Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs 'heb jij niks mee' en waarom?

Welke drugs 'heb jij niks mee' en waarom?

58 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hakvlees zei:
GHB, van wat ik heb gehoord/gelezen lijkt het me het effect van veel te veel gedronken hebben en daarna wat slaappillen achterover gooien. Het trekt me niet aan, en als het dan ook nog eens van gootsteenontstopper gemaakt blijkt te zijn zie ik helemaal geen reden meer om het te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Gootsteenontstopper werkt anders heel goed bij mij in de keuken hoor. Prima spul :)
Ach je moest eens weten waar de meeste middelen van gemaakt worden.
Maar het gaat gewoon om de gezamenlijk samenstelling van alle moleculen, dat maakt of breekt een product en de uitwerking ervan.
Je lust waarschijnlijk ook wel zwart-witballen (salmiak). Dat is o.a. ook gewoon van ammoniumchloride (amonia) en zoutzuur gemaakt :rock:
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja, ik besef me ook wel dat de meeste chemische drugs geen goede uitwerking op je gezondheid hebben. Ik weet dat speed waarschijnlijk de grootste troep is de er bestaat maar toch heb ik het al een aantal keer gebruikt, omdat ik het effect lekker vind. Maar zoals ik al zei trekt het effect van GHB me niet echt.
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed, om te zeggen dat ik er niets mee heb is misschien niet het gepaste, maar ik heb het nog nooit gedaan, en heb er ook wel schrik voor. Ik ben zelf niet echt een fan van slapen, en heb al een gigantisch onregelmatig slaappatroon, een nachtje door, geweldig :beer: , gewonnen uurtjes, dus ik zou het te snel als hulpmiddel zien vrees ik, dus blijf ik er voorlopig gewoon af, een beste maat hebben die er een jaar zwaar problemen mee gehad heeft (echt in een skelet veranderen, dagelijks, para) helpt dan natuurlijk ook niet het in een positiever daglicht te stellen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hakvlees zei:
Tsja, ik besef me ook wel dat de meeste chemische drugs geen goede uitwerking op je gezondheid hebben. Ik weet dat speed waarschijnlijk de grootste troep is de er bestaat maar toch heb ik het al een aantal keer gebruikt, omdat ik het effect lekker vind. Maar zoals ik al zei trekt het effect van GHB me niet echt.
Klik om te vergroten...

Speed is drugs voor kleine kinderen, in vergelijking met basecoke of meth. Dat is de grootste troep die er bestaat. :P En oordeel niet over GHB vor je het geprobeerd hebt, vind ik. GHB is echt iets helemaal anders dan alcohol hoor, het is echt fijn spul. Tuurlijk heeft het er wat van weg, maar in dat opzicht lijken benzo's ook op alcohol, maar ze zijn wel heel verschillend van werking. Ze werken wel allemaal op dezelfde receptoren dacht ik, maar dat is ook het enige.

real Fresh zei:
Je lust waarschijnlijk ook wel zwart-witballen (salmiak). Dat is o.a. ook gewoon van ammoniumchloride (amonia) en zoutzuur gemaakt.
Klik om te vergroten...

Klopt. Maar wat je zegt klopt niet helemaal, ammoniumchloride is salmiak, dacht ik. Ammonia is een oplossing van water wat een bep. percentage ammoniak bevat (wat een gas is), en met zoutzuur is het precies hetzelfde. Dat is ook altijd een oplossing waar een bep. percentage van het HCl-gas in zit.

