Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en vrienden.

Drugs en vrienden.

83 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#1
haha, je vrienden willen geen xtc doen maar wel lsd, volgens mij zullen ze een voor een , een bad trip Hebben :tongueout:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen vrienden. :(
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee hoor,je verhaal slaat wel ergens op,maar doe die dingen die je wilt,wel met iemand idd waar jij je niet aan gaat ergeren.Kun je het niet gewoon in de groep gooien,en als er 1-iemand is,die op jouw wel goed overkomt,..probeer dan uitteleggen wat je wilt,..maar probeer het dan eerst wel samen in een bekende omgeving,en zeker niet op een festival,vooral als het je eerste x zou zijn,..als het niet goed zou gaan,moet je wel een plekje hebben waar jij je kunt terug trekken,..ik denk dat een festival-terein daar niet geschikt voor is,..sucses verder :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was ook de eerste die iets wilde proberen/probeerde. Bij mij is het allemaal goed gekomen en werd het gewoon geaccepteerd. Maar als je vrienden je daarvoor 'uit de groep zouden gooien', mag je jezelf misschien wel eens afvragen of het wel echt vrienden zijn?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
BT2303 zei:
Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Klik om te vergroten...
Proberen dus. Als ze dat doen, waren het geen vrienden.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, ik heb het er niet voor gelaten, maar mensen zagen het ook wel aankomen, volgens mij. Mijn beste vriend neemt ook harddrugs (Had ook al MDMA gebruikt 2 jaar voor ik het deed) en daar hang ik voornamelijk mee rond op feesten enzo. Het is dat de meeste mensen het niet zo leuk vinden als je onder invloed rondhangt bij hen, hypcriete dronken kuthoeren. Maar daar maak ik me eerlijk gezegd niet druk om, degenen die ik wel wil zien ontmoet ik dan buiten dat soort gezeik om. Ze moeten het zelf weten, ik ga ook geen vriendschap of iets dergelijks laten omdat iemand verslaafd is aan speed ofzo (zolang het geen te grote weerslag heeft op mijn leven, that is). Lekker boeiend. Dat zijn toch waardeloze, euh, "vrienden"..

Wel jammer man, als je geen vrienden hebt die je al kent voor de drugs een rol gaan spelen kun je nog een hoop drugsvrienden krijgen. En dat kan nog wel grappig zijn op feesten enzo, maar dat is geen echte vriendschap, vind ik. Die staat of valt met de drugs lijkt me, en dat is nogal fout.. Maar eh, ik heb ook leuke mensen ontmoet onder invloed dus.. Het is nog niet allemaal verloren! :grin: GrayMatter heeft er nog een mooi stukje over geschreven:

GrayMatter zei:
Dan hebben wij ook het geluk dat we allemaal al jaren maten zijn, en dat we elkaar al lang kenden voordat de dope überhaupt in het spel kwam.
Doordat we die basis hebben en niet als gebruikers elkaar kennen is het ook een stuk makkelijker om daar mee om te gaan of er een ander mee te kunnen confronteren.

Wat dat betreft hebben we gewoon geluk en is er van de +-20 personen na een jaar of 6 nogsteeds niemand compleet naar de klote gegaan, en ik denk dat onze clan daar redelijk uniek in is, niemand dringt elkaar wat op, er word van mensen die willen stoppen/minderen niets aan respect of wat dan ook afgenomen en is er respect op een niveau waar veel mensen iets van kunnen leren.

Dit zijn echte maten zonder vooroordeel, metalaars, "normaal", hiphoppers, britpoppers, punks, teknos en alles daar tussen al jaren allemaal vrienden , drugs, vrouwen, opleiding, overtuiging of persoonlijke voorkeur zijn geen probleem.

Toch betreur ik het dat "buitenstaanders" ons zon unieke groep vinden we vinden het allemaal heel normaal, ik had eigenlijk gehoopt dat er meer mensen die instelling hadden maar de meeste drugs"vrienden" houden er over het algemeen er een persoonlijke agenda op na.
En zoeken ze allemaal hetzelfde...... dope
Klik om te vergroten...

