Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest Verslavende Drug?

Meest Verslavende Drug?

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kutgeur.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Crack en heroine zijn denk ik de snelst verslavende drugs van dit rijtje. Maar natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk. De een raakt sneller er aan verslaafd dan de andere, dat hoeft niet altijd met de drugs te maken te hebben.
De drugs die het meest verslavende is en niet op het lijstje staat is naar mijn inziens Alcohol
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De drugs die het meeste verslavingskans heeft ?

Of de drugs die het die het meeste verslavend werkt als je verslaafd bent
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als we het hebben over de verslavingskans van een drug en dus niet persoonsgebonden zou ik zeggen Cristal Meth.

1.Het moet een GE-WEL-DIG gevoel geven!
2.Na die tijd val je in een verschrikkelijke Crash, waardoor je meestal gelijk weer wilt neem ik aan om die crash op te vangen. Kom je uit die crash zijn er veel gevallen die het gevoel toch nog een keer willen hebben.
3. Het is goedkoop.

Zijn denk k de belangerijkste punten?

Later wordt je paranoia, voel je je zwaar kut zonder en wordt je echt gek.
Dus je blijft gebruiken om het slechte gevoel en schizofrene trekjes te beperken.


Dit is tenminste wat ik wijs wordt uit docu's over verslaafde en informatie op internet en dergelijke. En dan zou ik dus echt zeggen. Cristal Meth..
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#5
heroine, rommel..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sigaretten.

Omdat er bij Crack en Meth zoveel verschrikkelijke nadelen bij komen kijken is dat voor gebruikers een drive om er met man en macht afscheid van te willen nemen.

Sigaretten lijken onschuldig een levensloop lang totdat de huisarts opbelt dat je even langs moet komen omdat er iets gevonden is op rontgen foto's. Van sigaretten voel je aan den lijve geen sleur om er echt eens mee te kappen, de eerste waarschuwingsklap in het gezicht zal namelijk meteen de laatste zijn. En dat een roker uit de boekjes weet dat het slecht is, is een gedachte die door z'n vingers glijdt als zand.

Bij Meth en Crack lig je na de eerste keren al in de kreukels en dat zijn al signalen dat het zooi is, terwijl je dan nog kilometers verder moet zijn om er machteloos aan onderdoor te gaan.

Overigens moet je Meth niet zo ernstig nemen als wordt beschreven, de nadelen zijn hetzelfde als die van speed alleen het gaat sneller en heviger bergafwaarts. Die faces of Meth gaat op z'n minst om halve deccenia's dagelijks gebruiken.

Zelfs afgekickte junks roken vaak nog in hun nieuwe leven. Sigaretten hechten zich vanaf de eerste peuk aan je receptoren en de 2de peuk geeft nauwelijks nog dat lekkere lichthoofdige effect, je rookt maar door en door om telkens de na effecten van de vorige sigaret weg te nemen. Als roker gaat dit besef langs je heen.

Overigens is het ook persoonsgebonden. Sigaretten, drank, cocaine, crack, opiaten en speed allen nooit probs mee gehad en zal dat ook nooit krijgen. Gewoon slecht voor je looks en geestelijke gestel.

Maar wel een forse GHB verslaving gehad, en omdat het m'n lichaam niet aantaste, de seks er alleen maar beter op werd en ik er gevoelig/emotioneel van werd, nam ik het vaak. Zaten geen na effecten aan of echte nadelen. Nog steeds prijs ik het spul maar de roes is zo afgezaagt geworden dat een single dose GHB niet meer sprankelent is, wat overigens nu geen probleem is, 1 x nemen bedoel ik.

Koffie zal ik tot m'n dood veel blijven drinken, cafeine craving is bij mij onweerstaanbaar. Net als coke verslaafde is een dag zonder koffie een dag niet geleeft.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
roken is de gevaarlijkste insluiper. als je een pakje koopt, denk je vaak aan of je een keer gaat stoppen, maar niet vandaag. vlak voor het aansteken van de sigaret, zie je de text nog op het pakje staan, je voelt je een beetje schuldig, maar dit verdwijnt na het aansteken, en inhaleren van het eerste trekje. en tja, je drukt later de sigaret uit, en telt nog even of je er genoeg hebt, of snel nog even een nieuw pakje haalt.

roken al 8 jaar lang elke dag, zonder schuldgevoel, en het gepraat door anderen erover blijven negeren. daarintegen heb ik die behoefte niet bij de andere drugs die ik heb geprobeerd.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#8
valt sigaretten nu echt onder drugs :openmouth:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alle stoffen die je inneemt, die niet vallen onder "essentiele voedingsmiddelen" die je bewustzijn veranderen. zijn in feite drugs, tabak ook
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
nicotine, caffeine valt ook onder de (soft) drugs!
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#11
ok,maar het klinkt toch wat een beetje raar dat tabak en caffeine een softdrugs is,daar er zovelen het gebruiken :confused: ,nu enfin...wat dat lijstje betreft"de meest verslavende drug" heb ik alcohol(kan gewoon niet met mate drinken :( ) en speed(lang geleden een verslaving geweest)genoteerd,maar heroine zal wel nr 1 zijn...gelukkig heb ik dat nooit gebruikt :)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#12
heroine en cocaine. heb gestemd voor heroine.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verslavingen zijn persoons, plaats en emotioneel gebonden. Je kunt iemand heroïne geven en die heeft er een afkeer van voor de rest van zijn leven, de ander is meteen verslaafd.

