Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest Verslavende Drug?

Meest Verslavende Drug?

68 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vooral zweven ja...

Want er echt zijn ben je niet!
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
Ik werk dus voor een verslavingsinstelling en alcohol staat al jaren in de top 3, momenteel op 1. GHB is de drugs die nu sterk naar boven komt bij jongeren met name, en XTC ook. Speed blijft ook altijd aan de top zweven
Klik om te vergroten...

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat alcohol in het algemeen sociaal geaccepteerd wordt i.t.t. andere middelen terwijl het op eenzame hoogte in de lijst van verslavingsproblemen staat.

:stoned:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan me er niet echt over uitspreken aangezien ik nog geen meth of heroine gedaan heb. Maar voor mij persoonlijk is coke het 'verslavendste' met daaronder speed. Coke omdat het zo handig is bij dagelijks gebruik en vooral omdat je gedachten zo kunnen verschillen over coke. Soms denk ik van hoe kun je daar nu verslaafd aan geraken, maar het gevaar in coke schuilt juist net in die onderschatting. Coke is zo duur tvg andere drugs, toch merk ik dat ik toch teveel dan goed is voor m'n portefeuille coke snats en dat ik bijna nooit nee zal zeggen tegen een aangeboden lijn. Ik vind het een veraderlijke drugs vanwege de mindfucks, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk :P .
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iedereen heeft toch zijn poison of choice? Dat kun je niet zo stellen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik me vooral afvraag is, wat is verslavender tussen: Basen, Heroine (shotten) en Crystal Meth (over het algemeen gezien als de "ergste" drugs).
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Wat ik me vooral afvraag is, wat is verslavender tussen: Basen, Heroine (shotten) en Crystal Meth (over het algemeen gezien als de "ergste" drugs).
Klik om te vergroten...
En hoe bedoel je dat? Statistisch gezien? Dan gok ik op meth omdat het het goedkoopst is.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt persoonlijk verschillend lijkt me.. iemand die van een relaxte roes houdt zal gevoeliger zijn voor een heroine verslaving dan voor meth.

Basecoke, meth en heroine hebben alle 3 een behoorlijk verslavingspotentieel, en welke van die 3 het meest verslavend is valt denk ik niet in cijfers uit te drukken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het per persoon enorm verschilt maar dat heroine het best te benoemen is tot verslavendste drug omdat het de zwaarste lichamelijke verslaving heeft, dat is namelijk een maatstaf die bij iedereen bij gelijk is, waarbij geestelijke verslaving enorm uit een loopt per persoon en voorkeur voor effect. Verder noem ik heroine omdat ik bijna geen mensen ken die er vanaf komen, bij alle andere drugs heb je ex verslaafdes die er echt een afkeer voor hebben, niet allemaal, maar bij heroine zie je die gewoon haast niet, dat valt me op.

Verder denk ik dus wel dat dat absoluut niet voor iedereen geldt, en dat het per persoon verschilt maar als je zo eel mogelijk gemiddeldes en meetbare dingen neemt denk ik dus dat heroine op #1 zou staan.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou pas goed kunnen stemmen als ik alles uit die lijst geprobeerd hebt. Maar dat gaat nooit gebeuren ofcourse :grin: (Ok zeg nooit nooit, maar het lijkt me van niet).

Maar van alle drugs die heb ik heb gebruikt staat nicotine op nr 1 als verslavendst.
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat valt echt maar te zien in welke situatie...
Voor mij persoonlijk zijn het speed en coke, maar wegens gezondheids/financiele redenen zou ik hier nooit verslaafd aan kunnen worden...

Coke omdat ik het gewoon geen 50 euro waard vind.
Speed omdat ik langer als 1 nacht wakker zijn gewoon niet tof vind.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat heroine toch een goede kans maakt (evenals crack), om de meest lichamelijk verslavende drug te zijn. Maar ik denk dat voor veel mensen vooral speed en cocaine problemen geven. Vooral wanneer ze het ook gewoon in het dagelijks leven gebruiken en ze de crash op moeten vangen met nog meer speed gaat het behoorlijk de verkeerde kant op ._.'.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Crack en heroine zijn denk ik de snelst verslavende drugs van dit rijtje. Maar natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk. De een raakt sneller er aan verslaafd dan de andere, dat hoeft niet altijd met de drugs te maken te hebben.
De drugs die het meest verslavende is en niet op het lijstje staat is naar mijn inziens Alcohol
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De drugs die het meeste verslavingskans heeft ?

