Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

waneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#1
clockcable zei:
spacelord zei:
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
Klik om te vergroten...
Elke dag een joint heeft echt wel invloed op je levensstandaard.
Zeker als het een dikke is met goede kwaliteit wiet.
Klik om te vergroten...

Ja zo kun je over alles gaan lullen, voor mij weegt het positieve van 1 joint per dag wel tege de negatieve effecten op
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar het heeft wél een invloed op je levensstijl dus :P
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel. Op het randje van teveel, volgens sommigen daar ver over vrees ik <<;;
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
clockcable zei:
Maar het heeft wél een invloed op je levensstijl dus :P
Klik om te vergroten...

stijl zowiso standaart is wat anders :stoned:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
Klik om te vergroten...
Waar leg jij de grens dan?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Sublimo zei:
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
Klik om te vergroten...
Waar leg jij de grens dan?
Klik om te vergroten...

Zolang als mijn leven er niet onder leidt zie ik mijzelf als een gebruiker, niet als een junkie.

Zolang als ik een gebruiker blijf, gebruik ik niet te veel.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je gebruikt mijn inziens te veel als je gebruikt om de verkeefde 'behoefte' . Bv om dingen te vergeten, je beter te voelen etc. Vaak gebruik je dan drugs elke dag of om de zoveel dagen. Ik gebruik verschillend. Periodes meer, periodes minder, periodes niet
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Junkies zijn gewoon verslaafden waar hun hele leven(sstijl) bepaald wordt door het kopen en gebruiken van de drug in kwestie. Je kan ook verslaafd zijn en er een normaal leven op nahouden, of niet verslaafd zijn (gebruiker) en er alsnog geen leven op nahouden, zoals ik :mrgreen:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Junkies zijn gewoon verslaafden waar hun hele leven(sstijl) bepaald wordt door het kopen en gebruiken van de drug in kwestie. Je kan ook verslaafd zijn en er een normaal leven op nahouden, of niet verslaafd zijn (gebruiker) en er alsnog geen leven op nahouden, zoals ik :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Amen.
Alleen heet een verslaving waarbij je er wel een normaal leven op nahoud "geintergreerd gebruik" :grin:
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Uhm 1-2 joints per week mja ben pas 15 - is het trouwens waar dat blowen geen schadelijk effect heeft op de hersenen en is het heel slecht voor je longen als je ook niet rookt
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Je gebruikt mijn inziens te veel als je gebruikt om de verkeefde 'behoefte' . Bv om dingen te vergeten, je beter te voelen etc. Vaak gebruik je dan drugs elke dag of om de zoveel dagen. Ik gebruik verschillend. Periodes meer, periodes minder, periodes niet
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd evenals WFL. Intenties, daar gaat het om, ook al is dat 1x in de week om alle narigheid te vergeten. Foute intenties en dus gevaarlijke intenties zijn de ingrediënten voor verslavingen en is dus dat eigenlijk kleine gebruik al teveel.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt, alleen is dat wel 1 van de hoofdredenen om te gebruiken voor veel mensen natuurlijk.. Maar met veel drugs gaat het dan snel de mist in :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand gebruikt veel als je hem meer stoned ziet dan niet stoned.
En je gebruikt te veel als je in de shit zit en denkt " NU wil ik dat" en wanneer je dingen begint op te geven, wanneer je er anders begint uit te zien en wanneer je vrienden bezorgd over je zijn.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#15
je gebruikt te veel als je de drang hebt naar drugs
(en dan gaat gebruiken natuurlijk)

smoren moet je doen als je buikpijn hebt, of als je geen plannen hebt in je leven voor de komende maanden, en dan nog is elke dag gaan smoken teveel

ik gebruik nu zelf niks, als mijn plantjes geoogst zijn zal ik hoogstens 1 keer in de maand blowen
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#16
Donaldduck88 zei:
Uhm 1-2 joints per week mja ben pas 15 - is het trouwens waar dat blowen geen schadelijk effect heeft op de hersenen enzo
Klik om te vergroten...

Bij volgroeide hersenen kan om de zoveel tijd blowen inderdaad geen kwaad. De negatieve effecten stoppen wanneer je stopt met blowen. Bij niet-volgroeide hersenen zo weinig mogelijk risico nemen en het blowen tot het minimum beperken :) je tijd komt nog. Ook geen andere drugs nemen. Maar ik denk wel dat een wekelijks jointje geen kwaad kan. Maar ik denk dat iedere dailysmoker begon met een wekelijks jointje
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deze zomer heb ik al heel veel gebruikt in mijn ogen.

Mag ook wel eens.

Sporadisch is overigens toch leuker, hoe meer hoe beter klopt niet bij drugs :tearsofjoy:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind dat iemand teveel gebruikt wanneer diegene het zelfs bij het maken van een topictitel nalaat om woorden goed te spellen en hoofdletters te gebruiken aan het begin van elke zin.
x
xserenityxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is altijd zo moeilijk om iets TE te noemen :wink:
Bij iedereen ligt de grens van teveel heel anders, en dan is nog eens de situatie waarin men zich bevindt nog eens heel belangrijk.

Persoonlijk vind ik het teveel als je bij het gewone dagelijkse leven drugs nodig , of het dan neemt.
Zelf ben ik echt iemand die drugs gebruikt tijdens het uitgaan of een gepland avondje chillen.
Was vroeger alleen dan wel anders, toen nam ik speed om wakker te blijven en te kunnen werken, maar goed we worden allemaal oud en wijs toch :wink:

En wat ik zelf gebruik nu, neem een gemiddelde van 1 keer per week en dan MDMA of Speed momenteel.
S
SterckxLid
01-01-2024, 00:00
#20
hangt gewoon van af is er iets te doen int weekend?
festival,stom feestje,goed feestje
en als de goeie feestjes op weekends na een vallen dan kan het zijn dat je elke week gebruik
maar als er 3weken slecht feestjes is het ook gewoon smoren en niks slikken en snuiven

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."