Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

waneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

49 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mwah, ik gebruik vooral teveel speed. Nou ja, op dit moment weer niet, maar als je kijkt op een jaar tijd zijn er net wat teveel "periodes" dat ik het ieder weekend doe. :openmouth: Bijna altijd eigenlijk :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanneer de persoon in kwestie niet meer zonder kan of niet verstandig kan omspringen met de dosis.

Iedereen is anders, de kwaliteit is anders, de productiemethode is anders... Really what does it matter? Vind je misschien persoonlijk dat je veel gebruikt en wil je zodanig een beetje polsen wat iedereen de limiet vind :P ?

Hangt ook weer van drug tot drug af...

Ik gebruik weinig (en soms ook veel :grin: ), hou de dosis liever laag en combineer gewoon.

Het antwoord springt me toch te binnen: Wanneer het oorspronkelijke, aangename gevoel weg is.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beanhead zei:
Wanneer de persoon in kwestie niet meer zonder kan of niet verstandig kan omspringen met de dosis.

Iedereen is anders, de kwaliteit is anders, de productiemethode is anders... Really what does it matter? Vind je misschien persoonlijk dat je veel gebruikt en wil je zodanig een beetje polsen wat iedereen de limiet vind :P ?

Hangt ook weer van drug tot drug af...

Ik gebruik weinig (en soms ook veel :grin: ), hou de dosis liever laag en combineer gewoon.

Het antwoord springt me toch te binnen: Wanneer het oorspronkelijke, aangename gevoel weg is.
Klik om te vergroten...

Mensen die veel gebruiken relativeren hun gebruik. Er zal wel min of meer een objectieve standaart voor elke drug zijn maar ja wie daarin geïnteresseerd is moet maar zoeken. Ik gebruik alleen relatief veilige drugs, buiten mijn cannabisgebruik lig ik er niet echt wakker van :P
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naar mijn mening gebruik je teveel als het een negatieve invloed chronisch gaat hebben op je dagelijkse activiteiten. Denk aan school, stage, werk, humeur, dagelijkse en sociale activiteiten vermijden.

En het leuke is dat veel mensen die niet merken aangezien ze dope blijven gebruiken en de nuchtere momenten te weinig hebben om dit te merken.

Hoeveel ik gebruik? Bijna elke dag 1a2 glaasjes alcohol, 1a 2 benzo's per week, Speed vooral als ik langere weekenden vrij heb/ vakantie heb. De rest van de verzameling heb ik weggegooid aangezien het me afleide voor de belangrijkere dingen in het leven.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik elke avond een jointje samen met mijn vrouw ,voor ons is dat een afzakkertje
Elke dag 1 borrel
in het weekend drinken we wat meer maar niet dat je aangeschoten bent en blowen we iets meer
(bah wat burgelijk:P)

En ongeveer elke 2 maanden xtc sons sneller en soms langzamer hangt van onze zin af
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#6
spacelord zei:
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
Klik om te vergroten...
Elke dag een joint heeft echt wel invloed op je levensstandaard.
Zeker als het een dikke is met goede kwaliteit wiet.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
clockcable zei:
spacelord zei:
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
Klik om te vergroten...
Elke dag een joint heeft echt wel invloed op je levensstandaard.
Zeker als het een dikke is met goede kwaliteit wiet.
Klik om te vergroten...

Ja zo kun je over alles gaan lullen, voor mij weegt het positieve van 1 joint per dag wel tege de negatieve effecten op
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar het heeft wél een invloed op je levensstijl dus :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
clockcable zei:
Maar het heeft wél een invloed op je levensstijl dus :P
Klik om te vergroten...

stijl zowiso standaart is wat anders :stoned:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
Klik om te vergroten...
Waar leg jij de grens dan?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Sublimo zei:
Ik gebruik veel.

Maar niet te veel.
Klik om te vergroten...
Waar leg jij de grens dan?
Klik om te vergroten...

Zolang als mijn leven er niet onder leidt zie ik mijzelf als een gebruiker, niet als een junkie.

Zolang als ik een gebruiker blijf, gebruik ik niet te veel.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je gebruikt mijn inziens te veel als je gebruikt om de verkeefde 'behoefte' . Bv om dingen te vergeten, je beter te voelen etc. Vaak gebruik je dan drugs elke dag of om de zoveel dagen. Ik gebruik verschillend. Periodes meer, periodes minder, periodes niet
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Junkies zijn gewoon verslaafden waar hun hele leven(sstijl) bepaald wordt door het kopen en gebruiken van de drug in kwestie. Je kan ook verslaafd zijn en er een normaal leven op nahouden, of niet verslaafd zijn (gebruiker) en er alsnog geen leven op nahouden, zoals ik :mrgreen:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Junkies zijn gewoon verslaafden waar hun hele leven(sstijl) bepaald wordt door het kopen en gebruiken van de drug in kwestie. Je kan ook verslaafd zijn en er een normaal leven op nahouden, of niet verslaafd zijn (gebruiker) en er alsnog geen leven op nahouden, zoals ik :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Amen.
Alleen heet een verslaving waarbij je er wel een normaal leven op nahoud "geintergreerd gebruik" :grin:
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Uhm 1-2 joints per week mja ben pas 15 - is het trouwens waar dat blowen geen schadelijk effect heeft op de hersenen en is het heel slecht voor je longen als je ook niet rookt
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Je gebruikt mijn inziens te veel als je gebruikt om de verkeefde 'behoefte' . Bv om dingen te vergeten, je beter te voelen etc. Vaak gebruik je dan drugs elke dag of om de zoveel dagen. Ik gebruik verschillend. Periodes meer, periodes minder, periodes niet
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd evenals WFL. Intenties, daar gaat het om, ook al is dat 1x in de week om alle narigheid te vergeten. Foute intenties en dus gevaarlijke intenties zijn de ingrediënten voor verslavingen en is dus dat eigenlijk kleine gebruik al teveel.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klopt, alleen is dat wel 1 van de hoofdredenen om te gebruiken voor veel mensen natuurlijk.. Maar met veel drugs gaat het dan snel de mist in :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#19
Iemand gebruikt veel als je hem meer stoned ziet dan niet stoned.
En je gebruikt te veel als je in de shit zit en denkt " NU wil ik dat" en wanneer je dingen begint op te geven, wanneer je er anders begint uit te zien en wanneer je vrienden bezorgd over je zijn.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#20
je gebruikt te veel als je de drang hebt naar drugs
(en dan gaat gebruiken natuurlijk)

smoren moet je doen als je buikpijn hebt, of als je geen plannen hebt in je leven voor de komende maanden, en dan nog is elke dag gaan smoken teveel

ik gebruik nu zelf niks, als mijn plantjes geoogst zijn zal ik hoogstens 1 keer in de maand blowen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."