Of de drugs die het die het meeste verslavend werkt als je verslaafd bent
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als we het hebben over de verslavingskans van een drug en dus niet persoonsgebonden zou ik zeggen Cristal Meth.

1.Het moet een GE-WEL-DIG gevoel geven!
2.Na die tijd val je in een verschrikkelijke Crash, waardoor je meestal gelijk weer wilt neem ik aan om die crash op te vangen. Kom je uit die crash zijn er veel gevallen die het gevoel toch nog een keer willen hebben.
3. Het is goedkoop.

Zijn denk k de belangerijkste punten?

Later wordt je paranoia, voel je je zwaar kut zonder en wordt je echt gek.
Dus je blijft gebruiken om het slechte gevoel en schizofrene trekjes te beperken.


Dit is tenminste wat ik wijs wordt uit docu's over verslaafde en informatie op internet en dergelijke. En dan zou ik dus echt zeggen. Cristal Meth..
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#15
heroine, rommel..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sigaretten.

Omdat er bij Crack en Meth zoveel verschrikkelijke nadelen bij komen kijken is dat voor gebruikers een drive om er met man en macht afscheid van te willen nemen.

Sigaretten lijken onschuldig een levensloop lang totdat de huisarts opbelt dat je even langs moet komen omdat er iets gevonden is op rontgen foto's. Van sigaretten voel je aan den lijve geen sleur om er echt eens mee te kappen, de eerste waarschuwingsklap in het gezicht zal namelijk meteen de laatste zijn. En dat een roker uit de boekjes weet dat het slecht is, is een gedachte die door z'n vingers glijdt als zand.

Bij Meth en Crack lig je na de eerste keren al in de kreukels en dat zijn al signalen dat het zooi is, terwijl je dan nog kilometers verder moet zijn om er machteloos aan onderdoor te gaan.

Overigens moet je Meth niet zo ernstig nemen als wordt beschreven, de nadelen zijn hetzelfde als die van speed alleen het gaat sneller en heviger bergafwaarts. Die faces of Meth gaat op z'n minst om halve deccenia's dagelijks gebruiken.

Zelfs afgekickte junks roken vaak nog in hun nieuwe leven. Sigaretten hechten zich vanaf de eerste peuk aan je receptoren en de 2de peuk geeft nauwelijks nog dat lekkere lichthoofdige effect, je rookt maar door en door om telkens de na effecten van de vorige sigaret weg te nemen. Als roker gaat dit besef langs je heen.

Overigens is het ook persoonsgebonden. Sigaretten, drank, cocaine, crack, opiaten en speed allen nooit probs mee gehad en zal dat ook nooit krijgen. Gewoon slecht voor je looks en geestelijke gestel.

Maar wel een forse GHB verslaving gehad, en omdat het m'n lichaam niet aantaste, de seks er alleen maar beter op werd en ik er gevoelig/emotioneel van werd, nam ik het vaak. Zaten geen na effecten aan of echte nadelen. Nog steeds prijs ik het spul maar de roes is zo afgezaagt geworden dat een single dose GHB niet meer sprankelent is, wat overigens nu geen probleem is, 1 x nemen bedoel ik.

Koffie zal ik tot m'n dood veel blijven drinken, cafeine craving is bij mij onweerstaanbaar. Net als coke verslaafde is een dag zonder koffie een dag niet geleeft.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
roken is de gevaarlijkste insluiper. als je een pakje koopt, denk je vaak aan of je een keer gaat stoppen, maar niet vandaag. vlak voor het aansteken van de sigaret, zie je de text nog op het pakje staan, je voelt je een beetje schuldig, maar dit verdwijnt na het aansteken, en inhaleren van het eerste trekje. en tja, je drukt later de sigaret uit, en telt nog even of je er genoeg hebt, of snel nog even een nieuw pakje haalt.

roken al 8 jaar lang elke dag, zonder schuldgevoel, en het gepraat door anderen erover blijven negeren. daarintegen heb ik die behoefte niet bij de andere drugs die ik heb geprobeerd.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#18
valt sigaretten nu echt onder drugs :openmouth:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alle stoffen die je inneemt, die niet vallen onder "essentiele voedingsmiddelen" die je bewustzijn veranderen. zijn in feite drugs, tabak ook
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
nicotine, caffeine valt ook onder de (soft) drugs!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."