Dus ammonia en zoutzuur vormt samen NH4Cl denk ik, ammoniumchloride dus. En wat het uitkoken van coke betreft:

Cocaïne HCl + NH3(aq) → Cocaïne (vrije base) + H2O (wat verdampt door hitte) + NH4Cl (salmiak) :P

En bij het nakoken met water lost de NH4Cl op in het water, maar freebase cocaïne niet en daar is het dan :P

Correct me if I'm wrong trouwens, zou me niet verwonderen. :tearsofjoy:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kanna. In z'n eentje voelde ik er niets van en toen ik het over de wiet gooide vond ik het helemaal niet chill. Ik kan niet precies zeggen wat ik voelde maar ik was een beetje opgefokt ofzo, met wiet erbij werkt dat niet :P

Verder elke drug die ik heb gebruikt was chill :)
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Opiaten heb ik niks mee.
Ten eerste vind ik het principe van het nemen van zware downers niet aantrekkelijk. Ik zoek stimulanten die me tijdens het gebruik het gevoel geven dat ze delen aan me toevoegen en ik zie opiaten als drugs die zelfs tijdens het gebruik alleen delen van je afnemen/uitblussen. Dat is ook de reden waarom ik nooit alcoholist zal worden. Ik vind het niet aantrekkelijk genoeg om regelmatig lam te zijn. Ten tweede wil ik er liever niet mee fucken omdat ik geen hunkering naar opiaten in mijn brein wil installeren :P.

LSD.
Ik ben eigenlijk te chickenshit om hier mee te fucken. Na een paar mislukte paddotrips waarbij ik te hoog gedoseerd had ben ik echt te bang om een tripmiddel te nemen dat zo lang werkt als LSD. Laatste bad trip op paddo's zat ik in zo'n diep gat dat ik echt dacht dat mijn hele leven verneukt was en dat ik voor eeuwig zo depressief zou zijn. Ik smeekte als atheist naar een God om hulp, met als belofte nooit meer een drug te gebruiken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ImmortalTech zei:
Coke, speed en andere soortgelijke drugs heb ik niks mee. Ik heb het nooit gebruikt en ga het ook nooit proberen. De werking lijkt me niet interessant en mensen die het hebben gebruikt vind ik vaak vervelend.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik met mensen die teveel LSD en van die tripmiddelen nemen ook. wat een fuckups he jonge allemaal :rolleyes:

Ik zal het niet meer doen zeggen werkt vast niet he?

Ooh je zei VAAK.. Dan is het goed :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
ImmortalTech zei:
en mensen die het hebben gebruikt vind ik vaak vervelend.
Klik om te vergroten...

Heb je het dan over het moment dat ze ervan onder invloed zijn ? Of gewoon over mensen die het al eens hebben gedaan ?

W.F.L. zei:
Dat heb ik met mensen die teveel LSD en van die tripmiddelen nemen ook. wat een fuckups he jonge allemaal :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dan ben ik een uitzondering ofwat ? :tearsofjoy:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sarcasme :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Sarcasme :P
Klik om te vergroten...

Haha ja, duh, ik heb nog wel een beetje humor hoor ! :openmouth:

Ik reageerde ook maar voor de flauwigheid. :sunglasses:
k
kim(L)druksLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb niets met alcol en dat is de enige druk die ik geprobeerd heb en echt niet fijn vind ghb is wel weer chil ? ook hiro komt er bij mij niet in maar dat komt omdat toen ik ging gebruiken ik met me zelf heb afgesproken dat ik dat nooit zal doen en dat is een goeie denk ik
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
kim(L)druks zei:
alcol - druk - chil - hiro
Klik om te vergroten...
Ain't no moron like the one we've got. :smoke:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Daarom moet er een leeftijdsgrens komen voor drugs, net als met sigaretten. :rolleyes:
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Coke: in mijn ogen een drugs voor gasten die al veel te stoer doen, maar nog wel een klein beetje stoerder willen zijn. dusja dan maar 15halve liters + een halfje = een normale avond voor een Sossie!

Amphetamine. Tja t zal wel handig zijn op leuke feestjes enzo. maar mij niet gezien. ik ben van nature al druk genoeg :wink:

Opiaten. Ik snap niet dat mensen hier uberhaubt aan kunnen beginnen. geen disrespect voor de mensen die er lang geleden mee begonnen waren. toen was er vast een stuk minder informatie.