Edit: Overigens ik was zelf eerste om speed en coke te doen (MDMA was zelfs pas de eerste keer in Oktober '09), hij heeft me niet aan de drugs geholpen ofzo. Heeft ook nog een hele tijd geduurd voor ik dat eens kon regelen of tegenkwam omdat ik eigenlijk niemand kende die het gebruikte. Die eerste 5g speed.. Nice! :grin:

Ik help zelf ook geen mensen aan de drugs. Als ze het zo graag willen doen moeten ze maar een dealer zoeken, dat moest ik ook doen. Als ze het enkel doen omdat ik er toevallig aan kan raken ofzo mogen ze opflikkeren. Vooral MDMA kan volgens mij het verschil maken tussen een gebruiker of niet bij twijfelende mensen. Dat ze eerst maar eens zeker zijn dat ze het wel willen. En dan mogen ze er achter zoeken, want ik ga het hen niet geven.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb 1,5 jaar geleden besloten dat ik xtc wilde proberen, en samen met mijn beste vriendin en broer heb ik dat toen gedaan (was ook haar eerste keer). Toen was het hek van de dam en was ik in alles geïnteresseerd, heb binnen een half jaar truffels, 2cb, salvia, coke en lsa gebruikt. Ik heb het aan vrijwel al m'n vrienden die niet gebruiken op een gegeven moment voorzichtig verteld (eerst beginnen met xtc, het is niet zo slecht als je denkt, enige gevaar is oververhitting, minder risico dan alcohol, blabla), en tot mijn grote verbazing reageerden de meeste goed. Een paar heb ik zelfs aan de drugs geholpen. :grin: Met de mensen die al drugs gebruikten ben ik closer geworden (schept toch een band), en er zijn een paar mensen die ik niet van mijn gebruik heb verteld, maar dat kan ik dan ook geen echte vrienden noemen. Ook mijn ouders weten van paddogebruik enzo, en vinden het prima. Er is eigenlijk maar één persoon in mijn directe omgeving die negatief reageerde, en dat is een 'vriendin' die als hardst riep dat LSD verslavend was. :rolleyes: 'Toevallig' was dat ook de vriendin die zaterdag m'n verjaardag vergat, dat bewijst maar weer eens wat voor vriendschap het is geworden. Als zo'n 'vriendschap' dan op de klippen loopt is dat niet omdat diegene geen drugs gebruikt, maar omdat diegene niet openminded is. En dat is voor mij wel een cruciaal punt.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben meestal degene uit mijn groep die met nieuwe ideeën komt mbt drugs. Zo heb ik met mijn vrienden dingen zoals DXM, truffels, mephedrone enzo gebruikt omdat ik er mee aan kwam zetten. Maar daarnaast kwam ik er ong. een jaartje geleden achter dat een vriend van mij ook graag chemicaliën gebruikt en ik had het van hem niet verwacht! Hij kwam aanzetten met 2-CB, 2-CE, 2-CI, XTC, ritalin, speed enzo. Hell, hij had zelfs DMT gerookt!

Maar drugs is spelen niet echt een grote rol in mijn vriendengroep. Behalve wiet, want bijna iedereen die ik kent blowt. Al zijn er genoeg die niet gebruiken.
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het proberen voor te stellen en ze de effecten en gevaren ervan uitleggen ofzo
of gewoon op een keer zeggen, weet je wat ik misschien eens wil proberen en dan doe je je uitleg, als je het niet probeert zul je het nooit niet weten of zij het ook willen
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Geef hen een keertje MDMA.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
Ik heb geen vrienden. :(
Klik om te vergroten...

