging of persoonlijke voorkeur zijn geen probleem.
Toch betreur ik het dat "buitenstaanders" ons zon unieke groep vinden we vinden het allemaal heel normaal, ik had eigenlijk gehoopt dat er meer mensen die instelling hadden maar de meeste drugs"vrienden" houden er over het algemeen er een persoonlijke agenda op na.
En zoeken ze allemaal hetzelfde...... dope
Edit: Overigens ik was zelf eerste om speed en coke te doen (MDMA was zelfs pas de eerste keer in Oktober '09), hij heeft me niet aan de drugs geholpen ofzo. Heeft ook nog een hele tijd geduurd voor ik dat eens kon regelen of tegenkwam omdat ik eigenlijk niemand kende die het gebruikte. Die eerste 5g speed.. Nice!
Ik help zelf ook geen mensen aan de drugs. Als ze het zo graag willen doen moeten ze maar een dealer zoeken, dat moest ik ook doen. Als ze het enkel doen omdat ik er toevallig aan kan raken ofzo mogen ze opflikkeren. Vooral MDMA kan volgens mij het verschil maken tussen een gebruiker of niet bij twijfelende mensen. Dat ze eerst maar eens zeker zijn dat ze het wel willen. En dan mogen ze er achter zoeken, want ik ga het hen niet geven.