Alcohol. Ik snap niet dat iedereen meedoet aan deze hypnoze. fak hee elke dag honderden alcohol logo's op je netvlies geprint. Legaal omdat het mensen NIET tot nadenken brengt. levert de overheid veelste veel geld op. het is verslavend. het is een vergif. het gevoel is niet eens chill. alleen maar verdovend. (wordt vaak als chill gezien) en wss hebben veel mensen dit door want ja ik drink ook gewoon paar biertjes in het weekend dus hoe diep kan een samenleving (geen individu) verslaafd zijn aan alcohol.EN mensen worden er aggresief op DUS redenen voor de overheid om ons nog meer in de pakken met veiligheidsregels. vrijheidsbeperking. mensen blijven binnen achter de tv! gemindfuckt door uren reclame perdag. om nog maar niet te spreken van de corrupte kranten en folders die altijd maar ongevraagd op je mat worden gedumpt.

Wijndrinkers. ik heb hier nog de meeste hekel aan. van die nichterige wijndrinkers die zichzelf maar niet als alcoholisten zien omdat ze geld hebben en de wijn lekker bij het eten is.

ACcept it guys, onze samenleving staat op de rand van overleven.
of we zakken met zijn allen dik in de stront en niks is meer te redden. of de revolutie is nu/hier bij jou! in deze tijd, niet volgend jaar! NU! we need to save our souls!
WE DONT NEED NO MORE TROUBLE!
:wave:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#15
de persoon hierboven verwoord perfect waarom ik niks met alcohol heb.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemini zei:
Alle drugs.
Klik om te vergroten...
Wat

doe

je

dan

nog

hier?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#17
ketamine, ik houd niet van het hulpeloze gevoel van keta. Methylone, omdat ik daar weinig van voelde.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lyst zei:
Andere drugs waar ik niks mee heb zijn verwoestende middelen als heroine, crystal meth etc.
Klik om te vergroten...

Meth :hearteyes: :hearteyes:

Hero :kots:

Maar waarom?

Legale drugs heb ik doorgaans ook niks mee. Doe mij maar ze real illegal stuff. En nu niet zeggen dat wiet legaal is, dat is G-E-D-O-O-G-D :grin:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lage doseringen keta lijken me helemaal niks, een K-hole staat echter hoog op mijn verlanglijstje. Heroïne lijkt me op zich wel lekker, maar is natuurlijk veel te riskant, net als andere opiaten en basecoke. Over gewone PCP heb ik nog weinig goeds gelezen: naar 4-MeO-PCP ben ik wel benieuwd.
Aan alcohol begin ik steeds meer een hekel te krijgen, maar voorlopig is het nog te lekker :flushed:
En natuurlijk al die marginale natuurlijke rommel van de smartshop, dat heeft vaak nauwelijks effect.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Coke vind ik vervelend, omdat mensen er vaak opgefokt, egoistisch en vervelend van gaan doen, vooral in combinatie met alcohol. Niet gebruikt en ook niet van plan.

Opiaten (morfine, heroine, oxy-familie, etc) zijn ook niks voor mij, heb er meerdere uitgeprobeerd en ik kom steeds uit op niets; Voelt wel goed tijdens de ervaring maar je krijgt er niets voor terug, het verdrukt de creativiteit en maakt me lui. Plus natuurlijk enorm verslavingsrisico.. Nee dus.

Speed heb ik wat slechte ervaringen mee, dus ik laat het links liggen. Delirianten (scopolamine, atropine) zijn uit den boze, wil ik i.v.m risico's niet proberen.

Nya.. Ik hou het eigenlijk vooral bij tryptamines (Lsd :hearteyes: ), phenethylamines (mescaline, 2c-b), en dissociatieven (Lachgas, Ketamine.) Oh en, een jointje op z'n tijd is best relaxt maar het hoeft niet elke dag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."