Ahhh zijn wij hier opDF je vrienden :)
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#13
tijdens mijn eerste keer xtc had ik ook geen vrienden die drugs gebruiken/willen gebruiken. Wel iemand die naar feesten wou.. prima in mijn eentje pilletje er in getrapt en gaan.. ik vind het heerlijk als je als enigste aan de xtc zit van je vrienden... nieuwe vrienden en vriendinnetjes maken :hearteyes: .. Je gaat naar een andere school/werk, je ontmoet mensen op feesten en voordat je het weet heb je vrienden die ook wel een pilletje lusten. suc6!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
Ik heb geen vrienden. :(
Klik om te vergroten...

Dan kan je dus vet veel drugs gebruiken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
Drientje zei:
Ik heb geen vrienden. :(
Klik om te vergroten...

Dan kan je dus vet veel drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...
:grin:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha, leuke reacties allemaal, maar ik heb al eerder geprobeerd dingen in de groep te gooien. Het enige waar men een beetje open voor staat is lsd. Nou is dat het enige (Van de bekendere middelen) waar ik problemen mee heb met kopen, want ik kan alleen afnemen per vel. En dat word me een beetje dure grap. Ook zie ik het niet zo zitten om samen met mensen te trippen die niet zelfverzekerd zijn en er ook geen goed gevoel bij hebben. Ik ben zelf niet zo van de feesten in discotheken enz. Ik ben meer van de kroegen, festivals en de huizen van vrienden verbouwen. En ik voel me dan ook zo stom om dan in mijn eentje naar een feest te gaan en daar los te gaan. En ik heb ook totaal geen connectie met de mensen die jullie "drugsvrienden" noemen. Mijn zwakke punt ligt namelijk bij het feit dat ik geen vrienden kan zijn met iemand waarmee ik geen diepere band heb. Mensen die heel oppervlakkig zijn negeer ik. Daarom schrik ik vaak mensen af, denk ik.

Maar om even terug te komen op dit verhaal. Ik ken die mensen wel, die bekend staan als gebruikers, maar daar wil ik eigenlijk zo weinig mee te maken hebben.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
BT2303 zei:
Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op.
Klik om te vergroten...

Ahh, arme jongen toch. Wat een losers, echt geen toffe vriendengroep. Ze willen niet eens harddrugs doen. Snel nieuwe vrienden zoeken! :rolleyes:
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#18
BT2303 zei:
En ik heb ook totaal geen connectie met de mensen die jullie "drugsvrienden" noemen. Mijn zwakke punt ligt namelijk bij het feit dat ik geen vrienden kan zijn met iemand waarmee ik geen diepere band heb. Mensen die heel oppervlakkig zijn negeer ik. Daarom schrik ik vaak mensen af, denk ik.
Klik om te vergroten...

De mensen waar ik drugs mee gebruik zijn ook mijn "gewone vrienden" geworden.. je schept juist een band als je met ze 2e aan het trippen bent. Met xtc idem dito elkaar je grootste geheimen vertellen, begrip voor elkaar tonen. Na het drugs gebruiken word in mijn geval de band groter.

Nou vind ik van mij zelf dat ik geen oppervlakkig persoon ben en ik moet zeker geen vrienden hebben die alles maar naar binnen kieperen zonder na te denken. het zijn allemaal goeie vrienden.

mijn tip, zoek iemand op die naar techno feesten gaat.. vind de sfeer op dat soort feesten bijna altijd perfect. Ga daar feesten, je komt vanzelf mensen tegen die je mag. Als het een beetje klikt zeg je gewoon dat je geen mensen kent die op die manier feesten, durf er geld op te zetten dat je later met die gene wel een keertje op stap kan gaan.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#19
zelf nooit last van gehad omdat mijn vrienden altijd even nieuwsgierig waren, je vind vast wel iemand om mee te gebruiken en dikke kans dat sommige van je ''echte'' het ook ooit nog wel ns gaan proberen
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelf ben ik er een beetje alleen mee begonnen, daarna heb ik een aantal mensen gevonden waarmee ik leuk kon gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."