Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en vrienden.

Drugs en vrienden.

83 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Berbatov zei:
BT2303 zei:
Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op.
Klik om te vergroten...

Ahh, arme jongen toch. Wat een losers, echt geen toffe vriendengroep. Ze willen niet eens harddrugs doen. Snel nieuwe vrienden zoeken! :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Je begrijpt het verkeerd Berbatov. :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben gedumpt door vrienden door de drugs.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#3
Herkenbaar. Heb eerst zelf het een en ander geprobeerd en ben daarna nieuwe mensen gaan zoeken om drugs mee te gebruiken.

In mijn omgeving was er maar een persoon die niet meer met me om wilde gaan wegens drugsgebruik. Dat vond ik wel jammer, maar het feit dat iemand zo doet geeft al aan hoeveel hij of zij om je geeft.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb vrienden die wel open staan voor harddrugs, vrienden die het niet gebruiken maar het wel grappig vinden om ons dan te zien zweven en vrienden tegen wie ik er echt mijn mond over moet houden, ik heb niet het idee dat ik in zo`n drugsmillieu leef...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eens kom je tot de conclusie......
Vriendschap is een illusie.

Maar goed het ontbreken van de illusie is wel vervelend, maar je zegt wel vrienden te hebben dus zo erg is het niet. Pas op dat je dat juist niet op het spel zet.

Zoek gewoon verder en je zult vanzelf iemand vinden. Misschien hier wel. Ga een naar een meet. Ik heb de indruk dat er hier wel wat mensen zijn die daardoor vriendschap gesloten hebben.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
langeman zei:
Vriendschap is een illusie.
Klik om te vergroten...

Wát!?
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
BT2303 zei:
Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Klik om te vergroten...
Proberen dus. Als ze dat doen, waren het geen vrienden.
Klik om te vergroten...

Lekker advies! Ik zou het eerst overleggen met ze. Vergeet niet dat drugs leuke momenten met zich mee brengt, maar je kan ook flinke dieptepunten krijgen. Vrienden zijn ook belangrijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Teen's friends :confused:
Klik om te vergroten...
Ja. Als je dochter van 13 zich laat daterapen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Teen's friends :confused:
Klik om te vergroten...
Ja. Als je dochter van 13 zich laat daterapen.
Klik om te vergroten...
Heb ik van een Amerikaanse kutsite hoor :openmouth:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#10
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
Klik om te vergroten...


zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
langeman zei:
Rabbithole zei:
Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt dat echte vriendschap niet bestaat, maar toch heb je het gehad..? Hoe kun je iets hebben (gehad) dat niet bestaat?
Klik om te vergroten...

Ik zei niet dat het niet bestaat, ik zei dat het een illusie is. Illusies bestaan wel degelijk en vriendschap dus ook; ik heb ze gehad, enkele heb ik nog steeds en hopelijk komt er af en toe nog een bij (al dan niet ter vervaning van een verdwenen vriendschap). Die illusies kunnen heerlijk zijn, totdat je erachter komt dat het een illusie was.
Het is wat negatief, maar zoals ik al zei er zit een kern van waarheid in. Zolang je dat beseft hoeft dat geen probleem te zijn of is het zelf juist wat de vriendschap leuk maakt.
Klik om te vergroten...

Wat ben jij ontzettend goed in drogredeneren zeg! Deze argumentatie slaat helemaal nergens op, dat zie je zelf hopelijk ook wel als je het overleest. :) Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#12
electergie zei:
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
Klik om te vergroten...


zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat ik, behalve drugs gebruiken, niks doe met mijn vrienden? :confused:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Berbatov zei:
Rabbithole zei:
Wat ben jij ontzettend goed in drogredeneren zeg! Deze argumentatie slaat helemaal nergens op, dat zie je zelf hopelijk ook wel als je het overleest. :) Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.
Klik om te vergroten...

Dit wou ik ook typen. Netjes verwoord.
Klik om te vergroten...

Hmmm, dan ben ik dus niet duidelijk. Als ik het zelf teruglees begrijp ik wel wat ik bedoel, maar w.s. trek ik weer eens een beeldspraak te ver door en/of heb ik het meer over een nuance dan het lijkt, waardoor het moeilijk te begrijpen is. Excuus daarvoor, maarja iedere gek zijn gebrek :rolleyes:

langeman zei:
Nogmaals het ging om de strekking he. Niet om de precieze betekenis van het woord.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring is dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken; ook vriendschappen. Soms ten positieve en soms ten negatieve. Ik ken beide en heb ervan geleerd verder te kijken dan hoe de dingen lijken. Sommige dingen kunnen wel degelijk een illusie zijn, soms sluipt dat er perongeluk in en soms heb je je danig in iemand vergist.

langeman zei:
Dat is niet te hopen nee en als dat wel gebeurd/insluipt (waarvan ik denk dat dat ook bij jou kan gebeuren) is het mss zo dat je dat met elkaar weet recht te zetten. In dat geval hulde. Dat is dan wat voor mij dan onder de noemer vriendschap mag vallen.
Klik om te vergroten...

Ik heb een iemand waar dit echt op van toepassing is en mijn vrouw ook. Gaan al een tijd mee en hebben goede en slechte tijden gekend en overleeft. Die hebben zich wel als vriend bewezen, maar ook daarbij komen er weleens onjuiste waarnemingen/intrepertaties voor. Anderen hebben wel dat potentieel, maar daarbij zal de tijd leren of dat zo blijft. Tot die tijd is het goed zoals het is en beschouw en behandel ik ze als vriend(in).

Rabbithole zei:
Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft dus niet. Beter vraag je door als je het niet begrijpt of check je of je het goed begrepen hebt. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is iig.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#14
Langeman, je overanalyseert alles te veel.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik voel een grammarnazi-post aankomen, maar ik ben vooral benieuwd naar je redenering...
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
langeman zei:
Ik voel een grammarnazi-post aankomen, maar ik ben vooral benieuwd naar je redenering...
Klik om te vergroten...


Laat je niet gek maken hoor, Langeman! Jij hebt al aardig wat meegemaakt in het leven, want je bent al 30. De meeste hier hebben nog vriendjes van de basisschool.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#17
BT2303 zei:
electergie zei:
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
Klik om te vergroten...

over wat gaat deze topic dan ? als je je rood gedeelte herleest ?!
je hebt al geblowt en getruffelt met ze, heb je al geknuffeld met ze??
wat wil je nog meer ? samen hero spuiten of je neus vol poeder steken


zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat ik, behalve drugs gebruiken, niks doe met mijn vrienden? :confused:
Klik om te vergroten...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#18
En toen bleef het stil in dit topic.
Het konijn zit in zijn holletje, Berba doet niet meer tof en de grammar nazis reageren niet op teveel in combi overanalyseren.
Jammer...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tja, met mijn vrienden (en dope) zit het goed, dus wat zou ik nog moeten posten dat ik niet heb gedaan?
t
totziensendegroetenLid
01-01-2024, 00:00
#20
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
Klik om te vergroten...

als ik jou was zou ik heb niet alleen doen, met harddrugs weet je maar nooit wat er gebeurt. En je moet drugs niet met mensen doen waaraan je je ergert, want dan kan de drug verkeerd vallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."