Ik heb best veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van een verslaving en bij 40% van de personen die verslaafd waren, die ik heb ondervraagd, bleek dat er een familie historie was van verslavingen. Bij sommige mensen is het dus een soort aangeboren afwijking (zoals bij mij, ben erg verslavings gevoelig) en andere mensen spelen andere factoren een rol, zoals, het verdrinken in verdriet, het wegsnuiven van de teleurstelling of het wegshotten van de honger en misère omdat je zwerversbestaan leidt.

Je kunt niet een lijstje maken met "wat is het verslavendst?" omdat de criteria van een verslaving en hoe die tot stand komt nooit gelden voor alle drugs tegelijk.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had het bijna met alcohol, ben gewoon van het een op andere moment ermee gestopt, ben intussen ook 3 maanden niet de kroeg in geweest. tja je voelt je een weekje kut. Ik heb voor twee weken eten in huis gehaald, gordijnen dicht, deur dicht, en iedereen verteld dat ik voor me werk een weekje weg was. ( De "je moet stoppen en je moet volhouden" gesprekken werkten averechts bij mij, en zo voorkwam ik dat.)

Na ja of het afkicken was weet ik niet, ik was gewoon gestopt met het kopen en drinken van alcoholhoudende middelen. en dat werkte.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het enige waar ik niet kan afblijven is ghb en koffie. Wiet zou wel kunnen als ik er niet mee in contact moest komen
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan ben je toch niet op de hoogte van wat een lichaamlijke ghb verslaving kan doen.

Afkicken is niet moeilijk, clean blijven wel
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
wist je dat alleen heroïne(opiaten) verslavend is?

de rest van de drugs zit tussen je oren als je verslaafd bent.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#18
de drugs die je gebruikt om geen lichaamlijke klachte te krijgen wanneer je niet gebruikt, zijn verslavender dan de drugs die dat stemmetje om schreeuwt. maar dat stemmetje kan je negeren.
je lichaam niet. die moet je letterlijk laten ontwennen.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drientje zei:
Ik heb best veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van een verslaving en bij 40% van de personen die verslaafd waren, die ik heb ondervraagd, bleek dat er een familie historie was van verslavingen. Bij sommige mensen is het dus een soort aangeboren afwijking (zoals bij mij, ben erg verslavings gevoelig)
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af in hoe verre er erfelijke factoren bestaan die mensen verslavingsgevoelig maken. Ik denk eerder dat sociale factoren een grote rol spelen. Als je in een omgeving opgroeit waar drugs meer geaccepteerd zijn zul je sneller geneigd zijn om dat ook te gaan doen.

Drientje zei:
Je kunt niet een lijstje maken met "wat is het verslavendst?" omdat de criteria van een verslaving en hoe die tot stand komt nooit gelden voor alle drugs tegelijk.
Klik om te vergroten...
Je zou misschien van elke drug een grote groep gebruikers ondervragen en bepalen hoeveel hiervan daadwerkelijk verslaafd zijn. Vervolgens deel je het aantal verslaafden door het totaal aantal gebruikers. Dan krijg je een getal tussen de 1 en de 0, hoe dichter bij de 1 hoe meer kans je loopt om verslaafd te raken.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#20
momenteel staat heroine hier als hoogst genoteerd als "meest verslavende drug",maar mij moet je niet wijs maken dat er hier zovelen al heroine gebruikt hebben :openmouth: ,ik ben bijna zeker dat heroine inderdaad de meest verslavende drug is,maar ik heb het nog nooit genomen(en zal het nooit nemen),dus heb ik speed vermeld ...ik heb 1 maal opgenomen geweest in de pshychatrie(om mijn drankprobleem)en 4 maal dagtherapie(voor mijn angsten"hyperventilatie")van die 5 maal dat ik er geweest ben,waren er onder de druggebruikers amper heroine gebruikers...maar de meest verslavende(en zal zo blijven)zijn alcohol gebruikers(met een hoge percentage van oudere mensen),want de wending 1(waar de mensen met een alcoholprobleem zitten)zit altijd propvol...in de stad waar ik woon(kleine stad van zo'n een 30.000 inwoners)zitten nogal wat druggebruikers,maar heroine gebruikers heel heel weinig(veel meer speed of xtc)...maar de meesten in de stad blijven alcoholgebruikers(oudere leeftijd)...ik ken er zoveel die dagelijks drinken,waar ze het geld halen om dagelijks te drinken blijft mij een raadsel :confused: ,ik ben nog steeds een probleemdrinker,maar tijdens de week (kan het ook niet betalen,want drank is heel duur als je veel drinkt)...ga ik bijna nooit weg... :wave:
oesje ik heb weed vergeten...velen zeggen dat weed niet verslavend is...maar ik ken er wel degelijk veel die dagelijks blowen,hoor :stoned:
dat is hier mijn persoonlijke lijstje:5.coke,4.speed,3.xtc,2.weed,1.alcohol
ik twijfel wel tussen 4 en 3 (misschien moet die 3 op 4,weet het echt niet doordat ik op een leeftijd gekomen ben,dat ik nog eens amper dancings doe,waar er volgens mij dan meer xtc dan speed genomen word) :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."