Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest Verslavende Drug?

Meest Verslavende Drug?

68 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#1
heroine, rommel..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sigaretten.

Omdat er bij Crack en Meth zoveel verschrikkelijke nadelen bij komen kijken is dat voor gebruikers een drive om er met man en macht afscheid van te willen nemen.

Sigaretten lijken onschuldig een levensloop lang totdat de huisarts opbelt dat je even langs moet komen omdat er iets gevonden is op rontgen foto's. Van sigaretten voel je aan den lijve geen sleur om er echt eens mee te kappen, de eerste waarschuwingsklap in het gezicht zal namelijk meteen de laatste zijn. En dat een roker uit de boekjes weet dat het slecht is, is een gedachte die door z'n vingers glijdt als zand.

Bij Meth en Crack lig je na de eerste keren al in de kreukels en dat zijn al signalen dat het zooi is, terwijl je dan nog kilometers verder moet zijn om er machteloos aan onderdoor te gaan.

Overigens moet je Meth niet zo ernstig nemen als wordt beschreven, de nadelen zijn hetzelfde als die van speed alleen het gaat sneller en heviger bergafwaarts. Die faces of Meth gaat op z'n minst om halve deccenia's dagelijks gebruiken.

Zelfs afgekickte junks roken vaak nog in hun nieuwe leven. Sigaretten hechten zich vanaf de eerste peuk aan je receptoren en de 2de peuk geeft nauwelijks nog dat lekkere lichthoofdige effect, je rookt maar door en door om telkens de na effecten van de vorige sigaret weg te nemen. Als roker gaat dit besef langs je heen.

Overigens is het ook persoonsgebonden. Sigaretten, drank, cocaine, crack, opiaten en speed allen nooit probs mee gehad en zal dat ook nooit krijgen. Gewoon slecht voor je looks en geestelijke gestel.

Maar wel een forse GHB verslaving gehad, en omdat het m'n lichaam niet aantaste, de seks er alleen maar beter op werd en ik er gevoelig/emotioneel van werd, nam ik het vaak. Zaten geen na effecten aan of echte nadelen. Nog steeds prijs ik het spul maar de roes is zo afgezaagt geworden dat een single dose GHB niet meer sprankelent is, wat overigens nu geen probleem is, 1 x nemen bedoel ik.

Koffie zal ik tot m'n dood veel blijven drinken, cafeine craving is bij mij onweerstaanbaar. Net als coke verslaafde is een dag zonder koffie een dag niet geleeft.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
roken is de gevaarlijkste insluiper. als je een pakje koopt, denk je vaak aan of je een keer gaat stoppen, maar niet vandaag. vlak voor het aansteken van de sigaret, zie je de text nog op het pakje staan, je voelt je een beetje schuldig, maar dit verdwijnt na het aansteken, en inhaleren van het eerste trekje. en tja, je drukt later de sigaret uit, en telt nog even of je er genoeg hebt, of snel nog even een nieuw pakje haalt.

roken al 8 jaar lang elke dag, zonder schuldgevoel, en het gepraat door anderen erover blijven negeren. daarintegen heb ik die behoefte niet bij de andere drugs die ik heb geprobeerd.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
valt sigaretten nu echt onder drugs :openmouth:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alle stoffen die je inneemt, die niet vallen onder "essentiele voedingsmiddelen" die je bewustzijn veranderen. zijn in feite drugs, tabak ook
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
nicotine, caffeine valt ook onder de (soft) drugs!
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#7
ok,maar het klinkt toch wat een beetje raar dat tabak en caffeine een softdrugs is,daar er zovelen het gebruiken :confused: ,nu enfin...wat dat lijstje betreft"de meest verslavende drug" heb ik alcohol(kan gewoon niet met mate drinken :( ) en speed(lang geleden een verslaving geweest)genoteerd,maar heroine zal wel nr 1 zijn...gelukkig heb ik dat nooit gebruikt :)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#8
heroine en cocaine. heb gestemd voor heroine.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verslavingen zijn persoons, plaats en emotioneel gebonden. Je kunt iemand heroïne geven en die heeft er een afkeer van voor de rest van zijn leven, de ander is meteen verslaafd.

Ik heb best veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van een verslaving en bij 40% van de personen die verslaafd waren, die ik heb ondervraagd, bleek dat er een familie historie was van verslavingen. Bij sommige mensen is het dus een soort aangeboren afwijking (zoals bij mij, ben erg verslavings gevoelig) en andere mensen spelen andere factoren een rol, zoals, het verdrinken in verdriet, het wegsnuiven van de teleurstelling of het wegshotten van de honger en misère omdat je zwerversbestaan leidt.

Je kunt niet een lijstje maken met "wat is het verslavendst?" omdat de criteria van een verslaving en hoe die tot stand komt nooit gelden voor alle drugs tegelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."